עבור לתוכן

8 שעות זמן משחק זה ארוך !? לאן הגענו...

Featured Replies

פורסם

בידיוק עכשיו קראתי שאחד פה קרא למשחק מסויים באורך של 8 שעות ארוך, משהו שאם היה נשמע לפני כמה שנים היה לא הגיוני !

איך זה שתעשיית המשחקים עם הזמן הצליחה להוליך אותנו שולל ובלי שנשים לב פתאום כל משחקי היריות (בעיקר) הפכו לחצי מהאורך הרגיל !

לפי דעתי דוגמה חזקה מאוד זה WANTED, איך לכל הרוחות אפשר לשחרר משחק במחיר מלא שהחברה המפיצה יודעת שזמן המשחק בו הוא 6 שעות ?!

אז נכון שהמולטי היום הולך והופך יותר ויותר דומיננטי כי למה להשקיע בסולו (שמוגבל בסופו של דבר לכמות מסויימת של זמן) את הנשמה שאפשר להשקיע את אותה ההשקעה במולטי שאפשר לשחק ימים ?

אני לא הכי חזק בקטע של בניית משחקים אבל ברור לי שליבנות סולו של מעל 50 שעות שלא ישעמם אותך אפילו לא לרגע, הרבה יותר קשה מאשר ליבנות מולטי טוב שאפשר לשבת עליו אפילו יותר, קחו פה למשל את COJ החדש, משחק טוב+, הסולו אורך משהו כמו 8 שעות ואחרי זה אפשר לשבת כמות גדולה מזאת פי כמה על המולטי המוצלח שלו !

איפה ניראה היום משחקים ארוכים באמת כמו למשל FAR CRY, ששם יש סינגל באורך עצום (ביחס למשחק יריות) ועדיין יש מולטי מוצלח, מוזר שלהם היה את המשאבים להשקיע בשני המקומות, או שולי בעצם גם היום יש להם ? אולי הם משקיעים עוד יותר במולטי ? או שהם בכלל הבינו שאין למה להשקיע בסינגל כי כמו שקראתי פה "הסינגל זה בכלל רק הפתיח למולטי", או שזה רק מה שהם מנסים לגרום לנו שנחשוב ככה ?

עכשיו יש עוד ג'אנר של משחקים שאני רוצה להעלות, הג'אנר של משחקים שגם הסולו וגם המולטי מתחת לממוצע, אלו שרואים בבירור שאם היו מוותרים על המולטי ומנסים רק להוציא עוד מהסינגל אולי באמת היה יוצא משהו טוב, אבל היום להוציא שוטר בלי מולטי ? מה פתאום ! לא יילך, או שכן? קחו למשל את ביושוק שלפני שייצא היו הרבה תגובות שטענו "למה אין מולטי ?" ואני בטוח שהיו כאלו שקטלו אותו עוד לפני שייצא, ברור שאחרי שהמשחק יצא ראו שמולטי היה שם מיותר לגמרי.

עכשיו אם תשאלו אותי, אם יש מספיק משאבים לשניהם (FAR CRY) אז למה לא, אבל מה לעשות שיש חברות יותר קטנות ולא כולם EA אז לפי דעתי באמת שהרבה פעמים עדיף פשוט לוותר על המולטי, כמובן שזה גם תלוי במשחק כי יש הרבה משחקים שעדיף לוותר על סינגל ולא על מולטי (BF) אבל הבנתם אותי.

אני יודע שלא באתי פה ממש למחאות על משהו כי תכלס אני אוהב מולטי אבל סתם מעניין אותי ליראות מה אנשים חושבים.

2 הערות, אני יודע שחפרתי והכישרון כתיבה שלי לא משהו אבל אני סומך עליכם שתסתדרו.

לגבי אלו שחושבים שכל התהליך הזה קורה בגלל פיראטיות, הוא לא ! רק בארץ ובאפגניסטן ואולי בעוד כמה מדינות בודדות יש כל כך הרבה פיראטיות (למי שלא הבין את זה עדיין.)

פורסם

אחרי 52 ימים [/played] כששיחקתי חצי שנה בWOW, גם לי נמאס ממולטי ואני מסכים איתך, הגיע הזמן להפסיק להשקיע הכל במולטי להסתכל יותר על הסינגל.

פורסם

אני לא ממש קראתי את כל ההודעה שלך, היא דיי ארוכה ואני דיי לא אוהב אתגרים כאלה

אבל עם השורה הראשונה אני מסכים חלקית.

אם המשחק נימשך 8 שעות והוא פורש בזמן (כלומר משאיר לך הרגשה של "בא לי עוד" ולא "זה כבר היה איפושהו") אז זה טוב. בכל מקרה זה יותר ארוך מסרט באותו מחיר

פורסם

מסכים איתך.

אבל מה אפשר לעשות ?

משחקים כמו WANTED לא שווים את הכסף (זה גם גורם לפיראטיות), צריכים למכור אותו בחצי מחיר .

פורסם

אני לא ממש קראתי את כל ההודעה שלך, היא דיי ארוכה ואני דיי לא אוהב אתגרים כאלה

אבל עם השורה הראשונה אני מסכים חלקית.

אם המשחק נימשך 8 שעות והוא פורש בזמן (כלומר משאיר לך הרגשה של "בא לי עוד" ולא "זה כבר היה איפושהו") אז זה טוב. בכל מקרה זה יותר ארוך מסרט באותו מחיר

איך אותו מחיר?

סרט עולה 35,משחק 180(במקרה הטוב ביותר,כאשר בשני המקרים מדובר על מוצרים חדשים ב"שוק").

בכל מקרה,ההבדל הוא שהסרטים היו מאז ומעולם באותו האורך,פחות או יותר(אמנם האיכות עצמה ירדה ברובם,אבל זה כבר עניין אחר),ואילו משחקים,בתקופות קודמות,היו,ככלל,ארוכים הרבה הרבה יותר..פחות עשר שעות לא היה בא בחשבון..נכון שחלק לא מבוטל מהם נפלו לרפטטיביות ושיעמום,אבל עם זאת היו רבים אחרים שעשו זאת בסטייל והנאה מקסימליים..

והיום,כטרנד שהופיע עם משחקים שמציעים מולטי עמוק ומהוקצע,הסינגל פלייר החל לקבל פחות "ספוטלייט" ובחלק מהמקרים הפך לנספח של המשחק מרובה המשתתפים..אבל זה עוד בסדר,כי כאן ישנה תמורה שונה בעד המחיר..הבעיה מגיעה כשמשחקים חסרי מולטי לחלוטין,או בעלי מולטי אנמי שלא מעניין אף אחד,"מאמצים" את הטרנד ומוציאים משחק בן6-8 שעות במחיר מלא-זו כבר באמת חוצפה,ואני חושב שחברות כאלו יכולות להתבכיין על פיראטיות וחוסר צדק עד מחר-מי שעושה צחוק מהצרכנים,סופו שישאר "עירום" ועני..

WOLFENSTEIN הוא דוגמא טובה בכדי להוכיח את טענותי(אני מניח שגם הדיון הזה נפתח בהקשר כלשהו אליו)..המשחק החדש הוא מהנה,אפילו מהנה מאוד..אבל מרגיש(לי) קצר מדי..קצר מאוד אפילו..אני יודע אישית שעם כל אותם "סודות" ושיפורים שיש במשחק הייתי יכול להתרוצץ לפחות עוד כמה וכמה שעות בעולם המשחק,מבלי להרגיש שיעמום או רפטטיביות מוגזמת...וזה עוד בלי להזכיר את הפיספוס של פוטנציאל ה"עולם האפל",שיכל להביא אל המשחק עוד עשרות אויבים מיוחדים ומאתגרים שהוא מספיקים להשאיר את המשחקיות "טריה"..

בואו נשווה אותו לקודמו בסדרה,RETURN TO CASTLE WOLFENSTEIN..הוא יצא בשנת 2001 והיה ארוך יותר(לי לקח יותר מ12 שעות לסיים אותו אאל"ט,לעומת 9 במשחק החדש),וכלל מולטי ממכר ובעיקר חדשני,שהיה למעשה גולת הכותרת של הכותר ההוא..

אז הנה,עברו שמונה שנים תמימות,ונראה שהשיפור היחיד שהן היבאו עימן הוא "קוסמטי" בלבד..שני המשחקים היו מהנים מאוד,אבל הכותר הישן יותר היה ארוך וחדשני הרבה יותר..וזו כמובן רק דוגמא אחת קטנה מני רבות..כמובן שיש יוצאי דופן,תמיד היו ותמיד יהיו,אבל אי אפשר שלא לצקצק לנוכח היחס העקום של עליית מחירים וירידה באיכות וכמות התכנים..

פורסם

אם המשחק די מחזורי אז אין שום סיבה לעשות אותו יותר מ8 שעות - FAR CRY2\ASSASSIN CREED ועוד כמה דוגמאות שלא עולות לי לראש.

רוב משחקי ה RPG אינם קצרים ומלאי תוכן - MASS EFFECT\KOTOR\OBLIVION ועוד הרבה טובים.

ובאמת שכיום רוב המשחקים באים עם מולטי ועל זה חברות הפיתוח וההפצה בעיקר חושבות - על איך תוכל להמשיך לשחק במשחק גם אחרי הסינגל שלו

וכמובן שכך בעצם שאם יש מולטי טוב אז תקנה את המשחק...

פורסם
  • מחבר

לגבי אלו שחושבים שכל התהליך הזה קורה בגלל פיראטיות, הוא לא ! רק בארץ ובאפגניסטן ואולי בעוד כמה מדינות בודדות יש כל כך הרבה פיראטיות (למי שלא הבין את זה עדיין.)

עכשיו לגבי המשחקים שחוזרים על עצמם ובגלל זה צריך לעשות אותם קצרים, למה ?! למה לא לעשות אותם מעניינים לאורך כל הדרך הארוכה ?!

זה לא דבר בלתי אפשרי, נכון זה קשה לעשות שוטר שלא חוזר על עצמו אחרי 10 שעות כי צריך חידושים בגיימפלי ואולי גם עלילה ברקע אבל משחקים שעושים את זה משתכרים יפה בסוף החודש.

רוב משחקי ה RPG אינם קצרים ומלאי תוכן - MASS EFFECT\KOTOR\OBLIVION ועוד הרבה טובים.

מה אכפת מRPG ? דיברתי פה על שוטרים מודרנים, ב RPG אין בעיה, למשל 2 ה RPG האחרונים ששיחקתי הם THE WITCHER שלקח לי אני מעריך 40 שעות ו FALLOUT שאני 45 שעות לתוכו ואני כרגע עושה את ההרחבות..

יש משהו ש UPPEEMC ציין שאני חייב להגיד שדיי מסביר פה את הכול, פעם משחק של מתחת ל 10 שעות לא היה הגיוני ולא בא בחשבון, נכון שלפעמים הם היו חוזרים על עצמם אבל הגישה הייתה שברור שמשחק צריך ליהיות ארוך, ואם הוא חוזר על עצמו קצת - שיחזור על עצמו רק שלא יהיה קצר.

פורסם

ולחשוב שאני גרמתי לך לכתוב את כל זה? :o

בסה"כ התכוונתי לכך שאני אישית אוהב משחקים עם סינגל קצר (כי אני מעדיף את המולטי) :P

פורסם

פה על שוטרים מודרנים, ב RPG אין בעיה, למשל 2 ה RPG האחרונים ששיחקתי הם THE WITCHER שלקח לי אני מעריך 40 שעות ו FALLOUT שאני 45 שעות לתוכו ואני כרגע עושה את ההרחבות..

אם דיברת בנושא הזה שפתחת רק על SHOOTERS אז אני חייב להסכים עם התעשייה.

יש גבול מסויים לכמה שמשחק כזה יכול לסחוב מבחינת עלילה לפי דעתי ובאמת המפתחים צריכים להתמקד יותר על מולטי.

ראה CRYSIS ולאחר מכן CRYSIS WARHEAD איזה שיפור משמעותי עשו למולטי

פורסם
  • מחבר

אתה דווקא גדול ממני בכמה שנים, הגיוני שאתה מכיר את התעשייה יותר רחוק ממני וצריך לדעת שזה אפשר לעשות משחק גם ארוך וגם לא חוזר על עצמו ! תחשוב על כל שוטר טוב שיצא לפני 2004.

