מחסומים - מה עדיף : מילואמניקים או חיילים בסדיר - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מחסומים - מה עדיף : מילואמניקים או חיילים בסדיר


MS-D

Recommended Posts

לקראת סוף קורס קצינים , אני עובד על מאמר שבתכליתו אני מעוניין להעלות את דילמת איוש המחסומים - מה עדיף ? חיילים בסדיר או מילואימניקים .

הדעות לשני הצדדים רבות והתייעצתי עם מביני עניין . אשמח לשמוע גם את דעתכם על בסיס ניסיון אישי או דווקא מנקודת מבט נטרלית .

מה דעתכם ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה מתכוון, מבחינה מבצעית? או מבחינות אחרות?

לי באופן אישי, לא יצא לעשות מחסומים. אלא רק צ'קפוסטים מזדמנים. לדעתי, חיילים בשירות סדיר צריכים לעשות מחסומים. מהסיבה הפשוטה שלדעתי, המילואימניק צריך לקבל משימות כמה שפחות שוחקות. צריך לתת לו את הכבוד שלו, בכל זאת לרוב מדובר בבן אדם מבוגר יותר מחייל בסדיר.

אבל מצד שני אני יכול להגיד, שהשירות הוא 3 שנים ומילואים הם פעם ב- X זמן. וכשמדובר ב-3 שנים אינטנסיביות, השחיקה כבר עושה את שלה...

מבחינה מבצעית, אין לי מושג מי עדיף. אבל אני משער שהסדירניקים ולא חיילי המילואים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למרות שאני בצבא וגם אני עמדתי במחסומים שעות, אני לא יודע מה "ההבדל".

אני חושב שנשמח אם תכתוב קצת על היתרונות והחסרונות של כל אחת מן האפשרויות.

אגב בהצלחה בסיום הקורס! 8 חברים שלי שבקורס שעומד להסתיים שבוע הבא סוגרים. איך זה שאתה יצאת?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מילואים נועדו (או במדינה מתוקנת צריכים להיות מיועדים) למלחמה בלבד (זה כולל אימונים תקופתיים כמובן). כל שימוש אחר בחיילי מילואים, במידה ולא נעשה מרצון חופשי של החיילים, אינו ראוי.

אם לצבא אין מספיק כוח אדם למחסומים, הוא מוזמן לגייס אוכלוסיות שכיום פטורות משירות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לדעתי בכלל לא צריך לגייס מילואימניקים בשגרה אלא לצרכי אימוני שמירת כשירות. לצבא יש מספיק כוח אדם לא מנוצל (כל אלה שעושים 5-9 יומיות באמתלות שונות ומשונות), ויש מספיק כוח אדם מחוץ לצבא שצריך להיות מנוצל אלא שלא טורחים לגייס אותו.

נראה שקוורטי הקדים אותי בזמן שכתבתי...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

MS-D אתה בבה"ד 1 כרגע? (יכול להיות שאתה עדיין כאן בספרייה ...:)

הדיעה הראשונה שלי היא כמובן אף אחד...

אך מכיוון שאין ברירה, מובן שהבחירה היא סדירניקים.

מילואימניקים, לפי דעתי, כבר תרמו את חלקם לצבא. מה גם שאתה צריך לקחת בחשבון שיתכן שכבר הקימו משפחה והתחילו פרק חדש בחיים שלהם לאחר השחרור.

אי אפשר להקפיץ אותם כך סתם למקום "חם" אלא אם כן מדובר בגיוס כללי למלחמה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא חושב שיש פה שאלה בכלל לדון בה. ברור לכולנו (אני מקווה) מה אמור להיות המצב: המילואים אמורים לשרת את המדינה במצב חירום.

יש שתי סיבות בלבד מדוע קיימים מילואים במדינה הזו (ובמדינות אחרות):

1. כח אדם. בגלל שאנחנו מדינה קטנה, אין לנו יכולת להגן על עצמנו בשעת חירום בעזרת כוחות סדירים בלבד. לכן המילואים פה הם בעלי חשיבות רבה הרבה יותר מאלה שבארה"ב לדוגמא. ארה"ב מסוגלת לנהל מלחמות קטנות עד בינוניות באמצעות הכוחות הסדירים בלבד.

