הדרך מרעיון למוצר. - תכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

הדרך מרעיון למוצר.


MasterDK

Recommended Posts

שלום לכולם.

תיכנות בשבילי בזמן האחרון מתחיל להפוך מסתם לפתוח IDE ולכתוב קוד לפיתוח הרעיון מהרגע שהוא נוצר ועד הרגע שאני מתחיל לכתוב קוד.

עד היום הייתי מוותר על התהליך אבל עד כמה שידוע לי התהליך הזה מהווה חלק עצום (יותר מ 50% נראה לי) מכלל ההצלחה של הפרוייקט.

אשמח לדעת איזה גילגולים עובר הרעיון מהרגע שהוא נוצר, אם זה מסמכי desing, אם זה דיאגראות UML, דיאגראמות עיגולים וקווים, בקיצור כל מה שצריך בשביל שאני אוכל להציג את זה לאדם אחר והוא יבין מה זה ואיך זה אמור להיראות הן מבחינת UI, פונקציאונליות ומבחינת קוד הכל קיצור.

תודה רבה מראש!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קראתי את זה אבל זה נורא נורא שיטחי..

Planning - מה זה תיכנון? תיכנון בראש? על דף? איזה סוג של תיכנון? תיכנון שיטחי? או תיכנון לעומק? פשוט כמו עיגולים וקווים או מסורבל כמו דיאגרמות UML?

Design - למה הכוונה ב "עיצוב"?

אשמח להסברים קצת יותר מפורטים או אולי אפילו רפרנסים למדריכים וספרים שנוגעים בנושא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא כל כך ברור לי מה קראת, כי זה מוסבר שם לא רע.

שום דבר לא מתבצע בראש, הכל נעשה על הנייר במסמכים מסודרים, לפי תבניות מוגדרות היטב.

תכנון - כמו שרשום שם, זה בעיקר איסוף דרישות, כלומר מה אתה רוצה שתכל'ס המוצר יעשה. כמובן מתחילים מרעיון כללי (לדוגמה, "אני רוצה שהמוצר יאפשר לי לגלוש באתרי אינטרנט") ומשם ממשיכים לפרט יותר - מה רוצים שיופיע על המסך, איזה פיצ'רים בדיוק רוצים שיהיו וכו'.

עיצוב זה תכנון ברמת התוכנה - איזה רכיבי תוכנה יש, מה כל אחד יעשה, איך הם מתממשקים זה עם זה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תהליכי זה חלק גדול מהדיסיפלינה של הנדסת תוכנה.

בפועל יש המון שיטות (או תהליכים), כולל כאלה שהן לא פורמליות אלא פשוט הדרך שבה חברה מסויימת עובדת.

יש תהליכים יותר פורמליים המיועדים לפרוייקטים עצומים ועבור מאות ואלפי עובדים. יש תהליכים מאוד לא פורמליים שמתאימים לפרוייקטים קצרים בקבוצות קטנות. יש גם תהליכים פורמלים שמתאימים לקבוצות קטנות ותהליכים לא פורמלים שראיתי שעובדים איתם בקבוצות בינוניות.

הרבה מהנושא של "מתודולוגיות פיתוח" הוא למעשה פשוט עסק לכל דבר (קצת כמו סדנאות להגשמה עצמית) ולכן הרבה מהחומר לא תוכל ממש לקרוא (רק לקנות), אלא רק לקבל תקציר או מבט על. לדעתי זה למעשה מספיק לך.

הנה כמה שמות לתהליכים ומתודולוגיות פורמליים:

IEEE 12208 שהחליף את MIL STD 498 שהחליף את DOD STD 2167A

Rational Unified Process

Scrum

לגבי השאלה הספציפית: כל תהליך מגדיר Planning או design בצורה אחרת. planning יכול להיות תכנות של התוכנה, אבל באותה מידה יכול גם להיות תכנות של לוח הזמנים, תכולת העבודה, הקצאת כוח אדם ומשאבים אחרים, גרסאות ודרישות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...