עבור לתוכן

מכונית: אוטומטית או ידנית?

Featured Replies

פורסם
19424148.jpg
  • תגובות 244
  • צפיות 25.2k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

פורסם

אז מה תלול יותר, זוית של 50 מעלות או זוית של 190 מעלות?

פורסם

איך זה הפך לדיון על גאומטריה?

50 תלול יותר.

190 זה רק עליה/ירידה של 10 מעלות מהמישור.

פורסם

אז 369 מעלות זה בכלל נופלים אחורה לגמרי :s05:

פורסם

מאיפה הבאת עכשיו 369?

במעגל יש 360 מעלות.

ומן הסתם ש50 מעלות הרבה יותר תלול מ190

קח מד זוית וצייר על דף קו ב90 מעלות וקו ב190 מעלות

פורסם

זה דיון מתמטיקה לא מכוניות חחחחחח

נכון שתחזוקה של רכב ידני זולה יותר,אבל מה עדיף?רכב שפחות נוח לנהיגה וזול יותר לאחזקה?או רכב הרבה יותר נוח לנהיגה אבל יותר יקר לאחזקה?

אני מעדיף רכב נוח לנהיגה אבל קצת יותר יקר לאחזקה,רישיון על ידני יש לי אבל אני מאמין שאני אשתמש בו רק בצבא או בזמן שאני אסע לחול או משהו כזה...

פורסם

njman תגיד לי אתה בעצמך מ י היום עוד נוסע על ידני חוץ מהאירופאים?

למה ללכת ללמוד על ידני היום שכולם כבר עוברים לאוטומאטי?

קודם כל, 'חוץ מהאירופאים' - הוצאת מהמשוואה בערך חצי מהעולם המערבי (כמה מאות מיליונים טובים של אנשים) אז אין ממש צורך להוסיף.

אבל עדיין אפשר להוסיף - רוב דרום אמריקה, וגם במזרח אנשים נוסעים על ידני, והרבה.

אם לעומת זאת תוציא את ארה"ב מהתמונה, יהיה לך ניצחון מוחץ של ידני על אוטומט.

אבל כל זה לא רלוונטי בכלל - השאלה היא מה כדאי ומתאים, לא מה יותר נפוץ.

בוא ניקח דוגמא ממשהו שכולם פה מבינים - לרוב המוחלט של העולם יש ווינדוס - זה אומר שווינדוס זאת המערכת הפעלה הכי טובה...? לא, זה אומר שבלי ממש לבדוק ובלי לחקור אנשים בוחרים את מה שקל ופשוט גם אם זה לא בהכרח הדבר הכי מתאים להם.

ידני/אוטומט זה עניין של טעם והעדפה אישית. ולכל אופציה יש יתרונות וחסרונות משלה. מה אכפת לי על מה אנשים אחרים נוהגים (חוץ מההיבט של כמה קל יהיה למכור את האוטו אח"כ, שזה חשוב סה"כ).

ונוחות זה עניין סובייקטיבי לגמרי.

חוצמזה יותר נוח לי 10-15 אלף שקל יותר בבנק בסוף השנה, כדי שיהיה לי נוח בחופשה באירופה נגיד, מאשר על הכביש ;)

פורסם

זה בראדיאנים, או שתעבור למצב מעלות או שתחלק ב-2 פאי ותכפיל ב-360.

צודק תודה ;D

פורסם

שיהיה לי נוח בחופשה באירופה נגיד, מאשר על הכביש ;)

אפשר להבין - מלא עכבישים .

ידני חסכוני , חזק , מעצבן , גברי , שליטה , דאווין , זול , אפשר להניע בדחיפה ( מצויין לרכבים ישנים ) בלאי נמוך .

אוטומט - נוח .

פורסם

תאורטית אפשר להניע גם אוטומטי בדחיפה, הבעיה שצריך להגיע ל-20-30 קמ"ש.

עריכה: אחרי בירור קצר בגוגל, זה אפשרי רק במקרים מאוד ספציפים, כאשר המשאבה של הגיר נמצאת אחרי תיבת ההילוכים (כלומר על ה-output shaft) ולא לפני. זה המצב במכוניות ישנות בד"כ.

