צרכן זכה בתביעה כנגד אייבורי וקיבל פיצוי 3000 ש"ח על עוגמת נפש - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

צרכן זכה בתביעה כנגד אייבורי וקיבל פיצוי 3000 ש"ח על עוגמת נפש


sahargt

Recommended Posts

עודד לביא תבע את אייבורי מחשבים בע"מ בבית משפט לתביעות קטנות בירושלים לאחר שהחזיר מחשב "בעייתי" ולא קיבל פיצוי בגין נזקים עקיפים. מכתב התביעה עלה שבמחשב אירעו תקלות חוזרות ונשנות ולביא נאלץ להחזירו לנתבעת מס' פעמים על-מנת שתתקנו. לאחר שהתיקונים לא הועילו, העסקה בוטלה ולביא קיבל את מלוא הסכום ששילם.

הנתבעת הודתה שבמחשב אירעו תקלות, ולטענתה היא אינה צריכה לשלם עבור נזקים עקיפים, לאור כתב האחריות שניתן בעת הרכישה. לדבריה, במהלך התיקונים קיבל לביא שדרוגים ואביזרים במחיר מופחת והסכים לרכוש מחשב אחר בהנחה של 1,100 שקל אך חזר בו. הנתבעת ביקשה לדחות את התביעה.

בפסק הדין קבע השופט גד ארנברג, שמגיע ללביא פיצוי. "מי שקונה מחשב חדש אמור לקבל מחשב תקין ולא כזה שיהיה צריך לחזור איתו פעם אחרי פעם לתיקון. אין גם באמור בכתב האחריות כדי לשלול מתן פיצוי על נזקים עקיפים במיוחד כאשר מדובר בתקלה חוזרת".

לדברי השופט, לביא לא הצליח להוכיח הוצאות בפועל ולא צרף מסמך בקשר להוצאות. "בהתחשב בכך שברור שהתקלה חזרה על עצמה מספר פעמים ובהתחשב בכך שהסכום ששולם עבור המחשב הוחזר במלואו אני מחייב את הנתבעת לשלם לתובע סך נוסף של 3,000 שקל וכן את אגרת ביהמ"ש בסך 100 שקל. כל הסכומים הנ"ל ישולמו תוך 30 יום מהיום שאם לא כן הם יישאו הפרשי הצמדה וריבית כדין מהיום"

מקור

http://www.news1.co.il/Archive/001-D-231433-00.html?tag=17-31-18

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טוב מאוד, תקדים חשוב נגד חאפרים.

מסכים איתך .. גם אני סבלתי מהם פעם

אבל....

בנוסף אני מכיר אנשים וראיתי במו עיניי שפשוט דופקים ת'מחשב בכוונה לאחר תקופה מסויימת גורמים לנזק פיזי בלוחות אם\כרטיס מסך על ידי עקירת שבבים וכדומה

מתוך ידיעה שיקבלו פיצוי \ חומרה מתקדמת יותר \ ואפילו יזכו בתביעה משפטית

לא יודע אם זה המיקרה לא מכיר ת'בנאדם ולא מגן על אייבורי .... פשוט עוד נקודה למחשבה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בנוסף אני מכיר אנשים וראיתי במו עיניי שפשוט דופקים ת'מחשב בכוונה לאחר תקופה מסויימת גורמים לנזק פיזי בלוחות אם\כרטיס מסך על ידי עקירת שבבים וכדומה

מתוך ידיעה שיקבלו פיצוי \ חומרה מתקדמת יותר \ ואפילו יזכו בתביעה משפטית

מצטער, זה לא עובד כך. נזק פיזי נראה לעין ממקור חיצוני הוא סיבה מוצדקת לפסול אחריות ומהווה ראיה לטובת החנות. להיפך - נסיון להחזיר מוצר ששברת במו ידיך (ורואים את זה) בתור מוצר תקול במסגרת האחריות יכולה להוות עילה לתבוע אותך דווקא על נסיון רמייה.

בנוסף, מהאמור בהודעה הראשונה נובע שמדובר במחשב חדש, ולא כזה שתנסה "לשדרג לחומרה מודרנית יותר" באמצעים שכאלה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה ניראה לעין ? שעקרו בזהירות כמה ג'וקונים קטנטנים ?

כן ::) אם אתה לא מאמין לי, אתה מוזמן לנסות לעקור רכיבים מחלק מחשב ולנסות להחזיר אותו לחנות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טוב מאוד, תקדים חשוב נגד חאפרים.

למה חאפרים? הלקוח קיבל את הכספו בחזרה ובנוסף קיבל הנחה משמעותית על מחשב חדש ואביזרים. תקלות יכולות להתרחש אצל כל אחד ואייבורי עמדו מאחורי המוצר שלהם. הלקוח תבע פיצויים בגין נזקים עקפיים, אבל (ציטוט של השופט) "לביא לא הצליח להוכיח הוצאות בפועל ולא צרף מסמך בקשר להוצאות". על סמך מה השופט פוסק פיצויים? פסק דין הזוי. אייבורי צריכים לערער.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא לטובה לדעתי

אפילו בלי נזק בכוונה - הלקוח יכול לפוצץ את המחשב מדי יום בוירוסים (מחוסר ידע בסיסי בשימוש במחשב) וללכת לתקן אותו כל הזמן. האם המעבדה אשמה ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אפילו בלי נזק בכוונה - הלקוח יכול לפוצץ את המחשב מדי יום בוירוסים (מחוסר ידע בסיסי בשימוש במחשב) וללכת לתקן אותו כל הזמן. האם המעבדה אשמה ?

תגיד לי איפה אתה חי? מתי פעם אחרונה ראית חנות שנותנת אחריות על תכנות/וירוסים שהלקוח מוריד מהאינטרנט? האחריות היא לחומרה בלבד.
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תגיד לי איפה אתה חי? מתי פעם אחרונה ראית חנות שנותנת אחריות על תכנות/וירוסים שהלקוח מוריד מהאינטרנט? האחריות היא לחומרה בלבד.

מבחינת הצרכן הישראלי החנות תמיד אחראית על הכל. לא , כלול באחריות לא כלול באחריות זה לא משנה. "קניתי פה מגיע לי שירות!" אני לא יודע מה הייתה מהות התקלה במקרה הזה, אבל אייבורי התנהלו בצורה תקינה לחלוטין. ניסו לתקן במסגרת אחריות, הציעו פיצוי וכאשר שום דבר לא עבד נתנו החזר כספי מלא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

פסק דין הזוי, פיצויים על נזקים עקיפים שכלל לא הוכחו מה גם שכל חוזה/הסכם רכישה נורמלי החברה מסירה את עצמה מאחריות על נזק עקיף או לצד ג'.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם היה מדובר בחנות נורמאלית הלקוח לא היה נאלץ לבקר בה 10 פעם.

א. אתה לא יודע כמה פעמים הוא ביקר. ב. אתה לא יודע מה הייתה התקלה. ג. תקלות מתרחשות בחנות הכי מסריחה ובחנות הכי מקצועית. שירות נמדד בעמידה מאחורי המוצר. אייבורי תיקנו את המחשב וכאשר לא הצליחו הציעו החזר כספי מלא + 1,100 שקלים הנחה על המחשב חדש. אני בספק אם חנויות "גיימרים" היו נותנים הצעה נדיבה שכזאת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...