משמעות ה BITRATE במוסיקה - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

משמעות ה BITRATE במוסיקה


MasterDK

Recommended Posts

מצטער שאני שואל פה, לא מצאתי פורום יותר מתאים לזה.

בכל מקרה אשמח לשאול לגבי מה מסמל BITRATE בשירים (MP3)? מה יותר טוב כמה שיותר נמוך או כמה שיותר גבוה? מה אומר BITRATE משתנה (כלומר נניח שנע לאורך השיר בין 190 ל 220)?

תודה רבה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

bitrate אומר כמה מידע יש בקובץ על כל שנייה של השיר (כלומר כמה נפח כל שנייה תתפוס על הדיסק).

לדוגמה, נניח שאתה לוקח שיר בקצב של 128kbps. זה אומר שכל שנייה של השיר תופסת 128kilobit (כלומר 16 קילובייט). באופן כזה, כל דקה של השיר תתפוס 960 קילובייט, כלומר בערך מגה.

ככל שהביטרייט יותר גבוה אז זה אומר שיש יותר מידע בקובץ, ולכן האיכות (תיאורטית) יותר גבוהה. כמובן, האיכות תלויה בפרמטרים נוספים, לדוגמה סוג הדחיסה (קובץ עם ביטרייט של 128 הוא שונה מקובץ wma עם אותו ביטרייט).

ביטרייט משתנה זה בדיוק איך שזה נשמע - שהביטרייט לא קבוע לאורך השיר. יש קטעים בשיר שיש בהם יותר מידע (לדוגמה קטע עם הרבה כלי נגינה שונים) וקטעים שיש בהם פחות מידע (נניח, קטע של שקט). אז הביטרייט נקבע בהתאם לכמות המידע באותו הקטע. נניח, אם יש לך שנייה של שקט בשיר, זה יהיה טיפשי לקודד אותה ב-320kbps ו"לבזבז" ככה 40 קילובייט.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כן, הוא אמור להיות איכותי יותר אבל לא חייב.

ולמשל קובץ AAC 256KBPS יהיה יותר איכותי מMP3 256KBPS.

והמגמה עכשיו זה בכלל לעבור לדחיסה שלא מאבדת נתונית כמו FLAC/MP3HD ושיר ממוצע עם דחיסה כזאת שוקל כ20-40MB.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^

או לחילופין לוסלס- ALAC שזה גם כן קובץ באייכות מקור.

כמו שאנמר, יש הרבה מאוד פאקטורים בנוגע לאייכות הקידוד ואם אתה רוצה לדעת במאה אחוז שקידדת נכון אז תבצע את זה בעצמך ואל תוריד מהרשת- תקע את ה- CD ותבצע לו RIP לפורמט לוסלס (FLAC/MP3HD/ALAC) עם LAME שנחשב כמקודד האולטמטיבי עד כה(EAC גם כן טוב אבל טיפה פחות טוב לפי מה שאומרים).

בהצלחה ושמיעה נעימה! :hat:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ורק הערה קטנה, אם תקח שיר 128KBPS ותקודד אותו לMP3HD (או כל דבר אחר) לא אומר שקובץ יהיה איכותי יותר, צריך שקובץ המקור יהיה איכותי.

כאילו אתה יכול לקחת FLAC ולקודד לMP3 320KBPS, למשל, האיכות תרד מעט, אבל השיר ישקול 1/3 או 1/4 מהמשקל המקורי, אבל לא להפך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...