החלפת מצבר באל-פסק Gamatronic SmartCompact 850VA - ספקים ומארזים - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

החלפת מצבר באל-פסק Gamatronic SmartCompact 850VA


QttP

Recommended Posts

ברשותי אל-פסק של גמאטרוניק מדגם SmartCompact 850VA. האל-פסק בן 4 שנים בערך, וכמובן, המצבר כבר לא מחזיק.

גמאטרוניק רוצים 160ש"ח עבור המצבר + 50 עבור עבודה, שזה סביר, הבעיה היא שצריך או לשלוח או להביא את האל-פסק לירושלים (מה שמייקר את הסיפור).

האם יש אפשרות להשיג מצבר חילופי ולהחליף לבד?

המצבר שנמצא בתוך האל-פסק הוא ה-Long WP1234W:

http://www.setronic.dk/Datasheets/LONG/AGM/WP1234W.pdf

יש מצב להשיג כזה או אחד תואם במימדים ובמאפיינים החשמליים שיתאים?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא יודע מהיכן אתה בארץ, אבל יש להם סניף שירות בתל אביב. אם תתקשר אליהם לירושלים

בטוח שתקבל את הטלפון של המשרד של אילן שי בתל אביב.

הסוללה עצמה היא סוללת 12V-7Ah רגילה וסטנדרטית. אפשר להשיג כזו גם 8Ah או אפילו 9Ah שתיתן לך עוד קצת זמן גיבוי על חשבון זמן טעינה מלאה ארוך קצת יותר.

אצל רוזטק היו כאלו ואצלו הודפס עליהם דגם RC12-7, לא יודע אם הוא מוכר לבודדים אבל אולי למשתתפי הפורום יתן יחס מיוחד. יש עוד חנויות לדברים כאלו.

ההחלפה קלה מאד, בתנאי שיש מברג פיליפס דק קצת ארוך. כמו כן יש מאד להזהר כי במוצא המערכת בשקעים ובעוד כמה נקודות במעגל יש מתח 230V כאשר המערכת בכלל לא מחוברת לחשמל, אלא רק מהבטריה עצמה כמו במצב של הפסקת חשמל. מגע מקרי בנקודות "חמות" עלול להביא להתחשמלות כשאין לך כל הגנה. כמובן שלנתק לא רק כבל החשמל אלא גם כל צרכן המחובר אליה.

נתק בזהירות החיבורים ואז הוצא הסוללה. הקפד לא לגעת האף חלק אחר ובמיוחד לא במעגל המודפס או בחלק אלקטרוני או ביציאות של השקעים הפנימיים שלו. הזהר ממגע בין החיבורים - קצוות החוטים - של ה (+) ושל ה (-) המתחברים לסוללה ביניהם לבין עצמם. הקפד להחזיר כל קצה של כבל למקומו כמו בסוללה שהוצאת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה רבה על התגובה וההסבר המפורט.

כשפתחתי את האל-פסק (לאחר כיבויו וניתוק של כל הכבלים החיצוניים, כמובן), לא נתקלתי בשום בעיה לנתק את ארבעת הברגים של המצבר. בחוטי הפלוס והמינוס כבר נזהרתי לגעת, שכן אני מודע לסכנות ההתחשמלות. אני מניח שנקודת החיבור נמצאת באזור הקרוב למצבר, מתחת לחומר המבודד. כיצד אני מנתק/מחבר? מעולם לא עשיתי זאת בעבר, ולכן חששתי סתם למשוך.

אין לי צורך ממשי בזמן גיבוי ארוך במיוחד, לכן גם מצבר 7Ah יספיק לי. המטרה היא פשוט שהאל-פסק יחזיק את המחשב בזמן נפילת חשמל, גם ל-3 דקות שיספיקו לכבות הכל בצורה מסודרת. כרגע זה לא קורה - בכל ניתוק של האל-פסק מהשקע יש נפילה שגורמת לכיבוי המחשב (לפעמים ניתן להדליקו מיד אחר-כך והוא אפילו מחזיק איזה דקה-שתיים על המצבר, אבל מה זה עוזר לאחר הכיבוי הראשוני?)

בהחלט אבדוק עם רוזטק וגם אבחן אפשרות להגיע לנקודת השירות בת"א (יהיה לי יותר נוח מאשר לירושלים).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ובכן, קראת נכון :)

אנו משווקים מצברים למעלה מ- 12 שנים למרבית חברות האל-פסק.

המצבר שלך הוא 12 וולט 7 א"ש

יש לנו במלאי מצבר מתוצרת ENERSYS שרכשה את YUASA בקיבול זה ומחירו 80 ש"ח

יש לנו גם מצבר באותה מארז בקיבול 8.5 א"ש ומחירו 90 ש"ח

המחירים לא כוללים מע"מ

ההחלפה כאמור מעלה מאוד פשוטה וקלה.

ארבע ברגים בתחתית המוצר ומתגלה המצבר במלוא הדרו. (לא לשכוח לנתק כבל זינה !!)

המצברים מגיעים טעונים בכ- 80%, גמר טעינה ל- 100% במצב זה אמור להיות תוך מספר קטן של שעות.

(לא ששזה אמור להשפיע על פעולת האל פסק שמיד נכנס למצב עבודה).

צביקה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה רבה על התגובה וההסבר המפורט.

...... אני מניח שנקודת החיבור נמצאת באזור הקרוב למצבר, מתחת לחומר המבודד. כיצד אני מנתק/מחבר? מעולם לא עשיתי זאת בעבר, ולכן חששתי סתם למשוך.....

הכבלים מחוברים בעזרת "נעל כבל" בדומה לזו שיש אצל חשמלאי , לדוגמא. החלק שהכבל צמוד אליו "מתלבש" בדחיפה על הלשונית שעל המצבר. פשוט מושכים את הכבל מהמצבר כשאתה מחזיק בקונקטור שלו (בנעלך כבל) המצופה לרוב בשרינק אדום או שחור (פלוס או מינוס) ולא אוחזים מהכבל עצמו שלא ינתק מהחיבור הזה, ה"נעל" הזו. אפשר לנדנד קצת את הקונקטור ימינה-שמאלה תנועות עדינות וקצרות תוך כדי משיכה, ה עוזר בניתוק. אפשר להשתמש במברג קצר לדחיפת ה "נעל כבל" מהחיבור שלה שעל הנצבר.

לגבי מצברי יואסה שמציע צביקה (רוזטק), היות והוא מורח (הדפסת משי, לא במשמעות השלילית.....) את הלוגו והשם שלו על המצבר, להבדיל מכאלו שנמנעים מלזהות את עצמם, הדעת נותנת שהוא גם מוכר סחורה טובה. בנוסף, לקח לי זמן עד שהאסימון נפל וקישרתי את הלוגו לכמויות הסחורה שהיינו קונים בזמנו בצבא, כאשר עשיתי פעילות רכש שם. אז כדאי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

במחירים הנתונים, כבר שווה לי ללכת על ה-8.5AH.

כיצד אוכל לרכוש אותו מכם? האם עליי להגיע אליכם לאזור תעשיה ראש העין? האם יש חנות במקום אחר?

תודה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מצבר RC12-8.5 נושא את לוגו חברתנו (בגאווה)

אז מי מייצר את זה הנושא את הלוגו שלכם? מה ההבדל? יש לי כרגע אחד RC12-7 עם הלוגו שלך בתור מחזיק/מעצור לדלת שהוצאתי ממכשיר אל-פסק של השכנים שלך מאיזור התעשיה בפרק אפק. זה אחרי שעבד יופי לפחות 4 שנים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...