סקירת המשחק DF: Black Hawk Down - משחקי מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

סקירת המשחק DF: Black Hawk Down


SuB

Recommended Posts

Delta Force: Black Hawk Down

דרישות המערכת (עפ"י האתר הרשמי של המשחק):

מעבד: 3 733 מגה הרץ (מומלץ- 4 1.4 ג'יגה-הרץ ומעלה)

זיכרון פנימי: 256 מגה-בייט ומעלה.

מקום בדיסק: 750 מגה-בייט פנויים.

כרטיס-מסך: כרטיס תלת-מימדי בעל 32 מגה-בייט (מומלץ-בעל 64 מגה-בייט ומעלה)

סידירום: במהירות 4X ומעלה.

כרטיס קול: כל כרטיס תומך .

הסקירה:

בביקורת זאת נסקור את המשחק מסידרת Delta Force שמבוסס על סרט הפעולה המצויין (לפחות בעיני) Black Hawk Down בכיכובו של Josh Hartnett (פרל-הארבור).

המשחק כאמור מסידרת Delta Force הותיקה והמצליחה ולכן עוד לפני שהתחלנו לשחק בו, אנו יודעים שהוא מגיע מבית טוב ;)

במשחק אתם תצטרפו ליחידת Delta שממקומת במגדישו, סומליה, במטרה להילחם ברודן אכזר וביחידות הטרוריסטים שלו על-מנת להחזיר את הסדר על כנו.

אתם תבצעו משימות כגון חילוץ שיירות של ותרופות, השמדת תחנת רדיו ומשלוחי של האוייב, היחלצות ממארבים בלב העיר, ועוד..

כמו כן תשתתפו בחילוץ קבוצת לוחמים שנפלו במסוק "בלק-הוק" ומוצאת את עצמה במרכז הסערה, מוקפת באזרחים צמאי-דם שמחפשים נקמה.

המשחקיות במשחק, כיפית ומהנה, אך עם זאת לא תמיד קלה.. פעמים רבות תמצאו עצמכם מנסים להתחמק מטילי RPG של האוייב, מותקפים מכל עבר וצריכים למצוא דרכים עקיפות להגיע ליעד המבוקש. הדבר הכייפי ביותר הוא התקפות ממסוקים, וסיורים בשיירת "האמרים", תוך שאתם יכולים לעשות שימוש בנשקים המובנים שעליהם - דבר שיעזור פעמים רבות לחסל את האוייב במהירות, ללא בזבוז של כלי הנשק האישי שלכם. עליכם לשים-לב למספר השמירות שלכם אשר מוגבל בהתאם לרמת הקושי של המשימה וכן לכמות התחמושת שלכם שפעמים רבות נגמרת במהירות עוד לפני שהספקתם להינות ממנה. דבר נוסף שמקשה עליכם במשחק, הוא שכל אזרח תמים במשחק יכול להיות טרוריסט חמוש ומסוכן או חף-מפשע שנמלט מזירת הקרב, אז Watch your bullets :)

בדומה למשחקים הקודמים, בתחילת המשימה תוכלו לבחור אך ורק רובה אחד, אישי, ונשק עזר (מטעני נפץ, בזוקה וכדומה), אז מי שמחפש מגוון רב של נשקים לא ימצא זאת במשחק זה.

העלילה גם כן מצויינת ומתקשרת היטב למלחמה בטירור שמקיפה את כולנו בימים אלו. (9/10)

האינטיליגנציה של האויבים לא רעה בכלל- האויבים רצים, מתחבאים ואף מתגלגלים כדי להחזיר לכם קרב הוגן. לעומת זאת קישורי הצליפה שלהם לא מרהיבים ומשקפים את חוסר הניסיון שלהם בניגוד אליכם. (8/10)

הגרפיקה במשחק היא בהחלט הדבר ששולט. הבתים והרחובות ריאליסטיים מאוד ומפורטים. בניגוד למשחקים הראשונים בסידרה, הגרפיקה השתפרה מאוד - המשחק הזה באמת יותר רושם ראשוני מצויין!

