פורסם 2010 בפברואר 2615 שנים אני לא מבין את המתלוננים.זה פשוט מאד, אתה קונה מחשב בחלקים מכמה חנויות כדי לחסוך כסף אז אתה חוסך כסף מסיבה מסוימת, לא כי החנות סתם פרייארית. אם היית קונה את הכל בחנות אחת סביר להניח שהיית משלם יותר אבל גם השירות שתקבל הוא יוקרתי יותר, אתה לא יכול מצד אחד לחסוך כסף ומצד שני לדרוש לקבל שירות כמו מישהו שמשלם יותר.
פורסם 2010 בפברואר 2615 שנים לב, תגיד את זה בפעם הבאה שתזמין טכנאי של HP להחליף אצלך בארגון שרת, כשהבעיה היא בכלל בפיירוול. אני בטוח שהוא יגלה המון הגינות והבנה.
פורסם 2010 בפברואר 2615 שנים איזה ת'רד של בכיינות ועזות מצח אלוהים אדירים.יש מקומות שיבליגו פעם או פעמיים עם לקוח שטוען שחלק שהוא קנה לא תקין ובבדיקה יתברר שהוא כן תקין, יש מקומות שלא.גם במצב שהלקוח קנה את כל המחשב באותו המקום והוא בא איזה פעם פעמיים שלוש והוא בטוח ב100% שהבעיה היא בחלק כלשהו והבעיה היא בכלל במערכת ההפעלה - הוא יחוייב וזה פייר. לך למוסך ותנסה את הטריק הזה שלך...זמן עבודה הוא זמן עבודה.לגבי ההנפצה הזו של "מאיפה לי לדעת שהם לא החליפו וחייבו אותי" - להחליף זה לוגיסטיקה ומשלוחים ליבואן וזה לא בחינם אז אין ממש אינטרס לעשות דבר כזה.אתה צריך להבין דבר פשוט שזמן עבודה=כסף. אם טכנאי שורף כמה שעות כי לקוח מסויים מתעקש ונשבע בכל העולם שהלוח דפוק ובסוף חלק אחר שנקנה במקום אחר הוא הבעייתי אז מגיע לטכנאי/חנות כסף על העבודה, כמובן לשיקולם. היו מקרים שלא גביתי בעבר והיו מקרים שכן, כל מקרה לגופו.
פורסם 2010 בפברואר 2615 שנים לב, תגיד את זה בפעם הבאה שתזמין טכנאי של HP להחליף אצלך בארגון שרת, כשהבעיה היא בכלל בפיירוול. אני בטוח שהוא יגלה המון הגינות והבנה.אתה מערבב כאן שני תחומים שונים.אני בתור מנהל רשת, בד"כ אמור להבין דבר אחד או שניים במחשביםומעבר לכך, יש לי מעבדה וכלים שעומדים לרשותי אשר מאפשרים לילאתר את התקלה בדיוק המירבי בכדי לחסוך זמן לגורם החיצוני שיבואלתקן לי את החומרה אחר כך, שבסופו של דבר חוסך גם לי זמן.אבל בתור לקוח פרטי, אין לי את הכלים האלה ולכן אני מצפה למעט יותר התגמשות(כמובן שיש גם לשקול כל מקרה לגופו, להבדיל בין לקוח שמגיע שבועיים אחריהקנייה עם טענות מפגרות חסרות בסיס, וידוע כלקוח בעייתי אל מול לקוח שלא ידוע כאחד כזה,יש לתת לו להנות מהספק).
פורסם 2010 בפברואר 2615 שנים לב אני מסכים איתך תיאורטית לו היית חנות סמכנה עם לקוחות בודידם ביום זה היה נכון.כמו שאמרתי מקודם, חנות עם נפח קונים יפה של כ-50 לקוחות ביום לפחות, כאשר היא מקבלת בערך 3-4 מחשבים תיקון ביום לא יכולה להרשות לעצמה לבזבז זמן.נגיד יש לחנות 5 טכנאים ו1 עסוק רק בבדיקות. זה אומר ש-20% מכח העבודה של החנות באותו רגע מושבת. זה אומר דחיית הזמנות והרכבת מחשבים, זה אומר דחיית שירות וטיפול בלקוחות שוטפים בחנות, זה אומר שהבעלים משלם לאותו טכנאי בערך 300 שקל ליום רק כדי לבדוק חומרה שעלולה בסוף להתברר כתקינה.אני כשהייתי מנהל מעבדה עשיתי את החישוב ויישרנו קו עם שאר החנויות שדורשות כסף על תיקון. זמן זה כסף וכל מי לא מבין את זה פשוט לא מבין כלום בעסקים.
