פרוייקטון שלי בחשמל ואלקטרוניקה - "חניון חכם" - עמוד 2 - אלקטרוניקה ומודינג - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

פרוייקטון שלי בחשמל ואלקטרוניקה - "חניון חכם"


jacko_il

Recommended Posts

ההצעה שנתת כאן, היא לא כל כך אפקטיבית, כי זה אומר שהוא יצטרך גם לבנות מעגל, שידע להבחין, איזה מהחיישנים מופעל קודם, ולפי זה לבצע את החישוב.

ובשביל זה יש לו כבר שני חיישנים, הוא יכול להוסיף לתוכנית פונקציה שתבצע את זה...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

איפה אתה לומד?

ואין לי מושג מה סיבוכיות המעגל (נשמע לי דיי סטרייט פורוורד בלי יותר מדי מקרי קצה או משהו)...אבל מאיפה היה לך את הידע על הרכיבים? כלומר, כל מני דברים כמו השהיות, קיבולים וכו'...האם נתקלת בעניינים אלקטרוניים (נניח שהיית צריך להוסיף שרשרת מהפכים בשביל להקטין זמן השהיה בין 2 חלקים במערכת) או שמכיוון שרוב המערכת היא מכנית (העלאת ידית+לחכות שמכוניות יחנו) אז לא היית צריך להתחשב באופטימיזציות כאלה?

פרוייקט מעניין:)

אני לומד באורט בראודה בכרמיאל - הנדסת מכונות. מדובר בסה"כ בפרוייקטון של קורס חשמל ואלק' 2. לא מדובר פה באיזה פרוייקט גמר או משהו..

דרישת הפרוייקטון היא פשוטה ביותר - הרכבת מעגל חשמלי/אלקטרוני השולט במנגנון אלקטרו מכני (מנוע, מנוע סרבו וכו'..).

אף אחד לא הכתיב לנו מה לעשות בפרוייקט - כל זוג עשה מה שהוא מצא לנכון כל עוד זה עונה על הדרישה לעיל.

מאחר ואנחנו בפקולטת להנדסת מכונות - מורכבות הפרוייקט לא צריכה להיות רצינית (בשונה מפרוייקטים של פקולטת הנדסת חשמל).

על חלק מהרכיבים למדנו במסגרת הקורס, כמו מגוון השערים הלוגיים - AND, OR, NOR וכו' רכיבים כמו דיודות, דיודת-לד ופוטו דיודה ועוד רכיבים כמו טרנזיסטורים ודלדלגים שונים בהם לא עשיתי כלל שימוש בפרוייקט.

על שאר הרכיבים למדתי לבד מהאתר :

http://www.datasheetcatalog.com/

ומה שלא היה ברור לי שם, חיפשתי עוד ברשת..

נתקלתי בלא מעט בעיות, כאשר הבעיה הכי מעצבנת שהיתה לי היא הפעלת הדרייבר UDN2916B של המנוע. דפי הנתונים שלו ברשת מאד מצומצמים ולא כל כך מובנים. יש לו בעצם רק DATASHEET אחד וכל הערכים שהיצרן ציין שם לעבודה סטנדרטית של הרכיב לא עבדו אצלי כמו שצריך, אז הייתי צריך לאלתר קצת ולהחליף נגדים וקבלים בכמה מהרגליים שלו עד שהגעתי לערך שתפקד בצורה הטובה ביותר.

עוד בעיה היתה רגישות יתר של ה 4510 בפולסים בכניסת ה CLOCK. הוא היה סופר לפעמים מעבר פעם או פעמיים ויותר בלי שום קשר - זה נפתר על ידי טיימר 555 שנתן פולס חד-יציב למשך שניה אחת. כך כשהרכב חותך את הקרן יש פולס ב CLOCK למשך שניה ומונעים ככה ספירות שב.

עוד בעיה שהייתי צריך להתמודד איתה היא איך לעזאזל אני מבדיל בין כניסה ליציאה בשער בודד ?? יש לזכור שאין לי תוכנה או רכיב חכם כלשהו במערכת שיודע להבדיל בין השניים. חשבתי על רעיון של לשים שני זוגות של פוטו דיודה ואז לפי הסדר שהן נכתכות לדעת אם זה כניסה או יציאה.

אבל אז שוב הבנתי - איך לעזאזל אני אומר למערכת שלי - אם רצף כזה - אז כניסה. אם רצף הפוך - אז יציאה. ? אין לי שום תכנה שמבקרת את העניינים.

הפתרון בסוף היה פשוט להפליא. כל כך פשוט שזה מצחיק. אבל לקח למוח כמה ימים עד שהבנתי שהפתרון יושב לי בעצם בראש..

S-R LATCH . כאשר לחצן הכניסה נלחץ נשמר ב LATCH ערך 1. כאשר לחצן היציאה נלחץ נשמר ב LATCH ערך 0.

היציאה מה LATCH הזה הולכת לכניסת ה UP/DN ב 4510. כאשר מופיע בכניסה זו 1 הוא סופר מעלה וכאשר 0 סופר למטה.

כמבן שדרוש פולס ב CLOCK כדי לבצע ספירה. הפולס הזה מגיע משבירת קרן האור בין הדיודות.

ותודה על כל הבעת העניין שלכם וההצעות לשיפור, אבל הפרוייקט הזה כבר הוצג לכיתה והוגש לפני כשבועיים.

דנדן, למרות שטכנית אתה צודק - אם מישהו לחץ להכנס אבל מישהו ייצא באותה פתיחת שער - המונה ייספור מעלה, זה לא כך משנה..

זה לא מה שבוחנים בפרוייקט הזה. זה לא איזה מוצר שהולכים להוציא לשוק. זה סתם פרוייקטון שבודק אם הבנתי את התאורייה שלמדנו בהרצאות על כל הרכיבים הלוגיים ובקרה חשמלית ואני יודע ליישם אותה בפועל בצורה כזו שזה גם עובד.

*תתפלאו, אבל יש כאלו שגם לא הצליחו להכין משהו שעובד..

*וסתם אם זה יעניין מישהו - הרכיבים בהם השתמשתי בפרוייקט :

CD4071, CD4081, CD4001, CD4510, CD4511, LM555CN, 7-SEGMENT DISPLAY, UDN2916B

כמובן שיש רכיבים בהם נעשה שימוש בכמה רכיבים - לדוגמא השתמשתי בשלושה טיימרים 555 וכו'..

לא מעט קבלים ונגדים, זוג פוטו-דיודות ו-4 מיקרו סוויצ'ים במקומות שונים..

טוב חפרתי מספיק.. אם יהיו עוד שאלות - תרגישו חופשי.

:xyxthumbs:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נחמד מאוד

מה קורה אם אני בא מול השער , אין מקום , ומאחורי כבר הצטברו מכונית או שנים?

זה קצת בעיה .....

אז על השלט שאומר איפה נמצא החניון יהיה כתוב אם יש מקום או לא.. זאת לא בעיה.

נחמד מאוד!

אולי אפשר ליעל את זה בכך שהוא יפנה לאזורים בהם יש עוד חניה, על סמך נפח/חיישנים מול כל אזור חנייה... אנערף

זה יחסוך הרבה סיבובים לנהגים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...