עבור לתוכן

איך נוהגים עם גיר גיר טיפטרוניק?

Featured Replies

פורסם

בגלל שבחלקים רבים בעולם הכבישים סלולים על הרים, מה שאומר עליות וירידות וזה מאפשר לך לשמור על מהירות אחידה בירידות בלי לשחוק את הברקסים.

או שזה הופך את האוטו לSTI אם אתה יודע איך להשתמש בזה.. :-X

  • תגובות 33
  • צפיות 20.8k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם
  • מחבר

ל STI?

אשמח לפירוט

פורסם

אם תקראו את הספר של הרכב תשימו לב שהיצרן אינו ממליץ לנסוע עם "טיפטרוניק"

ליותר מכמה קילומטרים

פורסם

ועצה שלי אל תוריד הילוכים כדי לבלום את האוטו זה ייגמור לך על הגיר כל עוד הוא אוטומטי רגיל ולא רובוטי

קשקוש.

או שזה הופך את האוטו לSTI אם אתה יודע איך להשתמש בזה.. :-X

סופר קשקוש.

ל STI?

אשמח לפירוט

LOL איזה תמים... בבקשה תזהיר לפני שאתה עולה על הכביש באיזור הצפון, שאני אדע להתרחק.

פורסם

ל STI?

אשמח לפירוט

בכיף:

שלב ראשון: קח את הלנסר למוסך' date=' תחליף לה מנוע ל2000 סמ"ק, ותוסיף מגדש טורבו.

שלב שני:סע עם האוטו המשופר שלך למגרש הגרוטאות ותגרוס טוב טוב את האוטו שלא ישאר זכר, אבל באמת תקפיד שלא ישאר כלום!, אחרת זה לא שווה.

שלב שלישי:http://subaru-il.co.il/dealers.asp

וזהו :xyxthumbs: יש לך STI חדשה.

פורסם
  • מחבר

^

זהו הוא באמת לא נותן תשובות או הסברים :goodposting:

ולא הבנתי שאתם מדברים על הרכב STI!!!

חחח איך בידיוק העברת הילוכים בטיפטרוניק תהפוך אותו לSTi איזה שטויות...

ורגע בגלל שאני לא הבנתי שמדובר ברכב STi זה עושה אותי נהג גרוע שאתה צריך להיתרחק?! :lol: איזה שטויות...

בקיצור האם אני יכול להאיץ עם הטיפטרוניק יותר מהר?

פורסם

לא. ברוב המכוניות החדשות אם תיסע על טיפטרוניק ותלחץ גז עד הסוף, ההילוך יקפוץ אם העברת הילוך בעצמך או לא, וגם בעצירה.

כמו שאמרתי, זה מיועד בשביל לשמור על טורים קבועים בירידות או עליות למניעת שחיקה של הברקסים.

רק כך בחשבון ששימוש בזה פשוט שותה דלק.

פורסם
  • מחבר

אז אתה אומר בעצם שאני יכול להעביר לטיפטרוניג בלי להעביר הילוכים ולנסוע כרגיל...

לא רואה פה היגיון.

פורסם

אז אתה אומר בעצם שאני יכול להעביר לטיפטרוניג בלי להעביר הילוכים ולנסוע כרגיל...

לא רואה פה היגיון.

אתם עושים פה סלט כבר מכל מה ששמעתם..

כמו שהסברתי, טיפטרוניק זה משהו תוכנתי. בתור משהו כזה, כל חברה מיישמת אותו איך שבא לה.

במכוניות מסויימות, אם אתה שם טיפטרוניק אז הוא לעולם לא יעביר הילוף בעצמו, תגיע למנתק הצתה או תרד ל-2 סל"ד, הילוך הוא לא יעביר.

במכוניות אחרות הוא יעלה הילוך עם הסל"ד גבוה, כדי לשמור על המנוע, אבל לא יוריד אף פעם. ובמכוניות מסוג שלישי, הוא גם יוריד וגם יעלה אם הסל"ד ייראה לו ממש לא מתאים אבל בד"כ כן ייתן יותר 'חופש'. למשל כשאתה לוחץ פול גז באוטומט, התיבה תעביר לך הילוך ב-5500 סל"ד. תעביר לטיפטרוניק, תן גז, תוכל להגיע עד 6500 נגיד והוא לא יעלה עדיין אבל ב-6600 הוא יחליט שהגזמת וכן יעלה.

בנוסף לכל זה יש גם מכוניות שאתה יכול להעביר בהן הילוכים גם אם לא שמת על מצב טיפטרוניק בכלל. נגיד אם פתאום יש ירידה אתה יכול מהר להוריד הילוך ואז הוא יישאר בו כמה דקות - ואז יחזור לאיטו למצב אוטומטי לגמרי. הכל תלוי באיך תכננו את התיבה.

יש מבין?

פורסם
  • מחבר

אוקיי..

האם לנסוע בלנסר 2006 על טיפטרוניק כול לפגום אישו? והאם אני יוכל להאיץ יותר מהר במצב הזה?

פורסם

לא יפגע.

הגיר יעשה לך קיקדאון אם תלחץ יותר על הגז.

אז זאת אותה פעולה כמו הטיפרוניק, אתה כולה מוריד הילוך שעובר דרך המחשב שמחליט אם לתת לך לעשות את זה ולא תמיד הוא ייתן.

פשוט אפשר למשוך איתו טורים וזה גורם לך לחייך כמו מטומטם(כמו לי מה לעשות אני בן 15 :smile1: )

פורסם
  • מחבר

דוקא המשיכת הילוכים והגעה לטורים גבוהים גורמת גם לי לחייך :smile1: מה לעשות אני בן 17 ולא משלם על דלק..אגב אפשר להעביר לטיפטרוניק ולא להעלות הילוכים לבד אלה להגיע לטורים מטורפים ולתת לו לעשות "קיקדאוון" כל הילוך ככה?

וכשאתה מדבר על קיק דאוון אתה מתכוון לזה שאם הוא יגיע לטורים גבוהים מידי הוא יעלה הילוך לבד ואז ירגישו את זה חזק?

פורסם

קיק-דאון זאת הורדת הילוך.. נגיד אתה על 90 בהיולך חמישי ורוצה לצאת לעקיפה - המנוע בסל"ד נמוך אז אין לו כח בכלל, ייקח שעה להאיץ ל-110 בשביל לעקוף.

אז אתה נותן קיק דאון, כלומר - מוריד לשלישי ככה, המנוע קופץ ל-4000 סל"ד בדיוק באמצע רצועת הכח (רצועת כח=טווח סל"ד שבו למנוע יש את הכי הרבה כח) ועם הרבה גז אתה מאיץ הרבה יותר מהר ל-110.

בקיצור - קיק דאון זה הורדת הילוך(או כמה) כדי להאיץ מהר.

זאת אומרת שכשאתה בטורים גבוהים אתה לא יכול לעשות קיק דאון. בידני אתה יכול לעשות מה שאתה רוצה, אבל המנוע יתפוצץ לך.

בטיפטרוניק כנראה שהוא לא ייתן לך להוריד הילוך.

הורדת הילוך=העלאת הסל"ד במנוע. אם הסל"ד כבר גבוה מאד, אתה לא רוצה להעלות אותו עוד.

מה שאתה מתאר לא קשור לקיק דאון.

אתה רוצה שהמנוע ימשוך ויגיע לסל"ד גבוה כל הילוך? תלחץ על הגז עד הסוף, הוא ימשוך כמה שהוא יכול.

יש גם חיישני תאוצה בדוושות - אם אתה לא על הגז בכלל ואז בבת אחת לוחץ אותו עד הסוף הרכב מבין שאתה רוצה לטוס קדימה, נותן קיק דאון (אם הוא לא היה בהילוך נמוך מדי או בסל"ד גבוה מדי) ומאיץ חזק, עם הרבה רעש. ואז ממשיך ככה עד שאתה עוזב את הגז.

אם תלחץ על הגז עד הסוף אבל לאט (נגיד ייקח לך 10 שניות להגיע לרצפה עם הגז) אז האוטו פחות יאיץ, זה מה שעושים חיישני התאוצה בדוושה.

אבל למה לעשות רעש לכל השכונה :nixweiss:

פורסם

אם המגבלה של האוטו בטורים היא 6K סל"ד

ואתה בשלישי על 5K סל"ד הטיפרוניק לא יוריד לך הילוך בחיים, עד שהוא יזהה שאתה בטורים מספיק נמוכים(בהילוך 3) כדי שתוכל להוריד לשני.

פורסם

אבל למה לעשות רעש לכל השכונה :nixweiss:

עוד לא הבנת? כל הדיון הזה מכיל בעיקר ילדים בני 17 שמחפשים להתפרע בכביש ולעשות פוזות...

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים