שעשועי concept art... עבודונת קטנה בשם Rune Golem (עם פירוט שלבי ה WIP) - תוכנה - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

שעשועי concept art... עבודונת קטנה בשם Rune Golem (עם פירוט שלבי ה WIP)


SerpentMage

Recommended Posts

שלום רב לחברי HWzone! אחרי היעדרות ממושכת רציתי לבצע גיחה קטנה, בתקווה שזו תהיה אחת מני רבות בהן אני אציג כמה דברים קטנים שאני עושה פה ושם.

אז הפעם החלטתי להשתעשע עם רעיון מוזר קצת לקונספט של דמות פנטסטית משהו - Rune Golem.

הציור עצמו (גרסה לא גמורה, אבל כנראה סופית):

runegolemly4.jpg

מימדי הציור המקוריים - 4134X4134 פיקסלים, רזולוציה של 150 PPI. (הרעיון הוא שמתישהו אני אשקיע יותר בציור הזה והוא יודפס לתמונה של 70X70 ס"מ). נעשה בפוטושופ + ה Wacom Graphire4 הנאמן שלי (כפרעליו..)

קצת על שלבי ה WIP:

סקיצה ראשונית ביותר. התכנון ההתחלתי היה שהברנש החביב הזה יהיה כבול בשלשלאות:

87715900dr7.jpg

גיבוש רעיוני של המראה הכללי של הדמות והרקע

22599122oh5.jpg

מיקום התחלתי של תאורה וצבעים בהתאם: (ה"טקסטורה" לקיר היא סתם קשקוש במברשת מחוספסת")

68849335px0.jpg

מתחילים לרדת לפרטים הקטנים (אבל עדיין, גס מאוד):

הערה: את השלב הזה של הציור הגשתי לאתר "גיימר" במסגרת תחרות קטנה כדי לזכות במשחק Soul Calibur 4. אחיו הקטן של חבר שלי אמר לי שאולי יהיה שווה לזרוק את הציור שם ולראות אם יצא מזה משהו..

וזכיתי.

57289943ik9.jpg

חדי העין שביניכם ישימו לב שהורדתי את השלשלאות. פשוט לא היתה לי סבלנות אליהן, גם ככה הציור הזה הוא לא שיא ההשקעה..

טוב, ממשיכים (תתעלמו ממה שהולך שם בקיר מימין, זה סתם נסיון להגדיר איך האור האדמדם יפול באזור הזה):

28860782vv3.jpg

אני בוחר להתמקד אך ורק בדמות, כי הוא בעצם הרעיון כאן. אני לא לוקח את הציור הזה בשיא הרצינות מלבד ההשתעשעות עם הדמות, לכן חשיבות הרקע מזערית מאוד (לצרכי תאורה בלבד).

עם הרגל הימנית (שמאלית בציור) ניסיתי גישה אחרת אבל לא הכי מתאימה כאן - ראשית לצבוע ב greyscale באופן פרטני, תוך התעלמות מנתוני התאורה על הרגל שהגדרתי לפני כן, ומעל הצביעה הניטרלית לצבוע את התאורה בצבעים המתאימים ב color mode\hue mode. זה עובד יפה, אבל באופן כללי צריך להיות עקביים עם הטכניקה בכל הציור, וכאן אני בעצם חרגתי מהעקביות. בכל השלבים הקודמים פשוט צבעתי בצורה רגילה (מברשת ברירת מחדל) תוך ירידה הדרגתית לפרטים.

53614368fe7.jpg

אוקיי, הדמות עצמה כבר גמורה ונותר להשלים את הרקע והתאורה הכללית (בין היתר גם לשפץ את התאורה על הדמות כדי שתתאים יותר לרקע). אבל כאן התחלתי כבר לאבד סבלנות..

15895777bh0.jpg

השלב האחרון בציור עד כה, ואני בספק רב אם אני אמשיך. הרקע כאן יותר נורמלי, והורדתי את כל אלומות האור וכל השפעה דרמטית שצריך להיות לתאורה עדיין לא באה לידי ביטוי:

15257235sd2.jpg

כאן החלטתי להפסיק בינתיים, בעיקר כי אין לי זמן/ סבלנות (ככה זה בתקופת מבחנים... חמשת השעות שלקח לי להשקיע בציור הן מעל ומעבר). אבל מאחר ואני רוצה שיהיה משהו גמור, עשיתי תוצאת ביניים-סופית שאותה ראיתם למעלה.