מצד שני, המראה של הטרוריסטים בהחלט לא מגוון - פעמים לא מעטות תמצאו את עצמיכם הורגים את אותו איש פעם אחר פעם (מבחינת המראה). (8.5/10)

הסאונד במשחק בהחלט מרשים. אתם תלוו במגוון מנגינות ים-תיכוניות שמתאימות את האווירה לסביבה שבה תילחמו. במהלך קטעי אקשן המנגינה תתחזק ותהיה קצבית יותר. לא מתאים לחובבי הרוק 8) (8.5/10)

כמו כל משחק פעולה שמכבד את עצמו, גם במשחק זה יש מולטיפלייר מעולה. מגוון המפות לא ענק במיוחד, אבל כל מפה מושקעת בפני עצמה.

המולטיפלייר במשחק זה הוא מעין קינוח שלאחר החגיגה, משהו טוב לסיים איתו. אחד הדברים שלא כל כך מוצלחים הם התפריט של המולטיפלייר, שמלווה בבאגים מעצבנים, שלא תוקנו גם בגירסא האחרונה. בנוסף זיהוי אוייב שנמצא במרחק מעט גדול ממכם לפעמים יקשה (לטוב ולרע) ופעמים רבות לא תבחינו אם מה שעיניכם רואות זה עציץ או הראש של האויב.. מקווה שיצאו במהרה תיקונים של הבאגים(9/10)

ללא ספק, כמו שכבר הבנתם זה משחק זה מהנה מאוד, וממכר גם כן, ומושך אותך לחזור ולשחק בו פעמים נוספות כדי לחוות את החוויה שנית.(9/10)

בסה"כ המשחק מומלץ בחום לכל אוהבי משחקי הפעולה, וגם לאלה שעוד לא חוו משחק טוב מהו. תהנו! (9/10)

ScreenShots:

תמונות של תפריט המולטיפלייר:

תמונת תפריט

תמונות שונות מהמשחק:

תמונה 1

תמונה 2

תמונה 3

תמונה 4

תמונה 5

תמונה 6

תמונה 7

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה יכול לעשות איך שבא לך, אבל תכלול בפנים את כל הנושאים שצויינו בחוקים של התחרות. דרך אגב, אני ניסיתי כמה שיותר לעשות את זה בתור גוף אחד של הודעה, אבל עשיתי רווחים בין נושא לנושא כדי שיהיה קל לקרוא ולהבין ושלא יהיה "בוחטה" לעיניים. ;)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כל הכבוד על הסקירה!

ולגבי הסקירה, רובה התמקדה בסינגל פלייר ואני אישית לא שיחקתי בו כמעט, אז אין לי מה להגיד.

אבל אני לא מסכים עם הציון של המולטיפלייר. זה המולטיפלייר הכי כיפי בעולם!! משחק ממש ממש מצוין.. האמנם מגוון המפות לא רחב, אבל מורידים מהאינטרנט עוד ועוד ועוד מפות מגניבות וטובות.

יש במשחק המולטיפלייר באגים, אבל לא הרבה. ו... הם לא ממש מעצבנים - אפשר לנצל אותם לטובה ;D

למשל הבאג שאפשר להגיע מהמדרגות לגג עם סלטה לתוך הקיר ;D ;D ;D .

הייתי נותן למולטיפלייר הזה *לפחות* 9.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

The shark אני לא אמרתי שהמולטיפלייר גרוע, זה באמת אחלה, אבל אי אפשר להתעלם מהבאגים, אפילו שהם לפעמים לטובה, הם דבר לא טוב במשחק, ולכן הורדתי קצת ציון. מה שכן המולטיפלייר לאחר כשעה-שעתיים ממש מתחיל להימאס, לפחות לפי דעתי.

אני נתתי לו ציון 8 כי זה באמת מה שמגיע לו, הוא כיפי מאוד, אבל עם באגים וקצת משעמם לאחר זמן רב של משחק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם אתה לא אהבת את המשחק, 8 זה בהחלט סביר, אבל הענקת לו ציון 7 ::)

אגב, אני משחק במשחק הזה כבר יותר מחודש כל היום ולא נמאס לי אפילו לרגע אחד.

אבל זה עניין של טעם אישי ;)

בסה"כ כתבה יפה מאוד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני חולק על דיי הרבה ממה שכתבת אבל בכלזאת אני אפרט רק מעט ממה שאני מתנגד להם..

למשל ציינת שמרחוק לא רואים את האויב כגוש שחור, אבל אתה טועה.

