דת ואמונה - דיון מרוכז - V2.0 - עמוד 232 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

דת ואמונה - דיון מרוכז - V2.0


karpad

Recommended Posts

אני לא מבין למה אוטומטית משייכים את החרדים לימין ואת החילוניים לשמאל.

כי אין דתיים בשמאל (טוב, אולי אחד).

והשמאל בחלקו (שהוא כמובן חילוני) מזדהה באופן טבעי עם דברים כמו הומוסקסואליות ותחבורה/עסקים בשבת שהם דברים שבהם אדם דתי(וימני) לעולם לא יתמוך.

מה לעשות, המיעוט נעלם בסטטיסטיקה.

היום המצב יותר מורכב מפעם.

אבל מהרבה בחינות הוא מעוצב ע"י מפלגות ומריבות העבר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 4.6k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

אני מכיר מלא אנשים חילוניים/אאתיסטים (ואני מתכוון מלא, בערך כל מי שאני מכיר בחיפה) שהם גם ימניים.

הייתכן והמיעוט מתרכז רק בחיפה? כי סטטיסטית אחוז השמאלנים החילוניים שאני מכיר קטן בצורה מפליאה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

השמאל הצטמצם עם הזמן.

זה לא שאין המון ימנים חילונים.

יש מספר עצום.

באופן טבעי דתיים תמיד יהיו ימנים קיצונים, והשמאל הקיצוני תמיד יהיה חילוני.

ולכן השיוך האוטומטי.

אם אני רוצה להיות פעיל פוליטי נגד ההגבלות בשבת יהיה קשה למצוא מקום בימין להשיג את מטרותי בגלל שהימין כמעט תמיד בקואליציה עם הדתיים(שהם תמיד ימניים).

ולכן כמעט ולא תמצא בימין פעילים נגד חקיקה דתית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חמסה , קראתי בויקי ולא ממש הבנתי .

מאיפה זה בא ? הרי זה נהוג גם אצל המוסלמים , למה בהרבה ברכות הבית וכל מיני ברכות מופיע החמסה הזאת ? מה המקור שלה ? יש לה מקורות מהכתוביים היהודים ?

מהקבלה ? מחז"ל ? מאיפה זה בא ?

לא מצאתי תשובה

תודה לעונים .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

@Lev0

אתה לא בדיוק העיפרון כי חד בקלמר ;)

כל מה שה"צדיק" הזה מציע זו במילה אחת " תאהדיה" הפסקת אש ,

"מסקנה: עד שנחזיר אחרים בתשובה, נחזיר את עצמנו בתשובה בכל אלה (עיין אדר היקר לז). "

יענו הם לא מבינים שאולי הם טועים אולי בקצת וה"חילוניים" אולי צודקים , אולי בקצת , הם רק עוצרים להתחמשות , עאלק "עד שנחזיר אחרים בתשובה " :facepalm:

בקיצור הם לא אומרים שהחילונים צודקים לפחות בשביל עצמם ושהם מכבדים את זכותם לדעתם , הם רק אומרים : אנחנו הדתיים לא בסדר שלא הצלחנו להחזיר אותם בתשובה , בא נעצור להתארגנות , נעשה הפסקה עד שנסיק מסקנות כיצד להצליח בלהחזיר אותם בתשובה .

אין להם הירהור על דרכם בכלל , הם בטוח צודקים האחרים טועים , הם רק עדיין לא יודעים איך להסביר , אני בטוח שבעתיד יהיו כאלו מהדוסים שיגידו שהרובה מסביר טוב יותר ומהר יותר , ראה למשל באירן , שמה הם לא מסתבכים עם הסברים למה נאוף לא טוב לפי דעתם , הם סוקלים את הבחורה וראה איזה פלא , כל שאר הנשים מבינות , אללאה יסתור .

תשמע, זה שאתה אימבציל מוחלט זה ברור לי, הבעיה היא,

שאתה לא מבין את הנקודה שבמאמר שמלמדת שכן יש להפריד בין דעות פוליטיות ודת, כאשר מדובר בחילוני

ואין להטיל ספק במוסריותו אך ורק כיוון שאמונתו שונה וזו הסיבה שהדבקתי כאן את המאמר.

זה שאתה לא הצלחת לקלוט את זה, לא מפתיע אותי כלל וכלל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חמסה , קראתי בויקי ולא ממש הבנתי .

מאיפה זה בא ? הרי זה נהוג גם אצל המוסלמים , למה בהרבה ברכות הבית וכל מיני ברכות מופיע החמסה הזאת ? מה המקור שלה ? יש לה מקורות מהכתוביים היהודים ? מהקבלה ? מחז"ל ? מאיפה זה בא ?

לא מצאתי תשובה

תודה לעונים .

תנסה לחשוב, לא מוזר לשאול אתאיסטים על מקורות יהודיים? [זה מה שיש כאן באשכול ], ולא לומדים מושגי יהדות מויקי.

אני מכיר אותך ויודע שמה שמענין אותך זה מה שהיהדות אומרת והמקורות בה.

לידע כללי יש אתרים שאפשר לשאול רב ,ויפרט לך על מקורות וסיבות לכך ,במקרה של החמסה אם בכלל רצוי להשתמש בה [שים לב שחרדים ממש לא שמים דברים כאלה ] אך מצד שני האם יש איסור לכך?.