פורסם

njman תחשוב על זה ככה:אנחנו שנת 2009,הטכנולוגיה רק הולכת ומתקדמת עם השנים,לא נסוגה לאחור,מה שאומר שעוד מעט יפסיקו לגמרי את הייצור של גירים ידניים ומה יחליף אותם?טדם טדם גירים אןוטומאטיים אבל אך ורק אוטומאטיים...אז אולי עדיף לשלם קצת יותר על רכב אוטומאטי אבל להשקיע בו לטווח הרחוק

פורסם

חן, למה אתה סתם מזיין את השכל, רוב העולם משתמש בגיר ידני. רק בארץ ובארצות הברית המצב הפוך. אם כבר התיבות הרובוטיות יעלימו את הגירים האוטומטיים.

פורסם

njman תחשוב על זה ככה:אנחנו שנת 2009,הטכנולוגיה רק הולכת ומתקדמת עם השנים,לא נסוגה לאחור,מה שאומר שעוד מעט יפסיקו לגמרי את הייצור של גירים ידניים ומה יחליף אותם?טדם טדם גירים אןוטומאטיים אבל אך ורק אוטומאטיים...אז אולי עדיף לשלם קצת יותר על רכב אוטומאטי אבל להשקיע בו לטווח הרחוק

גם הטכנולוגיה של הגירים הידנים הולכת ומתקדמת, העתיד לא נמצא באוטומט (אגב התיבה האוטומטיות הומצאה לפני כמעט מאה שנה, וכבר לפני 90 שנה פחות או יותר נכננסה לייצר המוני בפורד מודל טי - ככה שזאת לא בדיוק טכנולוגיה חדישה שאוטוטו מחליפה משהו).

והשוק ממש לא הולך לכיוון של אוטומט, להיפך. המגמה הפוכה, בשביל מכוניות 'ירוקות' ידני הרבה יותר טוב. ידני לא נמכר יותר כי זאת טכנולוגיה עתיקה, יש מספיק סיבות שבגללן אנשים מעדיפים ידני.

ואם כבר יהיה תחליף אז הוא יהיה בדמות תיברות רובוטיות - שמבחינה מכניות הן הרבה יותר קרובות לידני מאשר לאוטומט. מה שאומר שהטנולוגיה שהולכת קדימה היא למעשה המכניקה הבסיסת של ידני בשילוב עם מנגנון רובוטי שמעביר הילוכיםן. אם משהו הולך להיעלם זה אוטומט רגיל, וזה לא ייקח יותר מדי זמן...

הרגת אותי עם ה'עוד מעט יפסיקו לגמרי את הייצור של גירים ידניים' - זה כ"כ רחוק מהמציאות שאין לך מושג... :kopfpatsch:

פורסם

אוקיי אני מסכים איתכם שרובוטי זה קרוב לידני אבל זה עדיין לא ידני לגמרי כי בכל זאת את העברת ההילוכים האוטו עושה...

והתיבות הרובוטיות יעלימו את הגירים האוטומאטיים כשהן יהיו נוחות לשימוש,ולא במצב שאתה קונה טויוטה ואתה צריך לפעמים להרים את בלם היד כי אחרת האוטו ידרדר,אלא במצב שגיר רובוטי יהיה כזה שאתה תוכל בעזרת הכפתורים על ההגה להחליף הילוכים,אבל שהוא ידע לעשות את ההפרדה בין אוטומאטי לרובוטי,אם יש דבר כזה,וידע כמו באוטומאטי להחזיק לך את האוטו בעלייה בלי להדרדר אחורה,כי בסופו של דבר מזה רובוטי?זה פשוט רובוט ששולט בהעברת ההילוכים,אז אם הוא יודע לשלוט בהעברת ההילוכים,שיידע לשלוט גם בזינוקים בעלייה ולא שאתה תצטרך לעשות את הזינוקים

זו דעתי לפחות,וטויוטיה שבאו ראשונים עם הגיר הרובוטי לדעתי נכשלו כישלון מוחץ.החברות מכוניות הבאות שיוציאו גירים רובוטיים כבר ילמדו מהכישלונות של טויוטה ויעשו דברים פצצתיים...

פורסם

וטויוטיה שבאו ראשונים עם הגיר הרובוטי לדעתי נכשלו כישלון מוחץ.החברות מכוניות הבאות שיוציאו גירים רובוטיים כבר ילמדו מהכישלונות של טויוטה ויעשו דברים פצצתיים...

טויוטה ממש לא באו ראשונים...

הם פשוט באו זולים, וככה זה גם נראה.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים