עבור לתוכן

שאלה במתמטיקה 005

Featured Replies

פורסם

השאלה לגבי המונה:

315hcsn.jpg

בספר כתוב:

X=2

למה לא X גדול שווה 2 ?

הצבתי 2.5 והסתבר שזה באמת קטן

1 הסתבר כגדול

מצד שני איך הפונקצייה יכולה להיות קטנה אם היא חיובית (a חיובי) ונקודת הקודקוד שלה היא (2,0)

  • תגובות 35
  • צפיות 2.4k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

מה דעתך על לכתוב כאן את התרגיל במילים של הספר ולא במילים שלך? פשוט ממש לא ברור מה מבקשים בתרגיל ומה בדיוק אתה רוצה...

פורסם

התשובה הנכונה היא:


X>3 או
X<-3 או
X=2

ישנן 3 נקודות שבהן הפונקציה מתאפסת, כאשר X=3, X=-3 וכאשר X=2

ולכן צריך לבדוק את כל התחומים באמצע, למשל X=-4, X=0, X=2.5 וגם X=4

חוץ מזה קבוצת ההצבה לתרגיל היא X!=3 וגם X!=-3 (אחרת המכנה הוא אפס)

ולכן בנוסף צריך לבדוק גם את הנקודה X=2 ששם יוצא שהתוצאה היא אפס (וזה מקיים את התנאי ולכן נכנס לתוצאה)

פורסם
  • מחבר

אני חושב שהבנתי אותך.

(המונה עצמו חיובי בכל הנקודות אבל בפונקצייה כולה, עם המכנה רק ב-2?)

אני שואל לגבי המונה כי המכנה ברור לי.

אני לןא מבין לדוגמא איך זה אם הפונקצייה במונה תמיד גודלה מ-0 (מהסיבות שציינתי בהודעה הראשונה) ומציבים 2.5 יוצא מספר שלילי (Y שלילי)

פורסם

אם המכנה חיובי והמונה שלילי אז התוצאה תהיה שלילית.

אגב, בנקודות x=3 ו-x=-3 הפונקציה לא מתאפסת, היא לא מוגדרת (כי המכנה הוא 0).

פורסם
  • מחבר

עכשיו הבנתי הכל, תודה לכם.

פורסם

אגב, בנקודות x=3 ו-x=-3 הפונקציה לא מתאפסת, היא לא מוגדרת (כי המכנה הוא 0).

צודק, הכוונה היא לנקודות שהמונה או המכנה מתאפסים, לא שכל הפונקציה מתאפסת

פורסם

*תזכורת לעצמי*

"עוד דוגמה למה מתמטיקה היא המקצוע הכי מיותר שהוכרחת ללמוד במשך 12 שנה".

פורסם

*תזכורת לעצמי*

"עוד דוגמה למה מתמטיקה היא המקצוע הכי מיותר שהוכרחת ללמוד במשך 12 שנה".

אם אתה רץ עם המשפט הזה לכנסת יש לך רוב קולות בטוח.

פורסם

הבעיה (טוב נו, אחת הבעיות) היא התפיסה השגויה של מערכת החינוך שכולם

צריכים לדעת מתמטיקה ושאר דברים כאילו כולם הולכים להיות פרופסורים למתמטיקה.

הרי המדינה צריכה גם נהגי מוניות, ואינסטלטורים ונגרים ועוד עשרות עבודות שלא באמת

צריך בגרות בשבילן, אז למה לנסות ללמד מתמטיקה למישהו שרוצה להיות אינסטלטור?

או בקיצור: לאן נעלמו בתי הספר המקצועיים במדינה הזאת?

פורסם

אישית הייתי מפסיק מתמטיקה בכיתה ט' ומגיש לבגרות ב-3 יחידות את כל מי שא רוצה להמשיך ל-5.

החל מכיתה יוד היו הקבצות של A+\MCSE\CCNA ועוד לכל שאר התלמידים. שילמדו מקצוע שבאמת יביא להם כסף בחיים.

פורסם

איזה שטויות, רמת המתמטיקה שמלמדים בארץ היא לא גבוהה. הבעיה בארץ היא לא רמת המתמטיקה, אלא רמת הלימוד. וזה נכון לצערי כמעט בכל מקצוע.

