מצלמת רפלקס דיגיטלית לצלמת מתחילה - צילום דיגיטלי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מצלמת רפלקס דיגיטלית לצלמת מתחילה


mirit

Recommended Posts

הי שמי מירית (חדשה בפורום), אני לומדת צילום לבדי בבית בעזרת ספרים וקורסים בוידאו. אני כרגע מצלמת עם דיגיטלית פשוטה של אולימפוס ואני מחפש לשדרג למצלמת DSLR חצי-מקצועית חדשה השבוע. אני קראית הרבה ביקורות על מצלמות רפלקס (DSLR) באינטרנט כדי למצוא את המצלמה אשר תתאים לצרכי שלי. אני מתכוונת בעיקר לצלם תמונות מאקרו ואני מחפשת (גוף) בתקציב עד 8000 ש"ח ומוכנה לשקיע עוד 4000 ש"ח על 2 עדשות, כאשר האחת עדשת מאקרו והשנייה עדשה רחבת זווית. באינטרנט מצאתי מידע רב, גם באתרים בעברית בנושא צילום דיגיטלי וגם אתרים באנגלית, הנה סיכום של המידע שאספתי וההתלבטויות שלי בקשר לרכישת מצלמת DSLR חדשה:

Nikon D90 DSLR - המצלמה ניקון D90 היא אחת המצלמות שאני הכי שמתי עליה עין. מדובר על מצלמת רפלקס אשר מפיקה איכות תמונה לא ירודה בהשוואה ל-D300S. אם החליט לקנות את ה-D90, זה ישאיר לי מקום רב להשקיע בעדשות יותר איכותיות מבחינה אופטית.

מצלמת קנון 7D - המצלמה החדשה של Canon. מדובר במצלמת DSLR איכותית מאוד, אשר המחיר שלה פי 2 מהמחיר של ה-Nikon D90. זה משאיר פחות מקום להשקיע בעדשות טובות יותר, אך הגוף שלה ממש נוח (ניסיתי בחנות צילום), היא מאפשרת צילום של סרטוני באיכות 1080p (לצילומי משפחה זה נחמד מאוד) והיא מוציאה איכות תמונה גבוהה מאוד.

ניקון D300S - מצלמת DSLR מן הטובות שיש בשוק היום עבור צלמים חובבנים רציניים (אני קוראת לעצמי רצינית ::) ). ניקון D300S מרגישה מצוין ביד, אך כמו שאמרתי, איכות תמונה שלה משתווה לזו של ה-D90. היא פשוט חסינה מפני פגעי מזג אוויר וזה די משמעותי בשבילי, אבל שוב, המחיר שלה כמו ה-7D (בערך 8000 ש"ח פלוס).

עדשת מאקרו 100mm IS - מדובר על העדשה החדשה ביותר של קנון עם ה-IS. זו עדשת 100mm עם מייצב תמונה, אטימות נגד פגעי מזג אוויר וזו עדשת L, זה אומר איכות אופטית גבוהה ואיכות בנייה גבוהה גם כן. המחיר שלה כרגע הוא בסביבות 5000 ש"ח ואני די מתפתה (במידה ואחליט לקנות מצלמת רפלקס של קנון כמובן ולא של ניקון).

Nikkor 105mm VR - זו עדשת מאקרו מאוד טובה, קראתי ביקורת מאוד טובה עליה באתר של Ken Rockwell. אם אני אקנה של ניקון אני בטוח אקנה את העדשה הזו, אלה אם יש למישהו מכם המלצה אחרת.

עדשה רחבה קנון 10-22mm - עדשה אולטרה רחבה של קנון אשר אני מאוד אצטרך בשביל טיולים. זו עדשה אחבה מעולה וקראתי הרבה ביקורות חיוביות עליה. כמובן היא מתאימה רק למצלמות עם חיישן שאינו פול-פריים. אם אתם מכירים עדשה רחבה אחרת מומלצת של קנון אני אשמח לשמוע.

