אנדי קין: Larrabee יהיה כשלון, ג'ון מונטריים: המעטנו בערכם של ATI. - עמוד 5 - כרטיסי מסך - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

אנדי קין: Larrabee יהיה כשלון, ג'ון מונטריים: המעטנו בערכם של ATI.


RLM

Recommended Posts

צריך להפריד בין יחסי ציבור לאמת.

אין לכרטיסים של שום יתרון על אלה של ATI בפיסיקה ובחישוב של GPGPU.

פשוט בעוד ש- ATI רוצים להתבסס על תקנים פתוחים אימצה תקנים קינייניים ודוחפת אותם בכל הכח.

הימור שלי, עם הרוח שנושבת היום בעולם המחשבים, הדרך הקיניינית של נדודנה לכישלון.

אין פה שום יתרון אמיתי של , רק יחסי ציבור טובים.

עכשיו כשאינטל תטה את הכף לתקן פתוח יותר, נראה מי עשה בחירות נכונות ומי נשאר עם תקן קנייני חסר לקוחות.

אם זה נדון לכישלון אז איך זה שיותר ויותר משחקים תומכים בזה יותר יותר?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 71
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

אם זה נדון לכישלון אז איך זה שיותר ויותר משחקים תומכים בזה יותר יותר?

גם באקספלורר כרגע אתרים תומכים יותר מאשר פיירפוקס.

אתה רוצה להמר נגד התקן הפתוח?

איפה התקן של 3DFX תזכיר לי?

ראה מה קורה באקספלורר 8 - התיישרות לפי תקן פתוח.

כולם הולכים לזה. בכל מקרה, צריך להבדיל בין היכולת של החומרה לתוכנה שרצה עליה. נכון, כרגע יש ל- יותר תוכנה שמנצלת יכולות בכרטיסים שלה. עדיין זה לא יתרון בחומרה ולדעתי הכיוון שהיא בחרה בו - תוכנה קניינית שגוי.

ימים יגידו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אפשר לשאול מהי בדיוק התוכנה הקניינית שאתה מדבר עליה? ומה הקשר לקוד פתוח?

nvidia מספקת את כל הכלים הדרושים + עזרה למפתחות המשחקים. הכל חינמי. בנוסף הם ציינו שהם מעוניינים כי גם ATI תאמץ את הטכנולוגיה.

havok לעומת זאת היה עולה הון למפתחות, רק לאחרונה, לאחר הרכישה של הצהירו כי הרשיון ינתן בחינם למטרות בלתי מסחריות בלבד,

אולם האפשרות של רשיון חינם למשחקים מסחריים קיימת אך ורק במידה והמפתחת "מייצגת כראוי" את המנוע עם הרבה תוכן פיזיקאלי

או במילים אחרות, תקבלו חינם רק במידה ו-havok/intel ייאשרו לכם... "קודם תפתחו, ואם ראוי - אחר כך נדבר"

צא מהסרט של תוכנות קנייניות ותן לכל אחד לעשות את העבודה שלו. אתה רוצה קוד פתוח תעבור ללינוקס.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אפשר לשאול מהי בדיוק התוכנה הקניינית שאתה מדבר עליה? ומה הקשר לקוד פתוח?

nvidia מספקת את כל הכלים הדרושים + עזרה למפתחות המשחקים. הכל חינמי. בנוסף הם ציינו שהם מעוניינים כי גם ATI תאמץ את הטכנולוגיה.

havok לעומת זאת היה עולה הון למפתחות, רק לאחרונה, לאחר הרכישה של הצהירו כי הרשיון ינתן בחינם למטרות בלתי מסחריות בלבד,

אולם האפשרות של רשיון חינם למשחקים מסחריים קיימת אך ורק במידה והמפתחת "מייצגת כראוי" את המנוע עם הרבה תוכן פיזיקאלי

או במילים אחרות, תקבלו חינם רק במידה ו-havok/intel ייאשרו לכם... "קודם תפתחו, ואם ראוי - אחר כך נדבר"

צא מהסרט של תוכנות קנייניות ותן לכל אחד לעשות את העבודה שלו. אתה רוצה קוד פתוח תעבור ללינוקס.

CUDA זה סה"כ מותג ל Stream Processors Programming אשר יצרה במטרה להרוויח כסף... (אלא מה? כי היא רוצה שסינדרום יהרוס קירות? :))

אולי אתה צודק כי כרגע המנוע הוא חינמי וניתן לכל החפץ בו ביחד עם תמיכה מצד המתכנתים, אך חשוב לציין שגם 3DFX נתנה גב למתפתחות שרצו ליישם את GLIDE וזה לא הוכיח את עצמו מהסיבה הפשוטה שחברה אחת לא מספיקה כדי להפוך דבר לסטנדרט, אפילו תראה את , חברה הרבה יותר עשירה ולקח לה כמעט שלוש שנים להשיג תמיכה עולמית לפורמט ה XML שלה (וזאת כאשר 80% מהמחשבים מריצים גם ככה את התוכנות שלה).

עכשיו איזה סיכוי יש לחברה קטנטונת כמו NVIDIA להתמודד עם INTEL, IBM, SUN, APPLE, , ATI ועוד עם סטנדרט פתוח וחינמי לגמרי, אשר נוצר לא אך רק לפיזיקה אלא לחישובי GPGPU בכללי.

כעט שנתתי לך רקע (בתקווה ואתה באמת קורא את מה שאנשים כותבים, ואתה לא פאנבוי כמו שאתה טוען :)) אתה בטח מבין למה השוק העסקי משתמש רק במעבדי בשילוב של כרטיסי FIREGL.

נחש מה אנשים יעדיפו ללמוד? CUDA שזה טוב רק לכרטיסי NVIDIA... או STREAM SDK שזה טוב לכרטיסי INTEL (אלא שיש בהם שיידרים מאוחדים), ATI, S3, וגרסאות מיוחדות של כרטיסי ATI למחשבי .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מס' תיקונים:

* NV לא חברה "קטנטונת" :)

* לא נוצר אך ורק לפיזיקה (זה רק תוצר אחד)

Financial analysis models, oil and gas exploration software, medical imaging, fluid dynamics, and other tough "big iron" tasks are already using

* היכן נאמר כי Stream SDK עובד עם כרטיסי מסך של ו-S3 ? הוא מיועד נטו ל-AMD/ATI. ובנימה זאת:

AMD's stream computing efforts haven't seen adoption in the HPC market quite as broad as Nvidia's

* הכללת החברות הזאת שאתה מדבר עליה מסתכמת בתקן OpenCL, אשר נמצא בשלבים ראשוניים, וגם בו שותפה:

It seems like everyone is on board, with the initial participants in the working group including Nvidia, , , IBM, Intel, , and a host of others.

ולסיכום:

Right now there are more questions than answers about both OpenCL and 11, but that should change over the course of the year as these standards take shape. The good news is that both and AMD/ATI are perfectly eager to support these standards

קרא את הכתבה הבאה לפני שאתה מיצר עובדות, ואם טעיתי אתם מוזמנים לתקן אותי:

http://www.extremetech.com/article2/0,2845,2324318,00.asp

עכשיו תגיד, לא נמאס לך להציג את באור שלישי כל הזמן ? רק בגללך (ועוד כמה נסחפים) אני צריך להתערב - מה שנראה כאילו יש לי העדפה

נחרצת ל-NV, אבל אני בסך הכל רוצה שתראו את התמונה במלואה ותפסיקו לחרטט כבר, אתם מטעים את הציבור בכוונה וזה מעורר בי חלחלה.

נשבע לך, לפעמים בא לי להקיא על הפוסטים שלך (פשוט חבל לי על המסך אז אני מתאפק) :-X

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אפשר לשאול מהי בדיוק התוכנה הקניינית שאתה מדבר עליה? ומה הקשר לקוד פתוח?

nvidia מספקת את כל הכלים הדרושים + עזרה למפתחות המשחקים. הכל חינמי. בנוסף הם ציינו שהם מעוניינים כי גם ATI תאמץ את הטכנולוגיה.

havok לעומת זאת היה עולה הון למפתחות, רק לאחרונה, לאחר הרכישה של intel הצהירו כי הרשיון ינתן בחינם למטרות בלתי מסחריות בלבד,

אולם האפשרות של רשיון חינם למשחקים מסחריים קיימת אך ורק במידה והמפתחת "מייצגת כראוי" את המנוע עם הרבה תוכן פיזיקאלי

או במילים אחרות, תקבלו חינם רק במידה ו-havok/intel ייאשרו לכם... "קודם תפתחו, ואם ראוי - אחר כך נדבר"

צא מהסרט של תוכנות קנייניות ותן לכל אחד לעשות את העבודה שלו. אתה רוצה קוד פתוח תעבור ללינוקס.

אתה קצת טועה ומטעה.

יכול להיות שאתה שוחה בים של נתונים אבל לא מעמיד אותם בשורה.

קנייני אומר שהוא שייך למישהו. היום חינן מחר יכול להיות שלא. אין לזה שום קשר לקוד פתוח.

ATI הצהירה שהיא מבחינתה תומכת בתקן ההרחבה ל- Open GL שמיישם עיבוד וקטורי על כרטיסי GPU. כולכם פה עשיתם מזה פיסיקה וכל מיני בלטות מעופפות.