אני כשחקן וותיק מאוד ב MP (עוד מהדמו 0.0.7),

בנוגע לגוש שחור, זה ממש לא נכון כי אני לפחות.. למשל כשאני רץ באמצע אני יכול פתאום להבחין בנק' כלשהי במסך ולמצוא דיי בקלות אויב על אחד ההרים (הקרובים כמובן בטווח 400~מ'..) לפחות אם הם לא ממש מוחבאים ולא רואים כמעט כלום, או לחילופין אם הם על אחת הנק' עם הבאג שלא רואים..

ועל איזה איכות אתה מדבר בכלל? 128מגה בכ. מסך? 256מגה זכרון? איפה אתה חי תגיד לי? המשחק הזה עובד על מחשב של 733מג"ה עם 128מגה SDRAM ו TNT2 כמעט חלק. (אמנם לא עם הגדרות הכל על הכי גבוה וכו', אבל ב 800X600 רץ כמעט חלק [מנסיון, ניסיתי לשחק בזה אצל חבר..]).

ובשביל לא כמעט, אלא שיעבוד טוב, אמנם לא עם מחליקים והכל אבל על GF2MX400 זה עובד מצויין (אצל חבר אחר. ברזולוציה של 1024X768)..

יש עוד דיי הרבה דברים שלא ציינת אבל אני לא ממש במצב רוח להתחיל להוסיף\לשפר כל מיני דברים..

מצטער אם קיבלת רושם שאני מתנפל עליך או משהו אבל אני רק רוצה שהסיקור באמת ישקף כל נק' ונק' שציינת כמו שהיא באמת...

בנוגע למה שכתבו על ה MP, הוא אכן מאוד כיפי, ובאמת שכבר עברה איזה שנה אני חושב עוד מעט ועדיין המשחק לא נמאס ואני משחק בו יום יום לפחות שלוש שעות ביום.

The Shark, בנוגע לבאגים, לנצל אותם ברשת - זה ממש מגעיל. אני, אצלי..בשרת שלי, מי שאני רק תופס על באג והוא משתמש בו במכוון פשוט עף משם, ואם זה נמשך אני מעיף לצמיתות. זה ממש לא הדרך לשחק ומה שהכי גרוע שיש שחקנים בונים על הבאגים כדי לנצח במשחק. אני נתקלתי בלא מעט פעמים שאנשים העדיפו שאני (יחד איתם) נהיה בצבע הכחול למשל כי לכחולים בבסיס יש הרבה מקומות עם באגים וכאלה..

וכמו שאתה כלכך כותב שהבאגים זה לטובה, תאמין לי שמשחק נקי מבאגים (לפחות לנסות למנוע כמה שיותר) הרבה יותר כיפי מאשר שאתה צריך כל רגע לבדוק בכמה איזורים אם אף אחד לא הגיע לשם (גג כלשהו שנותן יתרון משמעותי וכו') למרות ששמרת על הסולמות.

לסיכום,

המולטיפלייר, פרט ל bug abuse מגיע לו ציון של 10מתוך 10. למרות העובדה שניתן לזהות שחקנים מרחוק כי רואים את הפנים עצמם בשחור כזה, עדיין לא מורידים עשירית מהניקוד הכולל רק בגלל פרט קטנטן.

בגדול, למולטיפלייר מגיע ציון של 10 מתוך 10.

ול SUB, המולטיפלייר ממש לא משעמם, כל עוד אתה לא נמצא באיזו מפה מסריחה, ויש הרבה ישראלים שבונים מפות ..על הפנים.

יש ויש. (מפות)

חלקן יהיו כפיות ואפילו אחרי שנה היא אפילו לא תמאס עליך, וחלקן כבר ב5דקות הראשונות יהיו מסריחות, אין מה לעשות.

על הפעם הבודדה שנכנסת למשחק ברשת בשביל הסיקור - אי אפשר לשפוט.

עריכה; לא עולה לי עוד משהו בראש בנוגע לזה כרגע..אולי אח"כ..מי יודע .. ::) נדמה לי שכתבתי מספיק אבל ;)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

E-R-A-N.

בנוגע לעניין הגראפי - זה נכון שגם מחשב חלש יכול להריץ את המשחק די חלק על הגדרות בסיסיות, אבל זה הורס הכל.

שלחו לי תמונה של המפה Dragon's Forts שצולמה על מחשב עם GF2 או GF4 MX440 והחלטתי לצלם אחת כזאת בדיוק על המחשב שלי. ההבדלים גדולים מאוד... רמת הפירוט והחדות של התמונה שונה לחלוטין!

