חולצות סוף מבצע "עופרת יצוקה" - "הזעווה" של ישראל. - עמוד 4 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

חולצות סוף מבצע "עופרת יצוקה" - "הזעווה" של ישראל.


J0HNiE

Recommended Posts

היית מוכן שהמדריך בקייטנה של הבת שלך או של אחותך הקטנה היה מגיע לעבודה עם חולצה שרשום עליה "אם יש דשא במגרש אפשר לשחק?" או כל דבר אחר בעל רמיזה דומה? אנשים במעמד מסויים צריכים להתנהג בהתאם, כאשר מישהו חייל ועוד חייל קרבי הוא בקלות יכול להגיע למצבים המתוארים בחולצות האלה ומבחינה מוסרית אתה רוצה להיות בטוח שהבן אדם הזה יתנהג בהתאם. כן ילדים מתים בעזה, וכן רובם על ידינו ואומנם לא באשמתנו אבל לא צריך לצחוק על זה.

בפעם האחרונה שבדקתי אין בדיוק מגפה של אונס ליצנים או רכיבה על נכים, ואם פתאום היו אונסים לך לייצנים על ימין ועל שמאל אז כן החולצה שלך הייתה הרבה פחות מצחיקה.

אתם מתעקשים לדרוש מבני אדם רגילים לחלוטין סטנדרטים מוסריים שונים רק על סמך המקצוע שלהם, כך היה במקרה של מפקד חיל הים וכך אתה עושה גם במקרה הזה. איזה מעמד כבר יש לחייל קרבי? אפשר לחשוב שהוא שר בכיר בממשלה וצריך לייצג מדינה שלמה. הוא כולה ילד בן 19, תרדו ממנו.

לא ידוע לי על מגיפה של אונס ליצנים או רכיבה על נכים, אבל גם לא ידוע לי על מגיפה של ירי בילדים או בנשים בהריון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 71
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

Serpentmage ודובי, אני איתכם ב-100%.

Minimizer ו-Coolspot אני נגד.

יש מקום להומור שחור, אבל יש קו אדום שצריך להימתח איפשהו, לצחוק על עצמך והיחידה שלך זה מגניב, לצחוק על מקרי אמת שקורים במלחמה שבה שום צד אינו מנצח זה עצוב, פתטי וגובל במזעזע בעיני, כמו גם מסמל זילות בחיי אדם שהם לעולם לא צחוק (גם אונס כלל לא מצחיק בשום הקשר, אולי אם הייתם מישהו/מישהי שעבר/ה דבר כזה הייתם מבינים כמה זה לא מצחיק). אני בטוח שניתן למצוא מקרה דוגמה שיפריע לכל אחד מכם, אבל בלי להכיר אתכם זה בלתי אפשרי.

מעניין אותי איך הייתם מגיבים אם הייתם רואים את אותו הדבר על ערבי שמסתובב ברחוב, כשכמובן על החולצה שלו הכיתוב יהיה בערבית, והציורים יופנו כלפי מתנחלים/חיילי צה"ל. יש לי הרגשה שהייתם מתקוממים מאד, ופתאום כל דיבור על "אבל זה הומור שחור" היו נזרקים דרך החלון, והייתם זועקים על איך אותם יוצרי חולצות פושעים בנו ואיך זה לא מוסרי וכו' וכו'.

חיילים שלובשים חולצות כאלה לא מייצגים אותי, מביישים אותי, ואפילו גורמים לי לשאול "לאיפה צה"ל הידרדר? איפה ערכי המוסר בהם היינו כל כך גאים פעם?" עצוב. פשוט עצוב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתם מתעקשים לדרוש מבני אדם רגילים לחלוטין סטנדרטים מוסריים שונים רק על סמך המקצוע שלהם, כך היה במקרה של מפקד חיל הים וכך אתה עושה גם במקרה הזה. איזה מעמד כבר יש לחייל קרבי? אפשר לחשוב שהוא שר בכיר בממשלה וצריך לייצג מדינה שלמה. הוא כולה ילד בן 19, תרדו ממנו.

