מחשב נכבה (כולל ספק) ונדלק אחרי שנייה. - תמיכה טכנית למחשבים - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מחשב נכבה (כולל ספק) ונדלק אחרי שנייה.


xena

Recommended Posts

רכשתי כמה חלקים חדשים - לוח, מעבד וזכרונות (ראו מפרט שלי), ומאז הרכישה ולאחר התקנת WIN7, פעם ביום קורה באמצע עבודה שהמחשב נכבה לגמרי (אני שומע את מאווררי ספק הכוח כבים גם הם) ואחרי שנייה המחשב נדלק שוב. בדקתי טמפרטורות, הכול תקין. חשבתי שזה מצב AHCI וביטלתי אותו מהביוס. הייתי אומר שמדובר בספק-כוח, אבל העיתוי של החלפת החלקים גורם לי לחשוב שזה יהיה צירוף מקרים גבוה מידי, שבדיוק שהחלפתי חלקים הספק התחיל לגסוס.

בכל אופן, אודה לעזרתם ולאבחון של הבעיה. הייתי לוקח את המחשב למעבדה, אבל הבעיה שהתקלה באה פעם ביום, וכמו שאני מכיר את הדברים, היא לא תחזור במעבדה.

אגב, אתמול בבוקר הייתה תופעה מוזרה נוספת שלא חוויתי מעולם: המחשב היה דלוק אבל הכול היה מקרטע ותקוע באופן בלתי נסבל. הרקע של וינדוס היה שחור, ואי אפשר היה להפעיל כלום בגלל איטיות ברמה גבוהה מאוד. כיביתי והפעלתי את המחשב וזה עבר. תופעה חד פעמית עד כה (3 ימים עם המחשב החדש).

מיותר לציין שאף אחת מהתקלות הללו לא הופיעו לפני השדרוג (היה לי E8400 עם לוח גיגהבייט)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מבין שאין לאף אחד מושג. אולי אפשר לעזור לי לצמצם אפשרויות? ברור שהלוח יכול להיות אחראי לזה, אך האם אפשרי שהמעבד או הזכרונות או כל חלק אחר יהיה אחראי על כיבוי והדלקה בהפרש של שנייה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה לא . ביצעתי הצלבות בודדות ביניהם והתקלה חזרה.

נכנסתי לביוס, ביטלתי שני דברים: ביטלתי את הטורבו למעבד, וביטלתי את ה GSATA של גיגהבייט, שאגב תמיד היה בעייתי כבר 3 או 4 לוחות אחורה. אני לא יודע מה מהם זו הבעיה, ואבדוק מאוחר יותר. מי שזקוק לאבחון המדויק, שיפנה בפרטי. בכל אופן, התקלה נעלמה, עד כה לפחות. ממצב של כיבוי כל שעתיים בעבודה, כבר יום שלם שאין כיבוי. אני חושב שזה נפתר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 2 שבועות מאוחר יותר...

סליחה על הקפצה, אך נדמה לי שזה חשוב, מאחר והלוח הנ"ל קיבלו ומקבל המלצות רבות בפורום הזה. מתברר שמדובר בבעיית תאימות בין הלוח לזכרונות, ואולי אפילו גם למעבד. מחכים שגיגהביט תטפל בעניין בגרסת ביוס חדשה (הם הוציאו לפני כמה ימים, אך לי יש עדיין ריסטרטים פתאומיים).

הנה כמה קישורים שיכולים לסייע לכל מי שנתקל בתופעה ומעוניין בניסיונות לפתור את העניין עד לתיקון של גיגהביט, אם בכלל.

http://www.tomshardware.co.uk/forum/266033-12-ud3r-random-reboots

http://forums.tweaktown.com/f69/ga-p55-ud3-i5-750-windows-7-x64-rtm-very-unstable-34410/#post319997

http://communities.intel.com/thread/6900

הרבה דיווחי שכיבוי ה EIST מהביוס עזר להם. לי זה לא עזר. מה שעוזר אצלי הוא כיבוי TURBO BOOST.

שאלה לגבי ביטול הטורבו. אני מבין שעל הנייר אינטל טוענת שהטורבו נכנס לפעולה ומגביר את מהירות המעבד כשתוכנה דורשת זאת.

1. האם הביטול יפגע ב Hyper-Threading?

2. האם הטכנולוגיה הזו מורגשת אצל אחד עם שימושים כשלי? הרבה תוכנות עובדות ברקע, תמיד 1.5GB תפוס עם אמיול, תוכנות מסרים, הקלטת וידיאו עם כרטיס טלויזיה, ובנוסף עבודה שוטפת עם אייטיונס, וכרום. משהו כזה...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...