בית הספר צריך להכין אותך לרמת הלימוד הבאה, לתת לך כלים ללמידה ולהקנות לך ידע בסיס (לפחות) במגוון תחומים. אם אח"כ אתה הולך להיות אינסטלטור, לא יזיק לך לדעת קצת לשון, מתמטיקה ואנגלית, להפך. ומילא, זאת לא עבודת הביה"ס להחליט את זה בשבילך. ביה"ס אמור לתת לך את נק' ההתחלה למרב האופציות.

חוצמזה, יש בבתי הספר מספיק דיפרנציאליות - אם אתה לא טוב במטמטיקה, אתה לא חייב לעשות 5 יח"ל. אם אתה לא מתעניין בפיסיקה, אתה לא תלך למגמת פיזיקה. וכו' וכו'.

infer73, אני מניח שאתה לא לומד לימודים גבוהים. ההבדל בין השיא הידע המוקנה בתיכון ובין הקורס המתמטיקה הראשון של כל מקצוע ריאלי/מדעי הוא, ואני לא מדבר איתך על קורסים למתמטיקאים שהם לפעמים אפילו פי כמה יותר מעמיקים, גדול מאוד.

ואם כבר מדברים על תפיסה שגויה, התפיסה, לדעתי, היא לא לא נכונה כי מכריחים את כולם ללמוד מטמטיקה, אלא שהתפיסה אומרת שכולם צריכים ללמוד סוג מסויים של מטמטיקה. סוג שהחשיבות היומיומית שלו היא קטנה יחסית, אם אתה לא מהנדס. ואני חושב שהתפיסה של כל מי שאומר פה "שאין צורך במתמטיקה בביה"ס" היא בגלל שהמיקוד הוא כזה. אני כמובן מדבר על חדו"א.

שלא תבינו אותי לא נכון, חדו"א זה דבר חשוב, אבל ל90% מהמקצועות שבהם אנשים עובדים היא לא רלוונטית מעבר לרמה הבסיסית. לעומת זאת לימוד של תחומים כמו סטטיסטיקה, לא רק שיכין תלמידים לחלק כמעט לא מוכר שישמש אותם רבות גם במקצועות ריאלים, אלא גם יכין אנשים "לא מדעיים" הרבה יותר טוב לחיים עצמם. הדוגמא היא מיידית ורלוונטית אולי היא ניהול כספי (ואני לא מדבר על השקאות בבורסה).

אני לא מתפלא שמצב מערכת ה"חינוך" בארץ בקנטים.

פורסם

אני הייתי 3 יחידות מתמטיקה וספרתי תרגילים כדי לעבור את הבגרות ואפילו לא עשיתי את יתר התרגילים להגיע ל-100.

זו הייתה בחירה חכמה כי היא שמרה על השפיות שלי כשראיתי את חבריי לומדים "ווקטורים" ושאר יצירות אומנות שמעולם לא למדתי וחסכתי מנפשי הטהורה.

פורסם

אתה שוכח שיש אנשים שרוצים תואר אקדמי. גם אם לא מדובר בתחום שדורש יותר מידי מתמטיקה, עדיין צריך ציון טוב ב-3 יחידות כדי להתקבל לאוניברסיטה. אם השאיפה שלך באותו שלב הייתה רק לגמור עם זה או שכבר אז ידעת שאתה רוצה רק להוציא איזה תעודה מקצועית ולהתעסק עם מחשבים כל החיים - זו "בעיה" שלך- אבל הרבה אנשים רוצים דברים שונים. חוץ מזה, אי אפשר להספיק את כל החומר של 3 יחידות בכיתה ט'. אל תשכח גם של-3 יחידות ניגשים החלשים בתחום או אלה ש"אין להם כוח", שנדרשת מהם לא מעט עבודה בשביל ציונים סבירים או אפילו עוברים.

פורסם

אבל התגובה שלך אינה קשורה לדבריי, שהרי אמרתי שיש לאפשר ללמוד לכל אחד את כמות המתמטיקה שמוחו דורש ולא להכריח ללמוד שטויות על חשבון דברים מועילים.

אין לי מושג איך אבל אני שומע פה ושם על פרוייקטים בהם לומדים CCNA ורשתות וזה מחמם את לבי כי לי לא היה את זה ולמדתי עיוני כל ה-12 שנים.

האמת עד היום לא לקחתי את תעודת הבגרות מבית הספר, היא שוכבת לה אי שם במשרדים מזה 7 שנים. מעניין אם היא קיימת בכלל :s05:

בקיצור, לימודים מקצועיים ליהודים כאן ועכשיו.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים