עבור לתוכן

שאלה לגבי HAVOK והתמיכה שלו בכרטיסים של ATI

Featured Replies

פורסם

השאלה היא האם הוא יתמוך בליין הכרטיסים 48XX או שזה מיועד רק לכרטיסים עתידיים?

פורסם

הוא אכן יתמוך בסדרת 48xx. השאלה מתי זה ימומש.

אגב יש סיכוי שיתמוך גם בכרטיסי אנוידיה מאוחר יותר... נאלץ להמתין בסבלנות

פורסם
  • מחבר

מעולה... :) חשבתי כבר שטעיתי בגלל הPHYSX שיש לNV... קיצר נקווה שזה ימומש עד חודש הבא? או שאני חולם?

פורסם

האמת שגם אם זה ימומש עוד חודש, הכוונה היא לשחרור כלי פיתוח (SDK) לעבודה עם ה-GPU. עדיין צריך שיפתחו משחקים שמנצלים את זה...

וגם אם זה יעבוד עם משחקים ישנים (שכבר שוחררו), זה לא יתרום הרבה כי הם גם ככה תוכננו לחשב havok על ה-CPU,

וברמה כזאת שלא ממש צריכה את עזרת ה-GPU.

בקיצור, צריך שיפתחו משחקים שיכולים להרוויח מעזרת ה-GPU (למשל עם אפקטים מורכבים כמו cloths והרבה יותר particles)

פורסם

התקווה הגדולה היא שכולם ישברו ויעבור לשימוש ב-OPENCL (כולל ה-PHYISICS), מה שאומר שכולם ( NVIDIA, AMD, INTEL ) יוכלו להשתמש באותו הקוד לפיתוח על ה-GPU.

בגדול, Nvidia פרסמה איזה הצהרונת שהיא חושבת על זה, נקווה שזה יקרה. בסה"כ זה דיי לטובת כולם כי אחרת יהיו בעיות של חברות שלא ירצו לפתח משהו שרק חלק מהאנשים יוכלו להשתמש בו.

פורסם

כולנו מקווים, אבל לכל אחת מהטכנולוגיות יכולים להיות מעצורים:

הפיתוח של ATI + Havok אמנם כבר מבוסס על opencl,

אבל בגלל שאינטל קנו את havok והמריבה שלהם עם NV, הם יכולים למנוע מ-NV להשתתף בחגיגה.

מצד שני, יש לאינטל אינטרס ש-havok יעבוד על כמה שיותר כרטיסים - לפתות את המפתחים להשתמש ב-havok.

הפיתוח\שדרוג של PhysX מבוסס cuda. טכנית NV יכולים לעשות פורט ל-opencl וזה יעבוד על כרטיסי ATI - לפתות את המפתחים להשתמש ב-physx. אבל בגלל שאנוידיה רכשו את ageia, הטכנולוגיה היא שלהם בלעדית, אז הם יכולים לשחק על זה, כמו למשל לעשות בכוונה שזה יעבוד יותר טוב על כרטיסים שלהם, או בכלל לשמור על בלעדיות ולהשאיר את זה ל-cuda בלבד.

בקיצור, יש פה אינטרסים מנוגדים,

תמיכה נרחבת תפתה את מפתחי המשחקים, אבל מצד שני תבטל את הבלעדיות \ היתרון היחסי \ אגו.

זה מצב מורכב ומעצבן, אני מקווה שיצא מזה רק טוב ולא איזו מלחמת מנועים פיזיקאלים כתלות במלחמת כרטיסי מסך.

אם physx/havok באמת יעבדו על כל הכרטיסים, סוף סוף הפיזיקה תוכל להשפיע על המשחקיות עצמה,

ולא רק תוספת אפקטים פיזיקאלים "חסרי משמעות" (ז"א לא יותר מ-eye-candy), כתלות בכרטיס המסך שברשותינו.

אבל בוא נאמר שבמקרה הגרוע, תוספת אפקטים כתלות בכרטיס עדיפה על כלום.

פורסם

אף אחד עוד אין לו מושג במה הוא כן תומך... מה שנשאר הור רק לחכות :)

פורסם

משחקים כמו HL2 ומשחקי SOURCE תומכים ב HAVOK

יש באתר של HAVOK רשימה ענקית של משחקים שתומכים

פורסם

מה זה HAVOK בכלל?

פורסם

יש ויקיפדיה...

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים