פורסם 2010 בפברואר 615 שנים השאלה לגבי המונה: בספר כתוב: X=2 למה לא X גדול שווה 2 ? הצבתי 2.5 והסתבר שזה באמת קטן 1 הסתבר כגדול מצד שני איך הפונקצייה יכולה להיות קטנה אם היא חיובית (a חיובי) ונקודת הקודקוד שלה היא (2,0)
פורסם 2010 בפברואר 615 שנים מה דעתך על לכתוב כאן את התרגיל במילים של הספר ולא במילים שלך? פשוט ממש לא ברור מה מבקשים בתרגיל ומה בדיוק אתה רוצה...
פורסם 2010 בפברואר 615 שנים התשובה הנכונה היא:X>3 אוX<-3 אוX=2ישנן 3 נקודות שבהן הפונקציה מתאפסת, כאשר X=3, X=-3 וכאשר X=2ולכן צריך לבדוק את כל התחומים באמצע, למשל X=-4, X=0, X=2.5 וגם X=4חוץ מזה קבוצת ההצבה לתרגיל היא X!=3 וגם X!=-3 (אחרת המכנה הוא אפס)ולכן בנוסף צריך לבדוק גם את הנקודה X=2 ששם יוצא שהתוצאה היא אפס (וזה מקיים את התנאי ולכן נכנס לתוצאה)
פורסם 2010 בפברואר 615 שנים מחבר אני חושב שהבנתי אותך.(המונה עצמו חיובי בכל הנקודות אבל בפונקצייה כולה, עם המכנה רק ב-2?)אני שואל לגבי המונה כי המכנה ברור לי.אני לןא מבין לדוגמא איך זה אם הפונקצייה במונה תמיד גודלה מ-0 (מהסיבות שציינתי בהודעה הראשונה) ומציבים 2.5 יוצא מספר שלילי (Y שלילי)
פורסם 2010 בפברואר 615 שנים אם המכנה חיובי והמונה שלילי אז התוצאה תהיה שלילית.אגב, בנקודות x=3 ו-x=-3 הפונקציה לא מתאפסת, היא לא מוגדרת (כי המכנה הוא 0).
פורסם 2010 בפברואר 615 שנים אגב, בנקודות x=3 ו-x=-3 הפונקציה לא מתאפסת, היא לא מוגדרת (כי המכנה הוא 0).צודק, הכוונה היא לנקודות שהמונה או המכנה מתאפסים, לא שכל הפונקציה מתאפסת
פורסם 2010 בפברואר 615 שנים *תזכורת לעצמי*"עוד דוגמה למה מתמטיקה היא המקצוע הכי מיותר שהוכרחת ללמוד במשך 12 שנה".
פורסם 2010 בפברואר 615 שנים *תזכורת לעצמי*"עוד דוגמה למה מתמטיקה היא המקצוע הכי מיותר שהוכרחת ללמוד במשך 12 שנה".אם אתה רץ עם המשפט הזה לכנסת יש לך רוב קולות בטוח.
פורסם 2010 בפברואר 615 שנים הבעיה (טוב נו, אחת הבעיות) היא התפיסה השגויה של מערכת החינוך שכולםצריכים לדעת מתמטיקה ושאר דברים כאילו כולם הולכים להיות פרופסורים למתמטיקה.הרי המדינה צריכה גם נהגי מוניות, ואינסטלטורים ונגרים ועוד עשרות עבודות שלא באמתצריך בגרות בשבילן, אז למה לנסות ללמד מתמטיקה למישהו שרוצה להיות אינסטלטור?או בקיצור: לאן נעלמו בתי הספר המקצועיים במדינה הזאת?
פורסם 2010 בפברואר 615 שנים אישית הייתי מפסיק מתמטיקה בכיתה ט' ומגיש לבגרות ב-3 יחידות את כל מי שא רוצה להמשיך ל-5.החל מכיתה יוד היו הקבצות של A+\MCSE\CCNA ועוד לכל שאר התלמידים. שילמדו מקצוע שבאמת יביא להם כסף בחיים.
