עבור לתוכן

הוגשה תביעה ייצוגית כנגד אייבורי KSP ו- CRG בגין מכירת HD סיגייט סדרה 7200.11

Featured Replies

פורסם

כתבה מגלובס:

ייצוגית נגד אייבורי ו-KSP: מכרו כוננים פגומים של Seagate

בתביעה בסך 160 מיליון שקל, שהוגשה גם נגד סי.אר.ג'י. אלקטרוניקס, יבואנית מוצרי Seagate, נטען כי במשך כשנה וחצי מכרו הנתבעות כונן קשיח ממותג זה - למרות שידעו כי הוא פגום

נועם שרביט

7/12/2009

לבית המשפט המחוזי מרכז הוגשה בקשה לאישור תביעה ייצוגית בסך 160 מיליון שקל נגד רשתות המחשבים אייבורי ו-KSP ונגד סי.אר.ג'י. אלקטרוניקס, יבואנית מוצרי Seagate, בטענה כי במשך כשנה וחצי מכרו כונן קשיח ממותג זה למרות שידעו כי הוא פגום.

התובעים, עו"ד ארז יוסף ומאיר בן-שבת, טוענים באמצעות עוה"ד אלונה כביר ויצחק לוין, כי באמצע ינואר 2009 הודיעה היצרנית Seagate כי בסדרה מספר 7200.11 של כוננים קשיחים שייצרה נפל פגם בייצור, הגורם לאובדן כל המידע המאוחסן עליו או להיעדר אפשרות גישה למידע המאוחסן בו. הודעת החברה פורסמה באתר האינטרנט שלה, בתקשורת ובכל מקום אפשרי.

התובעים טוענים כי בידיהם ראיות לכך שהפגם בייצור היה ידוע ל-Seagate ולנתבעים לפחות מאמצע שנת 2008, חודשים ארוכים לפני ההודעה הרשמית של חברת Seagate, שכן רוכשים רבים התלוננו על הפגם בפורום הרשמי של היצרנית, אך הודעותיהם צונזרו מהפורום.

4 ימים לאחר ההודעה הרשמית הוציאה Seagate "עדכון קושחה" (firmware) לתיקון התקלה, אלא שהתברר כי הוא הזיק יותר משהועיל, שכן הוא "נעל" חלק מהכוננים באופן הפוגע ביכולת לשחזר את המידע על-ידי מומחה. בחלוף מספר ימים הוציאה עדכון קושחה חדש ותקין, שהיה בו להועיל רק לכוננים שלא ננעלו.

למרות כל זאת, טוענים התובעים, המשיכו היבואן, אייבורי ו-KSP לשווק ולמכור את הסדרה הפגומה במשך שנה לאחר ההודעה הרשמית של היצרנית, ואף לא הזהירו את לקוחותיהם כי יש פעולת מנע של "עדכון קושחה" שבאמצעותה ניתן להציל את הכונן הקשיח הפגום מקריסה.

פגם הייצור גרם לכשל של החומרה ולאובדן המידע ו/או גישה למידע לעשרות אלפי אנשים שרכשו אותו, והכונן שלהם שבק חיים במפתיע כעבור זמן קצר. מעבר לעוגמת-הנפש הרבה שנגרמה לרוכשים, נטען בתביעה, רבים נאלצו לשלם כ-2,000 שקל לחברות שיחזור מידע על מנת לשחזר ולהציל את המידע שאבד בשל הפגם בכונן הקשיח. (ת"צ 4804-12-09).

הלינק לכתבה:

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000520270&fid=594

כל מי שנפגע בפרשה זו מוזמן להצטרף לתביעה הייצוגית כדי שיוכל לקבל פיצוי על הנזק שנגרם לו.

באמצעות פנייה במייל של הסיפור האישי לעו"ד ארז יוסף במייל: erezjosef@gmail.com

ההגדרה של מי שנפגע ; כל מי שרכש מהסדרה הפגומה ו/או איבד מידע ו/או שילם על שיחזור מידע

פורסם

בוא נעמיד את הדברים על דיוקם, חבל שאתה שלא קורא את הדברים שאתה מפרסם לפני,

הוגשה בקשה לתביעה , אין עדיין תביעה בפועל.

פורסם
  • מחבר

ידידי,

זה נכון שהוגשה בקשה לאישור תובענה ייצוגית וזו בדיוק הנקודה!

ולכן מאוד חשוב שבשלב הזה נצבור כמה שיותר תלונות כדי להגדיל את הסיכוי שהתביעה תתקבל. ככל שנראה שיש הרבה אנשים שנפגעו בפרשה זו.

וכשהיא תתקבל, אז כמובן שכל נפגע יקבל פיצוי.

לכן חשוב שכל אחד שנפגע יצור איתי קשר במייל כפי שציינתי:

erezjosef@gmail.com

פורסם

בהקשר לנושא, אני בטוח שה HD שלי פגום.

פניתי לחברת אייבורי מחשבים שממנה קניתי את הHD :

Barracuda .ברשותי דיסק קשיח פגום פנימי של חברת סיגייט. כידוע סיגייט הצהירה על כוננים פגומים מתוצרתה סדרה 7200.11

הדיסק הקשיח גורם לתקיעת המחשב לאחר הבוט וכן לפני הכניסה לווינדוס דבר זה קורה בתדירות של אחת ל-6 ימים

.לאחר שנעשה ריסטרט המחשב איננו מגיב, ואין פלט על המסך

: הדיסק הקשיח באחראיות עדיין, ופרטיו

Model : ST3500320AS

Serial Number : 9QM4ZV58

Revision (Firmware) : SD15

Family : Seagate Barracuda 7200.11

התשובה הייתה :

לפי בדיקה שלי מול כלי הבדיקה של סיגייט - הדיסק הקשיח שברשותך אינו פגום בשום צורה ולא נדרש לו שום עדכון קושחה, ככה שאין סיבה לדאגה.

ממצאי הבדיקה:

SNo Serial number Result Action

19QM4ZV58No downoad available for this serial number.No action required.

בנוסף, התקלה שאתה מתאר לא נשמעת כמו עניין של דיסק קשיח כלל.

שווה אולי לבדוק את זה במעבדה.

________________________________________________

העניין הוא שנאלצתי כבר לפרמט פעם אחת בכדי לבדוק האם הבעייה נמשכת. הבעייה עדיין ממשיכה.

כיצד ניתן לבדוק זאת ? (חיפשתי את הכלי של סיגייט באתר ולא מצאתי)

האם אייבורי מתנערת כאן מן האחראיות לכונן הקשיח הפגום ?

פורסם

הבעיה ב7200.11 גורמת להרד דיסק להינעל ולא להיות מזוהה יותר בביוס

הבעיה שאתה מתאר לא קשורה לבעיות של ה7200.11

פורסם

בתור התחלה - כדאי שתיכנס לאתר של סיגייט ותוריד כלי בדיקה המיועדים לכונן שלך. כפי שGILOMAN אמר - הבעיה שאתה מתאר אינה

קשורה לקושחה הבעייתית, אבל זה לא אומר שאין בעיה אחרת. לכן כדאי שתריץ את כלי הבדיקה של סיגייט לראות אם יש בעיה אחרת.

בקשר לנושא הת'רד: יש משהו כמו 3-4 ת'רדים על הנושא הזה בדיוק בפורומים השונים, לדעתי כדאי לאחד אותם כדי למנוע בלאגן.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים