שאלה לגבי הXtreme Audio - עמוד 2 - אודיו וקולנוע ביתי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

שאלה לגבי הXtreme Audio


ido-nava

Recommended Posts

עכשיו גבי הקריסטלייזר וה סי אמ אס לא יודע מה שיש לכריאטיב אין קשר בין חיבור דיגיטלי לאנלוגי - זה ישמע גם בדיגיטלי וגם באנלוגי, סאונד זה סאונד ולא קשור לעניין של ההבדל בין סוגי החיבורים כשמאזינים למוזיקה.

CMSS עושה upmix מסטריאו לסראונד. וה- Crystalizer לטענתם:

Enhances musical dynamics by emphasizing sharp percussive sounds and transients, creating a

punchier and more dynamic listening experience.

הנקודה היא שבחיבור דיגיטאלי הפיצ'רים לא יעבדו כי המקור נשלח כמו שהוא לרסיבר. הכרטיס לא יכול לשנות את האות אלא אם אתה קונה את

ה-DDL שלהם. אבל אפילו זה לא רלוונטי כי הוא השווה בין דיגיטאלי של המובנה בלוח לבין האנלוגי של X-FI.

לכן גם אם ה-DAC של ה-X-FI ושל ה-Z5500 היה זהה, עדיין הוא היה שומע מקורות סטריאו יותר טוב עם ה-X-FI בחיבור אנלוגי.

(עזוב ש"יותר טוב" זה עניין סובייקטיבי - הרבה אנשים מעדיפים לכבות את הפיצ'רים לטובת נאמנות למקור... אבל עם זה מומלץ)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתם מודעים לעובדה שה-DAC בפני עצמו הוא לא מדד, כן? יש דברים אחרים, אפשר עם DAC חרא להוציא מדהים ועם DAC מדהים להוציא חרא. דווקא החלק האנאלוגי הוא הקשה יותר לביצוע ראוי.

בכל אופן, אם מדובר על 2-3 מטר של כבל לכל היותר אני אומר לך על אנאלוגי, זה חיבור גמיש הרבה יותר מבחינת האפשרויות שלו.

אם מדובר על 5 מטר צפונה לדעתי כדאי דיגיטלי.

Anatoli.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

CMSS עושה upmix מסטריאו לסראונד. וה- Crystalizer לטענתם:

הנקודה היא שבחיבור דיגיטאלי הפיצ'רים לא יעבדו כי המקור נשלח כמו שהוא לרסיבר. הכרטיס לא יכול לשנות את האות אלא אם אתה קונה את

ה-DDL שלהם. אבל אפילו זה לא רלוונטי כי הוא השווה בין דיגיטאלי של המובנה בלוח לבין האנלוגי של X-FI.

לכן גם אם ה-DAC של ה-X-FI ושל ה-Z5500 היה זהה, עדיין הוא היה שומע מקורות סטריאו יותר טוב עם ה-X-FI בחיבור אנלוגי.

(עזוב ש"יותר טוב" זה עניין סובייקטיבי - הרבה אנשים מעדיפים לכבות את הפיצ'רים לטובת נאמנות למקור... אבל עם זה מומלץ)

טעות. והנושא די מבלבל אז אני בהחלט יכול להבין.

לפני הכל נדגיש שאני משתמש ב AUDIGY 4 של קריאטיב ולא צריך לנחש מה קורה - אני פשוט שומע (ורואה). אבל יש לך טעות בסיסית באיך שאתה מבין חיבור אנלוגי ודיגיטלי.

אתה צריך להפריד בין קובץ DTS ו AC3 שעובדים במצב "פאסס טרו". במקרה כזה, אם במגבר יש מפענח AC3 ו DTS הקובץ באמת יועבר כמו שהו לפיענוח ברסיבר והכרטיס לא ישפיע במאומה (תנסה לשחק בכרטיס עם הווליוםותראה שזה לא עובד). יש גם רסיברים שעושים את אותו הדבר ל ו AAC אבל זה לא ממש קשור כאן.

אם אתה מכבה את אופצית "הפאסס טרו" ועדיין מחובר דיגיטלית - אז הכרטיס יבצע את כל העבודה חוץ מלהמיר לאנלוגי - את זה יעשה המגבר.

עכשיו כל זה קשור לסרטים ב AC3 ו DTS ועל זה בכלל לא דיברנו.

בכל השאר, "הקובץ" ממש לא נשלח כמו שהו, הכרטיס מה שבא לו ומה שאמרו לו לעשות עד השלב הסופי של להוציא את מה שהוא עשה החוצה - אם זה בחיבור אנלוגי אז בנוסף לכל ה CMSS והשטויות הוא גם ימיר לאנלוגי (שזה השלב הסופי בכל השרשרת פעולות). אם מוגדר לו חיבור דיגיטלי - אז אחרי כל הCMSS, הווליום, ההגדרות בלוח הבקרה של הסאונד וכו' - אחרי כל אלה הוא ישלח את המידע שהוא יצר בצורה דיגיטלי ולא ימיר לאנלוגי, כמובן שבגלל המגבלה של חיבור SPDIF הוא יעביר רק את שני הערוצים הקידמיים בלי שום קשר לכמה באמת יש, לשני הערוצים האלה הוא עושה מה שהוא רוצה ועדיין מעביר את מה שהוא יצר בצורה דיגיטלית. בHDMI - PCM למשל, אין מגבלה של 2 ערוצים בלבד, ועדיין אתה יכול לעשות לכל ערוץ מה שבראש שלך והיות מחובר דיגיטלית.

אז נדגיש שוב - הקובץ מועבר איך שהוא וללא כל שינוי אך ורק אם מדובר בקובץ AC3 ו DTS (שקיים - לא שהוכן בזמן אמת ממה שהמחשב והכרטיס קול יצרו) וניבחר מצב PASS THRU להעברת קבצים מסוג זה איך שהם.

אנטולי - כמו שצינתי לפני - יש דברים אחרים שמשפיעים על ההמרה לאנלוגי, הדגשתי שזה תלוי באימפלמנטצייה הכוללת של התהליך ולא רק בDAC (למשל שבבי הOPAMP ועוד). אבל ציינתי שלשם הפשטות בדיון בסיסי מסוג כזה נתייחס רק לDAC, ברמות האלו ניתן להניח על קשר מסויים בין רמת הDAC לרמת האימפלנטצייה הסופית של תהליך ההמרה לאנלוגי. בדיונים מעבר לבסיסיים בנושא ההמרה לאנלוגי בהחלט ראוי לדון כשהDAC הוא חולייה נידרשת בודדת מתוך מכלול של דברים.

מה שכן - זה נכון שחשוב להדגיש זאת שוב ושוב כי הרבה אנשים קוראים כאן ומשליכים מן הסתם לגבי הכל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רק להוסיף לגבי ה Crystalizer - הוא לא באמת עושה שום "שיפור" של המוסיקה והוא בטח לא הופך אותה ליותר טובה ממה שהיא היתה במקור.

הוא רק מגביר תדרים מסויימים בצורה דיגיטלית (כמובן). למעשה, לפי מספר מקורות, הוא הורס את איכות הצליל אם משתמשים ברמקולים מספיק טובים כדי לשים לב לזה.

כתבה די טובה על ה X-fi בתחילת דרכם, בלי ה Titanium:

http://ixbtlabs.com/articles2/multimedia/creative-x-fi.html

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כמובן שבגלל המגבלה של חיבור SPDIF הוא יעביר רק את שני הערוצים הקידמיים בלי שום קשר לכמה באמת יש, לשני הערוצים האלה הוא עושה מה שהוא רוצה ועדיין מעביר את מה שהוא יצר בצורה דיגיטלית. בHDMI - PCM למשל, אין מגבלה של 2 ערוצים בלבד, ועדיין אתה יכול לעשות לכל ערוץ מה שבראש שלך והיות מחובר דיגיטלית.

ז"א אם אתה מגדיר 5.1 ושומע מקור סטריאו בחיבור SPDIF אז פיצ'רים כגון CMSS רק יגרעו מהתוצאה הסופית (כי הם יעבדו אבל ישלחו

רק 2 ערוצים) את זה לא ידעתי. ומה בקשר ל- -PCM ?? אם היה אפשר לחבר ככה X-FI, אף אחד לא היה צריך DDL.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הבנת נכון פחות או יותר. בחיבור דיגיטלי SPDIF כל מה שקשור ליותר מ 2 ערוצים לא יכול לבוא לידי ביטוי בשאר הערוצים - בין אם זה אפקטים לסאונד או משחקים למשל. DDLIVE או DTS INTERACTIVE פותרים את זה ע"י דחיסה מחדש לפורמט שהרסיבר מכיר דיגיטלית וגם SPDIF יודע להעביר. מה שכן כמו שציינו - הCMSS והקריסטלייזר הם דברים נחמדים לטווח הקצר לאנשים מסויימים, אבל בטווח הארוך לאוזן ימאס מהם - הם עלולים לפגוע יותר מאשר הם תורמים ובשיר אחד זה ישמע טוב ובשני גרוע - מאוד בעייתי לעבוד עם זה. יש פיתרונות עדיפים עליהם (הם בעיקר גימיק שיווקי בכדי ליצור יתרון אל מול המתחרות).

HDMI-PCM - צדקת זה פותר את עניין רב הערוציות בחיבור דיגיטלי, הבעייה היא פחות בXFI - אלא יותר ברסיברים שיודעים לקבל -PCM. בחלק גדול מהרסיברים שיש כרגע - אין תמיכה בתקן הPCM שלו. בקיצור - הנושא עדיין בחיתוליו והחומרה עדיין נדירה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...