דווקא, לא, אני לפחות (ונראה לי שגם אחרים) במקרה הזה דורש מהאנשים המדוברים את הסטנדרטים והערכים שקיימים אצלי אישית ושהושרשו בי במהלך השירות הצבאי. מה גם שיש לי נקודות ייחוס להשוואה של מה היה לא ראוי להדפיס על חולצות בתקופת השירות הסדיר שלי לעומת מה שאנחנו רואים כאן.

ודרך אגב, אני לא מטיל אשמה בחייל יחיד כזה או אחר. אם הודפסה חולצה של סוף מסלול/קורס/תעסוקה מבצעית וכד', זה מעיד על קבוצה די גדולה של אנשים ששותפים לכך, לרוב בסדרי גודל של פלוגה או גדוד, כולל קצינים שראו את העיצובים ואישרו אותם כתקינים. (גם אם לא מדובר באישור פורמלי)

אם היה מדובר בחולצה אחת שמישהו או קבוצה קטנה של אנשים הדפיס/ו, אז ניחא, זה מקרה נקודתי. אבל יש כאן משהו שיכול להגרר להתחלה של מגמה תופעתית, ופה בעצם הבעיה.

הטענה שזה לא הומור שחור היא מגוכחת ,הרי הומור זה משהו שקשה להגדיר אותו.

מי מחליט איפה הקו עובר ? כל עוד זה לא מתורגם למעשים זה נשאר בגדר הומור.

יש כאלה שבדיחות שואה בישבילם זה הומור ,ויש ניצולי שואה שיגידו שזו חציית קו אדום.

ראשית, סתם לחידוד והבהרה - הומור זה דבר מאוד מוגדר, בין היתר מה בדיוק יוצר את האפקט ההומוריסטי של בדיחה כזו או אחרת. שאל כל קומיקאי. (לא שאני נכנס כאן לשאלה "האם זה הומור שחור או לא", סתם רציתי להבהיר את זה)

לגבי איפה הקו עובר - אני בטח שלא יכול לדעת או להגדיר, אבל לדעתי כאשר יש התנגשות של נסיון להצחיק עם אמות מידה ברורות יחסית באופן בוטה כל כך, יש בעיה רצינית. וגם כאן "אם יש ספק - אין ספק" - אם הקונפליקט הזה בעייתי מדי מבחינה ערכית, ייצוגית ותדמיתית, פשוט צריך להמנע ממנו. אנחנו לא מתעסקים עכשיו במערכת דמוקרטית ובסוגיות של חופש ביטוי, אלא בייצוג של מערכת צבאית כפופה לעקרונות מאוד ברורים ובה נושא ה"ייצוגיות" הוא ערך בעל חשיבות גבוהה מאוד.

ושאני מדבר על שמולאנים אני מדבר בצורה כוללנית לא על האנשים פה בפורם ספציפית,ועכשיו לדוגמאות:

נשות watch שמבזבזות כסף והרבה מאוד זמן רק בישביל לתפוס חייל מעקב איזה פלסטיני במחסום ,ורצות אחרי זה להרבה בגצים

מיותרים.את כל הכסף והזמן הזה אפשר להשקיע במשהו שיכול להועיל לחברה .

אבל לא הבנתי איך ההתבטאות הנחרצת שלך כנגד השמאל (בין אם אני מסכים איתה ובין אם לא) קשורה בכלל לדיון..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

+1

זה שהוא בן 19 לא אומר שהוא צריך להתנהג כמו גזען חסר אחריות, ממתי זה לגיטימי אפילו לילד בן 13-דבר שצריך להוקיע אותו מהר אחרת נהפוך מהר מאוד לאויבים שלנו.

זה לא-"צבא ההגנה לישראל". ככה לא מתנהג מישהו שמגן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה לעזאזל הקשר לגזען?

אנשים, אל תפלטו שטויות.

