מגבר חדש, מספר שאלות - אודיו וקולנוע ביתי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מגבר חדש, מספר שאלות


talje

Recommended Posts

שלום רב,

עד אתמול נראתה הקונפיגורציה שלי כך:

מערכת סטריאו של KENWOOD אליה מחוברים ארבעה רמקולים על אותם פורטים, כלומר ללא סראונד אלא פשוט הקול יוצא לארבעת הרמקולים בו זמנית.

המערכת הייתה מחוברת למחשב כך שכרטיס הקול שלי היה מוציא את הסאונד למערכת.

קיבלתי במתנה רסיבר ישן (בן כ5 שנים) של AIWA (כשאגיע הביתה אפרסם דגם). הפעם חיברתי זוג רמקולים בחיבור הרמקולים הקדמיים, וזוג רמקולים נוסף לחיבור הסראונד.

מלבד העובדה שזו פעם ראשונה שאני משתמש בסראונד וצריך לדעת לכוון את הרסיבר להגדרות פשוטות כדי להפעיל את הסראונד בלי כל מיני אפקטים, הכל עובד בסדר.

עכשיו עם הרסיבר קיבלתי זוג רמקולים נוסף של חברת MicroStudios או משהו כזה. לא מצאתי עליהם יותר מידי פרטים באינטרנט. ברצוני לשאול מספר שאלות:

1. האם יש באפשרותי לחבר את זוג הרמקולים הנוספים בחיבור נוסף כדוגמאת הסראונד? האם ארגיש בהבדל משמעותי בין ארבעה ושישה רמקולים?

האם חיבור הרמקולים הנוספים על אותו פורט עם הקדמיים\סראונד כדאי?

2. בחיבור הרמקולים לסראונד יש כניסות ימין, שמאל ואמצע. ברשותי זוג רמקולים סטנדרטי (שלקחתי מהמערכת הקודמת) כרגע. האם חיבור אחד מהזוג הנוסף (שקיבלתי עם הרסיבר) כרמקול אמצע, יתן משהו?

קצת הסתבכתי ואני מקווה שלא סיבכתי אתכם. אני פשוט מחפש דרך לייעל ולמקסם את הניצול מהרכיבים שברשותי.

תודה לכם ויום נעים,

טל

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

(לכל המומחים מצטער אם אני נדחף).

בגדול לסראונד יש כמה קונפיגורציות. הנפוצה ביותר היא 5.1 כלומר שני רמקולים קדמיים, שניים אחוריים, אחד מרכזי וסאב. במכשירים חדשים יורת יש גם אופציה ל 7.1 כלומר אותו דבר כמו קודם בתוספת שני רמקולים אחוריים נוספים.

מאחר והמגבר שלך ישן יחסית תיאלץ להסתפק בחמישה רמקולים, זוג קדמי, זוג אחורי וסנטר. החיבורים מהמחשב יהיו בשלושה כבלים, אחד לקדמיים אחד לאחוריים ואחד לסנטר (+סאב).

חיבור של שני רמקולים לאותו פורט במגבר עלול לגרום להרבה צרות. אם תבדוק מאחורי כל שיש לך רשומה העכבה שלו. זו בעצם ההתנגדות של הרמקול למעבר זרם דרכו. חיבור של שני במקביל יגרום לכך שההתנגדות שהמגבר רואה תהיה קטנה יותר (לפי חיבור נגדים במקביל) וזה עלול לגרום לו נזק ובוודאי לפגוע באיכות הצליל.

לך על חמישה - זוג קדמי, אמצע (קדמי) וזוג אחורי. ותזכור שזה נותן לך תועלת רק בסרטים עם צליל סראונד ולא במוזיקה, שם סטריאו ישמע הכי טוב בד"כ.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...