עבור לתוכן

דוגמא חמה מהשטח על איכות העבודה של חברת בזק

Featured Replies

פורסם

אם אתה כל כך בטוח שזה מה שהם חייבים, ושלא קיבלת את מה שמגיע לך, אז תתבע אותם, ואולי תהפוך גם למליונר וגם יסגרו את בזק.

ואז תרוויח מכל הכיוונים... ;D

בהצלחה.. :silly:

פורסם
  • מחבר

אם הם היו מאיימים לשלוח לי ניידת הביתה, באמת הייתי תובע אותם באותו היום.

ולא, אני לא חושב שיסגרו את "בזק", משום שבמדינה שלנו הם למעשה מונופול שיכול לעשות מה שבא לו.

אבל בשוק מערבי נורמלי, שבו יש הרבה חברות מתחרות בתחום הזה, חברה שהייתה עושה דבר כזה הייתה משלמת ביוקר.

פורסם

לא לא.. תתבע אותם עכשיו.. מה זה זה? יומיים בלי אינטרנט? למה מי מת?

תתאגדו כל הגוש בניינים הזה שלך ותתבעו אותם ביחד! שיפשטו רגל ואז תעברו כולכם ביחד להוט!

ותעשה את זה עכשיו בחג, כי זה יום עבודה רגיל וכולם פתוחים ועובדים בשביל לטפל בזה... אז למה לחכות?

פורסם

-- אאה, עכשיו אני מבין מהיכן באה הגישה הבריאה שלך. תגיד, במקרה גם עבדת בהסתדרות בשנות ה-50? מנטליות דומה...

הגישה שלי מאוד בריאה ושלך לא, כי אתה יכול לדרוש עד מחר ואתה לא תקבל את זה.

כי אתה לא מכיר במציאות הקיימת(למשל, שטכנאים ללקוחות פרטיים שמשלמים שקל ורבע, לא עובדים בשבת!)

-- זה אפילו לא לי אישית, זה לבלוק בנינים שלם שמחובר לתשתית שלהם. זה הלקוחות שלהם, לא אנשי מאדים.

וכן, הם חייבים לתת שירות בסיסי ולטפל בתקלה פשוטה באותו היום, ולא אחרי יומיים.

תתחיל לעכל שאתה לא פקיד מדינה בברית המועצות של תקופת סטלין, ו"אף אחד לא חייב לך כלום" זה משפט לא רלוונטי לכלכלת השוק החופשי המודרני.

אז במקום להתבכיין מול פורום של אנשים שבצורה די בוטה לא מזדהה איתך, בלשון המעטה.

תאגד את כל הבלוק שלך ותתבעו את בזק על עוגמת נפש, מה אתה רוצה מהחיים שלנו?

זה פורום טכני פה, לא פורום להתבכיין.

ובבלוק הזה, בכמה לקוחות מדובר? 20-30 מנויים? עדיין לא נראה לי מספיק ביג-דיל.

-- אפרופו סטלין... עכשיו דווקא זה אחלה דוגמא של "חירטוט לקוחות", אם זה באמת התרחש ואתה לא ממציא. אם היא הייתה מקליטה את זה ופונה לעורך דין, הוא היה מגיש נגד החברה תלונה ודורש פיצוי נפשי של 50 מיליון דולר, ותאמין לי שהם היו משלמים כמו ילדים טובים וזה היה הסוף של החברה שלהם. ממש לא דוגמא טובה לשירות בעולם המערבי. אם אתה חושב שכזה שירות צריך לתת לאנשים, אני מבין למה התאמת לחברת "בזק" כמו כפפה ליד.

לא היו כלום, היא ישבה בשקט וחיכתה וככה זה צריך להיות.

אם היה מתאפשר להתקין לה לפני, היו עושים את זה, אם לא שתשב בשקט(חבל שהיא לא ניסתה אותם עם שיחה שלישית למוקד :)).

מזל שבמדינה שלנו לא כולם כמוכם, ידוע לכל מה שווה השירות בחברות האינטרנט בישראל, והרבה אנשים דורשים את מה שמגיע להם. זה אתם שחיים בסרט.

שימשיכו לדרוש, לא ייקבלו דבר מלבד עצבים.

זאת באמת דעה רווחת בפני הלקוח הישראלי ש:

1. השמש זורחת לו מהישבן.

2. שהוא דורש דברים אלמנטריים, לא משנה מה הוא דורש.

3. גישת ה"מגיע לי".

אז אנחנו לא חיים בסרט, אנחנו המיעוט השפוי.

אם הם היו מאיימים לשלוח לי ניידת הביתה, באמת הייתי תובע אותם באותו היום.

עוד שנייה אני שולח לך ניידת הביתה על הטרדת הפורום.

אולי תתבע גם אותנו שאנחנו לא נותנים מענה להתבכיינות שלך?

פורסם

Polk, לא רק שאתה מוציא את עצמך טיפש פה אתה גם עוד נותן לאנשים אחרים לחשוב שהטיפשות שלהם שווה משהו ואם הם יציאו יותר דציבלים על מישהו זה יעזור להם בחיים.

המושג SLA מוכר לך במקרה?

30 לקוחות זה בקושי כרטיס אחד בסל של DSLAM וזה בטוח לא "שיברון" ששוה להיכנס בגללו לפאניקה.

וכן אני במקרה גם עבדתי בבזק במשך 10 חודשים לפני כשנתיים ואני לא גאה בזה או מעריץ את החברה הזאת, אבל אתה ממש כותב שטויות פה והפכת את כל הדיון הזה לדיון בכי חסר תכלית במקום דיון אינטלקטואלי על מצב התקלות בתשתית של החברה או היכולות להתמודד איתן כדי להגיע לכמה שפחות down time בכמה שפחות משאבים.

אני יכול לתת לך דוגמא של access server (מה שאוהבים לקרוא לו redback) אחד שהיה למטה במשך יממה שלמה וזה כ12 אלף לקוחות ואף אחד לא מת מזה.

משתמש קצה שהקישוריות לאינטרנט כל כך חשובה לו הוא קודם כל לקוח במסלול עסקי עם SLA מתאים ויכולות גיבוי/התעוששות מהירה/איזון בציוד תקשורת שלו כמו שלא תצפה שחברת החשמל תדאג לגנראטור או UPS צמוד לדירה שלך כל החורף.

אתה יודע כמה פעמים נציגים במוקד שלהם שומעים איומים על תביעות ביום? כמה מהתביעות האלו באמת מגיעות למשהו אם בכלל מגיעות לבית המשפט?

אני אתן לך עוד דוגמא של חכמולוג כמוך שהצהיר באופן רשמי שיש לו עסק חשוב ביותר למרות שהוא היה רשום כלקוח פרטי בחברה והתעקש שיגיע אליו טכנאי ב23:00 בלילה. אחרי שהוא הבין שזה יעלה לו 2500 ש"ח הוא מיד וויתר על הפלצנות שלו ופשוט שתק.

ואחרי זה שואלים למה הלקוח הישראלי הוא הכי קשה? :bash:

פורסם
  • מחבר

///"כי אתה יכול לדרוש עד מחר ואתה לא תקבל את זה... שימשיכו לדרוש, לא ייקבלו דבר מלבד עצבים."///

-- זה שאני לא אקבל את זה כי עדיין יותר מדי אנשים במדינה שלנו תקועים בשנות ה-50 כמוך לא אומר שאני לא צודק.

מצד שני, מי אמר שאני לא אקבל? ברור שאני אקבל - לאט לאט. כש"בזק" היו מונופול מוחלט לקח להם 4 חודשים להתקין קו טלפון חדש, כשהגיעה HOT, הם באים באותו היום (מניסיון). בטח לפני זה הם גם חירטטו ואמרו "לקוח אחד זה לא מספיק חשוב" וכך הלאה... עזוב אותך, אנשים כמוך ודעות כמו שלך זה משהו ששייך לעבר, כמו הקיבוצים, וגם העתיד שלכם יהיה דומה. תכיר בזה שזו המציאות ותפסיק להתרגז.

///"ובבלוק הזה, בכמה לקוחות מדובר? 20-30 מנויים? עדיין לא נראה לי מספיק ביג-דיל."///

-- שמעת פעם על העקרון שלכל לקוח צריך להתייחס ברצינות? או שהעקרון הזה, שמקובל במערב מתחילת המאה ה-20 עוד לא הגיע אליך?

אם מה שאתה אומר נכון, למה ש"בזק" לא תגיד את זה בריש גלי, במקום לפרסם את עצמה בתור "החברה שבשבילה כל לקוח הוא MVP" וכך הלאה?

כנראה שאפילו הם מבינים שעם אידיולוגיה כמו שלך לא מגיעים לשום מקום. תבין - העולם משתנה, הרמה עולה, השירות משתכלל, התנאים משתפרים.

קשה לך עם זה? אתה כועס שאנשים מתחילים לדרוש את מה שמגיע להם? תתבע את כולם על כך שהם "חיים בסרט" ורק אתה לא.

///"עוד שנייה אני שולח לך ניידת הביתה על הטרדת הפורום. אולי תתבע גם אותנו שאנחנו לא נותנים מענה להתבכיינות שלך?///

-- טוב שאתה מודה שהאיום שלהם היה רלוונטי בדיוק כמו האיום שלך. חחח. :)

///"משתמש קצה שהקישוריות לאינטרנט כל כך חשובה לו הוא קודם כל לקוח במסלול עסקי עם SLA מתאים ויכולות גיבוי/התעוששות מהירה/איזון בציוד תקשורת"///

-- אתם לא מבינים משהו מאוד פשוט. אף אחד לא חייב שום דבר על מנת שהחברה תתקן כמה שיותר מהר תקלה פשוטה שמשפיעה על עשרות מלקוחותיה.

ועובדה שבמקרה הזה "בזק" הודו שהטיפול היה לא נכון ומרושל. הם בעצמם רוצים לתת טיפול טוב יותר ומבינים שמגיע לאנשים לקבל טיפול טוב יותר. אז כנראה שרק אתה וכמה חברים שלך פה הם "המיעוט השפוי"... :)

///"אני אתן לך עוד דוגמא של חכמולוג"///

-- כל מקרה לגופו. לא יודע מה ולמה במקרה הנתון הזה. לפעמים יש מקום לתביעה, ולפעמים לא. כמובן שבמדינה שלנו למונופול דורסני כמו "בזק" או "חברת החשמל" יהיה יותר משקל בבית משפט מול הלקוח הבודד מאשר לחברה רגילה בעולם המערבי בשוק שיש בו תחרות. חוץ מזה, ברור שבתי המשפט לא יוכלו לאשר את כל התביעות נגד המונופולים האלה, משום שאז הם היו פושטים רגל. אבל זה לא אומר בשום אופן שהמצב הזה הוא מצב בריא, ושהשירות שהם נותנים הוא שירות ראוי - בדיוק בגלל זה ממשלה אחרי ממשלה מנסה לשנות את המצב הזה ולקחת אותנו קדימה. אתם רוצים לקחת אותנו אחורה, לשנות ה-50? בסדר, שיהיה בהצלחה. :)

פורסם

מה שאתה אומר זה קישקוש, חברת החשמל היא מונופול וחברה ממשלתית

ובכל פעם שיש נפילת חשמל באיזור שלי(משהו שקורה אולי אחת ל 4-5)

התקלה מתוקנת תוך 3 שעות.

למה? כי חשמל זה יותר חשוב מאינטרנט, יש אנשים שהחיים שלהם תלויים

באספקת החשמל לביתם, בתקלת אינטרנט זה ממש לא המקרה.

פורסם
  • מחבר

המונופול הזה, שאינסוף סיפורים הזוים נקשרו עמו במהלך כל שנות קיום המדינה, עומד להיות מפורק בקרוב לפי תוכניות הממשלות האחרונות.

ד"א, הם התחילו לתקן את התקלות קצת יותר מהר מאז שיש עליהם ביקורת ציבורית ואיום של תחרות. :lol:

פורסם
  • מחבר

זה דוגמא למה? שיש גם תקלות במקומות אחרים בעולם או שיש תקלות יותר חמורות/מסובכות?

איזו הפתעה...

פורסם

צורת ההתבטאות שלך לא מקובלת בפורום הזה.

  • 2 שבועות מאוחר יותר...
פורסם

בהחלט.

ולכן הוא הורחק לשבוע.

Polk - התבטאויות כאלה וסגנון דיבור עברייני ומתנשא כזה לא יתקבלו כאן בברכה.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים