גיבוי/סינכרון באמצעות שירותי ווב - אמצעי אחסון - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

גיבוי/סינכרון באמצעות שירותי ווב


Klayhamn

Recommended Posts

שלום. לא מזמן מת לי כונן חיצוני של 500 ג'יגה, ורכשתי לפטופ חדש. שני הדברים האלה גרמו לי להתעניין מאוד בנושא של סנכרון-קבצים וגיבוי נתונים. ואז גיליתי שיש מבחר מאוד גדול של שירותים מקוונים שמציעים פתרונות כאלה בתשלום (וקיימות אפילו מספר תוכניות חינמיות)

מישהו כאן משתמש בשירותים מקוונים כאלה?

חבר שלי המליץ על:

http://www.sugarsync.com

באמת ניסיתי אותם והם מאוד נחמדים (ניסיתי גם את אבל לא אהבתי את זה שיש רק תיקיה אחת מסונכרנת ואי אפשר לבחור עוד).

אבל זה גרם לי להבין שני דברים:

1. למטרות סינכרון לא צריך המון שטח . בדרך כלל אנחנו נרצה לסנכרן רק מסמכים או מוסיקה או דברים שלא שוקלים הרבה, ולא נרצה לסנכרן קבצי ענק.

2. זה לא פתרון מספיק טוב לגיבוי - היות וקל מדי לאבד את הקבצים *מכל* העותקים המסונכרנים ע"י מחיקה בטעות או ע"י תקלה כלשהי.

אז אני חושב אולי לנסות ולשלב בין סנכרון (כמו זה) ובין פתרון גיבוי כלשהו.

האם לדעתכם יותר משתלם לבצע גיבוי בעצמי (ע"י כונן חיצוני כלשהו לדוגמא) או שבאמת עדיף לשלם סכום כסף כל שנה ולהיות "בראש שקט" שהמידע שלי מאוחסן בצורה בטוחה איפשהו בעולם?

האם למישהו יש המלצות קונקרטיות? אשמח לשמוע את דעתכם והצעותיכם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שתי נקודות למחשבה לגבי גיבוי ברשת:

1. האם אתה סומך על החברה שאצלה אתה מגבה שלא תעלם יום אחד. זה כבר קרה בעבר עם חברות סטרט-אפ קטנות שהציעו שרותים כאלו ויום בהיר אחד סגרו את העסק.

2. האם יש לך דברים חשובים שאותם אתה מגבה ושלא הייתה רוצה שמישהו אחר יציץ לתוכם. זה כבר נראה לי פחות קריטי מהסעיף הראשון אבל כדאי לתת עליו את הדעת.

ואחרי שאמרנו מה לא אז יש גם מה כן. אם לא מדובר על נפח מאד גדול של חומר אז שירות מצויין נותנת Mozy, בחינם אתה מקבל 2GB (יש גם יותר, תמורת 5$ לחודש אתה מקבל נפח בלתי מוגבל). השירות מאד קל ונוח לשימוש. אתה נרשם, מוריד את התוכנה שלהם, מגדיר מה אתה רוצה לגבות (קבצים/תיקיות וכו') והתוכנה פועלת ברקע מבלי להפריע. ולגבי הסיכוי להעלמות, החברה נרכשה ע"י EMC שזאת אחת החברות הגדולות בעולם למוצרי איחסון נתונים וגיבוי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה על התגובה -

אני לא סומך ב-100% מן הסתם, ולכן אני כן מתכנן לבצע גיבוי מקומי כלשהו. מעבר לכך, אני חושב שאם אני אשתמש בשני שירותים שונים (לצד גיבוי מקומי) זה כבר יהיה מספיק REDUNDANT לא? האם באמת לדעתך הם מסוגלים להציץ לתוך התוכן? הבנתי גם שיש חברות שמאפשרות לך לבצע הצפנה של המידע בצורה חד-כיוונית כך שרק אתה תוכל לעשות לו דה-הצפנה.

הנפח הבלתי-מוגבל זה היתרון של חלק מהחברות האלה והחסרון של SUGARSYNC, שהיא יקרה מאוד ביחס לכמות המקום שהיא מספקת. אני נוטה יותר באמת לכיוון אלה עם המקום הבלתי-מוגבל כי אני לא יכול לסבול את הרעיון של להיות זקוק לעוד מקום ושלא יהיה קיים שום "מענה" בדמות תוכנית-שדרוג כלשהי אפילו.

אפשר לשאול האם אתה משתמש ב-MOZY?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בעבר עשיתי שימוש ב-Mozy, בשירות החינמי שלהם (עד 2GB). הייתי צריך לגבות מעט חומר לפרק זמן מוגבל וזאת היתה הזדמנות לנסות אותם. כמו שכתבתי השימוש מאד קל, באמצעות התוכנה היעודית שלהם, שמאפשרת גם הצפנה של התוכן המגובה. זה היה לפני כשנתיים ומאז לא השתמשתי בשירות שלהם יותר.

ובגלל שהייתי מנוי אצלם מגיע אלי עדיין מיילים שלהם ובאחד מהם היה סיפור על היתרון שבגיבוי ברשת (במיוחד לאנשים שנוסעים הרבה):

http://content.usatoday.com/communities/technologylive/post/2009/03/64744583/1

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...