ההחלטה כמו שאתם רואים לא קלה ואני בטוחה שהחסרתי הרבה למרות כל הזמן שהשקעתי לקרוא על מצלמות רפלקס ועדשות. אני אשמח לקבל עזרה ולענות על כל שאלה בנושא כדי לקבל תשובה מקצועית. :xyxthumbs:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני גם הזמנתי ראשונה, והגעתי לאנשים עם ידע מאוד מאוד נרחב בתחום, בגלל שאת הולכת ללמוד צילום המסקנות שלך צריכות להיות שונות משלי אבל עדיין יש לי כיוון קצת בשבילך.

א' אל תכנסי לD-SPOT, אלא אך ורק לPHOTOLIGHT, אנשים עם ידע הרבה יותר נרחב, צלמים מקצועיים ברובם או אנשים שלקחו את התחביב צעד אחד קדימה, פחות ילדים, פחות שטויות, התעסקות יותר בעיקר מאשר בטפל.

ב' הייתי פוסל את ה300S ואת ה7D כי לדעתי הם קפיצה מעל לפופיק, תקני גוף טוב כדוגמאת הD90 של ניקון או 50D או 500D של קנון, תשקיעי בעדשות איכותיות יותר שילוו אותך הלאה לגוף הבא! גוף מתחלף עדשות לא!

חשוב מאוד שתראי אם את מעדיפה קנון או ניקון כי מעבר עתידי בין החברות יכול לעלות לך לא מעט כסף, חשוב מאוד שתשתדלי דווקא כאן לא להקשיב לדעות בפורומים כי שזאנר הזה יש המון אנשים חובבים מושבעים וקוטלים כל דבר מהצד השני! לכן ההחלטה בן קנון לניקון צריכה להיות אישית מאוד.

עדשות כדוגמאת ה10-22 יש המון, דווקא המומלצת מבינהן היא הסיגמא 10-20 הזולה יחסית שנותנת תמונות מאוד טובות וקיבלה ביקורות טובות ברשת, לצד זאת תקני עדשת פריים של 50 1.8 וזה לא כלכך משנה איזה חברה בחרת, ואת השאר תשקיעי בעדשה מאקרו שפה פחות ירדתי לעומק.

אני חייב לציין שיש זאנר מאוד קטן שאני החלטתי להיכנס אליו של מצלמות עם מייצב בגוף המצלמה ולא בעדשה שמגיע אצל , פנטאקס, ואולימפוס! חיסרון ביד שנייה ובשוק בארץ אבל מצד שני יש אנשים שזה יתרון עצום בשבילהם.

יום מדהים שיהיה לך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כל, לגבי הגוף - כמו שנאמר, כדאי מאוד לצמצם את הבחירה ל-D90 של ניקון ול-50/500D של קנון. איזה משלושתן - לכי לחנות ותנסי. היתרון היחיד של ה-500, שהוא גם החיסרון שלה, זה שהיא קטנה - ויש אנשים שמצלמה יותר גדולה פשוט לא נוחה להם. קנון או ניקון זה פחות משמעותי מבחינת היצע העדשות, לשתי החברות יש עשרות עדשות סופר איכותיות וחברות צד 3 (סיגמה, טמרון וכו') מייצרות את העדשות עבור שתיהן.

דבר שני - אחד מהגופים האלה עם עדשת קיט בשביל ההתחלה. כאן לניקון יש יתרון (ה 18-105 היא עדשה מצוינת ביחס למחירה) מול העדשות המקבילות של קאנון. אל תמהרי לקנות עדשות יקרות - את עלולה להתחרט או לגלות שהן פשוט שוכבות בתיק. תתחילי עם הקיט, צלמי כמה מאות עד אלפי ותראי מה באמת חסר לך. אני לא חושב שלהשקיע 4000 שקל בעדשה שתגלי שהיא חסרת שימוש זה נעים במיוחד. מצד שני, עדשות מאבדות מעט מאוד מערכן באופן יחסי ולכן תוכלי למכור אותן בהפסד מינימלי - אבל למה להכנס לכאב ראש הזה מלכתחילה? (באותה מידה - אפשר לקנות עדשות יד שניה ולחסוך כמה מאות שקלים).

אם את לומדת ומצלמת הרבה את תביני מהר מאוד מה חסר לך. פתאום תגלי שמקרו זה נחמד אבל מאוד ואת אוהבת לצלם פורטרטים ופתאום עדשת המקרו והעדשה הרחבה חסרות שימוש, ואולי תגלי שאת נהנית בעיקר ממאקרו ועדיף להשקיע בשתי עדשות מאקרו. או תגלי שאת אוהבת לצלם ציפורים ואז תשקיעי בעדשת טלה, או שאת אוהבת פורטרטים ואז סט של85 f 1.8 ו-50 1.4 יקרוץ לך. אגב, אל תשכחי את הקרופ-פאטור. בניקון את מגדילה את טווח העדשה פי 1.5 ובקנון 1.6, ככה שעדשת 50 מ"מ על ה-D90 תהיה כמו 75 מ"מ בניקון ו-80 בקנון. זה יתרון עצום אם את אוהבת טלה אבל חסרות את תתחברי לנופים (תמיד אפשר לקנות עם חיישן מלא, אבל רק הגוף יעלה כמו התקציב הכולל שלך, והמצלמות האלה הרבה פחות סלחניות - אני מקווה שאת מבינה שזה קפיצה מעל הפופיק בשלב הזה).

דבר (כמעט) אחרי - ה-10-22 עדשה מעולה, אבל בטיולים שהם לא למטרות צילום נטו כנראה שתעדיפי עדשה כמו ה-18-105 שהרבה יותר פרקטית ותחסוך ממך החלפה כל פעם. חוץ מזה, לא כל (ה)טיול זה נוף, נכון? :)

אגב, לגבי ההבדלים בין החברות - בהחלט קיימים הבדלים בין הגופים של ניקון וקנון. לדוגמה, לניקון יש מערכת פוקוס יותר משוכללת. זו עוד סיבה טובה להתחיל עם גוף חובבני ועדשת קיט - אם תגלי שאת צריכה מאוד תכונה שרק היצרן השני נותן, יהיה יותר קל להחליף מערכת (שימי לב שעדשות שמיועדות לקנון לא יעבדו על ניקון ולהפך) - פחות כאב ראש ופחות הפסד כסף.

צלמי, צברי קצת ניסיון ותחליטי מה את צריכה. הרי תוכלי לקנות את העדשות האלה גם עוד חודשיים, אז למה למהר ולזרוק כסף?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא קראתי את כל המגילות שנכתבו פה

אבל הנה דעתי, for what it's worth

לדעתי את קופצת מעל הפופיק בלי סיבה

מתחיל בגופים

אני יכול להבין רכישה של D90, היא מצלמה מצוינת

בצד של קנון, אין צורך ללכת על יותר מ 50D, יש לי אותה והיא מצוינת

7D זה צעצוע מדהים אבל מבחינת מחיר היא לא רחוקה מ 5D MKII, בעיני זה סכום גדול מידי להוציא על מצלמה עם חיישן APS-C

לגבי העדשות

תוותרי על קנון 10-22, קחי סיגמה 10-20 במקום. היא לא פחות טובה אופטית ומכאנית ונותנת תוצאות נהדרות בפחות מחיר

לגבי עדשת המאקרו. להוציא סכום כזה על עדשת ה L החדשה זה מיותר אם לא לומר טיפשי, אם את לא צלמת מקצועית

אופטית היא לא טובה בהרבה מהעדשה הלא מיוצבת של קנון ולשלם פי 2 על תוספת של מייצב ואטימות נגד לחות ואבק זה מיותר