וקרייסיס זה בכלל ג'אנר אחר לגמרי שלא דיברת עליו, ג'אנר של משחקים שגם היה משאבים וגם מסיבה לא ברורה הם קצרים למרות שאפשר ליראות בבירור שאם היו ממשכים באותו כיוון לא היו חוזרים על עצמם או משעממים, מה רע לעשות עוד 5-8 שלבים בקריייסיס ? המשחק מגוון מאוד ואפשר לגשת כל פעם אחרת, זה גם היה נותן הזמנות להמשיך עם העלילה ולהאיט את הקצב שלה במשחק.

עוד דוגמה טובה זה MIRRORS EDGE, המשחק אורך כ8 שעות אבל המשחק עם בסיס כל כך טוב שאם היו זורקים אותך לעוד כמה שלבים באותו כיוון זה היה עושה רק טוב !

זה ג'אנר שאני ממש לא מבין את המפתחים שלו, מה אכפת לכם להוציא משחק שאורך יותר מ 8 שעות ?

יש תחושה שהעלילה פשוט רצה מהר מידי ויש יותר מידי דברים שמופיעים מעט מידי פעמים !

הנה תגובה שלי מדיי מזמן על MIRRORS EDGE :

אני ממש לא מבין את המפתחים, יש כל כך הרבה דברים שייכלו להיכנס למשחק בצורה נרחבת והופיעו רק פעם אחת...אני לא מבין למה...

כל כך היה אפשר לשלב את הרכבות עם עוד דברים, למשל לקפוץ מזיפר לרכבת...

יש עוד הרבה מאוד דברים שמופיעים פעם פעמיים ולפי דעתי היו צריכים להרחיב אותם יותר פשוט כרגע אני לא זוכר...

עוד משהו, סה"כ יש מספר קטן של פיצוצים אבל הם ניראים מעולה ! היו צריכים לעשות יותר קטעים דרמתיים כאלא יפים עם פיצוצים,

לא חבל על העבודה שלמי שעשה אותם ? אותו דבר לגבי אש שמופיע רק פעם אחת בכל המשחק.

הייתי רוצה עוד סתם לרוץ אפילו... המשחק הזה עם בסיס כל כך טוב, חבל שלא הרחיבו יותר את המשחק.

פורסם

הנושא הזה כאוב וידוע אבל קח בחשבון שענף המשחקים פשוט השתנה ללא היכר.

גיימרים מוכנים להכניס את היד לכיס בתנאי שהמולטי של המשחק נחשב טוב בעיניהם

אם המשחק היה ארוך בעוד 4 שעות זה לא היה משפיע על החלטת הלקוחות הפוטנציאלים (אנחנו) לקנות או לא

כמובן שיש יוצאים מהכלל כמו BioShock שאם אני זוכר לקח לי קצת יותר מ 10 שעות ולא כלל מולטי בכלל

אבל תרבות הצריכה שונה היום ולמפתחים בוער יותר ללטש את המולטי-פלייר מאשר להוסיף עוד כמה שלבים במשחק

ואם זה נראה לך ענין של מה בכך אז אתה טועה זה לוקח עוד זמן וזמן=כסף.

בנוסף, הגיימרים של היום הם לא הגיימרים של הדור הקודם ודחוף להם יותר לגמור את המשחק כמה שיותר מהר

לשחק אותו על VERY EASY ולנשום לרווחה, איפה הימים שהיית מתיישב על משחק לילות שלמים ?

טוב, יש לזה כמובן קשר גם לאיכות המשחקים היום שלצערי התעשיה סובלת מדינוזארים בדמות EA ו UBI וכו

שממשיכותלהוציא המשכים כמעט לכל כותר שיוצא והיצירתיות שאיפיינה בשנים היפות את התעשיה די קיבעה את את עצמה

והפנתה את רוב משאבי הפיתוח לאופן הויזואלי שמשחק מקבל במקום למשחקיות/עלילה וכו.

קח לדוגמא את נושא הטריילרים, זו תת-תעשיה שמושקעים בה מאות אלפי דולרים ורק בשביל להלהיב אותנו

ולהמחיש בפנינו איך ייראה המשחק הבא זה לדעתי בא על חשבון הדמואים .

אם בסוף שנות התישעים היינו זוכים לקבל דמו של כל משחק שאמור לצאת בקרוב ולא סתם דמו אלא דמו באורך מכובד

היום אחוז הדמואים שאנו זוכים לקבל הוא כמעט אפסי וחברות כבר לא מוכנות לקחת את הסיכון הכרוך בחשיפה כזאת

אני לא אומר שלא יוצאים משחקים טובים מדי פעם אבל קצרה היריעה מלפרט את כל השינויים שהתעשיה עברה בשנים האחרונות

בשורה התחתונה - לדעתי תור הזהב של ענף משחקי המחשב כבר מאחורינו

פורסם

שמע אחי יש משו בדברים שלך אבל כך בחשבון שהמשחקים שעומדים לצאת ישנו תמחשבה שלך כמו דיבלו 3 כמו סטארקרפט 2 מחשקים שגדלנו עליהם ויש עוד את מאפיה2 בדרך והקוד החדש אז יש למה לחכות אל תמהר להספיד תדור הזה

פורסם

@NAVK2

קראתי את כל התגובות שלך אבל עדין לא הצלחתי לרדת לסוף דעתך. אני חושב שההבנה הבסיסית שלך של תעשיית המשחקים לוקה בסחר.

מה אכפת לכם להוציא משחק שאורך יותר מ 8 שעות ?

השאלה היא לא מה אכפת להם, אלה - למה להם?

אם זה לא היה מובן לאי אילו אנשים, חברות פיתוח מפתחות משחקים בשביל הכסף. קבלת ההחלטות במהלך פיתוח משחק מונעת מאינטרסים כלכליים גרידא. אם חברה מחליטה שיש בידה מוצר שיניב רווח - היא תשחרר אותו. לבעלי המניות ומקבלי ההחלטות בחברה לא אכפת מאורך הסינגל או ממספר המודים במולטי.

אם בעבר סברו שכדי לפתח משחק מוצלח צריך סינגל ארוך עם עלילה מפותלת. היום כניראה התפיסה השתנתה ולרוב מתמקדים בגימיקים (משחקים שסובבים סביב היכולת לעצור את הזמן וכו') או במולטי משוכלל.

מן הסתם עדיין ניראה בשוק משחקים עם סינגל ומולטי באיכות גבוהה אבל הצרכנים הוכיחו שאין להם בעיה עם משחקים בעלי סינגל חלש ומולטי מוצלח.

פורסם

שמע אחי יש משו בדברים שלך אבל כך בחשבון שהמשחקים שעומדים לצאת ישנו תמחשבה שלך כמו דיבלו 3 כמו סטארקרפט 2 מחשקים שגדלנו עליהם ויש עוד את מאפיה2 בדרך והקוד החדש אז יש למה לחכות אל תמהר להספיד תדור הזה

Blizzard Entertainment לא קשורה לדיון כי היא לא משקפת את רמת התעשיה ובלא מעט פרמטרים היא מעל התעשיה.

NAFIA2 עדיין לא יצא ולא ברור איך המשחק יהיה ו COD MW2 הולך להיות קצר בדיוק כמו הקודם

פורסם

וכמובן שחבל שהתעשייה גם כבר לא מפתחת משחקים כמעט למחשב בפרט(חוץ מקרייסיס).

לדוגמא אני אישית מאוד וכמובן גם עוד רבים נהנו מ DEAD SPACE המשחק הזה פשוט מדהים מבחינת עלילה/משחקיות וגרפיקה.

סיימתי את המשחק פעמיים נוספות לאחר מכן על דרגות קושי שונות ונהנתי כל פעם מחדש.

המשחק השני שיצא לא יצא למחשב אלא רק ל WII לפי ידיעתי וזה חבל כי קהל השחקנים ששיחק ב DEAD SPACE בטוח רצו לשחק

גם במשחק השני אך החברה המפתחת "תעשייה" יש את הרצונות שלה והמחשבות שלה אז כנראה באמת לא נרד לדעת ה"תעשיה" בסופו של דבר.

אני מניח שאם המשחק השני היה יוצא לעוד כמה קונסולות משחקים החברה הייתה מרוויחה עוד כמה ג'ובות לכיס.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים