עבור לתוכן
View in the app

A better way to browse. Learn more.

HWzone

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

חוויות של כתב nana אחרי שקנה מחשב באייבורי (ובעבר גם ב-KSP)

Featured Replies

פורסם

::)

אבירם איזה עצבים... :o

הייתי מכניס לחתימה אבל זה ארוך... :lol:

זה למה האתר הזה צריך יותר פירסום...

חבל על הכסף של אנשים

בטח המוכר מקבל בונוסים על המעבד/לוח אם הזה...

  • תגובות 74
  • צפיות 8.4k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

פורסם

האמת גמני חשבתי שהוא מקבל רוחים

בקשר להסבר אני חושב שאתה צודק ואני יגיד גם דוגמא שקרתה לי

הלכתי לאחורנה לאסוף את הוי 9 ואת הOCZ 600 שקניתי

שנכנסתי לקוברה מחשבים שדך אגב חנות מצוינת יחס מצוין רכיבים טובים ואחלה שירות

שמעתי את המוכר מדבר עם הלקוחות על איזיקול

אמרתי להם אל תיקחו את הספק הזה ותעלו קצת בתקציב תקחו משהו טוב

הסברתי גם את הדברים שזה יכול לגרום

הם - גיחגחו ואמרו שזה לא קורה ברכיבים חדשים ויש היום טכנולוגיות מתקדמות שמנעות את זה (מתחים לא מדויקים במאמץ נזק לכבלים ובסופו של דבר גם לשבבים) .............

אחרי שיצאתי מהחנות

אמרתי לעצמי חבל שלא אמרתי להם שאיזיקול זה חברה עולמית

פורסם
  • מחבר

יגאל,

אתה צודק חלקית. נכון שאלו הלקוחות הכי קלים אבל עדיין, אם תבוא למבוגר ותשב איתו אפילו 15 דקות ותסביר לו - משהו יכנס או לפחות מושג כללי.

לגבי משחקים - הצדקת אותי פה. זו בדיוק הטענה שלי. שלא קורה כלום אם שואלים מה משחקים, האם השקט חשוב וכל שאר השאלות שאנחנו שואלים כאן. לא יקרה כלום אם לא נמכור לאיזה זקן חביב 4870 אלא לוח עם כ.מסך מובנה כי הוא לא זקוק ליותר.

פורסם

הבעיה ב2 המקומות שהאנשי מכירות לא מבינים בתחום החומרה ועובדים בשיטת מכירה כמו בסופר או בחברת אינטרנט, מוצרים\חבילות שהם מכירים ומעבר לזה אין מושג

לגבי המפרט השני של KSP, למרות שמישהו פה אמר מפרט סבבה, המפרט לא מאוזן בכלל, רכיבים מבוזבזים לעומת רכיבים זולים ופשוטים מידיי, זוועת עולם ומזל שזה רק לצורך הכתבה ולא באמת קנה את המחשב

נקווה שהוא יחליט להרחיב את הכתבה ולבצע את הבדיקה הזאת בעוד חנויות מחשבים, יותר מקצועיות ומומלצות, לראות מה הרמה הטכנית של האנשי מכירות שם.

פורסם

לדעתי החנויות האלו הבינו את מה שהלקוח רוצה

1. הלקוח לא רוצה מישהו שיבלבל לו את המוח עם מונחים טכנים וכל מיני אותיות זה רק גורם לו לא להרגיש בנוח וש"עובדים עליו"

2. רוב הלקוחות לא מבינים במחשבים ולכן הכי חשוב שהמוכר קודם כל יהיה איש מכירות ואחר כך ידע טכני בנוסף לזה הרי מה שאנשים שומעים זה מעבד שזה החלק הכי חשוב אז בן אדם שלא מבין אפשר לתת לו מעבד overkill ולרצות אותו מאשר להתחיל להסביר לו שצריך גם כרטיס מסך טוב, ספק שעולה 400 שקל הרי יש את אותו ספק 500W ב -150 שקל!!!! ומעבד כפול ליבה יספיק למשחקים, ומה הלקוח מבין בלוחות אם??? העיקר הוא שומע שזה של אינטל. הבנאדם יחשוב שהמוכר עובד עליו!!!!!

3. החנויות האלו כן נותנות אחריות (הייתי אומר שאפילו טובה) הבעיה במפרט שהם מצעים

הרי איך אתם מסבירים שיש להם קהל לקוחות כל כך גדול ולחנויות שכן" מקצועיות" לא?

התשובה לדעתי: כל העניין זה "לרצות" את הלקוח

פורסם

1. אני חושב שאיבורי - KSP שניהם חנויות זולות ומיועדות בעיקר לכאלה שלא מבינים הרבה במחשבים

2. אנשים שמבינים בד"כ זה מחשב שני שלהם אחרי שהם קראו באינטרנט על מפרט (וגם אז עם הם כמוני אז הם אוהבים לקנות חלקים ולהרכיב לבד :-)

3. המפרט של KSP נראה סביר, המפרט של איבורי ממש ממש לא, ואני מכיר את ההרגשה של לשבת מול מוכר שם. כשאני קניתי את ה- AMD הראשון שלי (שהיה רק 233 מגה"צ) באיבורי הציגו לאנשים ש- AMD זה תואם גרוע של אינטל ויש איתו המון בעיות.

אני מסכים שהחנויות האלה לא מקצועיות מספיק, מצד שני לא לשכוח שזה אחת הסיבות שהמחיר זול יותר (גם להחזיק כוח אדם מקצועי עולה כסף...)

אני לפעמים קונה שם רכיבים כשאני יודע שהשירות יהיה פחות טוב (ב- KSP המוכר אמר לי בעודי בחנות שהוא לא יהיה מוכן להחליף לי זכרון אם הוא לא יהיה תואם לשאר הזכרונות שיש לי במחשב גם אם אני חוזר תוך שעה). בחנות אחרת החזרתי פעם לוח אם אחרי שבוע שלא הייתי מרוצה ממנו בלי שאלות.

מה שאני לא אוהב זה שיטת האי אפשר לקבל מפרט שלהם, זו לדעתי רמאות גדולה. ראיתי המון אנשים שכתבתי להם מפרט, הם ישבו שם עם המוכר (לא כשאני איתם) שהסביר להם שהמפרט שהוא מציע זהה/יותר טוב, בסוף בפחות כסף. בסוף הם קיבלו משהו יותר זול ב- 300 ש"ח אבל עם ספק גנרי, זכרונות בתדר נמוך ולוח אם מיושן.

פורסם

מה שמצחיק זה ש-KSP בהתחלה לא היו מוכרים לציבור הרחב אלא רק לטכנאים. (לא היתה מעבדה, הם היו מוכרים רק חלקים)

פורסם

שיטת האי קבלת מפרט של אייבורי נובעת מהתחרות מול KSP.

בחבילות הם מסוגלים לתת מחירים נוחים ע"י הכנסה של חלק מסויים (בדר"כ לוחות/כרטיסי מסך תוצרת MSI) בהנחה משמעותית, ומחיר מלא פלוס לשאר החלקים.

בסופו של דבר יוצאת מערכת זולה יחסית.

אם הלקוח יקבל מפרט מלא הוא יוכל לקנות את החלקים הזולים ואת השאר לרכוש בחנות אחרת וכך הם יאבדו גם את המעט רווח שיש להם.

הגעתי למסקנה הנ"ל לאחר רכישה משונה, להלן תיאור המקרה :

הגעתי לאייבורי עם מפרט משולב שהרכבתי ממרסיסי חלקים המפורסמים באתר שלהם, לאחר שהמוכר ניסה להעלות את המחיר ע"י הכנסת מארז וספק ג'נרי ב350 שקלים לקחתי ספק Thermaltake סביר (המופיע באתר ב170 ומשהו) + מארז פח פשוט בסה"כ 250.

בנוגע ללוח ,הוא טען שיש לו במלאי מקביל של MSI (אני בחרתי Gigabyte)"יותר טוב" וזמין לקחת באותו הרגע - הסכמתי.

שניה לפני שהוצאתי את הצ'ק הוא קיבל טלפון זועם מהמטה בשאלה "למה הוא מוכר בכאלה מחירי ריצפה" והבחור התנצל והסביר שהבאתי איתי מפרט.

כשראיתי את הקבלה עם המפרט לאחר התשלום גיליתי שהלוח לא קרוב אפילו לזה שביקשתי במקור, הוא התנצל ,החליף למקורי ושוב קיבל צעקות בטלפון...