ולסיום, קצת שוטים של זום ל 100%: (אפשר לראות בקלות את משיכות המברשת ולהבין שזה לא ציור שהולך לגלריה :P )

focus1oo0.jpg

focus2ns5.jpg

^^

כן כן, השתקפויות ותאורה משנית שם דברים שאני תמיד מקפיד לגביהם :)

focus3en6.jpg

מקווה שתהנו, כל חוות דעת או שאלה יתקבלו בברכה :)

עריכה: הערה קטנה - הפרופורציות הלא שגרתיות של הזרועות הארוכות-מדי מצויירות במכוון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני יכול להבין את הבעייתיות לגבי הפוזה, היא תוכננה בהתחלה כשהדמות כבולה בשלשלאות ונשענת אחורנית כדי להשתחרר.

אחרי שירדתי מרעיון השלשלאות, הפוזה עדיין נראתה לי יחסית בסדר (אמנם לא ממש טבעית או נוחה, אבל לא נראתה לי נוגדת את חוקי האנטומיה), מלבד הרגל השמאלית (ימנית של הציור) שיש שם טעות קטנה.

זו דוגמא למקרים שבהם באמת צריך פידבק (אז תודה לכם :)), כי גם בכל שלבי העבודה כשעשיתי flip horizontal וסובבתי את התמונה לכל מני כיוונים (הרגל חשוב לגילוי טעויות), עדיין הפוזה נראתה לי (יחסית) הגיונית.

אולי אני אתקן, אם יהיה לי זמן..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני אישית למדתי ב"דרך הארוכה והלא ממש יעילה" - המון התנסות אישית ולמידה עצמית ללא שום הדרכה. רק יותר מאוחר (גיל 17 בערך) היה לי קצת שכל לחפש מקורות השראה והדרכה בספרות ובאינטרנט. אני אישית התחלתי עם המדריכים של FARP, שהם מצויינים להתחלה (ופופולריים מאוד, מוזר שלא נתקלת בהם): http://www.elfwood.com/farp/art.html

צריך לשים לב להבדלים בין הדרכות לגבי ההיבטים האומנותיים של ציור, כלומר מה זה קו (לא כזה טריויאלי כמו שכולם חושבים), מה זה צבע (יש המון מה לדעת), קומפוזיציה, תאורה, פרספקטיבה וכו'

לעומת הדרכות ספציפיות לגבי שימוש בכלים ברמה הטכנית - איך לרשום בעפרון, איך לצייר בצבעי מים, איך מציירים סוס/ציפור/בן אדם/..., איך לצייר בצורה דיגיטלית בפוטושופ...

לדעתי האישית, הקטגוריה הראשונה חשובה קצת יותר, כי מדובר בידע שבנאדם לא יכול לרכוש בעצמו ללא מקורות ייחוס, אלא אם כן הוא לאונרדו דה וינצ'י או מישהו דומה לו.

מדריכים שלא היה לי את המזל להתקל בהם בתחילת דרכי:

אוצר שלם של מדריכים אפשר למצוא ב about.com. קצת התמקדות:

http://painting.about.com/ לציור "מסורתי" ו- fine arts

http://graphicssoft.about.com/ להתמקדות בתוכנות גראפיות ובגרפיקה ממוחשבת בכלליות

והנה משהו שאני ממליץ לכל אחד להשתמש בו, אסור לפספס (ומומלץ מאוד להרשם כדי להוריד מסמכי PDF של הדרכות באיכות טובה):

http://www.drawspace.com/

עריכה: עוד משהו ששלפתי מה bookmarks שלי:

http://www.conceptart.org/forums/forumdisplay.php?f=42

מבחר גדול של טיפים שימושיים, מדריכים ואפילו סתם אנקדוטות קטנות אבל משמעותיות

(ובכלל, conceptart.org הוא אחד האתרים הטובים ביותר שאני מכיר לתחום האומנות הדיגיטלית ואומנות בכלל)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יפה מאוד,

אני מציע לך להשתמש ב poser לדמויות כדי לקבל את העמדה נכונה ופרופורציונלית לדמות(שלד אמיתי)

אפשר להוציא את הדמות(אפילו בצילום מסך) ב wire frame ואז יש לך נקודת מוצא נכונה לגוף האדם/חיות ושאר יצורים.

בהצלחה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה, אני מכיר את השיטות בסגנון (וזו שתארת היא באמת אחת הטובות ביותר). אני לא לקחתי את הציור הזה ברצינות, אז בין היתר לא עשיתי שימוש במקורות ייחוס כלשהם.

אם אני אמשיך, סביר להניח שאני אחזיר את השלשלאות שהורדתי לפני כן, ואז הפוזה תיראה הגיונית (תקנו אותי אם אני טועה).

ולגבי עיוותי הפרופורציות - אני דווקא מאוד מרוצה מהם, זה מה שרציתי להשיג (זרועות קצת ארוכות מדי, כפות ידיים ורגליים מאסיביות וכו')

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...