פורסם 2010 בפברואר 2715 שנים אתה מערבב כאן שני תחומים שונים.אני בתור מנהל רשת, בד"כ אמור להבין דבר אחד או שניים במחשביםומעבר לכך, יש לי מעבדה וכלים שעומדים לרשותי אשר מאפשרים לילאתר את התקלה בדיוק המירבי בכדי לחסוך זמן לגורם החיצוני שיבואלתקן לי את החומרה אחר כך, שבסופו של דבר חוסך גם לי זמן.אבל בתור לקוח פרטי, אין לי את הכלים האלה ולכן אני מצפה למעט יותר התגמשות(כמובן שיש גם לשקול כל מקרה לגופו, להבדיל בין לקוח שמגיע שבועיים אחריהקנייה עם טענות מפגרות חסרות בסיס, וידוע כלקוח בעייתי אל מול לקוח שלא ידוע כאחד כזה,יש לתת לו להנות מהספק).אין שום הבדל, לחלוטין, בין משתמש פרטי לבין מנהל רשת. בן אדם שמבין מה הוא עושה, ימצא את התקלה בעצמו. בן אדם שלא מבין מה הוא עושה, לא ימצא את התקלה גם אם היא תחבוט בו עם מחבט גולף. יש מנהלי רשת שלא הייתי נותן להם לנהל את המדף של הגבינות במכולת השכונתית ("אני לא מקבל דואר", "ה-MX שלך מצביע לשרת אחר", "MX?"), בדיוק כמו שיש משתמשים ביתיים שאין להם מושג במחשבים. ובשני המקרים, על מסירת חלק תקין למעבדה, צריך לשלם..
פורסם 2010 בפברואר 2715 שנים לב אני מסכים איתך תיאורטית לו היית חנות סמכנה עם לקוחות בודידם ביום זה היה נכון.כמו שאמרתי מקודם, חנות עם נפח קונים יפה של כ-50 לקוחות ביום לפחות, כאשר היא מקבלת בערך 3-4 מחשבים תיקון ביום לא יכולה להרשות לעצמה לבזבז זמן.נגיד יש לחנות 5 טכנאים ו1 עסוק רק בבדיקות. זה אומר ש-20% מכח העבודה של החנות באותו רגע מושבת. זה אומר דחיית הזמנות והרכבת מחשבים, זה אומר דחיית שירות וטיפול בלקוחות שוטפים בחנות, זה אומר שהבעלים משלם לאותו טכנאי בערך 300 שקל ליום רק כדי לבדוק חומרה שעלולה בסוף להתברר כתקינה.אני כשהייתי מנהל מעבדה עשיתי את החישוב ויישרנו קו עם שאר החנויות שדורשות כסף על תיקון. זמן זה כסף וכל מי לא מבין את זה פשוט לא מבין כלום בעסקים.גם ללקוח זמן זה כסף, אתה מצפה לנדבות מהלקוחות שלך? להנחות? על מה ולמה?קניתי ממך מוצר ויש לי אחריות על המוצר ממך, אתה מחוייב להעניק לי את השירות הראוי.מתן שירות לא ראוי, עלול לעלות לחנות מחשבים הרבה יותר מבדיקת שווא לאיזה כרטיספעם-פעמיים בשבוע.אין שום הבדל, לחלוטין, בין משתמש פרטי לבין מנהל רשת. בן אדם שמבין מה הוא עושה, ימצא את התקלה בעצמו. בן אדם שלא מבין מה הוא עושה, לא ימצא את התקלה גם אם היא תחבוט בו עם מחבט גולף. יש מנהלי רשת שלא הייתי נותן להם לנהל את המדף של הגבינות במכולת השכונתית ("אני לא מקבל דואר", "ה-MX שלך מצביע לשרת אחר", "MX?"), בדיוק כמו שיש משתמשים ביתיים שאין להם מושג במחשבים. ובשני המקרים, על מסירת חלק תקין למעבדה, צריך לשלם..וודאי שיש הבדל, מנהל רשת הוא איש מקצוע, לקוח ממוצע הוא לא וגם לא אמור להיות.אני לקוח שיש לו חוש טכני, אבל לא טכנאי מחשבים.הרכבתי עצמאית את המחשב מחלקים שנקנו מחנויות שונות.הוא עבד יופי שנה ומשהו, פתאום הוא לא עושה POST,מה אני בתור לקוח אמור לעשות עכשיו?