ובכלל יש עדשות מאקרו מעולות במחירים הרבה יותר הגיוניים. כמו הסיגמה 105 או ה טמרון 90

אני לא רוצה להיכנס לך לכיס, סה"כ זה הכסף שלך ואת רשאית לעשות בו כרצונך

אני מדבר מהניסיון שיש לי עם הציוד הנ"ל ואני רוצה להאמין שיש לי סטנדרטים גבוהים למדי בבחירת ציוד

העדשות של סיגמה וטמרון עליהן המלצתי מיוצרות ל 2 החברות גם קנון וגם ניקון

חוץ מזה אני ממליץ לך לקנות גם עדשת סטנדרט זום בסגנון ה טמרון 17-50

הנה קישור לגלריה שלי, יש שם תמונות שצולמו עם סיגמה 10-20 וקנון 100 מאקרו הישנה, תעשי סינון לפי קטגוריות בחלק העליון של הדף

http://he.photolight.co.il/author/10086.html

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כמה הערות משלי -

* לגבי ה-7D, מדובר במצלמה בקטגוריה אחרת לחלוטין, היא אמנם "רק" APS-C, אבל קאנון בנו אותה מעל ה-5D מכל בחינה אחרת, מדבור בגוף קשיח ועמיד יותר, עם איטומים ויכולות תפעול שהופכות אותה ל-1D קטנה למעשה. מדובר בהחלט בתחרות ישירה ל-D300S (וכנראה מעליה מהרבה בחינות)1. חווית השימוש ב-7D אמורה להיות מדהימה, אבל היא גדולה וכבדה יותר וזה גם עניין של טעם אישי. מבחינת קאנון, כפי שצויין מעלי יש את ה-50D שהיא מצוינת מבחינת תפעול וחיישן, אולם לפי דעתי ודעת אחרים, מוציאה JPEG קצת פחות טובים מניקון (והצבעים פחות יפים מפנטקס). יש גם את העניין של הארגונומיקה שהוא מאוד אישי אבל לפי דעתי עדיף בסדרי גודל אצל המתחרים (ניקון בעיקר)

* ניקון - עניין של טעם, אבל לפי דעתי הן יותר מכוונת משתמש מקאנון. ה-D90 מצלמה מעולה ובמחיר שמתקרב לסביר. לניקון יש גם כמה מהעדשות הטובות בתעשייה, אולם המחירים שהם גובים על הציוד שלהם שני רק ללייקה (יקר מאוד), יש מבחר רב בשוק יד שניה, אולם לא כולם מוכנים לרכוש שם וגם כיד שניה ציוד ניקון לרוב לא זול.

* הדגם הרלוונטי של סוני הוא A700, שיצא לפני שנתיים ומאז הם לא ממש הציגו דגם לחובב המקצועי (להוציא את ה-A850 שהיא FF ובקטגוריה אחרת מבחינות רבות). לא שמדובר במצלמה גרועה, פשוט המתחרות כבר מזמן טובות בהרבה. לסוני יש עדשות כניסה (זולות) נחותות ביחס למתחרים והעדשות הטובות שלהם ממש לא זולות. סוני היא ממשיכת דרכה של קוניקה-מינולטה בתחום ה-DSLR, מינולטה הייתה חלוצת הייצוב בגוף ומצלמות סוני כוללות זאת.

* פנטקס בתקציב ובדרישות שלך את ה-K7 שמקבילה בתכונות ובבניה שלה ל-50D של קאנון ול-D300 של ניקון. כמו סוני יש לה מייצב מובנה בגוף. ה-K7 מציעה איכות בניה ותכונות מתקדמות בגוף קומפקטי ונותנת, לפחות מבחינת הגוף, את התמורה הגבוהה ביותר. עיקר הטענות כלפי המערכת של פנטקס מופנות כלפי האיכות ב-ISO גבוה לעומת המתחרות העיקריות (מורגש מעבר ל-ISO800, במיוחד ב-JPEG) והמבחר המצומצם יחסית של עדשות. כמו כן פנטקס לא מציעה מערכת FF וגם הצהירו שלא יציגו כזאת בעתיד. לפנטקס יש כמה עדשות מעולות בתחומים שעד 300 מ"מ, כמה מהן מובילות בקטגוריה שלהן2.

