התקנת Win7 על דיסק SATA עובדת רק במצב IDE Emulation. - תוכנה - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

התקנת Win7 על דיסק SATA עובדת רק במצב IDE Emulation.


איסתרא בלגינא

Recommended Posts

הרכבתי לאבי מחשב חדש מבוסס על לוח אם GA-MA785GMT-UD2H. הרכיב הישן היחיד בו הוא דיסק מקסטור 6Y120 של 120GB (עובד ב- SATA I) ששכב אצלי כמה שנים - הוא לעולם לא ימלא אפילו חצי מזה.

על הדיסק היתה מותקנת כבר מערכת הפעלה - אובונטו 8.04. המחשב עולה איתה ללא כל בעיה, למרות שכאמור כל החומרה שונה מזו שעליה התקנתי את אובונטו במקור ושזו גרסה ישנה למדי שלא עברה עדכונים כבר יותר משנה. אבל כשניסיתי להתקין Windows 7 Home Premium (גרסת OEM 32 ביט), החיים הפכו מעניינים:

שלב ה- starting windows לקח בין שעה וחצי לשעתיים (!), כשהאינדיקציה היחידה ששמשהו קורה היתה השינוי האיטי בבהירות של הלוגו באמצע המסך. שאר השלבים לקחו בין חצי שעה לשעה כל אחד, עד לשלב בחירת המחיצה: Windows התעקשה שהדיסק כולו ריק, למרות שהיו עליו מחיצות, אבל לא הצליחה ליצור עליו מחיצות בטענה שהמחשב לא מזהה אותו ואולי אי אפשר לאתחל ממנו (למרות שלאובונטו, כאמור, לא היתה בעיה).

ניסיתי למחוק את המחיצות הקיימות בעזרת תוכנה חיצונית וזה בוצע ללא כל בעיה, אבל ההתקנה שוב נתקעה, שוב אחרי כמה שעות ושוב עם אותה בעיה: אין מחיצות על הדיסק ואי אפשר ליצור אותן. מחקתי את ה- MBR, אותה תוצאה. יצרתי מחיצה לא מפורמטת, אותה בעיה. פרמטתי מראש ל- NTFS, אותה בעיה. וכל ניסיון לוקח לפחות שלוש שעות!

נכנסתי לפני שלב יצירת המחיצות ל- shell ע"י shift-F10 וניסיתי ליצור מחיצה עם diskpart. התוכנה רואה את הדיסק אבל לא מצליחה ליצור עליו מחיצות. WTF?

הניסיון האחרון שלי היה לניכנס ל- ולשנות את מצב הבקר מ- SATA (AHCI) ל- IDE emulation. וראו איזה פלא, ההתקנה עברה חלק ומהר, שעה מאוחר יותר היה לי מחשב עובד. מה הסיפור? יש בעיה עם הלוח? גרסת BIOS? אולי Win7 צריכה דרייבר חיצוני ל- SATA? הדיסק ישן מידי עבור AHCI? להזכירכם, עבדה במוד הזה על אותה חומרה.

רעיונות?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...