ראה פרטי שאתה כבר נמצא שם - לגבי מקורות והסבר לכך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תנסה לחשוב, לא מוזר לשאול אתאיסטים? [זה מה שיש כאן באשכול ], ולא לומדים מושגי יהדות מויקי.

לידע כללי יש אתרים שאפשר לשאול רב ,ויפרט לך על מקורות וסיבות לכך ,במקרה של החמסה אם בכלל רצוי להשתמש בה [שים לב שחרדים ממש לא שמים דברים כאלה ] .

ראה פרטי - לגבי מקורות והסבר לכך.

חלאס לדחוף את הרבנים שלך לכל מקום. הוא שאל כאן, הוא רוצה לקבל תשובה כאן. וכן אפשר ללמוד מאיפה באה החמסה דרך ויקיפדיה.

הוא לא שאל מה היהדות חושבת על זה. הוא שאל מה המקור של החמסה, ולמה היא מופיעה בכ"כ הרבה ברכות בדתות שונות. הוא לא שאל מה דעת חז"ל בנושא.

תתחיל להבדיל בין הקונקרטי והמיותר, בין תגובה לעניין ותגובה נדחפת.

אה ואם כבר קפצת לביקור:

http://hwzone.co.il/community/index.php?topic=374350.msg3993627#msg3993627

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רוני חושב שכל מה שיש בו אמונה שייך לו :lol: כאשר הוא חסר האמונה הכי גדול שיש , הוא לא מאמין שיש אלוהים במי שלא כמוהו , הוא חושב שאלוהים שייך אך ורק לו ולרבניו

להבנתו אלוהים יושב בשמיים עם שטריימל ומעיל :lol: :lol: ולומד את פסק ההלכה האחרון של מרנו יוסיפו .

@

Lev0

:lol:

תשאר , קטעים איתך .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רוני , "תשתפכנה אבני קודש בראש כל חוצות " הקב"ה הביא את עם לגלות הזאת לעולם הזה עם יצר רע כזה גדול ועולם מלא תאוות וכולי וכולי

ככה שאני לא מתיאש מאף יהודי ואף גוי . שתי שליש מהגויים ימותו אבל השאר יהיו חסידי אומות העולם ככה שאני נותן צ'אנס לצלם אלוהים באשר הוא .

ויש על כך אין סוף סיפורים מחז"ל איך פשוטי העם לעגו לגויים והרבנים הגדולים דווקא נתנו כבוד בכל מיני דרכים והיו להם כחברים טובים .

אז על אחת כמה וכמה כנגד יהודים , רבי עקיבע אמר "מי יתן לי תלמיד חכם ואנשך אותו נשיכת חמור " ומה יצא ממנו ?

ושלא תחשוב שאני איזה חנפן לאומות העולם , ממש לא , כשאני קולט רשע בגויים , בפרט כלפי אז אני ממש מתעב את זה ומצידי שילכו לאלף עזאזל .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא כתבתי לך כאן כלום, איפה שכתבתי ידידי תוכל להשיב ולשמוע את דעתי על ידי מקורות.

מה זה גוי? אין מחובתך לגייר בני-אדם, ליהודי יש מטרה בעולם ולגוי יש מטרה בעולם -שנהם מקבלים שכר אך תפקידהם שונים.

אך בוודאי שאם גוי רוצה להכנס למטרה של היהודי -ורק מהסיבה הזאת- הוא יכול.

בוודאי שצריך לכבד כל אדם באשר הוא, כושי ,סיני וכו'.

ציינת" פשוטי העם לעגו " , מהסיבה שהם אינם מלומדים.

אז נכון כל אדם צריך לכבד, אך זה לא אומר להוכיח אותו.

יהודים בגדר של אפיקורוס אסור להוכיח אותם, רוצה שוב מקורות + עוד ועוד.

הסיבה המרכזית כי שום דבר לא ישנה ואף יוסיף להם יותר כפירה בה' ובחז"ל .

.......

"כשהייתי עם הארץ אמרתי, מי יתן לי תלמיד חכם ואנשכנו כחמור" פסחים מ"ט.

"גדולה שנאה ששונאין עמי הארץ לתלמיד חכם, יותר משנאה ששונאין אומות העולם את ישראל" [ שם ]

רבי עקיבא לפני שהיה רבי, היה עם הארץ שאף לקרוא ולכתוב לא ידע [ הוא לא בגדר של אפיקורוס ], ויש כלל בגמרא שפשוטי העם שונאים תלמידי חכמים, כל זה נובע מהסיבה שאינם בקיאים בתורה.

אחרי שרבי עקיבא התחיל ללמוד לקרוא ולכתוב בגיל מבוגר ולעלות לדרגה של אחד מגדולי המובהקים ביותר שינה את דעתו על תלמידי חכמים.

סתם ככה לראות את השנאה שהיית לו בתור עם הארץ שבהמשך לדבריו שם בפסחים מ"ט

"אמרו לו תלמידיו רבי אמור ככלב אמר להן זה נושך ושובר עצם וזה נושך ואינו שובר עצם.

[החמור שובר גם את העצם- כלומר הוא הדגיש דווקא את החמור -מרוב השנאה שהיה לו להם]

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...