1 את ההבדלים באיכות בין המצלמות רואים בעיקר ב-JPEG, אם את מתכוונת לפתח את התמונות שלך שאת מייעדת להדפסה מ-RAW, ההבדלים בין כל מצלמות הקרופ המודרניות הם זניחים.

2 אם כי אלו לרוב לא העדשות הזולות שלהם - לדוגמא ה-50-135/2.8, ה-31/1.8. לפנטקס יש גם התמחות בעדשות "פנקייק", עדשות מאוד קומפקטיות.

מבחינת עדשות - הסיגמא 10-20 שקיימת בגרסות לכל המצוינות מעלה, היא עדשה רחבת זווית עם תמורה טובה לכסף. הטמרון 90 מ"מ גם היא בגרסאות לכל הנ"ל, היא גם מאקרו טובה, גם עדשות פורטרטים טובה (אם כי לא מאוד מהירה - 2.8) וגם עם תמורה לא רעה. עדשת הזום של טמרון 17-50, גם היא מתאימה לכל הנ"ל, היא סטנדרט לא רע במחיר טוב. לגבי המערכת של פנטקס - בעיון בדיונים רבים נראה שרבים מעדיפים את ה-16-45 של פנטקס הזולה מעט יותר, היא איטית בסטופ שלם (4 במקום 2.8) אבל עם גאומטריה מעולה וחדה החל מ-F/4.

אישית אני מצלם עם K20D של פנטקס. אני אתן המלצה לחבילה של פנטקס בשביל לסגור את הפינה הזאת - K7 עם 16-45 או טמרון 17-50, מבזק וחצובה. לאחר מכן ניתן לשקול להתרחב לפי הצרכים וההרגשה של מה חסר - טמרון 90 מאקרו, סיגמא 10-20 או אולי בכלל סיגמה 50/1.4 (או פנטקס 55/1.4).

אל תקני שום בלי לכל הפחות להחזיק אותה ביד כמה דקות ולשחק עם כל הבקרות, כמו כן תנסי גם לבדוק את כל המתחרים (כולל אולימפוס שלא הזכרתי מעלה משום שאני לא ממש מכיר את המערכת שלהם) לפני שאת הולכת על מערכת ספציפית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הי מירית ושלום לכולם (פעם ראשונה שאני מגיב כאן)

מירית אני דווקא ימליץ לך על כיוון אחר מקנוו או ניקון. יותר לכיוון של פנטקס K7 יש לה את כל התנאים להיות המצלמה המושלמת גם חסינות ממזג אויר גם מייצב תמונה ועוד1000 דברים. יש לציין שאת חייבת גם פלש לצילום מקרוורצוי פלש איכותי עם יכולת לשליטה על חוטי של הפלש מהמצלמה. ןאת לפי מה שאני יודע לקנון אין את האפשרות הזאת.

יש באתר פוטולייט צלם שמצלם גם מאקרו וגם נופים בידיוק תחומי העניין שלך במצלמת פנטקס K10 מצלמה לפני שתי דורות ובהחלט אלה התמונו הכי יפות שראיתי גם במקרו וגם בנוף קוראים לצלם קופר(אולי שם רשום באנגלית) גם בגוגל הוא מופיע תנסי לראות את התוצאות אני בטוח שתשני את ההחלטה שלך.

מקווה שעזרתי

דרך אגב אני מצלם עם פנטקס K20

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הי מירית ושלום לכולם (פעם ראשונה שאני מגיב כאן)

מירית אני דווקא ימליץ לך על כיוון אחר מקנוו או ניקון. יותר לכיוון של פנטקס K7 יש לה את כל התנאים להיות המצלמה המושלמת גם חסינות ממזג אויר גם מייצב תמונה ועוד1000 דברים. יש לציין שאת חייבת גם פלש לצילום מקרוורצוי פלש איכותי עם יכולת לשליטה על חוטי של הפלש מהמצלמה. ןאת לפי מה שאני יודע לקנון אין את האפשרות הזאת.

יש באתר פוטולייט צלם שמצלם גם מאקרו וגם נופים בידיוק תחומי העניין שלך במצלמת פנטקס K10 מצלמה לפני שתי דורות ובהחלט אלה התמונו הכי יפות שראיתי גם במקרו וגם בנוף קוראים לצלם קופר(אולי שם רשום באנגלית) גם בגוגל הוא מופיע תנסי לראות את התוצאות אני בטוח שתשני את ההחלטה שלך.

מקווה שעזרתי

דרך אגב אני מצלם עם פנטקס K20

קובי (אני מניח שזה השם)

צר לי לפוצץ לך את הבועה

אבל אם אתה חושב שישראל קופר יודע לצלם מאקרו אז לא ראית כלום

ואני אומר את זה בתור חבר וותיק יחסית בפוטולייט

אין לי שום דבר נגד הבן אדם

הוא מצלם סבבה

אבל לבוא ולתת אותו בתור דוגמה כשיש לא מעט צלמי מאקרו פי 10 יותר טובים ממנו (גם בפוטולייט) נשמע כמו פרסומת זולה או במקרה הטוב פשוט חוסר היכרות עם עבודות של צלמים נוספים

אבל אם להיות אובייקטיבי אז אני יגיד מה הבעיה של ישראל

הוא לא יודע לבנות קומפוזיציה בגרוש בצילומי מאקרו. כל הצילומים שלו פחות או יותר באותו פורמט ובאותו חיתוך

הוא לא יודע להתמודד עם צבעים בעייתיים כמו צהוב ואדום וברוב המקרים הוא שורף לגמרי את הפרטים בצבעים אלה

החשיפה שהוא מקבל היא בעיקר בזכות החברים הרבים שהוא רכש לעצמו באתר הזה ולא בהכרח בזכות הכישורים הצילומיים שלו

ושמישהו יבוא ויגיד שאני סתם מדבר מתוך קינאה ולא יודע על מה אני מדבר

שמעתי גם כאלה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שלום לך SSR יכול להיות שאתה צודק בקשר לקישורי הצילום שלו בכל אופן אני לא כל כך מבין ומתעניין במקרו.

מה שכן הצילומים שלו מרהיבים בעיני ובעיני הרבה אנשים שם.

בכל אופן את דעתי על המצלמה אתה לא תוכל לשנות שכן אני חושב שהיא מעולה(PENTAX).

אפילו חבר שלי השתכנע שיש לו קנון 40 שהפנטקס 20 טובה יותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קובי בוא אני יגיד לך משהו בקטנה

90% מהתגובות שישראל מקבל לתמונות שלו באות בזכות המשחק הפוליטי שהוא בחר לשחק באתר

הן באות מחברים שלו או מאנשים שהרגישו צורך להחזיר לו טובה על תגובות שהוא נתן לתמונות שלהם

אתה מביא כאן את פוטולייט כדוגמה, ואני אומר לך שזאת דוגמה מאוד גרועה כי באתר הזה אין כל קשר בין כמות התגובות והציונים שהתמונה מקבלת לאיכות התמונה עצמה.

הכל פוליטיקה

אני לא מתכוון לשנות את דעתך, אנו חיים במדינה דמוקרטית וזכותו של כל אחד לחשוב מה שבא לו :)

טוב לך עם פנטקס? אני שמח בשבילך. באמת :)

רק תהנה ותצלם

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שוב פעם - ההתייחסות של "X משתמש במצלמה Y ומוציא תמונות פצץ" הם לא ממש רלוונטיות.