פורסם 2010 בפברואר 615 שנים איזה שטויות, רמת המתמטיקה שמלמדים בארץ היא לא גבוהה. הבעיה בארץ היא לא רמת המתמטיקה, אלא רמת הלימוד. וזה נכון לצערי כמעט בכל מקצוע.בית הספר צריך להכין אותך לרמת הלימוד הבאה, לתת לך כלים ללמידה ולהקנות לך ידע בסיס (לפחות) במגוון תחומים. אם אח"כ אתה הולך להיות אינסטלטור, לא יזיק לך לדעת קצת לשון, מתמטיקה ואנגלית, להפך. ומילא, זאת לא עבודת הביה"ס להחליט את זה בשבילך. ביה"ס אמור לתת לך את נק' ההתחלה למרב האופציות.חוצמזה, יש בבתי הספר מספיק דיפרנציאליות - אם אתה לא טוב במטמטיקה, אתה לא חייב לעשות 5 יח"ל. אם אתה לא מתעניין בפיסיקה, אתה לא תלך למגמת פיזיקה. וכו' וכו'.infer73, אני מניח שאתה לא לומד לימודים גבוהים. ההבדל בין השיא הידע המוקנה בתיכון ובין הקורס המתמטיקה הראשון של כל מקצוע ריאלי/מדעי הוא, ואני לא מדבר איתך על קורסים למתמטיקאים שהם לפעמים אפילו פי כמה יותר מעמיקים, גדול מאוד.ואם כבר מדברים על תפיסה שגויה, התפיסה, לדעתי, היא לא לא נכונה כי מכריחים את כולם ללמוד מטמטיקה, אלא שהתפיסה אומרת שכולם צריכים ללמוד סוג מסויים של מטמטיקה. סוג שהחשיבות היומיומית שלו היא קטנה יחסית, אם אתה לא מהנדס. ואני חושב שהתפיסה של כל מי שאומר פה "שאין צורך במתמטיקה בביה"ס" היא בגלל שהמיקוד הוא כזה. אני כמובן מדבר על חדו"א.שלא תבינו אותי לא נכון, חדו"א זה דבר חשוב, אבל ל90% מהמקצועות שבהם אנשים עובדים היא לא רלוונטית מעבר לרמה הבסיסית. לעומת זאת לימוד של תחומים כמו סטטיסטיקה, לא רק שיכין תלמידים לחלק כמעט לא מוכר שישמש אותם רבות גם במקצועות ריאלים, אלא גם יכין אנשים "לא מדעיים" הרבה יותר טוב לחיים עצמם. הדוגמא היא מיידית ורלוונטית אולי היא ניהול כספי (ואני לא מדבר על השקאות בבורסה).אני לא מתפלא שמצב מערכת ה"חינוך" בארץ בקנטים.
פורסם 2010 בפברואר 615 שנים אני הייתי 3 יחידות מתמטיקה וספרתי תרגילים כדי לעבור את הבגרות ואפילו לא עשיתי את יתר התרגילים להגיע ל-100.זו הייתה בחירה חכמה כי היא שמרה על השפיות שלי כשראיתי את חבריי לומדים "ווקטורים" ושאר יצירות אומנות שמעולם לא למדתי וחסכתי מנפשי הטהורה.
פורסם 2010 בפברואר 615 שנים אתה שוכח שיש אנשים שרוצים תואר אקדמי. גם אם לא מדובר בתחום שדורש יותר מידי מתמטיקה, עדיין צריך ציון טוב ב-3 יחידות כדי להתקבל לאוניברסיטה. אם השאיפה שלך באותו שלב הייתה רק לגמור עם זה או שכבר אז ידעת שאתה רוצה רק להוציא איזה תעודה מקצועית ולהתעסק עם מחשבים כל החיים - זו "בעיה" שלך- אבל הרבה אנשים רוצים דברים שונים. חוץ מזה, אי אפשר להספיק את כל החומר של 3 יחידות בכיתה ט'. אל תשכח גם של-3 יחידות ניגשים החלשים בתחום או אלה ש"אין להם כוח", שנדרשת מהם לא מעט עבודה בשביל ציונים סבירים או אפילו עוברים.
פורסם 2010 בפברואר 615 שנים אבל התגובה שלך אינה קשורה לדבריי, שהרי אמרתי שיש לאפשר ללמוד לכל אחד את כמות המתמטיקה שמוחו דורש ולא להכריח ללמוד שטויות על חשבון דברים מועילים.אין לי מושג איך אבל אני שומע פה ושם על פרוייקטים בהם לומדים CCNA ורשתות וזה מחמם את לבי כי לי לא היה את זה ולמדתי עיוני כל ה-12 שנים.האמת עד היום לא לקחתי את תעודת הבגרות מבית הספר, היא שוכבת לה אי שם במשרדים מזה 7 שנים. מעניין אם היא קיימת בכלל :s05:בקיצור, לימודים מקצועיים ליהודים כאן ועכשיו.
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.