אלו אחלה חולצות, מצחיקות ומשעשעות, אבל בגלל המצב הרגיש שיש בעולם, זה לא ממש חכם ללבוש אותן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אוקיי אני רואה שזה סתם מתפתח לאיזה וויכוח אחד גדול.

אני אסכם את מה שאני רוצה להגיד בלי קשר לשמאל וימין,שאלה כולה חולצות וככה גם צריך להתייחס אליהן.

לא משנה התוכן שלהן מי שעשה אותן (למרות שמי שמצולם שם בכלל לא חייל )הם כולה כמה ילדים בני 18 מבולבלים שמחפשים את

החיוב בכל החרא שהם עברו,אני מאמין שכמה אנשים פה יכולים אפילו להזדהות איתם ולהבין אותם ,חלקנו שהיו בצבא.

אלה רק חולצות לא צריך לקחת את זה יותר מדי ברצינות ,כמו שלא על כל בדיחת יהודים שסטאנדאפיסט אמריקאי מספר

כולנו קופצים ,ואפילו מצליחים למצוא בא את ההומור ולצחוק ממנה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ש מקום להומור שחור, אבל יש קו אדום שצריך להימתח איפשהו, לצחוק על עצמך והיחידה שלך זה מגניב, לצחוק על מקרי אמת שקורים במלחמה שבה שום צד אינו מנצח זה עצוב, פתטי וגובל במזעזע בעיני

רגע, תן לי להבין - לצחוק על דברים שקורים במלחמה זה עצוב, פתטי ומזעזע - אבל עצם העובדה שהדברים האלו קורים ממש לא מטרידה אותך.

בשביל לטעון שזה עצוב, פתטי ומזעזע - אתה צריך בראש ובראשונה להיות נגד מלחמה באופן כללי, כי הדברים שקורים במלחמה באמת, הם הדברים המזעזעים. ברגע שאתה לא יוצא באופן נחרץ נגד מהות המלחמה (קרי, ברגע שאינך מגדיר את עצמך פציפיסט), אתה שומט את הקרקע מתחת לטיעון הנ"ל שלך.

כשאתה תומך במלחמה, על כל המשתמע מכך, מצד אחד וטוען שחולצות כאלו הן פתטיות ומזעזעות - זה נקרא צביעות.

מעניין אותי איך הייתם מגיבים אם הייתם רואים את אותו הדבר על ערבי שמסתובב ברחוב, כשכמובן על החולצה שלו הכיתוב יהיה בערבית, והציורים יופנו כלפי מתנחלים/חיילי צה"ל. יש לי הרגשה שהייתם מתקוממים מאד, ופתאום כל דיבור על "אבל זה הומור שחור" היו נזרקים דרך החלון, והייתם זועקים על איך אותם יוצרי חולצות פושעים בנו ואיך זה לא מוסרי וכו' וכו'.

חיילים שלובשים חולצות כאלה לא מייצגים אותי, מביישים אותי, ואפילו גורמים לי לשאול "לאיפה צה"ל הידרדר? איפה ערכי המוסר בהם היינו כל כך גאים פעם?" עצוב. פשוט עצוב.

תבדיל בין ערבי אזרח לפלשתיני. בוודאי שאם היית רואה אזרח ישראלי, ולא משנה מה המוצא שלו, שמסתובב עם חולצה דומה נגד מתנחלים/חיילי צה"ל זה היה מעורר ביקורת. אבל מה אכפת לי איזו חולצה לובש פלשתיני? להיפך, זה מאוד לגיטימי בעיניי שפלשתינים ילבשו חולצות נגד - אחרי הכל, אנחנו נמצאים משני צדי המתרס, ובמצב מלחמה דה פקטו. אני לא מצפה מהם לאהוב אותי ולאחל לשלומי, ואני מתאר לעצמי שגם הם לא מצפים ממני להתנהגות כזאת כלפיהם.

לכן, כל עוד אנחנו נמצאים במצב הזה, חולצות כאלו, משני הצדדים, הן בהחלט לגיטימיות בעיניי. שוב, כאמור, כל עוד מה שמופיע עליהן נשאר בגדר ציור על חולצה.

