קירור ה 4850 עובד יופי.. אפשר להרגע.. - כרטיסי מסך - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

קירור ה 4850 עובד יופי.. אפשר להרגע..


jacko_il

Recommended Posts

אז ככה, משתמשים רבים שקנו את הכרטיס (זה כולל אותי) או כאלה שמתכננים קניה שלו וחוששים מהטמפ' הגבוהה של הכרטיס ומכך שמהירות האיוורור שלו נמוכה..

אני שמח לבשר לכם שהכל עובד פיקס. אין שום בעיה לקירור של הכרטיס או להגדרות בדרייבר.

כמו רבים אחרים פה ברגע שקבלתי את הכרטיס בדקתי בדרייבר את הטמפ' ונלחצתי. "80 מעלות במצב מנוחה !! מה ייקרה במאמץ !? 110 ?!!".. רצתי לחפש פתרונות ברשת ומצאתי כמו רבים אחרים את הרעיון של לערוך את מהירות האיוורור ולהרים אותה ל 40%.. פתרון פלא זה הוריד את הטמפ' במנוחה בכ 20 מעלות לפחות ובמאמץ בעוד כמה מעלות בודדות.. כמו רבים אחרים כעסתי מאד על הדרייבר המעאפן של ATI שלא יודע לקרר את הכרטיס..

אבל מה, טעיתי, המצב האוטומטי לא רחוק מהמצב של ה 40% איוורור במאמץ. איך זה יכול להיות ? = פשוט מאד, הדרייבר מעלה את מהירות המאוורר בצורה לינארית לטמפ' שלו כאשר אני משער שהוא מתוכנן לשמור על הכרטיס בטמפ' של 80 מעלות (ככה זה לפחות נראה מהבדיקות).

במצב האוטומטי הטמפ' במאמץ לאורך המון זמן לא עברו לי את ה 89 מעלות כאשר במצב של איוורור על 40 מעלות הטמפ' הגיעו לאזור ה 84..

אפשר בפירוש לשמוע את מהירות המאוורר עולה כאשר הוא מתחיל להתחמם ומיד יורדת כאשר יוצאים מיישום 3D והטמפ' יורדת מעט..

אפשר להתווכח שעות על למה ATI בחרו לשמור את הכרטיס דווקא בטמפ' כזו.. ואני די נוטה להסכים האמת ברוב הזמן.. אך יש מאחורי זה מעט הגיון:

1) זה לא ממש מפריע לכרטיס שהוא נמצא ב 80 מעלות. זה לא בשר אדם..

2) יותר בריא לחומר להשאר סביב טמפ' קבועה מסויימת מאשר לעבור חימום וקירור בפערים גדולים בתדירות גבוהה - זה גורם לעיוות החומר.

3) שקט מופתי במצב עבודה ללא מאמץ. (למרות שגם עד 40% הקירור לא מורגש)

*בטוח אפשר על עוד סיבות.. אבל אלו נראות לי הכי הגיוניות וחשובות..

בכל מקרה , אני אישית בטלתי את מצב הפרופילים.. ואני מזמין אתכם לנסות לבד ולשתף אותי בדעות ותוצאות שקבלתם..

נ.ב - מאחר ו ATITOOL לא עבד לי עם הכרטיס ורציתי לראות טמפ' LIVE תוך כדי ההרצה מצאתי פתרון קצת לא מקצועי אולי אך עבד לי יופי :

תורידו את הדמו הגרפי הזה : http://75.125.130.82/download/Demos/Quest3D_Demo_AzureTemple.exe (די דומה להעמסה של 3DMARK) ותריצו אותו בחלון ולא במסך מלא במקביל תפתחו את הדרייבר ותראו טמפ'.. למרות שמד עומס ה GPU נמצא תמיד על 100% אני לא בטוח שזה מאמץ את הכרטיס כמו בדיקת לדוגמא.. אבל הרעיון הוא יותר בשביל לראות / לשמוע את מהירות המאוורר עולה ביחס לטמפ'..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...