מה ההבדל בין כרטיס עם 512 מגה זכרון, לבין אותו כרטיס עם 1GB? - כרטיסי מסך - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מה ההבדל בין כרטיס עם 512 מגה זכרון, לבין אותו כרטיס עם 1GB?


nesber

Recommended Posts

למיטב ידיעתי, בתקווה שאנני טועה ומטעה, ההבדל נעוץ בכמות וגודל הטקסטורות אותן יכול הכרטיס להכיל בזיכרון גישה מהירה ולא על ההארד דיסק, לצורך שליפה מהירה במשחקים וביישומיי גרפיקה תלת מימדית מתקדמים כמו MAYA ו-MAX.

אם אי פעם שיחקת בקריסיס בוודאי ראית שאתה יכול לבחור את חבילת הטקסטורות בה המשחק ישתמש, וובכן, פה נכנס הזיכרון, ככל שהטקסטורות כבדות ובעלות רזולוציה גבוהה יותר, כך שטח האיחסון לגישה מהירה מועיל יותר. ברזולוציות משחק גבוהות לרוב המשחק באופן אוטומטי ישתמש בטקסטורות לרזולוציות גבוהות ולכן השוני מורגש בעיקר על מסכים גדולים עם כרטיסים חזקים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אוקי ברור לי שאין הבדל משמעותי מבחינת ביצועים(חוץ ממקרים מיוחדים כמו שהבחור תיאר על CRYSIS למעלה), אבל השאלה שלי היא הפוכה: האם יכול להיות שגרסת 1GB תהיה איטית יותר מהגרסה "הסטנדרטית" של 512MB? הרי וATI יוצרות סטנדרט מסוים של כמות הזכרון, ואז באה איזו ייצרנית כרטיסים ומחליטה לשים כמות כפולה של . זה לא יכול "לשבש" את התפקוד הנורמלי של הכרטיס?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה לא הולך ככה.

החברות שמייצרות את כרטיסי המסך (זוטאק, , ג'גהבייט...) הולכות בדיוק על פי מה ש ATI או NVIDA אומרים להם - הן לא באו והכפילו את כמות הזיכרון.

והשינוי בזיכרון יותר יורגש במשחקים עם רמת טקסטורה גבוהה וברזו' גבוהה.

שים לב שלמשל כרטיס כמו 4850 לא יהיה הבדל בין 512 לבין ג'יגה כי הוא לא חזק מספיק לנצל את זה.

עוד משהו : אין טעם לקחת ג'יגה לרזו' של 1650*1080 ומטה.

עריכה : OT : מה לגבי ? מישהו יכול לתת תשובה בעיניין ? ATI ו NVIDA מורות להם לעשות ? מעניין איך הולך כל הסיפור הזה..

אף פעם לא חשבתי על זה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...