כמות זכרון מומלצת לבקר כרטיס המסך. - כרטיסי מסך - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

כמות זכרון מומלצת לבקר כרטיס המסך.


amirx19

Recommended Posts

אני קורא בפורום די הרבה ולא פעם נתקלתי באמירה שלבקר של 128 ביט כמות של ג'יגה היא סתם גימיק.חשבתי שאולי מישהו מבעלי הידע פה יוכל לשרטט את מפת הזכרון המומלץ לכל הבקרים הקיימים.בקיצור איזה בקרים יש היום ומה הכמות של הזכרון המומלצת לכל אחד מהם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

"מפה" אין יותר מדי טעם לשרטט. אני יכול לתת לך הסבר קצר וכמה כללי אצבע:

"רוחב" בקר הזכרון בימינו נע בין 64 ל512 ביט, לרוב בכפולות של 2 אם כי לNVIDIA יש כמה יצורים מוזרים שלא עונים לכלל הזה, עם בקרים של 384 (8800GTX) וכן 448 (260GTX) ביט. נצילות הזכרון של כרטיס זה או אחר תלוייה בראש ובראשונה ברוחב הבקר, אך גם בסוג הזכרון ומהירותו. ברוב המוחלט של הכרטיסים, היחס האופטימלי הוא 2MB זכרון לכל ביט בבקר.

היוצאים מן הכלל הזה הם כרטיסים בהם סוג הזכרון ומהירותו גבוהים מאוד יחסית ל"קטגוריה" אליה הכרטיס משתייך לפי בקר הזכרון שלו. כך למשל לכרטיס 128 ביט (נניח, 4670) המצוייד בזכרון ותדרים גבוהים למדי יהיה מה לעשות גם עם 512MB זכרון, בעוד שלכרטיס אחר המצוייד בDDR2 לא יהיה יתרון משמעותי על פני גרסאת ה256MB.

הדוגמה הקודמת התייחסה ל"שוק הבינוני-נמוך". אם אתה רוצה דוגמה לשוק הגבוה, הרי שבעוד הרוב המוחלט של הכרטיסים של NVIDIA עומדים ביחס 1:2, הכרטיסים של ATI שעושים שימוש בזכרון (כרגע רק 4870\4890) יודעים לנצל טוב גם 1GB עם בקר של 256BIT "בלבד".

כל האמור מתייחס לכרטיסים בודדים בלבד, ללא , CF או כרטיסים בסגנון X2.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...