וצר לי לפוצץ את הבועה שלך, אבל חיילים שלובשים חולצות כאלה הם בהחלט החיילים שמייצגים אותך, ומגנים עליך בגופם.

דווקא, לא, אני לפחות (ונראה לי שגם אחרים) במקרה הזה דורש מהאנשים המדוברים את הסטנדרטים והערכים שקיימים אצלי אישית ושהושרשו בי במהלך השירות הצבאי. מה גם שיש לי נקודות ייחוס להשוואה של מה היה לא ראוי להדפיס על חולצות בתקופת השירות הסדיר שלי לעומת מה שאנחנו רואים כאן.

סטנדרטים וערכים זה דבר שנתון לפרשנות מאוד רחבה. יכול להיות שאתה מאמין שחולצה של "יותר קטן יותר קשה" נוגדת את הערכים שהושרשו בך במהלך השירות הצבאי, וזה בסדר גמור. אבל באותה מידה סביר להניח שאותם חיילים שהכינו את החולצות האלו, חושבים אחרת. כנראה שעבורם, החולצות הללו לא סותרות את הערכים שלהם. וגם זה בסדר גמור. כי אלו בסך הכל חולצות. גם לדעתי, ללבוש חולצה כזאת לא סותר אף אחד מערכי צה"ל; אני לא רואה בזה שום פגיעה בטוהר הנשק או בכבוד האדם או כל דבר דומה. המעשים עצמם שנרמזים בחולצות הם בהחלט לא מוסריים בעליל, אבל גם לאנוס ליצנים זה לא מוסרי בעליל, ועדיין אני מאוד אוהב את החולצה שלי, ולא מעודד אף אחד ללכת ולאנוס ליצנים ובכלל לא תומך באונס משום צורה שהיא, לצורך העניין.

זה לא-"צבא ההגנה לישראל". ככה לא מתנהג מישהו שמגן.

איך? מדפיס חולצה? תפסיקו עם הצביעות והדו-פרצופיות הזאת. אין לכם בעיה עם הפגזים, הפצצות והטילים (והאנשים ששיגרו אותם) שהרגו מאות אזרחים, אבל חולצות? פה עובר הקו האדום המוסרי של מדינת ! ::)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

איך? מדפיס חולצה? תפסיקו עם הצביעות והדו-פרצופיות הזאת. אין לכם בעיה עם הפגזים, הפצצות והטילים (והאנשים ששיגרו אותם) שהרגו מאות אזרחים, אבל חולצות? פה עובר הקו האדום המוסרי של מדינת !

מה קשורה ההשוואה הזאת למשהו בכלל? וזה שערבים עושים את זה אז זה בסדר? מה הקשר בכלל?

מדובר פה על הפרה בוטה של מה שאמור לייצג חייל.

אז אולי יסתובב לו שוטר עם חולצה "איזה כיף לתת רפורט אזרחים פרייארים"?או "אני אוהב לתקוע ערבים בתחת"?

אם הוא היה אזרח לא הייתה לי בעיה, כי זו דעתו וכמה שהיא קיצונית זה לא אומר שהוא הרג מישהו-אבל זה שצה"ל מסתובב עם דבר כזה זה פסול לגמרי!

יש הבדל בין מה שאנשים חושבים ועושים בזמנם הפנויי לבין איך שהם מציגים לראווה את הצבא של המדינה שלהם. לא מייצג כלום! מייצג ת'תחת הגזעני של מי שמאמין בזה.

אני לא מסכים עם זה ואם אני אלך עם התמונות האלה לצה"ל תהיה בטוח שהם יכנסו לכלא על זה!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רגע, תן לי להבין - לצחוק על דברים שקורים במלחמה זה עצוב, פתטי ומזעזע - אבל עצם העובדה שהדברים האלו קורים ממש לא מטרידה אותך.

