עבור לתוכן

שאלה על תיקון הפיקסלים הבהירים בהיסטוגרמה

Featured Replies

פורסם

שלום

צילמתי כרגע את עדן החלון ולפני שצילמתי בדקתי בהיסטוגרמה את המצב.

מההיסטוגרמה התברר שישנם פיקסלים שעברו את ה 255 בגלל שסביבת הצילום הייתה עם אור השמש.

השאלה שלי היא כיצד ניתן במקרה הנ"ל למנוע את בריחתם של אותם הפיקסלים הבהירים מעבר ל 255, כלומר שהם ישארו בתחום ההיסטוגרמה. הכיצד?

להלן התמונה:

שימו לב בעיקר לצד השמאלי של התמונה, שם הפיקסלים הבהירים שעברו את סכלת ההיסטוגרמה.

אשמח לקבלת תשובה

תודה

פורסם

להוריד את החשיפה :-/

כבר אמרתי לך שחסר לך ידע מאוד בסיסי בעקרונות הצילום, ושלחתי אותך ללמוד אותם ממדריכים מאוד פשוטים שקיימים. חבל שאתה לא מקשיב..

פורסם
  • מחבר

יש לי את הידע, אוף. :-X

הורדתי את החשיפה, העלתי ISO, עדיין יש פיקסלים בהירים.

פורסם

הורדתי את החשיפה, העלתי ISO

:-X

אני מצטער אם זה יוצא קצת בוטה, אבל - אתה פשוט לא יודע לצלם. :-X :-\

אין לך הבנה של מונחים בסיסיים, למה אתה מתעקש ללכת עם הראש בקיר?

תקרא, תלמד, והכל יהיה ברור יותר.

http://www.galitz.co.il/articles.html

פורסם
  • מחבר

קראתי שם הכול, תאמין לי כבר יותר מכמה פעמים ואני יודע במה מדובר.

פורסם

:-X

אני מצטער אם זה יוצא קצת בוטה, אבל - אתה פשוט לא יודע לצלם. :-X :-\

אין לך הבנה של מונחים בסיסיים, למה אתה מתעקש ללכת עם הראש בקיר?

תקרא, תלמד, והכל יהיה ברור יותר.

http://www.galitz.co.il/articles.html

אני מסכים

לא יודע מה הבנת ומה לא, אבל בטוח פספסת משהו

במקרה שלך קשה מאוד לצלם את התמונה כפי שהיא בלי ליצור תת חשיפה או חשיפת יתר

יש קונטרסט גדול מידי בין החלקים הבהירים לכהים

הפתרון הכי טוב במקרה הזה זה לחכות לשעה מאוחרת יותר בה השמיים לא יהיו כל כך בהירים

תנסה לעשות מדידת אור נקודתית על האזור הכי בהיר בתמונה

אבל גם אז נראה לי תהיה לך בעיה של תת חשיפה

אתה צריך ללמוד להעריך נכון את סביבת הצילום לפני הביצוע

ולהימנע ממקרים כאלה בהם יש לך קונטרסט חזק מידי בין האזורים הבהירים לכהים

פורסם
  • מחבר

מאוד חשוב לציין. צילמתי את התמונה הזאת בכוונה כדי לשאול את השאלה הזאת באופן כללי.

מלכתחילה ידעתי שסביבת הצילום לא מתאימה לאותו זמן, בגלל זה גם הלכתי להיסטוגרמה.

פורסם

ידעת שהסביבה והזמן לא מתאימים

ואתה אומר שאתה יודע את כל הדקויות של השליטה במצלמה ומה כל דבר עושה

אז למה אתה שואל?

פורסם
  • מחבר

כי אם אתה תופס נוף מדהים ויש לך אופציה רק עכשיו לצלם אותו בתנאי סביבה לא טובים, מה אתה עושה?

אני רוצה לדעת איך להתמודד עם זה.

יש מבין?

פורסם

להימנע מפיקסלים שרופים זה ממש ממש לא קשה

יותר קשה לשמור על טווח דינמי טוב בלי אזורים עם OVER/UNDER

במיוחד כשמדובר במצלמות קומפקטיות בלי אפשרות להרכיב פילטר GND

פורסם

קראתי שם הכול, תאמין לי כבר יותר מכמה פעמים ואני יודע במה מדובר.

אז למה העלאת ISO אם אתה מנסה להיפטר ממקומות שרופים בתמונה? :screwy:

פורסם

תת חשיפה וחשיפת יתר לא מסתכמים בערך התריס בלבד...

בתמונות עם קונטרסט גבוה תוכל להשתמש בHDR או auto brackets בשימוש עם חצובה.

כמובן שיש צורך בעיבוד התמונות במחשב.

פורסם
  • מחבר

אז למה העלאת ISO אם אתה מנסה להיפטר ממקומות שרופים בתמונה? :screwy:

ברגע שאני מפחית את משך זמן החשיפה אני מקבל תמונה חשוכה יותר ולכן צריך להעלות את ה ISO כדי לקבל יותר אור בתמונה.

:screwy:

פורסם

אל תשתמש ב :screwy: לפני שאתה קורא שוב את מה שאתה כותב.

למה להעלות ISO בצילום נוף? הנוף לא יברח לך, שים על חצובה, שים על ISO מינימלי ותצלם.

בנוף אין שום בעיה לחשיפה ארוכה, ההפך, זה מוסיף (עננים,תנועה וכו')

פורסם

ברגע שאני מפחית את משך זמן החשיפה אני מקבל תמונה חשוכה יותר ולכן צריך להעלות את ה ISO כדי לקבל יותר אור בתמונה.

:screwy:

ממה שאתה אומר משתמע שאתה מצלם על מצב ידני מלא

למה?

נוף מצלמים ב ISO הכי נמוך שיש במצלמה, בעיקר בשביל להפחית את כמות הרעש

לא עשית כלום בזה שהעלית ISO והורדת זמן חשיפה, רק העלית רעש

ISO מעלה את הרגישות של החיישן, לא מכניס יותר אור לתמונה

אני מציע שתקרא שוב את המדריכים באתר של גליץ ::)

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים