צרכן זכה בתביעה כנגד אייבורי וקיבל פיצוי 3000 ש"ח על עוגמת נפש - עמוד 2 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

צרכן זכה בתביעה כנגד אייבורי וקיבל פיצוי 3000 ש"ח על עוגמת נפש


sahargt

Recommended Posts

במקרה זה לדעתי מדובר בשופט שלא בדיוק מבין מה הוא עושה.

אייבורי נהגו כחוק (נסיון לתקן ואם לא החזרת הכסף) ואף מעבר לכך (בהצעה הנוספת).

לא ברורה ולא ידועה סיבת התקלה או אולי היו תקלות שונות ולא תקלה אחת חוזרת. בכל מקרה שופט סביר היה צריך לדעת שאייבורי אינם מייצרים כל חלקי המחשב בעצמם אלא מרכיבים מחלקים שיוצרו בידי אחרים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נכון, אבל...

1. נסיונות תיקון שאינם מצליחים ושאחריהם מחזירים ללקוח את המוצר כאילו הוא תקין זו לא התנהלות תקינה,

2. אנחנו לא יודעים את טיבה של אותה "הצעה נוספת" מעבר למה שאייבורי בעצמם טענו,

3. אייבורי לא מייצרים כלום אבל הם כן מייבאים בעצמם הרבה ממה שהם מוכרים, ומבחינת החוק דין יבואן כדין יצרן.

יכול להיות כמובן שמדובר בסתם לקוח נודניק ושופט דביל, אבל כרגע אין לי ראיות להניח שזה המקרה - וכל מה שכן ידוע לי זה פסק הדין.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

השורה האחרונה היא החשובה: אין אלא את המתפרסם בפסק הדין.

לכן אין כל אמירה לכך שהתוספת שאייבורי הציעו אינה אמת, אין שלילה של הצעה זו ולכן הנחת היסוד שאייבורי אכן הציעו זאת.

כמו כן החזרת מוצר כאשר אינו תקין יכול להיות מעשה נכלולי ומכוון ויכול להיות טעות ושלומיאליות מקצועית שאין מאחוריה כוונה פוגענית. הכל יכול להיות וכוונה של זדון לא מוזכרת כלל לכן ההנחה היא שאינה קיימת. יתרה מכך - החוק מתיר לנותן האחריות לנסות לתקן מספר פעמים סביר את אותה תקלה. מה זה סביר? זה קובע שופט כאשר מוגשת תביעה. גם כאן לא טען השופט בפסק כי נעשו נסיונות במספר בלתי סביר אלא טען שלקוח מצפה למוצר תקין. נקודה. מכאן שהשופט לא מבין שכל מוצר טכני עלול להתקלקל ואין זו ציפיה סבירה.

אכן הם יבואן. כמו כל יבואן הם לא מייצרים ולכן אינם יודעים מראש מה יתקלקל ומה לא (אלא אם יש סטטיסטית הצטברות תקלות חריגה בדגם מסוים). לכן שוב לייחס להם במקרה זה (ועל פי מה שקראנו בלבד) כביכול שידעו מראש על מוצר תקול וימכרו אותו כשגרה זה לא לענין ולא שיקול דעת שיפוטי ראוי.

הלקוח לא נודניק. הוא לדעתי דביל כמו השופט (עובדה שמלכתחילה קנה באייבורי..... ;D..)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

פסק דין הזוי, פיצויים על נזקים עקיפים שכלל לא הוכחו מה גם שכל חוזה/הסכם רכישה נורמלי החברה מסירה את עצמה מאחריות על נזק עקיף או לצד ג'.

לא הזוי ולא נעליים. עונש הגיוני. למה הוא נאלץ לבוא מספר פעמים? האם המחשב הוחזר לו בכל פעם כשהוא עדיין תקול? מדוע ההצעות של איבורי נדחו?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

3 פעמים זה גם מספר פעמים. האם לדעתך כל חנות צריכה לפצות לקוח ב-1000 ש"ח על כל פעם שהוא שולח את המחשב לתיקון? שלא נדבר על כך שהוא בכלל לא הוכיח את ההוצאות והנזק העקיף שנגרם לו?. אני מהאחרונים שיגנו על אייבורי אך במקרה הנוכחי, לדעתי מדובר בפסק דין של שופט שאינו מבין בתחום ואף עלול לפגוע בחנויות מחשבים קטנות או .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עוגמת נפש זה לא עקיף? איך אתה מודד את זה? איך אתה מודד את הנסיעות כל פעם וקבלת מחשב תקול כל פעם?