בשביל לטעון שזה עצוב, פתטי ומזעזע - אתה צריך בראש ובראשונה להיות נגד מלחמה באופן כללי, כי הדברים שקורים במלחמה באמת, הם הדברים המזעזעים. ברגע שאתה לא יוצא באופן נחרץ נגד מהות המלחמה (קרי, ברגע שאינך מגדיר את עצמך פציפיסט), אתה שומט את הקרקע מתחת לטיעון הנ"ל שלך.

כשאתה תומך במלחמה, על כל המשתמע מכך, מצד אחד וטוען שחולצות כאלו הן פתטיות ומזעזעות - זה נקרא צביעות.

מאד אוהבים כאן לזרוק את הטיעון "צביעות" ... אני מתקשה להבין למה אני יכול לתעב מלחמה ואת הדברים הנוראים שקורים בה, ועדיין להבין שהיא רוע הכרחי תחת מצב מסויים, כמו המצב שהיינו ושלצערי אנחנו עדיין נתונים בו. אבל לא על זה הדיון, ואחרי שענית אני מבין את צורת המחשבה שלך, ומצטער שכך אתה רואה את הדברים.

Rikus מאידך מאד צודק באומרו שחיילים מייצגים אותי ואת המדינה, ואין מדינה נורמלית ודמוקרטית שיכולה לקבל כאלה אימרות ולא משנה איך הן יוצגו. אני יכול להגיד עוד מיליון דברים, אבל אני לא ממש חושב שזה נחוץ, את הרעיון הבנת, לחפור לא יעזור.

בכל מקרה שיהיה לכם המשך יום טוב :xyxthumbs:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

סטנדרטים וערכים זה דבר שנתון לפרשנות מאוד רחבה. יכול להיות שאתה מאמין שחולצה של "יותר קטן יותר קשה" נוגדת את הערכים שהושרשו בך במהלך השירות הצבאי, וזה בסדר גמור. אבל באותה מידה סביר להניח שאותם חיילים שהכינו את החולצות האלו, חושבים אחרת. כנראה שעבורם, החולצות הללו לא סותרות את הערכים שלהם. וגם זה בסדר גמור. כי אלו בסך הכל חולצות. גם לדעתי, ללבוש חולצה כזאת לא סותר אף אחד מערכי צה"ל; אני לא רואה בזה שום פגיעה בטוהר הנשק או בכבוד האדם או כל דבר דומה. המעשים עצמם שנרמזים בחולצות הם בהחלט לא מוסריים בעליל, אבל גם לאנוס ליצנים זה לא מוסרי בעליל, ועדיין אני מאוד אוהב את החולצה שלי, ולא מעודד אף אחד ללכת ולאנוס ליצנים ובכלל לא תומך באונס משום צורה שהיא, לצורך העניין.

סבבה, מקובל עליי. העיקר שאתה רואה ומבין את נקודת המבט שלי ולמה אני חושב שאלו לא בסך הכל חולצות, גם אם אתה לא מסכים איתה. הגענו לאי הסכמה הדדית :)

אני עדיין חושב שהאנלוגיה שלך לגבי אונס הליצנים לא נכונה, נימקתי את זה קודם - אני חושב שהרלוונטיות של המעשים הנרמזים בחולצות בהן אנחנו דנים לסיטואציות הבעייתיות בהן אותם חיילים לובשים אותן, מבטלים חלק גדול מהאפקט ההומוריסטי שתראה בחולצת אונס ליצנים. יותר נכון להשוות את המקרה שלנו לדוגמה כמו שדובי הביא קודם - לראות מדריך קייטנה מסתובב עם חולצה של הומור על פדופיליה למשל, בפורום או בסביבה שמייצגת את הקייטנה הזו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז אולי יסתובב לו שוטר עם חולצה "איזה כיף לתת רפורט אזרחים פרייארים"?או "אני אוהב לתקוע ערבים בתחת"?

גם הם לא מסתובבים עם חולצות כאלו, הם מסתובבים עם מדים, בדיוק כמו שוטרים. אם יש שוטרים שהחליטו על דעת עצמם ועל חשבונם להדפיס עבור עצמם חולצות שכתוב עליהן "איזה כיף לתת רפורט לאזרחים פראיירים" - זה עניין שלהם. כל עוד הם לא באמת הולכים וסתם דופקים דו"חות לאזרחים תמימים, או תוקעים ערבים בתחת - מה אכפת לך שיש להם חולצה כזאת בארון בבית?

יש הבדל בין מה שאנשים חושבים ועושים בזמנם הפנויי לבין איך שהם מציגים לראווה את הצבא של המדינה שלהם. לא מייצג כלום! מייצג ת'תחת הגזעני של מי שמאמין בזה.

אני לא מסכים עם זה ואם אני אלך עם התמונות האלה לצה"ל תהיה בטוח שהם יכנסו לכלא על זה!

אז כשאני הולך עם חולצה "Rape is no laughing matter unless you're raping a clown", תגיד לי בבקשה את מי אני מייצג.

האם אני מייצג את האתר הזה, שאני נמנה כאחד ממנהליו? האם אני מייצג את הטכניון, שאני לומד בו? האם אני מייצג את תושבי חיפה, או אולי את כל תושבי מדינת גם יחד? והשאלה החשובה מכל - האם זה אומר שהאתר הזה/הטכניון/מדינת בעד אונס ליצנים?

אפשר לחשוב שהם באו עם החולצות האלה לאיזשהו אירוע רשמי (מה שהם בכל מקרה לא יכולים לעשות בתור חיילים, כי כל עוד הם במסגרת צבאית הם מחויבים ללבוש מדים). זה שבא איזה כתב דביל והכין על זה כתבה לא אומר כלום על הכוונה של החיילים שהדפיסו את החולצות האלו. הם הדפיסו חולצות שיהיו להם בארון, מה הבעיה שלך עם זה לעזאזל?

אה ואתה מוזמן ללכת עם זה למי שאתה רוצה, אני בספק מאוד שלמישהו בצבא מספיק אכפת מהשטויות האלה כדי לשפוט אלפי חיילים ולהכניס אותם לכלא.

DrizziTx - אכן, המלחמה היא רוע הכרחי. היא הייתה רוע הכרחי מתולדות האנושות ותהיה רוע הכרחי עד קץ ימיה. ובדיוק בגלל שהמלחמה היא חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו, אני חושב שזה לגיטימי לצחוק עליה ועל מה שקורה בה, בדיוק כמו שצוחקים על בעיות אחרות בחיים.

יותר נכון להשוות את המקרה שלנו לדוגמה כמו שדובי הביא קודם - לראות מדריך קייטנה מסתובב עם חולצה של הומור על פדופיליה למשל, בפורום או בסביבה שמייצגת את הקייטנה הזו.

כמובן שמצב כזה הוא מאוד בעייתי בהרבה מובנים, אבל אני לא מסכים שזו אנלוגיה מתאימה. זה לא שהם הדפיסו את זה על המדים שלהם ומסתובבים עם זה כל היום כתלבושת רשמית. בתור חיילים, הדבר היחיד שהם לובשים זה מדים. החולצות האלו הן חולצות לשימושם האישי, בשעות הפנאי שלהם. כמו שלאותו מדריך בקייטנה מותר להסתובב עם חולצה של הומור על פדופיליה כשהוא יוצא עם החברים שלו לשתות בירה בערב, אני חושב שבאותה מידה לחיילים האלו יש זכות ללבוש חולצות כאלו כשהם הולכים לחדר במוצב או למלקחת או לשבת אצל מישהו באיזה יום שישי בבית ולהריץ צחוקים (לצאת איתן לבילוי לא נראה לי, כי זה באמת טעם רע, למרות שעל טעם ועל ריח...).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גם הם לא מסתובבים עם חולצות כאלו, הם מסתובבים עם מדים, בדיוק כמו שוטרים. אם יש שוטרים שהחליטו על דעת עצמם ועל חשבונם להדפיס עבור עצמם חולצות שכתוב עליהן "איזה כיף לתת רפורט לאזרחים פראיירים" - זה עניין שלהם. כל עוד הם לא באמת הולכים וסתם דופקים דו"חות לאזרחים תמימים, או תוקעים ערבים בתחת - מה אכפת לך שיש להם חולצה כזאת בארון בבית?