פורסם 2010 בפברואר 2715 שנים אם הרכבת את המחשב מחלקים שקנית בנפרד, אז כנראה שאתה גם תוכל למצוא את מקור הבעיה במקרה כזה.אם קנית את המחשב כקופסה סגורה, אתה תלך לחנות והם יבדקו מה הבעיה, בחינם.
פורסם 2010 בפברואר 2715 שנים על סמך מה אתה מניח דבר כזה?כל בנאדם שיכול ויודע איך מרכיבים מחשב,בהכרח אמור לדעת לאתר תקלות במחשב בצורה מקצועית?ללא מרווח טעות?וכמו שגם אמרתי ואפילו טל אמר, שוקלים כל מקרה לגופו!לקוח מטריד שרואים שהוא אהבל ומאשים סתם, ייקבל את היחס שאתה מתאר,יחוייב על כל בדיקה, כי אז המחשב שהוא קנה מהחנות כבר הופך להפסד.לעמות זאת, בנאדם שקנה ממך לוח ב-1000 ש"ח וחזר אחרי שנה וחציכדי שתעשה לו בדיקה של 20 ד', כאשר יש גם סיכוי טוב לפי התאור שלהלקוח שהוא צודק, לא ייקרה לך כלום, לא תפסיד מזה שקל.
פורסם 2010 בפברואר 2715 שנים ואווו.... חפירה הבאתם פה.אין שום חוק האוסר על קבלת תשלום על בדיקת מעבדה שבמהלכה נמצא כי המוצר תקין ואין צורך במימוש אחריות.בעל עסק שמספיק נדיב, יכול לא לדרוש תשלום על הבדיקה אבל זה on the house.הוא לא חייב לספק את השרות הזה לכל דורש.תם ונשלם.
פורסם 2010 בפברואר 2815 שנים מי שקונה רכיבים לבד או שמרכיב אותם לבד או שיש לו טכנאי בשביל זה, אני ראיתי את שני צידי המטבע. בכל מקרה, או הבן אדם או הטכנאי צריכים לאתר את התקלה.רוב הלקוחות קונים מחשבים מורכבים אז גם אין את הבעייה הזאת.המתחכמים פותחים נושאים אצלנו וחופרים נגד ההיגיון. בשביל מה ? אני יוצא מהדיון הזה בכל מקרה, אנחנו טוחנים מים והמנעול קרב.שבוע חדש - אתגרים חדשים.
פורסם 2010 ביוני 1415 שנים החוק - זה נקרא רמאות. אף אחד לא אומר שיש לך אינטרס לעשות את זה בכוונה - אבל קח דוגמה: כל יום המחשב שלך נתקע לפחות פעמיים. אתה מגיע למסקנה שהבעיה היא בלוח האם וממהר לחנות לדרוש שיחליפו לך אותו במסגרת האחריות. במעבדה בודקים את הלוח ומגלים שהוא תקין לחלוטין, והבעיה היא בכלל בספק הכח שלך שקנית לפני שלוש שנים בחנות אחרת בכלל. אתה לא חושב שהזמן של הטכנאי במעבדה שווה כסף? אתה עשית טעות בתום לב והנחת שהבעיה היא בלוח, אבל החנות לא אמורה לממן את הטעויות האלו מכסה. איזה עוד שוק אתה מכיר שבו לוקחים מוצר שהלקוח טוען שהוא תקול למעבדה, ובודקים האם אכן כך הדבר? שוק הביגוד? המזון? כמעט בכל מקרה שזה קורה, מדובר במוצרים אלקטרוניים. אז הטכנאי ימכור בשמחה ספק חדש ללקוח. כי כפי שאמרת ספק בן שלוש שנים אין לו כבר אחריות.
פורסם 2010 ביוני 1415 שנים זאב,פעם הבאה שאתה עונה, בדוק תאריך הודעה אחרונה בנושא הרלוונטי. ההודעה שלי למעלה נכתבה בךף"תגובה #40 בתאריך: 28.02.2010 בשעה 02:05:20"בזה הרגע הקפצת סתם נושא בן 3 חודשים.
פורסם 2010 ביוני 1415 שנים מחבר ...במקרה יש כרגע דיון חדש שנפתח לאחרונה (לא על ידי) ועדיין פעיל - בנושא הזה בדיוק. הנושא אולי ישן, אך השאלה עדיין רלוונטית.
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.