פורסם 2008 ביולי 1717 שנים זהו עניין אחר.איך לעזאזל אתה רוצה שהבודק יבין כיצד הסקת את המסקנות??אינדוקציה? להסיק מסקנות? מה הקשר לעזאזל?כתבתי שם איך זה נראה עבור K ואיך עבור K+1, העברתי אגפים וסידרתי הכל ככה שיוצא משהו שאנחנו יודעים שהוא נכוןמה צריך להסיק מזה בדיוק?אך זהו לא העניין. העניין שהוא [משהו נגע בזה] הוא שלא מלמדים אותך למה אלא מלמדים אותך איך.אני חושב שאלו שיש להם מספיק הגיון כדי להבין את זה יוכלו להבין את זה לבדואלו שאין להם מספיק הגיון - מה הטעם ללמד אותם?אני בטוח שנדירים תלמידי התיכון שיודעים מהי הגדרת הגבול המדיוקת, אך בכל זאת זה לא מפריע להם לגזור עשרות פונקציות במשך התרגול. זה מה משנה? גם אם הם יבינו איך עושים את זה, את הדרך שבה זה נעשה, זה ישנה משהו? הם עדיין יעשו את זה לפי הנוסחאות גזירה מיידיות, גם באוניברסיטה לימדו אותי ככה... קיבלתי הסבר, ואז נתנו נוסחאות מיידיות (שחלקן היו ברורות מאליהן בעקבות ההגדרה) ובזה השתמשנולעזאזל איך אנשים עושים דברים בלי להבין מה בעצם הם עושים,האם מותר לעשות מה שהם עושים ולמה דוקא כך הם עושים? אני לא חושב שמעניין אותם למה דווקא ככה עושים, הרבה אנשים רואים במתמטיקה נטל מיותר ומעצבן, ומלמדים בביצפר מה מותר ומה לא
פורסם 2008 ביולי 1717 שנים אני הייתי בתוכנית של "בר-אילן" (למי שלא יודע בתוכנית מסיימים את הבגרות 5 יח"ל בכיתה י')..ושמה למרות קוצר הזמן, מלמדים אותך הכל, למה עושים אינטגרל לפונקציה כדי למצוא את השטח, מה זאת הכוונה בגבול.. הכל...כי שמה בונים על זה שהתלמידים יבינו את הדרך ולא יעשו כמו רובוטים, בלי להבין...
פורסם 2008 ביולי 1717 שנים אינדוקציה? להסיק מסקנות? מה הקשר לעזאזל?כתבתי שם איך זה נראה עבור K ואיך עבור K+1, העברתי אגפים וסידרתי הכל ככה שיוצא משהו שאנחנו יודעים שהוא נכוןמה צריך להסיק מזה בדיוק?אני חושב שאלו שיש להם מספיק הגיון כדי להבין את זה יוכלו להבין את זה לבדואלו שאין להם מספיק הגיון - מה הטעם ללמד אותם?זה מה משנה? גם אם הם יבינו איך עושים את זה, את הדרך שבה זה נעשה, זה ישנה משהו? הם עדיין יעשו את זה לפי הנוסחאות גזירה מיידיות, גם באוניברסיטה לימדו אותי ככה... קיבלתי הסבר, ואז נתנו נוסחאות מיידיות (שחלקן היו ברורות מאליהן בעקבות ההגדרה) ובזה השתמשנואני לא חושב שמעניין אותם למה דווקא ככה עושים, הרבה אנשים רואים במתמטיקה נטל מיותר ומעצבן, ומלמדים בביצפר מה מותר ומה לאזה שזה לא מעניין אותם זה בעיה שלהם.אך יכולת הניתוח שלהם וההבנה שלהם כיצד לתקוף תרגיל בצורה טקטית תהיה מאוד מוגבלת ולכן אם יתנו [מה שלא עושים ובגלל זה אנחנו נחשבים נכים] תרגיל מעט מתוחכם רוב מי שלא הבין לא לא יהיה בעל כלים טובים לפתרון.ואני אומר את זה מנסיון אני קראתי את כל ההגדרות המדיוקות בוויקיפדיה וזה מאוד הקל עלי בהבנת הדברים ושלא לדבר על פתירת תרגילים.אני מוצא את מבחני הבגרות פה מאוד מאוד קלים עקב צורת הלמידה הלא מחפפת שבה למדתי, לדעתי אם ילמדו לעומק בבית הספר התלמידים ידעו בצורה הרבה יותר טובה כיצד לפתור תרגילים מבלי שפתרו הרבה כאלה.
פורסם 2008 ביולי 1717 שנים אני הייתי בתוכנית של הטכניון שמה מסיימים בי"א, התוכנית נפלה, אף בית ספר לא עמד בציפיות.התוכנית הייתה מחורבנת (לימדו אותנו כמו מיני דברים לא חשובים כמו פתירת חידות מתמטיות), כמות החומר שהיינו צריכים להשלים בין הקבצותהשונות שהיו בז' היו מדהימות (הקבוצה שאני הייתי בה היה חסר לה רבע מהחומר שלמדה קבוצה אחרת, וקבוצה נוספת לא למדה חצי,כל ההקבצות היו אותה רמה...).אני רק יכול להגיד שאני מצטער על כל רגע שהייתי בתוכנית.המבחנים אצלנו נעו בין נכשל ל70, ורק אצלי ועוד שתיים היו עוברים את ה70.בתחילת כיתה י' עשו לנו מבחן ופשוט רבע עברו, אני עשיתי הכל נכון אבל קיבלתי 70 כי לא" נימקתי" (ירד לי 30% מהתרגיל המזדיין כשביקשו ממני לגלות עבור אילו ערכים לפרבולה יש שתי נקודות חיתוך, לא כתבתי שלינארי (ביקשו פרבולה) והמורה המזדיינת שלנו אמרה שאנחנותמיד צריכים לכתוב או לכתוב שלא צריך).
פורסם 2008 ביולי 1717 שנים זה שזה לא מעניין אותם זה בעיה שלהם.אך יכולת הניתוח שלהם וההבנה שלהם כיצד לתקוף תרגיל בצורה טקטית תהיה מאוד מוגבלת ולכן אם יתנו [מה שלא עושים ובגלל זה אנחנו נחשבים נכים] תרגיל מעט מתוחכם רוב מי שלא הבין לא לא יהיה בעל כלים טובים לפתרון.ואני אומר את זה מנסיון אני קראתי את כל ההגדרות המדיוקות בוויקיפדיה וזה מאוד הקל עלי בהבנת הדברים ושלא לדבר על פתירת תרגילים.אני מוצא את מבחני הבגרות פה מאוד מאוד קלים עקב צורת הלמידה הלא מחפפת שבה למדתי, לדעתי אם ילמדו לעומק בבית הספר התלמידים ידעו בצורה הרבה יותר טובה כיצד לפתור תרגילים מבלי שפתרו הרבה כאלה.למה בעייה שלהם? עובדה שהם מסוגלים לפתור תרגילים קלים יחסית ככה, בלי לדעת, אם כבר זה בעייה של מי שיכריח אותם ללמוד את זהאני יודע שזה מאוד מקל להבין... אבל בכל זאת P:
פורסם 2008 ביולי 1717 שנים דעתי היא שמשהו שמתעסק המון במשהו שהוא לא מבין לחלוטין הוא לא אחר מכסיל.אני פשוט לא מבין איך אפשר לפתור תרגיל בגיאומטריה ע"י שימוש במשפט שלא מבינים\מכירים בכלל את ההוכחה שלו.אני לא מבין איך אפשר לגזור פונקציה בלי לדעת מה זה נגזרת.ואני לא מבין איך המורים שלנו לא מבינים שהתלמידים חייבים להבין את זה.
פורסם 2008 ביולי 1717 שנים לא כולם מסוגלים או רוצים להבין את זה. ברצינות גמורה, תחשוב כמה אחוז מהתלמידים בסוף יחזיק תעודת בגרות בכלל. וכמה אחוז מתוכם בכלל ימשיכו לאוניברסיטה או למכללה, ומתוך אלה שימשיכו- כמה מאלה יצטרכו את הידע הזה לחיים שלהם? מעט מאוד, איפשהו באזור ה15% ומטה של התלמידים בחתך ארצי. אז אתה לא יכול לכפות על התלמידים להבין ולחקור לעומק. אתה כן דורש שכולם ידעו מתמ' ברמה של שלוש יחידות לפחות, אבל הבנה והעמקה שהם ההגיון והרציונל מאחורי הפעולות, כמו גם חיבור של התחומים השונים של מתמטיקה ולא למידה שלהם בתור נושאים נפרדים ולא קשורים זה דברים שאי אפשר להתעסק איתם בתיכון בכלל האופי ההטרוגני של הכיתות והתלמידים. חוץ מזה, לא כולם מסוגלים אפילו להתעסק בדברים כאלה- גם אם היו רוצים! מה אכפת לתלמיד מה המקור של המשפט או מה ההגיון מאחורי נגזרת אם הוא הולך ללמוד בכלל תיאטרון אחרי התיכון? או משפטים, או הרבה מאוד תחומים אחרים? כל מה שהוא צריך זה ציון בגרות מקסימלי כדי להתקבל לאן שהוא רוצה וזה הכל.אלו שרוצים לדעת הם אלו שבסוף יילמדו את הדברים האלה באוניברסיטה או בהמשך.
פורסם 2008 ביולי 1717 שנים אתה צודק בהחלט והטעות היא שלי ששחכתי לציין זאת - כל מה שדברתי היה מכוון למי שלומד 5 יחידות.לדעתי תלמידי 5 יחידות חייבים לדעת את כל ההגדרות המדויקות וכל ההוכחות של המשפטים שכן הם בחרו ללמוד מתמטיקה בכזאת "רמה".
פורסם 2008 ביולי 1817 שנים אתה צודק בהחלט והטעות היא שלי ששחכתי לציין זאת - כל מה שדברתי היה מכוון למי שלומד 5 יחידות.לדעתי תלמידי 5 יחידות חייבים לדעת את כל ההגדרות המדויקות וכל ההוכחות של המשפטים שכן הם בחרו ללמוד מתמטיקה בכזאת "רמה".אצלנו בבית הספר יש קבוצת 5 יחידות מואץחוץ מזה שבמקום 2 בגרויות השנה הם עשו אחת שנה שעברההם גם לומדים יותרמקבלים העשרהלא הבנתי בדיוק במה, אבל אני חושב שהוכיחו להם שם כמה דבריםבכל מקרה, לא כל דבר אפשר להוכיח בפשטותגם אם תלמד אותם את ההוכחות, מחר הם ישכחו אותן, ואם תבחן אותם על זה הם רק ישננו את זה, ומעטים אלו שיבינואני מסכים איתך שהרבה יותר נוח כשאתה יודע למה זה ככה, אבל אני לא חושב שאתה יכול להגיד מה צריך ומה לא צריך לעשות, אתה מספיק חכם בשביל להבין ולך גם איכפת מזה, אבל לך תדע איך זה הולך אצל השאר, אולי הם לא יהיו מסוגלים לזה?
פורסם 2008 ביולי 1817 שנים זהו, העניין הוא שלדעתי מי שלא מסוגל\רוצה להבין\ללמוד את ההוכחות לא מתאים ללמוד ב5 יחידות.
פורסם 2008 ביולי 1817 שנים זהו, העניין הוא שלדעתי מי שלא מסוגל\רוצה להבין\ללמוד את ההוכחות לא מתאים ללמוד ב5 יחידות.ו4 יחידות זה קל מדי בשבילואז איפה תשים אותו? בכיתה מתחת לרמה שלו או בכיתה מעל לרמה שלו?אם כבר אז עדיף לעשות משהו כמו 5 יחידות ששם ילמדו את ההוכחות של כל הדבריםואז מי יהיה שם? אולי 10 אנשים בקושי, כי את רוב האנשים לא מעניין למה זה נכון, העיקר שהפתרון נכון
פורסם 2008 ביולי 1917 שנים מדובר בחתך אוכלוסיה קטן מאוד. אם ניקח את השכבה שלי מתוך 120 תלמידים רק כ5 מבינים את המתמטיקה לעומק יחסית
פורסם 2008 ביולי 1917 שנים מדובר בחתך אוכלוסיה קטן מאוד. אם ניקח את השכבה שלי מתוך 120 תלמידים רק כ5 מבינים את המתמטיקה לעומק יחסיתהממ, זה קרוב למצב אצלנו, בערך 360 תלמידים נראה לי ומהצצה שלי בכיתה של מתמטיקה מועשר יש שם בסביבות ה10+
פורסם 2008 ביולי 1917 שנים זוהי הבעיה!כדי שממוצע הציונים יהיה גבוהה יותר צריכים לחפור יותר בשיעורים על תיאוריה ואז יהיו יותר ויותר תלמידים שידעו את החומר לעומק וכתוצאה מכך יהיו בעלי כלים מפותחים יותר לפתירת תרגילים.
פורסם 2008 ביולי 1917 שנים שאר התלמידים לא היו מסוגלים להגיע לרמת ההבנה שאתה מדבר עליה, גם אם יסבירו להם בכל דרך. אותה "יצירתיות" מתמטית היא תכונה שניחנתה בה ורק עוד אחוז קטן מהאוכלוסיה. נ.ב. ככה זה כשאתה גר בקרית גת
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.