התוצאה הסופית של - K10/K20/K7/50D/D90/D300/7D ועוד ועוד תהיה כמעט זהות לחלוטין. ההבדל הוא לרוב בתפעול, ארגונומיקה איכות בניה ופונקציות אחרות שחשובות לא פחות אבל לא מתבטאות בתוצאה הסופית (ד"א - לעדשה יש משקל גדול יותר מהגוף בתוצאה הסופית).

ד"א, אני מצלם עם K20, יוצאת מהכלל, יכולות תפעול מדהימות, בנויה כמו טנק, צבעים מדהימים וכו'. אבל יש תכונות רבות בהן היא נופלת מהקאנון והניקון המקבילות לה, בחלק מהמקרים (אהם, מהירות פוקוס, אהם, במיוחד בתאורה לקויה) זה ממש מציק.

מטופשת בעיני התופעה של צלמים המשתמשים במותג מסוים והופכים להיות כוהנים פאנאטיים של אותו המותג.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר...

עוד סיבה להמליץ על ה-K-X על פני המתחרות. למרות שרוב היתרונות של ה-K-X על פני המתחרות הישירות הן לאו דווקא בתחום זה.

חשוב גם להבדיל בין איכות תמונה בסקירה אנלטית של פיקסלים ועקומות רעש (מה שנקרא peeping) לבין איכות התוצר הסופי המודפס התלוי גם באיכות וריווי הצבעים, אופי הרעש ולא רק כמותו ושאר נתונים שבאים למעשה יותר מעולם הפסיכונוירולוגיה של הראיה ולא יכולים לעבור כימות בשיטות המדידה המקובלות באתרי ביקורות כמו fotozone או dpreviw.

זאת ועוד, טכניקת הצילום, העדשה וטכניקת עיבוד התמונה (בסדר חשיבות זה) משפיעים באופן דרמטי על איכות התמונות. לפעמים שינוי מסוים בבקרות הצבע והחדות במצלמה (או לחילופין - זהיר ומושכל של ה-RAW) יכול לעשות שינוי דרמטי. במקרה שלי, התמונות שאני מצלם עם עדשת ה-50 מ"מ שלי שונות באספקטים רבים מאלו שצולמו בעדשת הקיט, אספקטים שהם מעבר לחדות התמונה, אלא גם אספקטים של קונטרסט וריווי של צבעים מסוימים.

בכל מקרה, סחטיין לפנטקס על ההישג של ה-K-X, ביחד עם ה-K-7 יש להם חבילות מאוד מעניינות ומשתלמות לצלמים חובבים, חובבים-מתקדמים ולחלק מהמקצוענים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עוד סיבה להמליץ על ה-K-X על פני המתחרות. למרות שרוב היתרונות של ה-K-X על פני המתחרות הישירות הן לאו דווקא בתחום זה.

חשוב גם להבדיל בין איכות תמונה בסקירה אנלטית של פיקסלים ועקומות רעש (מה שנקרא peeping) לבין איכות התוצר הסופי המודפס התלוי גם באיכות וריווי הצבעים, אופי הרעש ולא רק כמותו ושאר נתונים שבאים למעשה יותר מעולם הפסיכונוירולוגיה של הראיה ולא יכולים לעבור כימות בשיטות המדידה המקובלות באתרי ביקורות כמו fotozone או dpreviw.

למי שמצלם RAW (ואני מקווה שרוב האנשים שקונים DSLR נוהגים כך) כל שרשמת לא רלוונטי.

שכן אלו שייכים לעיבוד התמונה וכל אחד יעשה כרצונו בעיבוד ה- RAW שלו.

פנטקס ככל הנראה מייצרת את חומר הגלם הכי טוב בעולם הקרופ, בטח ובטח בקטגורית הכניסה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...