אם זה בארון או אפילו ברחוב בת"א בכיף שיהיה להם שיבואו עם זה להפגנות שמאל מבחינתי -הכי טוב! אבל לא ביחד עם מדי צה"ל-כי זה מבזה.

אז כשאני הולך עם חולצה "Rape is no laughing matter unless you're raping a clown", תגיד לי בבקשה את מי אני מייצג.

האם אני מייצג את האתר הזה, שאני נמנה כאחד ממנהליו? האם אני מייצג את הטכניון, שאני לומד בו? האם אני מייצג את תושבי חיפה, או אולי את כל תושבי מדינת גם יחד? והשאלה החשובה מכל - האם זה אומר שהאתר הזה/הטכניון/מדינת בעד אונס ליצנים?

אפשר לחשוב שהם באו עם החולצות האלה לאיזשהו אירוע רשמי (מה שהם בכל מקרה לא יכולים לעשות בתור חיילים, כי כל עוד הם במסגרת צבאית הם מחויבים ללבוש מדים). זה שבא איזה כתב דביל והכין על זה כתבה לא אומר כלום על הכוונה של החיילים שהדפיסו את החולצות האלו. הם הדפיסו חולצות שיהיו להם בארון, מה הבעיה שלך עם זה לעזאזל?

הבעיה שלי,לעזאזל,שהם לובשים מדי צה"ל ביחד עם זה, שיפעילו קצת את המוח הצעיר והפרחחי שלהם או שזה יגיע לאנשים שלא יחשבו שזה כל כך מצחיק ושוב, די מבזה ולא מייצג בכלל משהו שקשור לצבא. צביעות כאן היא בכלל לא הנושא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מיני, עיקר הטיעונים שלי מתייחסים גם ככה למצבים בהם עצם לבישת החולצה היא בעייתית. מבחינה ייצוגית או תדמיתית, לא דיברתי על מצבים בהם החולצות הן לשימוש פרטי או בסביבת היחידה בלבד, אלא אותם המקרים כאשר החייל מסתובב לו על חצי ב' ובא במגע עם אזרחים, או יוצא עם חולצה כזו לבילוי וכד'.

וגם כאשר לא אישרו לי עיצובים שעשיתי בתקופת השירות הצבאי, זה בא מאותם שיקולים - אותן הסיטואציות שאתה כן מייצג את הצבא או את העובדה ששירתת בדרך כלשהי בפורום ציבורי.

אבל הנה דוגמה לסיבה שלדעתי החולצות הן לא בסה"כ חולצות, גם אם לובשים אותן אך ורק בפרטיות או במסגרת היחידתית המצומצמת:

תחשוב על המצב בו זה יהפוך לנורמה. חולצות יחידה זה כמעט sub-culture, ויש בזה משהו סימבולי. אם תוסיף לזה משהו שיכול לעורר את הפרובוקציה הלא נכונה, התוצאות יכולות להיות בעייתיות גם מבפנים. חייל צעיר שמגיע ליחידה ורואה את חבריו, את הפז"מניקים ואפילו את המפקדים מסתובבים עם חולצת יחידה מעוטרת במשפחה פלשתינאית על כוונת, מה זה יגרום לו לחשוב? זה הרי בטח ובטח לא יתרום לערכיות שלו כחייל, גם אם זה מתחיל כהומור ותו לא. (זאת בניגוד למפקד שלובש חולצה עם בדיחות אונס ליצנים למשל, כי הרלוונטיות לעיסוק ולמסגרת יכולה לקחת את זה למקומות לא רצויים מעבר להומור בלבד לדעתי)

כאן בעצם נעוצה הבעיה שלי עם כל נושא הערכיות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...