עבור לתוכן

בגרות בהסטוריה א'-מאחורינו :)

Featured Replies

פורסם
  • מחבר

כתבתי 5.5 דפים בערך. אם רווח של שורה בין משבצת למשבצת... ::)

למרות שבמגן כתבתי 6 עמודים וקיבלתי 93 ;D

  • תגובות 107
  • צפיות 5.4k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

מחברת שלמה?!?!

מטורף...

הם ממש ממש ממש לא היו בסדר(משרד החינוך)

ממש מבלל כל הקטע עם ההצג וציין ותאר.

בשאלה 3 אמרו הצג 3 גומרים להתפחותן של תנועות לאומיות באירופה והסבר על אחת מהן...

מה זה בדיוק הצג?

לרשום ככה:

המפהכה הצרפתית, תנועת הששכה והחילון והמהפחה התעישתית הם שלושה גורמים שסיעו להתפחותן....

או לרשום על כל גורם 2שורות ככה:

המהפכה הצרפתית היא מהפכה שהתחוללה בצרפת בעבותה נוצרה בצפרת לאומיות אזרחית שהתססה על עקורנות פי בחירה כמו זכיות שלון וכד

תנועת ההשכה והחילון היא תנועה שפיחתה איגולוגיה שהאדם יכל לחשוב ולהיות עצמאית והוא איננו חייב להתמך על הכניסה..

לא נכון, זאת לא תנועת ההשכלה

זה היה תורות נאורות

פורסם

תנועת ההשכלה העלתה את "רעיונות הנאורות", שהם גם "רעיונות ההשכלה" - אז אני מניח שאלו שני ביטויים נרדפים.

חוץ מזה, אני חושב שעדיף להשתמש בביטוי "תנועת ההשכלה" כי הוא זה המונח שנכתב בספר הלימוד, למרות שלדעתי גם הצירוף "תנועת הנאורות" יתקבל.

פורסם

תנועת ההשכלה העלתה את "רעיונות הנאורות", שהם גם "רעיונות ההשכלה" - אז אני מניח שאלו שני ביטויים נרדפים.

חוץ מזה, אני חושב שעדיף להשתמש בביטוי "תנועת ההשכלה" כי הוא זה המונח שנכתב בספר הלימוד, למרות שלדעתי גם הצירוף "תנועת הנאורות" יתקבל.

אני עשיתי את שאלה 4 בכל אופן, כי ממש לא חזרתי על תנועות לאומיות :nixweiss:

פורסם

בקטע של ההצג בתנועות לאומיות העדפתי ללכת על בטוח, ואני חושב שזה מה שמשרד החינוך התכוון.

לרשום 3 גורמים ולהרחיב טיפה ובסוף להרחיב יותר על אחד מהם :)

אני רשמתי תנועת ההשכלה, המהפכה הצרפתית וכיבושי נפוליאון.

פורסם

בקטע של ההצג בתנועות לאומיות העדפתי ללכת על בטוח, ואני חושב שזה מה שמשרד החינוך התכוון.

לרשום 3 גורמים ולהרחיב טיפה ובסוף להרחיב יותר על אחד מהם :)

אני רשמתי תנועת ההשכלה, המהפכה הצרפתית וכיבושי נפוליאון.

בדיוק כמוני.

רציתי המהפכה התעשייתית אבל קצת שכחתי את כל הקטע עם העיור ואיך זה תרם לצמיחה אז ויתרתי.

ניגשתי על איזה 75 אז אני חייב ציון טוב.

בכלל מגנים בקנטים השנה היו לי.

אגב מישהו יודע אם המגן זה הציון הסופי בתעודה של כיתה י' ? או שזה ציון אחר ?

פורסם

גם אני חשבתי לרשום על המהפכה התעשייתית אבל ידעתי יותר טוב את האחרים.

אני מוגש על 71 או 72, לא אמרתי מילה בשיעור כל השנה והציונים לא משהו.

אבל לדעתי הלך לי ממש טוב בבגרות ושהיא הייתה יותר קלה מהמתכונת.

זה גם די משונה, כי עשיתי עד כה בגרויות באנגלית (5 יחידות מואץ) מתמטיקה (3 יחידות) והיסטוריה וכל המתכונות היו יותר קשות מהבגרות עצמה, וטוב שכך.

חפיף, אחרי צבא אפשר ללמוד איזה חודשיים ולגשת אקסטרני ולהוציא תעודת בגרות טובה, למרות שאני אשקיע יותר שנה הבאה :smile1:

פורסם

גם אני חשבתי לרשום על המהפכה התעשייתית אבל ידעתי יותר טוב את האחרים.

אני מוגש על 71 או 72, לא אמרתי מילה בשיעור כל השנה והציונים לא משהו.

אבל לדעתי הלך לי ממש טוב בבגרות ושהיא הייתה יותר קלה מהמתכונת.

זה גם די משונה, כי עשיתי עד כה בגרויות באנגלית (5 יחידות מואץ) מתמטיקה (3 יחידות) והיסטוריה וכל המתכונות היו יותר קשות מהבגרות עצמה, וטוב שכך.