2. מיומנות ונסיון. אנשי המילואים רכשו במהלך שירותם (ובמהלך שירות המילואים עצמו) נסיון, ידע וכישורים שהם חיוניים לפעולתו של הצבא. לא כל המומחים או המוכשרים נשארים בקבע (מסיבות ברורות מאליו) ולכן, הם ממשיכים לספק את תרומתם החיונית בשעת חירום.

עכשיו, הסיבה היחידה (התקינה) לגייס מילואים שלא בשעת חירום היא למטרות כשירות ואימונים בלבד. קצין מודיעין שלא "התעסק" בתחום 20 שנה ופתאום נקרא לשרת בעת מלחמה, לא יוכל לבצע את תפקידו כראוי. מיותר לציין את החשיבות הרבה עוד יותר שיש לאימונים ורענון כשירות לאנשי מילואים קרביים.

בימינו, יש מחסור מסויים, בתפקידים מסויימים - בכח אדם סדיר, ולכן לפעמים נקראים אנשי המילואים לתגבור הכוחות הסדירים. הדבר הוא אמנם חוקי, ונעשה באישור ובידיעת הממשלה והכנסת - אבל הוא לא "תקין" במובן שיש להמנע ממנו ככל הניתן. תגבור כוחות סדירים "מבזבז" ימי מילואים שהיו יכולים להיות מנוצלים עבור אימונים וכשירות, שוחק את איש המילואים ופוגע בשגרת חייו ובמוטיבציה שלו לתרום.

לכן, היות ו-רק 30 עד 40 אחוזים מהאוכלוסיה הכללית מתגייסים (אם סופרים את הערבים, החרדים, הבנות הדתיות וכו') --- ורק כ-60% מהיהודים (שאינם נכללים בקבוצות הנ"ל ) מתגייסים הודות להשתמטות באמתלות שונות (מוצדקות ולא מוצדקות) - נראה שיש עוד הרבה מקום לשיפור בתחום הזה, שגם יחסוך למדינה הרבה כסף, גם יהיה צודק יותר, וגם יהיה מועיל יותר עבור הצבא עצמו ועבור בטחון המדינה בכלל.

לכן - כאמור - וכמו שאמרו כאן לפניי - לא ברורה כאן השאלה בכלל.

דברים כמו "בגרות" שציינת הם לא שיקול. אם חשוב לצה"ל שהשמירה במחסומים תיעשה בצורה מסויימת, יש דרכים להשיג זאת - החל בבחירה קפדנית של מי שנבחר לשרת שם - וכלה בהצבת קצינים אחראיים ואיכותיים שיוכלו לפקח כראוי על הנעשה. לא תולשים בן אדם באמצע החיים שלו לטיז-א-נאבי בגלל שהוא "בוגר" יותר מחייל סדירניק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא מזמן, צה"ל שינה את התו"ל של הלחימה. מבחינת כוחות המילואים במצב חירום.

לכל אחד מהגדודים הייעודיים, המהווים למעשה אוגדת מילואים חדשה, תוקצה גזרה קבועה ביהודה ושומרון. ל-ynet נודע כי אם וכאשר תפרוץ מלחמה, הם יוזנקו ויאפשרו לכוחות הסדירים לצאת במהירות האפשרית לחזיתות בצפון ובדרום

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3828539,00.html

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

Benor - לא הבנתי כל כך איך הכתבה קשורה לנושא.

זו לא כל כך שאלה של *איפה* ישרתו כוחות המילואים, אלא יותר שאלה של *מתי* הם ישרתו, ומה היא תכליתם.

אישית, אני לא מבין כל כך מה זה משנה אם הסדיר הולכים לחזית והמילואים מחליפים אותם, או אם הסדירניקים נשארים בשטחים והמילואים הולכים לחזית - או - אם כוחות מעורבים הולכים לשני המקומות. לא רואה הבדל משמעותי מבחינה צבאית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...