יש לציין שהיו לי מספר בעיות עם הזכרונות ושירות המעבדה שלהם היה אדיב ויעיל, החליפו בלי למצמץ ובחיוך.

לסיכום :

ביחס למחירים התמורה בהחלט מצויינת. הבעיה שצריך PhD בשביל לצלוח אותם בשלום.

אבל יש לזכור שידע הוא כסף ולמי שאין ידע שישלם יותר ובדר"כ עדיף גם במקום אחר.

פורסם

.

פורסם

תסלחו לי, אבל עם כל השנאה שיש לכם כלפי אייבורי, הילדה הזה יצא חתיכת מפגר ב"כתבה" הזאת...

בסך הכל המוחר הציע לו מחשב סבבה במחיר טוב.. אם הוא היה מתעקש הוא היה יכול להגיד לו לתת לו לוח אם חדש יותר וכרטיס מסך טוב יותר אבל המוכר מוצד כשהוא אומר לו שאין צורך...

(תזכרו שלרוב באים ילדים קטנים ששכנעו את ההורים להוציא 10 כמו כלום על מחשב שהם לא ישתמשו בחצי מהכח שלו.. אז הייתי דווקא מעריך מוכר שמקבל תקציב גבוהה ומנסה להוציא את הלקוח בפחות!!!!!)

אייבורי זה לאו דווקא המקום לקנות מחשב גיימינג משוכלל ובטח שלא המקום ללכת ולדבר עם המוכרים על חידושים בעולם החומרה..זה המקום בשביל לקנות מחשב ממוצע + במחיר סביר...

ברור שבשביל האדם הממוצע אנווידיה ו-ATI זה בדיוק אותו הדבר, אז למה לעזזל לרדת על זה שהוא אומר לו שאין הבדל, הוא יודע שהם חברות שונות אבל ברכטיסי הבניים אין כזה הבדל בביצועים אז הוא מציע לו את הזול יותר... מה בדיוק רע בזה? למה לחפש להוציא את המוכר מפגר בכח?

כתבה חובבנית מאוד, ואפילו יותר גרוע - ילדותית....

.

פורסם

וואו, זה נשמע כאילו באמת קראת את הכתבה.

תסתכל שוב על מה שהוא כתב במפורש:

"...עתה מגיע השלב המעשי, בו הוא מבקר בחנויות שונות ומבקש את המלצתם של המוכרים. המטרה: לבדוק עד כמה המוכרים בארץ מבינים את הצרכים שלו, עד כמה הם בקיאים בחומרה שהם מוכרים ועד כמה ינסו לדחוף לו דברים שהוא לא צריך".

תסלח לי, מוכר שאומר שאין הבדל בין Nidia לATi, מוכר שדוחף ללקוח לוח של P965 הוא לא ראוי להיות מוכר בחנות מחשבים.

ואני מצטט שוב:

"גם בזה אין צורך, ענה לי יותם. הלוח הזה מספק תמיכה בעד 8GB של זכרון, וזה מספיק בשביל הצרכים שלי. אין לי סיבה לקחת לוח יקר יותר, שתומך ב-16GB, כי אני לא אשתמש בתכונות האלה. מיותר להגיד שמבחינתו זה היה כל ההבדל בין הציפסטים השונים (ומיותר גם להגיד ש-X38 לא תומך ב-16GB, אלא רק ב-8, בדומה ל-P965)."

פורסם

אכן קוד האבירות ארוך השנים של מוכרי המחשבים האצילים נשבר כאן. כולם קופצים כאילו זה לא ככה בכל תחום אחר. זה ככה גם באלקטרוניקה צרכנית, ברכביםף בנדל"ן, בהכל. אני לא חושב שיש תחום אחד בארץ שנציגי המכירות ממש בקיאים בתחום ולא סתם מנסים לדחוף את המקסימום רווח

פורסם

לא חסר חנויות מחשבים שהמוכרים בהן יודעים שלא שמים P965 במחשב של 7000 שקלים או לחלופין 9800GT למסך 22 אינץ' שנאמר להם שהשימוש הוא לגיימינג (מה? גיימינג. משחקים, כאילו. אה, אוקיי").

פורסם

מסכים לגמרי עם TeaTime..

ומי אמר שאין לעובדים בחנויות הללו את הידע להמליץ על מפרטים יותר משתלמים?

כמו שנאמר, הם מחפשים להרוויח ולא לצאת צדיקים.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.