הרמקולים נחנקים כשהבאס בכרטיס קול מועלה &#1500 - אודיו וקולנוע ביתי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

הרמקולים נחנקים כשהבאס בכרטיס קול מועלה &#1500


crazydiamond

Recommended Posts

שלום לכולם.

בעיה חדשה שצצה לי השבוע: כאשר שומעים מוזיקה דרך המחשב (אשר מחובר בחיבור קואקסיאלי למגבר) עם כרטיס ה - XFI עם הרבה באסים או כשמעלים את הבאס אז הרמקולים משמעים רעש צורם ולא נעים כאילו הם נחנקים. הבעיה לא היתה עד עכשיו והחלה רק בשבוע האחרון. האם זאת יכולה להיות בעיית דרייברים? ניסית לעדכן את הדרייברים לחדשים יותר, אך אני לא מאמין שזאת הסיבה, הכרטיס תקין לא עבר התעללות. וגם הרמקולים הם עם יחידת באס גדולה של 12 אינצ', אז בטוח שהם לא הבעיה.

אני משתמש בחלונות 7 וכרגע עם "משופצים" לכרטיס קול.

יש למישהו רעיון?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נתחיל מההתחלה.

איך חיברת את כל המערכת, ומה מחובר למערכת חוץ מהיחידת באס?

סאב בקוטר 12'' יכול להגביל את יכולת הכרטיס קול ולהעמיס עליו-כן, זה קורה.

האם יש מגבר מסוים שאתה משתמש בו להגברה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא הבנת אותי נכון: אני לא מהחסידים של מערכת מרובת רמקולים: הכרטיס קול מחובר למגבר קולנוע ביתי ימאהה -V800 שמחובר לזוג קדמיים של סאנסוי עם יחידת באס 12 אינצ'. הכרטיס קול מחובר באופן דיגיטלי למגבר. מעבר לזה אין שום בעיה בסט-אפ הזה, אני לא מתחיל בתחום הזה, ויש לי הרבה ניסיון בתחום, הבעיה שלי היא כפי שציינתי בכרטיס קול בלבד, בבחינה אלקטרונית לא במה שמסביב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אוקי, עכשיו הבנתי אותך.

ניסיתה לחבר את המערכת לOB?

אתה בטוח שהבעיה בכרטיס קול ולא ברסיבר?

תנסה לבדוק לעומק את הרסיבר, בנוסף תחבר אותו לכרטיס OB.

תנסה לחבר את הרסיבר למחשב עם חיבור אופטי או אפילו חיבור RCA to plug, יכול להיות שהבעיה גם בחיבור או בכרטיס קול או ברסיבר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כשסקרתי כאן באתר את הכרטיס X-FI של AUZEN, יצא לי להיתקל בתופעה דיי מעניינת (שישנה בביקורת, יש אפילו מדידות RMAA שלה), שרואים פשוט קטימה של האות. תנסה להוריד את העוצמה של הכרטיס קול למשהו 75%, ולהגביר ברסיבר, ותבדוק אם התופעה עדיין קיימת.

זה או המגבר או הכרטיס קול, הרמקולים בדר"כ מחרחרים, ולא נחנקים. מה שאתה שומע הוא קטימה של האות (clipping). זה לפחות אם הבנתי נכון את התיאור שלך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה שאתה שומע הוא קטימה של האות (clipping). זה לפחות אם הבנתי נכון את התיאור שלך.

זה בדיוק המצב, העניין הוא שזה לא היה בעבר, זה מה שמפריע לי, הרי הכרטיס לא נשחק, אני יודע שלקבלים יש אורך חיים מסוים אך בדקתי את הכרטיס ויזואלית והקבלים עדיין לא התנפחו או נזלו.

באמת כשאני מוריד את הווליום ל- 75% ומוריד את הבאס לרמה כזאת אז הבעיה נעלמת, אבל עדיין מוזרה לי התופעה, האם יש סיכוי שאלה הדרייברים?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יכול להיות. ההבדל הגדול ביותר הוא כנראה בעוצמה של הצליל שהכרטיס מוציא פשוט. אפשר לבדוק אם הבעיה בכרטיס קול על ידי חיבור של המוצא שלו לסקופ. כיוון שאני מניח שאין לך כזה, ובתאכלס זה סתם מיותר בשביל לבדוק דבר כזה, אפשר גם לעשות בדיקה פשוטה עם RMAA או תוכנה דומה. תחבר כבל מהיציאה של הכרטיס אל כניסת הליין שלו, תעשה הרצה של sweep סינוס כלשהו. (אפשר לבחור תדר ספציפי של לדוגמא 50 הרץ), ולהתחיל להריץ אותו (תדאג שהתוכנה לא מנחיתה את הצליל). אתה יכול להשתמש בתוכנות כמו david's sweep generator בשביל לייצר את האות הזה. לאחר מכן, בזמן שההקלטה רצה תתחיל לשנות את העוצמה של הצליל למעלה ולמטה, ולשנות את העוצמה של הבאס באקולייזר. אחרי שסיימת צריך לפתוח את הקובץ בתוכנה כלשהי שיודעת להציג אותו גרפית (כל תוכנת עריכה\חיתוך בסיסית תעשה את זה), ואז תסכל האם לכל אורך הבדיקה הסינוס נראה כמו סינוס. סביר להניח שבמקום מסוים אתה תראה פשוט שהקצוות שלו חסרים ויש שם מתח ישר (DC). זה פחות או יותר הנקודה המקסימלית שבה אפשר להשתמש בכרטיס (יש שינוי כלשהו בגלל העומס שהדרגת כניסה מציגה, שהוא לא בהכרח זהה לעומס שמציג הרסיבר יחד עם הכבל שמחבר אותו).

אם כל זה נשמע לך ג'יבריש, אז פשוט תתעלם. אני מודה שכל מה שרשמתי פה הוא דיי overkill בשביל בעיה כזו, כשאפשר פשוט להוריד את העוצמה של היציאה ולהיפתר ממנה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...