ככה שגם מחשב חלש יכול להריץ את המשחק, אבל השאלה איך...

לגבי עניין הבאג - כאשר אומרים בלי לנצל את הבאג, אני לא מרמה ולא מנצל אותו. אבל לרוב כל השחקנים משחקים עם הבאג, ככה שאני לא רואה סיבה לא לנצל אותו.

העניין שהפנים בולטות, זה רק כאשר השחקן שוכב. אם הוא לא שוכב, הפנים לא בולטות בכלל.

אם אתה משחק בקלאן מסודר, עם אימונים ומשחקים מדי שבוע, זה כיף ובחיים לא נמאס. כשמשחקים לבד ונכנסים לסרברים מדי פעם, זה עלול להמאס אחרי כמה שבועות של משחק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נו בסדר, לא אמרתי משהו אחר, אולי לא כתבתי במפורט אבל אמרתי שאולי בלי מחדדי מרקמים, או הגדרות גבוהות לכל העצמים השונים (=רמת פירוט) אבל התכוונתי שזה שהוא כתב שבשביל לשחק בזה צריך 128מגה בכ. מסך , זה שטויות.. רמת הפירוט וכלזה זה כבר משהו אחר, וזה יותר מותרות אם אפשר מאשר דבר הכרחי..

ובנוגע לפנים , זה לא רק כאשר שוכבים אלא ממספר זוויות שונות, גם בעמידה וגם בכריעת ברך

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

על הפעם הבודדה שנכנסת למשחק ברשת בשביל הסיקור - אי אפשר לשפוט.

תגיד לי אתה בסדר? מאיפה אתה יודע כמה שיחקתי ב-MP?!? אני משחק כבר מהיום שהמשחק יצא, אומנם עשיתי הפסקה של כמה חודשים אבל לפני כחודש חזרתי לשחק בו ואני יודע טוב מאוד מה הוא ה-MP במשחק! אל תגיד "על-פי פעם אחת" !!

ובקשר לגרפיקה, אני התכוונתי על איכות טובה ולא על פרטים נמוכים. אולי באמת קצת הגזמתי עם ה-128 של הכרטיס מסך, אבל בוא נגיד שזה היה בגדר המלצה על מנת שהשחקן יוכל להינות ממשחק חלק. בדקתי באתר של Nova Logic את הדרישות, אני יערוך ויתקן בהתאם.

דרך אגב, היום שיחקתי כמה שעות ב-MP של המשחק, ואכן שמתי לב (כנראה זכרוני הטעה אותי) שאכן במרחקים של כ-200 מטר ומעלה, האויב ממש "נבלע" בסביבת המשחק וממש קשה להבחין בו (בצורה מוגזמת כמובן).

תודה על הביקורת הבונה. אשמח אם תעזור לייעל את הביקורת ולאמת אותה.

נ.ב-לכל מי שחושב שהביקורת הזאת נעשתה על פעם או פעמיים של משחק, אז אני בעצמי סיימתי את המשחק, ואפילו חזרתי כמה פעמים על משימות בודדות, ואני מדבר רק מתוך ניסיון ולא מתוך השערות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תשמע,

הביקורת שכתבת ערוכה יפה ומוגשת בבגרות, אבל...

ה במשחק הזה הוא הכי מטומטם שראיתי מזה המון המון זמן...(מתחרה בפיגור השיכלי העמוק של IGI 2 ).

מדובר בחבורת סומאלים מפגרים עם כישורי Seek and Destroy של הלן קלר !!

עשרות פעמים לכל אורך המשחק אני הולך שפוף ולאט ליד סומאלי - ספק מטומטם, ספק עיוור, ספק חירש - אני עומד

מילימטר מהברכיים שלו והוא כמו אידיוט נע שמאלה וימינה בתנועת סריקה ומחפש במי לירות !!!

אינטיליגנציה (?) מלאכותית ברמה כזו זה פשוט עלבון לשחקן. גם ה של החברים שמסתערים איתך לא ברמה הכי טובה שבנמצא:

או שהם לא גמרו טירונות, או שהם גמרו טירונות ביחידת המתאבדים של החמאס - הם לא שמעו על אש צולבת ? לא שמעו

על קו אש\קו יורים ? מה הם נכנסים לי לתוך הכוונת בזמן שאני מרסס כושונים רזים חסרי ישע ?!?

בקיצור - ה שווה לשיט.

HF

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...