איך בסוף קניתי PLASMA PANASONIC 42 - אודיו וקולנוע ביתי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

איך בסוף קניתי PLASMA PANASONIC 42


alex.turovsky

Recommended Posts

הלכתי אתמול קניתי לי בסוף בכלל לא LCD כמו שרציתי בהתחלה אלא PLASMA 42.

הסבר:

כשקראתי ביקורות באינטרנט הכל היה נחמד. כמעט שקניתי LCD שהאתר DTOWN מאוד התלהב ממנה

http://www.dtown.co.il/index.php?news=388

אבל . . . כגודל הציפייה כך גודל האכזבה. כשהלכתי לראות והבנתי את ההבדלים ה LCD נזרק מייד מהראש כי איכות הצפייה בתכני ה YES וה HOT כל כך גרועה בכל LCD שראיתי שלא רציתי לגעת בו.

ל PLASMA יתרון שכל דבר נראה עליה מדהים. שידורי דומים ל CRT ב5 אלף שקל האיכוןתי שהיה לי 34 אינץ' של JVC (שכרגע עומד למכירה).

זה תומך 780P וגם 1080P במין מצד שלא יודע איך להסביר, כאילו הוא או דוחס אותו או משהוכזה, אבל ראיתי עליו I ROBOT ממדיה סטרימר ב 1080P בחנות ונראה מדהים אז לא יודע מה כל הבלבול שכל ללא תכלית - זה נראה מדהים על PLASMA .

החלפתי את מודול ה שהגיע עם כניסה אחת למודול משודרג עם 2 שיהיו 2 (אחד לממיר HOT HD שאני מזמין והשני למדיה סטרימר POPCORN 110(מזרימדיה) שמגיע עוד מעט לישראל במחיר של כ1500 שקל סה"כ.

המסך הוא PANASONIC TH42PH10 עם העיצוב הכי יפה שהיה בחנות. בלי עובי משתנה מהצדדים. גבולות דקים ונראה כמו מסגרת לתמונה. מדהים.

http://zap.co.il/models.aspx?Sog=E-TV&DB189989=190039&DB4091=4092

Tiltmount.jpg

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שאלות -

1- לא ברור לי בכלל איך זה תומך 720P כאשר הרזולוציה היא 1024x768. ע"פ הנתונים זאת לא טלויזית HD כלל, אלא HD READY, שזאת שיודעת לשנמך אותות HD שהיא מקבלת... מה האיכות של הdownscale זאת כבר שאלה אחרת שמאוד תלויה בעיבוד תמונה של הטלויזיה...

2- כשאתה אומר איכות של HOT/YES - יש הבדל בין איכות שיוצאת מהממירים הרגילים לבין איכות שמתקבלת מממיר HD? (הכוונה לערוצים הרגילים כמובן)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בחנות חיברתי דרך מזרימדיה TIVX 3500 את הסרט I ROBOT באיכות 1080P וזה ניגן את זה נפלא. לא יודע איך, אבל זה שבה את ליבי שלמרות שזה לא FULL HD, זה עשה משהו (בטח יש לזה איזה מושג UPSCALING או DOWNSCALE) וניגן את הסרט ככה שבסצינה הראשונה ראו ל WILL SMITH כשהוא מתגלח את הזיפים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רואים טוב בממיר בגלל שלפלזמה יש רזולוצייה נמוכה יחסית, לכן התמונה נמתחת פחות ממסך lcd.

אבל מה שמעניין זה דווקא למה לקחת פלזמה כשאתה יודע שאתה מזמין ממיר hd, היית יכול להנות יותר ברזולוציית hd אמיתית..

בכל מקרה, משובחת ('פנסוניק' לא בא ברגל..).

תתחדש!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בחנות ראיתי עליה גם שידור YES HD(ערוץ ספורט כולשהו ששידר את משחק הכדורסל של ה DREAM TEAM מול סין) וראו מצויין. אני אומר לך שגם 1080P ראו מצויין אז למה אתה חושב שלא רואים טוב ? ראיתי את אותו שידור גם על ה LCD של ולא היה הבדל.

אז הבנתי שכל הסיפורים האלה על "פערים" בין LCD ל פלאסמה זה בולשיט.

ואגב - בפלאזמות החדשות יש כבר המון מנגנונים נגד צריבה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא רואים נפלא כי הרזולוציה של הטלווזיה נמוכה אלא בגלל שזו טלווזיה טובה מחברה טובה. זה שטלווזיה היא לא HD זה לא אומר שאמורים לראות בה רע. אמנם טלווזית או FHD מקבילה (שתהיה מן הסתם יקרה יותר) תייצר תמונה יותר עד הרבה יותר טובה אבל שוב - זה לא אומר שמה שפחות מזה אמור להראות רע. סה"כ הרזלוצייה היא לא הכי נמוכה שיש בפלאזמות ויש לה עוד כמות פיקסלים יפה מאוד לעומת טלווית SD, זה אמנם לא נותן תמונת HD אבל נותן תמונה קרובה ויפה מאוד כל עוד מדובר בטלווזיה טובה שלרוב גם תגיע מבית טוב.

תמיכה של 720 ו 1080 זה לא חומרתי אלא יכולת תוכנתית לקבל רזולוציות אלו כINPUT ולהציגן על הרזולוציה הנמוכה יותר של המסך ע"י DOWNSCALE ועיוות התמונה ליחס 3:4 של הפיקסלים. היחס הלא ריבועי של הפיקסלים הללו במסכי פלזמה עם הרזולוציה הזו (שעדיפה ללא ספק על פלאזמות SD רגילות) גורם להם להיות פחות אופטימלים לשידורי מחשב וטקסט ולפעמים לבעיות ביחס התצוגה (המקור מכרטיס המסך הוא 4:3 והתוצאה אמורה להימרח ל 16:9), אבל בסופו של דבר היא אמורה לשמש לסרטים, היא עדיפה ללא ספק על פלאזמות SD רגילות שלא אמורות להיות שונות בנושא זה בעיקר בעידן שסרטים ברזולוציה גבוה מתחילים להיות נפוצים. ובכלל פחות אופטימלי לא אומר בלתי שמיש, בהחלט ניתן לעבוד איתן על כל דבר ולהינות. סה"כ פלאזמות טובות ברזולוציה של 1024 נותנות תמונה יפה עם הנאה רבה, זה אמנם לא HD, אבל ביחס למחיר זה בהחלט שווה והרזולוצייה מתקרבת ל . פלאזמה זהה ברזולוצית כבר תקפיץ את המחיר מעלה. וזה לא שטלווזיות LCD מודרניות נחותות, פשוט המינימום בהן הוא והמחיר לאיכות זהה הוא בהתאם, פלאזמה מאפשרת מחיר טוב יותר ע"י רזולוציות נמוכות או רזולוציות ביניים - ויש אנשים שמנצלים זאת ונהנים מכך.

אמנם בעידן שבו סרטי HDR נהיים המוניים וקלים להשגה (בין היתר תודות לסיום הקרב בין הפורמטים השונים של סרטי HD) מסך ברזולוציית HD נהיה כדאי הרבה יותר, אבל לא מעט אנשים מחליפים ציוד תוך זמן קצר (לא 5 שנים) ושידורי הטלווזיה כרגע (לא HD) דווקא זועקים למסכים עם רזולוציות נמוכות יותר (אלא אם כן משקיעים באיכות).

בכל מקרה תתחדש, אני לאחרונה עברתי גם כן לגדלים של 70-80 אינטש עם HDR, גם כן של פאנאסוניק המעולה. אין מילים לתאר את החוויה וכאן כבר מורגש צורך אמיתי ב FHD, אבל 20-30 אלף ש"ח לא הולכים ברגל. בכל מקרה שידורי טלווזיה גם ככה לא מעניינים אותי, אז המקרן היה התשובה האופטימלית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...