אז אמרו הנחה על מחשב אחר שאין פה פרטים עליו וכנראה שלא כואב לעשות עליו הנחה כזו, שמעתי על זה מספיק וזה קרה לי גם לפני שנים, אין חוויה

מרגיזה מזו בקניות.

יש יותר מידי מקרים כאלה ואולי זה יגרום לחנויות האלה לשים יותר לב למה הן משחררות ללקוח, מה שכן השופט הזה היה צריך לקחת דוגמא

עם יותר בשר ובסיס ראייתי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפי דעתי יש לחברה עוד מזל -יצאו בזול

לי גם היה סיפור דומה רק שזה היה בניו יורק

קניתי מחשב לפי מפרט שלי למשחקים ב 3000 דולר

והיה לי הרבה בעיות אז דברתי אם מנהל החברה ואמרתי לו שאני תובע אותו על עוגמת נפש

ועל שירות לא תקין בגישור לפני המשפט החנות הגישה הצעה החזר של הכסף + 1500דולר עוגמת נפש

רק בארץ החוק להגנת הצרכן לא עובד

וגם החוק על החזרת מוצרים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא הזוי ולא נעליים. עונש הגיוני. למה הוא נאלץ לבוא מספר פעמים? האם המחשב הוחזר לו בכל פעם כשהוא עדיין תקול? מדוע ההצעות של איבורי נדחו?

יש לא מעט תקלות מורכבות וקשות לזיהוי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז שיחליפו ללקוח מצידי את כל המחשב, אם יש לו תקלה במסגרת האחריות שהם לא יכולים לפתור. אין שום תירוץ שמצדיק החזרה ללקוח של מחשב שעדיין תקול (וביודעין), תוך הבטחה שהתקלה טופלה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 2 שבועות מאוחר יותר...

וזאת אחת מהם או לא? תפרט קצת יותר על הבעיה בבקשה.

מספר בעיות שקרו לי אישית

פעם ראשונה: לפני שנים רבות היה ברשותי לוח אם של אביט למעבד . אחרי חצי שנה בערך התחילו ניתוקים לסירוגין של האינטרנט ובכללי המהירות מאד ירדה. ישבתי שעות עם התמיכה של בזק, החלפתי מודם, חלפתי ספק אינטרנט, התקנתי מחדש מערכת הפעלה חמישים פעם, הורדתי דרייברים חדשים, הורדתי SP. עשיתי כל דבר שאפשר לעשות. בסופו של דבר הבעיה הייתה בכרטיס הרשת המובנה בלוח אם. בעיה שכמעט בלתי אפשרי להוכיח בחנות. מסיבות כאלה ואחרות לא קיבלתי לוח אם חדש אז רכשתי לוח אם אחר של אביט וזהו הבעיה נפתרה. אני עשיתי את כל האבחונים לבד. עכשיו תחשוב אם תקלה כזאת מתרחשת אצל הלקוח כמה פעמים החנות תצטרך לטרטר אותו. וזו לא בעיה שישר אומרים "אה, לוח אם תקול". זו בעיה נדירה שלא קל לאבחן.

