מצלמת DSLR לחברה היקרה שלי, צריך המלצת רכישה - צילום דיגיטלי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מצלמת DSLR לחברה היקרה שלי, צריך המלצת רכישה


איש מטורף

Recommended Posts

* מה התקציב הכולל למצלמה, עדשה, סוללות וכרטיס זכרון? 2000-3000

* האם אתה מתכוון לקנות עם אותו תקציב גם ציוד נוסף (עדשות נוספות, פלאש וכו')? לא

* האם לאחר הקנייה הראשונית יש לך כוונה לרכוש בהמשך ציוד צילום נוסף (עבור מצלמת ה-DSLR)? אם כן, איזה סכום בשנה אתה מתכוון להקצות לכך? לפי דעתי יקח זמן עד שיהיה צורך בציוד נוסף למצלחה

* האם יש לך נכונות לקנות מצלמה ו/או ציוד משלים בשוק היד שניה? לא מעוניין ביד שנייה, זאת מתנת יום הולדת

* האם יש לך ציוד קודם ממצלמת DSLR או ממצלמת SLR פילם? אם כן, פרט לא

* אילו נושאים אתה מתכוון לצלם? באילו תנאי תאורה - בעיקר באור יום או גם בתנאי תאורה חלשים יותר? מגוון מאוד, כל תנאי הצילום

* האם אתה מתכוון לצלם מרחוק? ציפורים במעוף? חרקים מקרוב? כן, הגברת אוהבת צילומי מאקרו

* האם אתה מתכוון לצלם ספורט? אם כן, איזה ענף ספורט ובאילו תנאי תאורה? אני לא מאמין שהוא תצלם אירועי ספורט

* האם אתה מתכוון לצלם פורטרטים? כמה חשוב לך לקבל עומק שדה מצומצם? כן, יהיו צילומי פורטרטים

* האם אתה מתכוון לצלם באור חלש ללא פלאש (כלומר בהחזקת המצלמה ביד)? בדף הזה תוכל לקרוא על ההבדלים בין צילום ללא פלאש, צילום עם פלאש ישיר וצילום עם פלאש חיצוני (ישיר ומוקפץ) כמו שאמרתי, יהיו צילומים בכל תנאי צילום, עם חצובה או ללא

* האם יש לך נכונות לצלם באור חלש עם חצובה? לידיעתך, חצובה הכרחית לצילום נופים ליליים. העלות של חצובה בסיסית נעה בין 200 ל-400 ש"ח, ושל חצובת שולחן בין 50 ל-150 ש"ח כן, יש צורך בחצובה - אך לא בתקציב המדובר

* האם יש לך נכונות לצלם עם פלאש חיצוני? לידיעתך, פלאש חיצוני מאפשר לצלם בקלות תחת תאורת חדר - ללא מריחות תנועה כתוצאה מרעידות היד או תנועה בנושא, ועם תוצאות הרבה יותר מחמיאות מאשר עם פלאש פנימי. העלות של פלאש כזה יד שניה נעה בין 400 ל-600 ש"ח או 1000 עד 1200 ש"ח לפלאש חדש לא בתקציב הנוכחי - בעתיד אם יהיה צורך. עדיף שתהיה אפשרות חיבור פלאש כזה

* האם אתה מתכוון לצלם באור חלש ללא פלאש (כלומר בהחזקת המצלמה ביד)? בדף הזה תוכל לראות תמונות שמדגימות את ההבדלים בין צילום ללא פלאש, צילום עם פלאש ישיר וצילום עם פלאש חיצוני (ישיר ומוקפץ) כן

* האם אתה משתמש כיום במצלמה דיגיטלית אחרת? אם כן, מה חסר לך בה? Canon A590, היא נחמדה אבל הגברת רוצה ללמוד צילום

* האם אתה מתכוון להדפיס את התמונות או לצפות בהן על גבי מסך? אם הראשון, מהו גודל הנייר המקסימלי שאתה מעריך שתרצה להדפיס? אני מאמין שגודל סטנדרטי של A4.

* מהו טווח העדשה (או העדשות) במ"מ שחשוב לך? המאמר הזה ייתן לך מושג לגבי לגבי הטווחים השונים טווח סטנדרטי, איני מבין בנושא

* האם אתה נעול על יצרן מסויים? אם כן, מדוע? לא נעול על יצרן מסויים, מבולבל בין כולם

* אילו מן התכונות הבאות קריטיות לך, אילו חשובות ועל אילו אתה יכול לוותר:

o קצב אש גבוה - ציין את כמות התמונות המקסימלית לשניה שדרושה לך (3, 4, 5 או יותר) כמה שיותר. בהתאם לתקציב.

o צילום רצפים ארוכים מ-5 תמונות מבלי שהמצלמה תעצור כדי לכתוב את התמונות לכרטיס‏ חשוב כמו כן. בהתאם לתקציב.

o מייצב תנועה מובנה במצלמה (שעובד עם כל העדשות) מול מייצב תנועה בעדשות (שמייצב גם את התמונה בעינית). על ההבדלים בין שתי השיטות תוכל לקרוא כאן עדיף מייצב תמונה מובנה לפי דעתי - אם לא, אז בעדשה.

o עינית גדולה במיוחד אם זה סטנדרטי

o תצוגה חיה (צילום באמצעות מסך ה-LCD במקום בעינית). האם אתה מתכוון להשתמש בתצוגה החיה כדי לצלם נושאים בתנועה (כגון אנשים או בעלי חיים) או נושאים דוממים כשהמצלמה על חצובה (כגון נופים או צילומי מקרו)? אני מאמין שהיא תרבה להשתמש במסך הLCD

o נקודות פוקוס מוצלבות נוספות למרכזית אולי? אם זה הכרחי

o פנס עזר לפוקוס באור חלש (AF assist)‏ רק אם זה משהו סטנדרטי ובהתאם לתקציב

o עדשות עם מנוע פוקוס שקט אולי

o אפשרות לגריפ לצערי איני מבין בכך

o מסך מפרקי לא הכרחי, אלא אם נכנס בתקציב

o מצב צילום ווידאו. שים לב שרוב מצלמות ה-DSLR לא כוללות מצב ווידאו, והמעטות שכן מוגבלות בד"כ לצילום ללא פוקוס אוטומטי אם ישנה אפשרות לצילום זה יהיה נחמד מאוד

o כמות פיקסלים. הקשר בין התכונה הזו לבין איכות תמונה רופף למדי ולכן עדיף להתעלם ממנה עדיפות לכמות מודרנית של 10+

o יצרן. גם התכונה הזו לא מעידה על איכות המצלמה. ישנן לפחות 8 חברות שלא כדאי לפסול על הסף - קנון, ניקון, סוני, אולימפוס, פנטקס, סמסונג, פנסוניק ופוג'י איכותית, לא משמעותי היצרן

o אחריות יבואן רשמי מול יבואן אפור רשמי, עדיף.

o תכונות אחרות צריך בהתאם לדרישות הכוללת Kit עם עדשה בתקציב

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תקציב עד 3000 לציוד חדש מיבוא רשמי לא משאיר הרבה אפשרויות מעל למצלמה בסיסית+עדשת קיט.

אם היא הולכת ללמוד צילום באופן מקצועי (מעבר לסדנא של מס' מפגשים או רוקס במתנ"ס) זה עשוי להשפיע במידה מסוימת על הבחירה.

מבחינת היצרניות הגדולות - קאנון וניקון, שבחירה במוצר שלהם עשוי להוות יתרון אם הולכים ללמוד צילום באופן מסודר (לדוגמא - ניתן להתרשם מעדשות של חברים, המצלמות שיש במקומות כאלו הן לרוב מתוצרות חברות אלו) אין הרבה אפשרויות.

ניקון מציעה את ה-D3000, שמהווה שדרוג של ה-D60, יש תצוגה חיה אולם המסך לא ברמה של ה-D90, מד האור ומערכת המיקוד טובות למדי, אולם החיישן הוא זה של ה-D60, מה שאומר איכות תמונה מעט פחות מהמקובל היום (רלוונטי רק ב-ISO גבוהים).

לקאנון יש את ה-1000D שגם הוא גבולי בתקציב. מדובר במידה מסוימת בגרסה מסורסת של ה-450D ואולי, אם בוחרים בקאנון, ראוי לשקול את ה-450D שנמכרת במעט יותר.

קאנון וניקון מציעות מייצבים רק בעדשות, ככל הנראה כחלק ממדיניות.

מבחינת תוצרת של יצרנים אחרים.

סוני לא מתומחרים טוב בארץ, במיוחד על ידי היבואן הרשמי, ה-A200 נמצאת בתחום התקציב שלך, קשה לי להמליץ עליה ועל עדשת הקיט שבאה איתה.

אולימפוס E520 נמצאת גם בתחום העליון של התקציב עם עדשת קיט. מערכת 4/3 סובלת מחיסרון ב-ISO גבוהים, אבל מציעה מבנה קומפקטי הן של הגוף והן של העדשות והיצע עדשות נאה שהולך ומתרחב ללא הרף.

פנטקס K-M היא הכי זולה, קיט של גוף+עדשה בסיסית יעלו 2500 ש"ח. אין תצוגה חיה.

שלושת המצלמות המצוינות מעלה כולל מייצב מובנה בגוף המצלמה. כל המצלמות יתנו תוצאות דומות באור יום, בתנאי תאורה לקויים יש יתרון לקאנון וחיסרון לאולימפוס. מערכת הפוקוס של הניקון מאוד מהירה ומד האור טוב. מבחינת התפתחות עתידית - למעשה אין בעיה עם שום מערכת, מלבד עדשות אולטרא-טלהפוטו שאין לפנטקס ועדשות ייחודיות כמו T+S שיש רק לקאנון וניקון. עוד הבדלים? לפנטקס בקושי ניתן להשיג קופסא אטומה למים לצלילות בעוד שאולימפוס מייצרים כזאת בעצמם.

והכי חשוב - אל תקנה לפני שהבחורה לא בוחנת אותה בעצמה. בנוסף, למערכת DSLR יש הרבה מאוד חסרונות ביחס למצלמה קומפקטית ובהחלט ראוי להביא אותם בחשבון. אין שום ערך למצלמה שבסוף מתייאשים ממנה ומשאירים אותה בארון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

היא מתכננת ללכת ללמוד צילום, בהתחלה בתור קורס ולאחר מכן אולי באופן מקצועי יותר.

אני מודע לכך שיש דברים נוספים שהיא תצטרך מעבר לקיט עדשה, אבל אני לא יכול להרשות לעצמי לקנות לה יותר מזה, מה גם שנדמה לי שזאת מתנת יום הולדת נחמדה.

היא כרגע עם מצלמת A590 כמו שכתבתי והיא מרגישה שהמצלמה "תוקעת" אותה במקום.

בנוגע למייצב תמונה בעדשה או במצלמה, אני לא מבין גדול בנושא.

אם המצלמה מגיעה עם עדשה סבירה בשביל התחלה עם מייצב האם לאחר מכן תהיה אפשרות שדרוג לעדשה איכותית יותר עם מייצב רק של אותה חברה או גם של חברות אחרות? האם זה בכלל חסרון ייצוב דרך העדשה?

ובנוגע לבדיקת המצלמה על ידיה, האם זה הכרחי? מעדיף שלא כי אני רוצה לשמור על זה כהפתעה, ומתרגלים להכל לא? או שיש שיקולים אחרים בעניין?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תדפדף אחורה בפורום זה לגבי היתרונות והחסרונות של מייצב מובנה בגוף לעומת מובנה בעדשה. מדובר בפולמוס גדול שלא אכנס אליו לכאן. לדעתי האישית, יש יתרון לצלם החובב למייצב בגוף, לפחות אם אתה עובד באורכי מוקד עד 200-300 מ"מ.

אם היא מעוניינת באופן רציני ללכת ללמוד צילום, אז לפחות בארצנו הקטנטונת הייתי הולך על קאנוניקון בעיקר כי אין מסה קריטית של משתמשי המותגים האחרים וזמינות העדשות וציוד הקפי מוגבלת פה דרך היבואנים הרשמיים.

אפשר להתרגל לכל דבר, אבל שמדובר בכלי שאתה אמור לעבוד איתו באופן אינטימי, רצוי לערוך איתו לפחות הכרות מקדימה קצרה לפני שמתחייבים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...