חפיף, אחרי צבא אפשר ללמוד איזה חודשיים ולגשת אקסטרני ולהוציא תעודת בגרות טובה, למרות שאני אשקיע יותר שנה הבאה :smile1:

זה המטרה

פורסם

אני עשיתי את שאלה 4 בכל אופן, כי ממש לא חזרתי על תנועות לאומיות :nixweiss:

גם אני עשיתי את שאלה 4, למרות שבכלל לא למדנו על ג'מאל פחה בכיתה וכל מה שאני יודע עליו לקוח מהמיקודית, כי לדעתי התנועות הלאומיות באירופה (יוון ואיטליה) הרבה יותר מסובכות (וגם הסיכוי שאני אטעה באיזה פרט שיפיל לי את השאלה די גדולים).
פורסם

בבוקר כ15 שעה לפני המבחן נכנסתי עם התיק שלי לשירותים,משכתי את מיכל האסלה ודחפתי את הספר מאחוריו.

כמובן שבדקתי שלא רואים,וחוץ מזה אלא אם מישהו יודע שיש שם ספר אין סיכוי שימצאו אותו.

התחלתי את המבחן,עשיתי כול מה שידעתי ממש ממש הכול ניסיתי וניסיתי עד שהיו דברים שלא שלא זכרתי,פשוט לא ידעתי,רשמתי אתה שאלה שהיא כ30 נקודות על היד,הלכתי לשירותים קראתי טוב טוב(כמובן שקיבלתי ליווי עד הדלת אבל אף אחד לא יכנס איתי לתא נכון?ואם שואלים למה כולכך הרבה זמן,אז אומרים שהיה לך גוש.).

תשמע, תוכנית די גאונית.

את בעיית רשרוש הדפים אפשר לפתור אם אתה פשוט מדביק נייר עם סלוטייפ לגב של המשענת אסלה או שאפשר לרשום על הקירות/הדלת מהצד הפנימי.

אבל הסיכון הוא אדיר בגלל שאם תופסים אותך מעתיק לפי מה שהבנתי זה 5 שנים שאתה לא עושה אף בגרות

שזה אומר שאתה לא יכול להשלים תעודת בגרות באופן אינטרני.

אגב, שאלה 6 א' שני מאפיינים של התרבות ההלניסטית

לפי מה שאני זוכר רשמתי דת ותרבות והרחבתי עליהם קצת

אבל לפי הקובץ וורד הזה:

http://www.google.co.il/url?sa=t&source=web&ct=res&cd=1&url=http%3A%2F%2Fw3.kfar-olami.org.il%2Fasaf%2Fpedagogical%2Fhistory1%2Fdoc%2Ftarbut_hlenistit.doc&ei=-782Sr6cIdaY-gb8mLzFCQ&usg=AFQjCNEdLlJTUo1S9XYRkYaU0RQFyOxFmw&sig2=0-Fj239s5uKhZaADCihpzw

הדת נכנסת בתוך תרבות

יתנו לי את מלוא הנק' או רק חלק ?

פורסם
  • מחבר

מה שמעצבן אותי, זה שכל המורים (וגם התלמידים) שמו דגש על הציונות וכל מה שקשור אליה, ובבגרות השאלות שהיו קשורות לציונות חלקן היו פשוט שאלות של הבנת הנקרא בסיסת ביותר. בבגרות, האזכור היחיד שלי על הרצל היה בסעיף ב שאלה 2 עם הקטע מקור...

ובכלל בגדד הזה תקוע כמו קוץ בתחת. לא קשור אלינו, לא קשור לתקופה...

פורסם

מסכים איתך!

בכלל אצלנו לא לימדו כלום על ג'אמל פאחה ופשוט לא למדתי על זה כלום(לבד) ככה שהייתי חייב לעשות את השאלה השניה.

הכי מעצבן שהמורה שלנו לא נתנה לנו סיכמים כל השנה והכינה אותנו טוב לקטע מקור(לא קראנו את חומר עצמו אלה את הקטעי מקור בספר),

ותכל הקטעי מקור שהיו בבחינה היו ממש ממש שטיות!

נקווה לטוב

ד"א מישהו למד על פראג? בנתיים לא שמעתי על אף אחד שלמד על זה...(לא רק בפורום)

פורסם
  • מחבר

אצלנו בשכבה כל מורה בחר מה הוא רוצה ללמד (פראג/בגדד או בית שני), וממה שהבנתי למרות שבנושא של בית שני היה יותר חומר, השאלות בבגרות היו ממש ממש קלות

פורסם

מסכים איתך!

בכלל אצלנו לא לימדו כלום על ג'אמל פאחה ופשוט לא למדתי על זה כלום(לבד) ככה שהייתי חייב לעשות את השאלה השניה.

הכי מעצבן שהמורה שלנו לא נתנה לנו סיכמים כל השנה והכינה אותנו טוב לקטע מקור(לא קראנו את חומר עצמו אלה את הקטעי מקור בספר),

ותכל הקטעי מקור שהיו בבחינה היו ממש ממש שטיות!

נקווה לטוב

ד"א מישהו למד על פראג? בנתיים לא שמעתי על אף אחד שלמד על זה...(לא רק בפורום)

אני למדתי על פראג.
פורסם

בגדאד היה פשוט קשה, שאלו על חומר שלא התמקדנו בו, והאמת - גם לאומיות.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים