עבור לתוכן

מאוורר ZALMAN F3 רועש נורא, מה עושים? (ועוד שאלה על שליטה על מאווררים)

Featured Replies

פורסם

אהלן חבריה.. אחרי השדרוג היום של הקירור המעפן והרועש של הכרטיס מסך לACCELERO S1 שקט וקר (שחיברתי אליו מאורר 12 ס"מ של AC, זהה לזה שבקדמת המארז), הבנתי שהמאורר האחורי במארז, ZALMAN F3, נורא רועש..

שני המאוררים הנ"ל של ARCTIC COOLING, חדשים, פועלים באופן חרישי למדי אפילו ב1500 סל"ד. לעומת זאת, הזלמן F3 שמסתובב בסביבות 1800 סל"ד,כשלא הצלחתי לשנות את המהירות,רועש נורא.. האם זה נובע מעצם היותו זלמן F3? או שאולי הצטברות של אבק שניתן להפטר ממנה בקלות גורמת לכל הרעש? או שאולי אלו בכלל 300 הסל"דים הנוספים?

בינתיים ניתקתי את הזלמן, מפני שהוא מרעיש נורא.. אבל האם אפשר להציל אותו? או שאני אאלץ לקנות מאורר אחר שקט יותר במקומו?

ובנוגע לשני המאוררים של AC, איך אני יכול לשלוט על המהירות שלהם? SPEEDFAN פשוט לא עושה את העבודה (כן,קראתי ופעלתי לפי המדריך..) ואלו דגמי הPWM שכתוב עליהם במפורש שניתן לשלוט על מהירות הסיבוב שלהם..

תודה לעונים!

פורסם

אם אני לא טועה, הzalman zm-f3 120MM מגיע בקופסא עם נגד שמחובר לכבל, את הנגד הזה תוכל לחבר ואז מהירות הסיבוב יורדת ואיתה גם הרעש.

זה נקרא ה"מצב שקט" שלו , זה מוסבר על האריזה של המאורר אם יש לך אותה , אם לא -הינה (מידע שקראתי באינטרנט) :

על מצב "רגיל" (ללא הנגד) - הוא מסתובב על 1800RPM ו רעש של 34DBA .

על מצב "שקט (עם הנגד שהיה אמור להיות בקופסא שלו) - הוא עושה 900RPM ורעש 20DBA .

פורסם
  • מחבר

אתה לא מבין כמה עזרת לי! אתמול גיליתי שאפשר לחבר את שני המאוררים של AC אחד לשני והם פועלים על המהירות המקסימלית ושקטייייים.

הייתי בטוח שכבר מזמן אין לי את הקופסא של הזלמן אבל מסתבר שהיא עוד הייתה אצלי והנגד היה בפנים. אני רק מקווה שכלום פה לא יתחמם יותר מדי עכשיו..

חוצמזה, אולי אני אקנה מאטרר 120 נוסף של AC, כי הם ב1500RPM ו24.5 dB..

פורסם

שאלה... איזה מאוורר זה של AC שיש לך? קישור או דגם מדויק בבקשה.

ואיך חיברת מאוורר לS1? עם אזיקונים?

דרך אגב ddd זה לא באמת המאפיינים שלו. בתכלס הוא עושה 34dBA במצב שקט ובמצב רגיל 45dba.

והRPM לא אומר שום דבר. במצב שקט הוא נותן 40CFM (דחיפת אויר) ובמצב רגיל 76cfm..

ובשביל 40CFM -יותר מ30דציבלים ממרחק של מטר- זה יותר מידי.

זה אחלה מאוורר אבל יש יותר טובים.. הרבה יותר טובים.

פורסם
  • מחבר

המאוררים של AC..

ArcticFan AF12025 PWM 120mm‎

קניתי מKSP..

אלה לא בדיוק אזיקונים, אבל אותו עיקרון. זה חוט ממתכת כלשהי (דק וע"כ גמיש) שעטוף בציפוי ירוק כזה.. משתמשים בו לסידור חוטים והוא בא בגליל כזה. מכניסים,מהדקים ומלפפים בסוף.

76CFM זה הרבה יותר מהACים שלי שעושים 53 משהו כזה.. כדאי לי לשים את הזלמן על הS1 ולהעביר את הAC אחורה? ככה אני בטח גם אשמע את הזלמן פחות, והכ. מסך יהיה עוד יותר קר! (למרות שהוא על 42 מעלות במנוחה שזה אחלה, בOC ל621\770..)

מה שכן המעבד שלי על 51-52 ואני לא יודע אם זה בסדר (E4400 עם BT בOC ל2.8) הBT פועל על מצב שקט במנוחה, 800 RPM משהו כזה.

ד"א ניקיתי קצת את הזלמן, הורדתי את המדבקה, פתחתי את הפלסטיק שמוביל לציר וניקיתי קצת עם נייר טואלט את האבק, לא שימנתי.. אבל עכשיו הוא קצת יותר שקט מקודם, אבל עדיין שומעים אותו הרבה יותר מהACים...

פורסם

אוקיי תודה על האינפורמציה..

בנוגע לZM-F3, הוא מאוורר רועש והדבר היחיד שאתה יכול לעשות זה לחבר את הנגד ובכך להפעיל אותו במצב "שקט".

ואני לא חושב שיועיל להעביר את המאוורר מאחור לכרטיס מסך.. למרות שזה גם תלוי במיקום של המארז שלך- כלומר מה יותר קרוב אליך.

פורסם
  • מחבר

הצד האחורי של המארז הכי רחוק ממני.. חשבתי להעביר אותו מפני שהמאורר של הכרטיס מסך פונה כלפי מטה ולא ממש כלפי חוץ.. אבל בגלל שזה דורש הוצאה של הכרטיס ואני לא מתכוון להפוך את הפעולה אם אני לא מרוצה, וגם בגלל שהכ.מסך כבר מספיק קר והמעבד לא, אני אשאיר את זה ככה בינתיים. אני רק צריך לדעת אם 50-51 מעלות במנוחה זה סביר (TJUNCTION 100). במאמץ מלא (קרייסיס) זה מגיע ל71-73 לפי CORETEMP 0.99, ושם זה נשאר.

פורסם

אם 70 זה המקסימום שזה מגיע אליו, אתה לא צריך לדאוג לגבי שום דבר. כל עוד אתה לא רוצה לעשות OC כמובן.

אתה יכול לקרוא תגובה שכתבתי למישהו אחר בה פירטתי קצת לגבי דברים קטנים שניתן לעשות שמשפיעים יחדיו המון על הטמפ'.

http://hwzone.co.il/community/index.php?topic=354859.msg3065437#msg3065437

פורסם
  • מחבר

זה 73, וזה כבר על OC מ 2 ל2.8..

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים