מסך מבריק או מט? משהו יכול להסביר.. - ייעוץ לפני רכישת מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מסך מבריק או מט? משהו יכול להסביר..


Access Denied

Recommended Posts

טוב, אז שנייה לפני הזמנת המחשב פשוט קפצה לי לראש השאלה, מה הסיפור הזה? מה ההבדל בין מסך מט למבריק ולמה מט נחשב "עסקי" יותר?

אם אפשר להתייחס ליתרונות (אם יש) על פי השימוש, זה יקל את החיים לכל מי שמחפש מחשב להבא..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מט נחשב עסקי כי הוא מאפשר יותר גמישות עם השימוש (נגיד תחת אורות פלורסנט משרדיים) ומחשבים עסקיים בדר"כ לא מיועדים לשימושים של צפיה בסרטים למשל. היתרון הוא שיש הרבה פחות השתקפויות ודברים כמו טביעות אצבעות, אבק ולכלוך בולטים הרבה פחות. מבחינתי עדיף בהרבה לכל מי שמוציא את הנייד שלו מהבית (שזה כמעט כל מי שיש לו נייד).

מסך מבריק יוצר תחושה של צבע יותר עשיר ונראה יותר "נוצץ", לצפיה בסרטים בחדרים חשוכים יחסית זה מוצלח. רמת ההשתקפות יכולה לנוע מנסבלת למזעזעת בהתאם למסך ולגימור. מתאים למי שיש לו שליטה על רמת התאורה במקום בו הוא עובד ושלא מבלה שעות מול המסך בעבודה משרדית.

במציאות, 90% מהקונים כאן יקנו מסך מבריק כי זה מה שיש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש סיבה ש-99% מהמסכים השולחניים הם מאט - זה פשוט יותר פרקטי למגוון רחב יותר של תנאים ושימושים.

למה ב-90% מהניידים שמים מסך מבריק? ובכן, יש סיבה. כידוע, מרבית המסכים משתמשים בטכנולוגיית פאנל שנקראת TN, שיש לה בעיות קשות עם זוויות צפייה, ניגודיות נמוכה ועומק צבע עלוב. אבל מה - במסכי TN שולחניים המצב השתפר בשנים האחרונות והפך לסביר, כך שבשימוש רגיל אפשר כמעט לא לשים לב לנחיתות.

רק שבמסכים של ניידים, מטעמי חסכון בעלויות שמים לא סתם TN, אלא TN עלוב ביותר - עם זוויות צפייה זוועתיות שגורמות לצבעים להתהפך בתזוזות הקטנות ביותר, בהירות נמוכה (לרוב), ניגודיות גרועה וצבעים חיוורים.

מה הקשר למסך מבריק? ובכן, כפי שאמרה tgolin, מסך מבריק יוצר תחושה של צבעים יותר חיים ועשירים וניגודיות גבוהה יותר. הוא לא משפר דיוק צבעים, אלא רק גורם לצבעים שיש להיראות יותר בוהקים. זה עוזר להסתיר באופן חלקי את המגרעות העצומות של מסכים של . ודווקא מסכי מאט של לעיתים נראים זוועה. רק מה - הם עדיין יותר פרקטיים לשימושים של עבודה, ולכן ממשיכים לשים אותם במחשבים עסקיים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...