פעם שנייה: תקלה יותר עדכנית בלוח אם של . פתאום, יום בהיר אחד, אני מדליק את המחשב, מתחילים לעלות ופתאום כלום. מסך שחור. עושה ריסט, מתחילים לעלות וכלום מסך שחור. אני עושה ריסט בפעם השלישית, נכנס ל-Safe Mode עולה כאילו כלום לא קרה. אני לא משנה כלום, עושה ריסט, מערכת עולה במצב רגיל בלי בעיה. מספר ימים הכל עובד סבבה פתאום הבעיה חוזרת על עצמה. פעם נוספת נכנס ל-Safe Mode, לא משנה כלום, יוצא מערכת עולה כרגיל. התקלה התרחשה בתדירות נמוכה מאד אז לא היה אכפת לי יותר מידי. פתאום יום אחד אני מדליק את המחשב, המערכת מתחילה לעלות ומסך שחור. אני עושה את התרגיל עם Safe Mode לא עוזר. מפרמט את המחשב אותו דבר. מאפס את הביוס לא עוזר. פותח את המחשב ומאפס את הביוס עם הג'מפר בעיה נפתרה. ככה המחשב עובד עוד מספר שבועות כאשר כמעט כל יום אני עושה את התרגיל עם הג'מפר. בסופו של דבר נמאס לי ואני מתחיל לחקור לעמוק. גיליתי שהבעיה הייתה בכרטיס הקול המובנה של הלוח אם. כאשר עשיתי Disable דרך הביוס המחשב עבד בלי שום בעיה. הלוח הוחלף במסגרת אחריות.

הנקודה שיש תקלות קטנות ונדירות שקשה לאבחן. כדי לבודד את כל הגורמים צריך לשבת ימים מול המחשב, לבדוק בלי הפסקה, לבודד את פרמטר וגם אז לא תמיד עולים על מקור הבעיה. אני לא יודע אם זה מה שקרה במקרה של הלקוח באייבורי, אבל כן, אני בהחלט מבין כיצד לקוח יכול לחזור לחנות מספר פעמים. לפעמים נראה כאילו הבעיה נפתרה, אבל היא חוזרת אחרי מספר ימים ואז הלקוח מגיע עוד הפעם לחנות. במקרה הזה אייבורי פעלו נכון. בהתחלה הציעו הנחות, בהמשך הציעו זיכוי כספי מלא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

במקרה הראשון בסופו של דבר נדפקת, לא? היה לך לוח תקול ולא קיבלת במקומו לוח חדש... ואתה מצדיק את החנות במקרה ההוא? מזוכיסטי משהו...

ובכללי, אם לא שמת לב, בדיקת מחשב מחוץ למסגרת האחריות עולה כסף - ולא מעט. הייתי מצפה שהבדיקה בחינם במסגרת האחריות לא תיפול באיכותה מהבדיקה בתשלום - וששתיהן יצדיקו את גביית הכסף. אם הטכנאי שלך חאפר ולא מצליח לאתר תקלות מעל הרמה הטריוויאלית (הכוונה לטריוויאלי בשביל אנשים כמוני וכמוך), או שתפטר אותו ותעסיק אחר או שתעבוד במיקור חוץ בכל ענייני המעבדה. אחרת אין לך זכות קיום כחנות מחשבים...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הקטע עם לוח אם של אביט היה בשנת 2004 בפנדה. רכשתי את הלוח לסוקט A של כחלק ממחשב חדש (לוח אם, , מעבד, כרטיס מסך). התחלתי להתקין את המאוורר מרוב התרגשות שברתי את אחת משיני הפלסטיק שעל הסוקט. השן משמשת אך ורק להרכבת גוף קירור ואין לה שום השפעה על עבודת הלוח. רכשתי גוף קירור אקסטרים שמתלבש על החורים מסביב לסוקט והלוח עבד נהדר חצי שנה.

אחרי שאבחנתי את התקלה הגעתי לפנדה עם הלוח אם. טכנאי מעבדה בדק ואמר "זה נזק פיזי, אין מה לעשות, ננסה לשלוח ליבואן בכל מקרה, אבל קח בחשבון שרוב הסיכויים לא יחליפו". חלפו שבועיים, תקשרו מפנדה ואמרו "שלחנו ליבואן א' הוא לא הסכים, אחר כך שלחנו ליבואן ב' הוא לא הסכים אין מה לעשות נזק פיזי". אמרתי להם לכו לעזאזל, הלכתי לחנות אחרת ורכשתי מעט יותר מתקדם של אביט. הלוח עובד עד היום.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...