מבקש המלצה למצלמה קומפקטית עד 600 ש"ח - צילום דיגיטלי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מבקש המלצה למצלמה קומפקטית עד 600 ש"ח


amitbl

Recommended Posts

היי לכולם.

לכבוד יום ההולדת של החברה - החלטתי לקנות לה דיגיטלית חדשה (הישנה שלה נשברה לאחרונה).

אני חייב להודות - צילום ומצלמות זה תחום שאני לא באמת מבין בו, ולמרות שקראתי מדריכים וחוברות שלמות - בליל המבחר של המצלמות היום כ"כ גדול שאני ממש לא מצליח להבדיל - ולכן אני מבקש את המלצותיכם. התקציב הוא בעיקרון 500+- כשאני מוכן להגיע עד 600 שקל.

חשוב לי שהמצלמה תהיה איכותית ושתספק תמונה טובה בלי צורך להתעסק עם תוכנות עריכה למיניהן. כמו-כן היות ומדובר על לחברה - חשוב לי שהיא תהיה יפה ומעוצבת.

ולשאלון:

התקציב - עד 600, עדיף פחות

אילו נושאים אתה מתכוון לצלם? באילו תנאי תאורה - בעיקר באור יום או גם בתנאי תאורה חלשים יותר? - בעיקרון בעיקר דמויות ובעיקר ביום, אבל כנראה שיהיו גם נוף, ובכלל, עדיף שתהיה גמישות של המצלמה בעניין התאורה במסגרת התקציב

האם אתה מתכוון לצלם באור חלש ללא פלאש? בדף הזה תוכל לקרוא על ההבדלים בין צילום ללא , צילום עם ישיר וצילום עם חיצוני (ישיר ומוקפץ). - עדיף שיהיה - גם אם חלש יחסית

האם יש לך נכונות לצלם באור חלש עם חצובה? לידיעתך, חצובה הכרחית לצילום נופים ליליים. העלות של חצובה בסיסית נעה בין 200 ל-400 ש"ח, ושל חצובת שולחן בין 50 ל-150 ש"ח. לא יהיה צורך בחצובה.

האם יש לך נכונות לצלם עם פלאש חיצוני? לא נראה לי...

האם חשוב לך לצלם באור חלש ללא חצובה וללא פלאש (כלומר בהחזקת המצלמה ביד)? כן

האם אתה משתמש כיום במצלמה דיגיטלית אחרת? אם כן, מה שם היצרן והדגם, ומה חסר לך בה? יש לאבא שלי Canon A300 קצת ישנה. היא טובה סה"כ, אבל לא מתמודדת טוב עם יד רועדת, והיא איטית נורא לדעתי. אני מחפש משהו קצת יותר קטן, קצת יותר יפה, וקצת יותר איכותי.

האם אתה מתכוון להדפיס או לצפות בתמונות על גבי מסך? אם הראשון, מהו גודל הנייר המקסימלי שאתה מעריך שתרצה להדפיס? ככל הנראה לא יודפס, אלא יפותח בחנויות צילום בגדלים סטנדרטיים של . כמו כן כמובן שכל התמונות ייצפו גם במחשב.

מהו טווח העדשה במ"מ שחשוב לך? אין לי מושג. אני מחפש מצלמת All Rounder כזו...

כמה מהותייים לך המשקל והגודל של המצלמה? האם תתפשר על תכונות או על איכות תמונה עבור שנכנסת לכיס? האם עם יכולות גבוהות יותר, אבל שדורשת נרתיק נפרד היא אופציה מבחינתך? גודל קטן. חשוב מאוד. עיצוב חשוב מאוד גם. זה בשביל החברה אחרי הכל.

האם אתה נעול על יצרן מסויים? אם כן, מדוע? לא משנה לי, רק שיהיה מוכר ולא סוג ז'...

שאלות אופציונליות (מומלץ למלא כדי לקבל המלצה מדוייקת)

אילו מן התכונות הבאות קריטיות לך, אילו חשובות ועל אילו אתה יכול לוותר:

מהירות תגובה (השהייה בין , מהירות פוקוס) לא קריטי, אבל שהמתנה בין תמונה לתמונה לא תהיה מיגייעת (יש לי חברים עם מצלמות שיכולות להטריף לי את השכל)

מקרו - מה גודל האובייקט המינימלי שאיתו חשוב למלא את התמונה - זבוב? פרח? מספר פרחים? לא הייתי מגזים לגבי זבוב, אבל היינו בפארק פרפרים והיה יכול להיות נחמד לצלם כמה כאלה - אז הייתי אומר גודל פרח.

תמיכה בפורמט RAW‏ אין צורך

מצבי חשיפה ידניים (M מלא) או חצי ידניים (A ו-S). שים לב שהתועלת של מצבים כאלה במצלמות קומפקטיות מוגבלת מאוד, במיוחד לאלה שלא מתכוונים להשתמש במצלמה עם חצובה לא חשוב.

אפשרות לפוקוס ידני. גם כאן מדובר בתכונה בעלת תועלת מוגבלת מאוד במצלמות קומפקטיות, כי ברובן קשה לפקס ידנית לא חשוב

היסטוגרמה - היסטוגרמה חיה, והיסטוגרמה לאחר הצילום (ב-post-view)‏ לא חשוב

תושבת לפלאש חיצוני‏‏ לא חשוב

מסך מפרקי עדיף ללא יותר מדי חלקים שעלולים להשבר בקלות. מסך פנימי עדיף.

עינית אופטית או אלקטרונית. שים לב שברוב המצלמות הקומפקטיות לא קיימת עינית, ויש לכך סיבות טובות מצלמה קומפקטית - מה שיהיה יהיה.

מצב צילום ווידאו. אלו מהתכונות הבאות חשובות לך (אם בכלל) - מייצב; אפשרות לשינוי הזום האופטי בזמן ההסרטה; רזולוציה גבוהה במיוחד (HD)‏‏ שתהיה אפשרות. איכות לא חשובה.

כמות פיקסלים. שים לב שהתכונה הזו לא מעידה על איכות תמונה ולכן עדיף להתעלם ממנה היות ונפתח את רוב התמונות צריך לפחות 5-6 מגה פיקסל להבנתי, ומבדיקה זריזה באינטרנט לא מוכרים פחות בכלל חוץ מאולטרה קומפקטיות...

יצרן. גם התכונה הזו לא מעידה על איכות המצלמה. ישנן לפחות 10 חברות שלא כדאי לפסול על הסף - פנסוניק, פוג'י, קנון, ניקון, ריקו, פנטקס, , אולימפוס, קסיו וסמסונג לא משנה. עדיף חברה מוכרת.

כמה חשוב לך שהעדשה תהיה חדה גם בפינות? ומה לגבי purple-fringing? ‏ לא יודע.

האם אתה מתכוון לצלם הרבה עם הפלאש הפנימי? כמה חשוב לך שהחשיפות עם הפלאש תהיינה מדוייקות ללא שינויי הגדרות? לא מתכוון לצלם הרבה עם פלאש, אבל חשוב שיעבוד כמו שצריך בלי להתעסק עם הגדרות

סוג - פאק ליתיום נטען מול AA. עבור רוב המשתמשים פאק ליתיום עדיף לא משנה

אחריות יבואן רשמי מול יבואן אפור עדיף יבואן רשמי אבל לא קריטי

תכונות אחרות שתהיה יפה, נוחה, ושתתן כמה שיותר תמורה למחיר.

תודה רבה לעוזרים... :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...