זה בסה"כ מעבדים שעובדים מהר יותר על חישובים וקטוריים. השאלה איך את הכח הזה מנצלים.

אינטל פונה לכיוון של ההרחבה של X86 למיחושב וקטורי. ATI מצדדת בהרחבות של תקן שהוא סטנדרט ISO ו- nVidia עם תקן משלה.

אינטל עושה דבר אחד חכם, הפלטפורמה שלה יותר גמישה, כלומר היא תוכל להתאים את הפלטפורמה בעזרת תוכנה לעיבוד של כל תקן שיהיה הכרחי.

בתקן של nVidia היא לא תתמוך פשוט כי הוא שייך לה. אז היא מין הסתם תיתן פוש לתקן שהוא פתוח כמו ATI.

אין שום דבר חכם במנוע כמו Physix מלבד שימוש ביכולות החישוב הווקטוריות כדי לייצר ריאלזם פיסיקלי.

אין שום סיבה להוסיף דברים כמו nVidia. יהיו הרחבות לתקנים הקיימים (DirectX ו- Open GL) עם השפות שבהן מיומנים המםתחים. לשם ניצול של יכולות המעבד לחישובים כללים יותר בסגנון פשוט יהיו קומפיילרים חכמים יותר. ובקומפיילרים לאינטל אין תחרות.

בקיצור, למרות ההייפ, אין ל- שום שפן מתחת לשרוול. לטעמי, אם יתברר שהכרטיסים שלה עברו אופטימיזציה חריפה לכיוון הקנייני שלה הרי שבעתיד זה אפילו יהיה לה לרועץ.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הכסף שלה היא קיבלה מכולם בדור השמיני, לאורך ההיסטוריה הוכח שאפילו מתי שהם מזלזלים בלקוחות עדיין קונים את הכרטיסים שלהם...

אז רע למי? לNVIDIA? לא נראה לי.... לצרכנים אולי.

סינדרום,

יחסית לחברות האחרות NVIDIA חברה קטנה... והיא ממש לא בסדר גודל כמו אינטל ו -ATI...

תקרא שוב את הפוסט שלי ותבין שלא דיברתי בכלל על פיזיקה אלא על GPGPU.

CUDA = גרסה מותאמת אישית של OPENCL.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

AMD-ATI היא אחת החברות הכי קטנות שיש בשוק המחשבים, הערך שלה קטן פי 10 משל INTEL, היא ממש לא קרוב לגודל של NVIDIA או VIA ובנוסף לזה היא היא במשבר כלכלי קשה מאוד, רוב התכנולוגיה שלה מגיעה מ וכך גם חלק לא קטן מהכסף שמאפשר לה להשאר בשוק :kopfpatsch:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עד כמה רלוונטים כל הדיבורים האלה על OpenGL וOpenCL כשהרוב המוחלט של משחקים עובד על DX?

או שזה לא ממש סותר אחד את השני?

שימוש ב- Open CL או הרחבה של DirctX יוכל לגרום לתוכנה כמו מטלאב לרתום את יכולות החישוב הווקטורי של ה- GPU ואז אולי נוכל לחיות עם מהירות העבודה שלה.

שוב, לכל הכרטיסים כיום יכולת דומה מבחינת חומרה. עכשיו איך ניגשים לנצל אותה, זו השאלה?

nVidia מציעה דרך משלה - קניינית אך כיום הכי מפותחת בשוק.

ATI מצידה מציעה להמתין לתקנים מעט יותר פתוחים. הם עדיין לא בשלים, אולי בשנה הקרובה.

Intel מציעה לרתום את כל מה שקיים בעולם ה- X86 שהוא הכי מוכר למפתחים. ובכל אופן החומרה שלה תהיה יותר גמישה ותוכל להתאים לקתנים הפתוחים.

מ-3 לטעמי, תפסיד אחת - .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עד שPHYSX יהפוך מסתם הרס קירות והעפת קופסאות למשהו באמת ריאליסטי כבר תיהיה בשוק וכמו כן ATI תוכל להוציא דרייבר תומך בHAVOC ומה גם שDX10.1 בימינו הרבה יותר נוח מה10 בהמרת משחקים מהקונסולות למחשב מה גם שהוא נותן שיפור ענק בביצועים ואם החרה לה

סוגד אוריב לא הייתה מוציאה סכומי כסף ענקיים בשביל שהוא ידעך היינו נהנים ממשחקים עם גראפיקה פצצה וביצועים אחלה

מה נתתי תשובה מוחצת עד כדי כך שלאפחד אין תשובה? או שכולם יושנים?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...