בעיה בלראות סרטים מהמחשב בטלויזיה - אודיו וקולנוע ביתי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

בעיה בלראות סרטים מהמחשב בטלויזיה


danw25

Recommended Posts

אז ככה

כרטיס מסך

radeon HD 4870

מסך

SAMSUNG syncemaster 17' - רזולוציה -1024-1280

טלויזיה

samsung LCD 450-32 רזולוציה רצויה 768-1360

הטלויזיה מחוברת למחשב דרך DVI- HDMI

*כשהכל על 768-1360 אז הסרטים נראים בסדר גמור*

אני לא מצליח למוצא בתוכנת הcatalyst שבאה עם הכרטיס אפשרות לתת רזולוציות נפרדות לשני המסכים. חוץ מאפשרות אחת שבה זה שולחן עבודה מורחב. אפשרות זו לא טובה כי כל הזמן העכבר גולש מעבר למסך ואי אפשר לעבוד ככה. (הטלויזיה נמצאת מחוץ לשדה הראייה שלי כאשר אני מול המחשב)

מה שקורה שסרטים שאני מנגן בטלויזיה נראים כאילו בZOOM OUT. הם 16:9 אבל תופסים משו כמו 60 אחוז מהמסך במקום את כולו.

האם הפתרון היחידי שלי הוא לקנות מסך רחב גם למחשב?!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מסך רחב לא יעזור לך, כי ברזולוציה של 1300X700 מסך מחשב יראה גם כן די גרוע (היחס אמנם יהיה נכון, אבל זו עדיין לא הרזולוציה הטבעית שלו, ולכן התמונה תהיה מאוד לא חדה)

מה שאתה יכול לעשות זה:

1. פשוט להחליף בין המסכים כשאתה רוצה לראות , זה לוקח כמה שניות להגדיר בדרייבר וככה כל מסך עובד ברזולוציה הנורמלית שלו. אם אין לך שום צורך בצפיה בשני המסכים בו זמנית, זו לדעתי האופציה הכי טובה וככה אני עושה.

2. בכרטיסים של נוידיה יש אפשרות של DUALVIEW שבה מסך אחד משמש הרחבה למסך הראשי, וככה אתה יכול לגרור יישומים ממסך המחשב למסך הטלויזיה. ככה כל מסך מוגדר ברזולוציה שלו. אני די בטוח שגם לכרטיסים של ATI יש אפשרות כזאת. קח בחשבון שבמצב הזה אאל"ט יש עומס כפול על כרטיס המסך כי הוא תומך בשני מסכים נפרדים, אז להרצת משחקים זה לא מומלץ.

(עריכה: זה המצב שאתה מתאר שבו העכבר כביכול "בורח" לך. ככה זה אמור לעבוד. אתה יכול כאמור לגרור כל יישום פועל, נניח חלון מצומצם של סרט למסך הטלויזיה ואז הוא יראה בגדול. אבל שוב לדעתי זו אופציה לא מוצלחת כל כך)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חשבתי על זה כבר

אבל עדיין סרט תופס רק לרוחב

האם זה היחס הטבעי של הסרט?

אם כן אז בשביל יש טלויזיות מסך רחב אם עדיין זה לא ממלא את כל המסך?

לא בדיוק הבנתי את השאלה שלך, אם אתה מתכוון לשזה שגם במסך רחב יש פסים שחורים למעלה ולמטה, אז כן: ברוב הסרטים זה אכן המצב והסרט לא ממלא את כל המסך.

אז למה טוב מסך רחב? תחשוב מה קורה אם המסך לא היה רחב, הפסים השחורים היו עוד יותר עבים והיית מקבל תמונה ממש קטנה. חוץ מזה שיש הרבה וסדרות שבהן היחס הוא בדיוק כמו במסך רחב והתמונה ממלאת את כל המסך.

בכל אופן, אם הסרט ממש צר כמו שאתה מתאר (60%) אז יש מצב שאתה מנגן אותו במחשב על רזולוציה של 3:4 ולכן הסרט נמתח יותר מדי. הכי טוב תעשה כמו שאמרתי לך ותגדיר כל מסך עם הרזולוציה הטבעית שלו, ופשוט תעבור כשאתה צופה בסרטים. זה לא כזה מסובך ולדעתי זה הפתרון הכי יעיל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...