עבור לתוכן

מכונית שעובדת על מים

Featured Replies

פורסם

אולי חלאס עם המכונית אוויר X: אם זה היה רעיון כל כך גאוני זה כבר היה מיושם...

התחילו להכניס אותן לשימוש במתכונת נסיונית בצרפת כבר, אז כן, זה מיושם :s07:

  • תגובות 102
  • צפיות 9.6k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

יותר חשובה היא הורדת המס למכוניות אפס פליטה ל10 אחוז. למיליונר לא איכפת שההאמר שלו יעלה קצת יותר, אבל אנשים רגילים או חברות שבאות לקנות רכב חדש יוכלו לחסוך סכום משמעותי

מכונית אפס פליטה תעלה כמו מכונית רגילה עם מס של 100%.

פורסם

madness?

פורסם
  • מחבר

מכונית אפס פליטה תעלה כמו מכונית רגילה עם מס של 100%.

לצערי אני מסכים.

במדינה אין הורדת מיסים לטובת הצרכן.

ואם כן, יעלו מחירים במקום אחר.

שורה תחתונה אתה תשלם אותו סכום, אם לא יותר.

אני לא חושב שהישועה תבוא מהכנסת, אלא מהאזרח הקטן.

כמו הקומבינה הנחמדה של מיחזור שמן טיגון לשימוש כדלק,

כך רכבים על מים, אויר דחוס או חשמל יכנסו לייצור סדרתי ושימוש יומיומי אך ורק לפי דרישה של הפרט.

מהפכה?...אולי.

העניין הוא מודעות מודעות מודעות, אחריות אישית ומוסר גבוהה.

כמובן שיש את עניין היבוא ואני בטוח שזה יהיה יקר,

אבל אני בטוח (או לפחות מקווה) שזה יהיה מסוג הדברים שהופך לכדור שלג גדול.

אין לי ספק שכל האגודות והעמותות הירוקות יירתמו לנושא עוד בעשור הזה.

היום יותר מתמיד אנחנו קרובים לפתרון זיהום האויר הנגרם מפליטת הגזים ע"י מכוניות.

בין אם זה ע"י טכנולוגיות חדשות לניצול דלק מאובנים ובין אם זה ע"י שימוש בחשמל, אויר דחוס או מים.

אני רק מקווה שנושא חשוב זה לא יתאדה לו מעל פני האדמה, כמו הרבה דברים לא כלכליים לכנסת ישראל ומשפחות השולטות.

ובנימה אופטימית זו...

מאמר קטן המראה שאכן יש רצון וכוונה לשפר ולייעל את ייצור המימן ממים.

המוציא דלק מן המים

מגזין מכון ויצמן,‏ יום שישי, 1 ביוני 2007

מערכת חדשה להפקת מימן מצויה בשלבי פיתוח מתקדמים ביחידת המתקנים הסולריים שבמכון ויצמן למדע ברחובות

המימן, היסוד הכימי הקל והנפוץ ביותר ביקום, הוא גם חומר הדלק היעיל והנקי ביותר שמציע לנו הטבע (הוא עתיר אנרגיה פי שלושה וחצי מפחם, בנזין, סולר וכו').

כלי רכב ניסיוניים המונעים במימן כבר פותחו, ואחרים מצויים על שולחנות השרטוט של חברות הרכב הגדולות המתכננות את מכוניות העתיד.

תחנות כוח שיפיקו חשמל באמצעות שריפת מימן גם הן מצויות בשלבי תכנון מתקדמים (שריפת מימן כמעט שאינה גורמת לזיהום סביבתי).

הבעיה העיקרית שניצבת בינינו לבין מימוש החזון הטכנולוגי הזה, היא מחיר הפקתו של המימן.

המקור הזמין ביותר של מימן, הוא מים (מולקולת מים מכילה שני אטומי מימן ואטום חמצן אחד).

כדי לפרק את מולקולת המים למרכיביה, אפשר, למשל, לחמם מים לטמפרטורה גבוהה מאוד, ובלחץ נמוך.

בתנאים אלה נפרדים אטומי המימן מאטומי החמצן. אבל כאשר תערובת כזאת מתקררת בהדרגה, חוזרים המימן והחמצן ומתרכבים למים.

כדי לשמור על ההפרדה שבין המימן לחמצן, מפתח פרופ' אברהם כוגן מהיחידה למתקנים סולריים שבמכון ויצמן למדע, מערכת ייחודית חדשה.

מערכת זו מבוססת בין היתר על קרום קרמי מיוחד המפותח בשיתוף עם המכון הישראלי לקרמיקה ולסיליקטים.

הקרום הקרמי הזה מסוגל לעמוד בטמפרטורות שמעל ל- 2,000 מעלות צלסיוס, והחרירים שבו מותאמים כך שהם מעבירים בעיקר מימן.

החימום הדרוש להפעלת המערכת מושג באמצעות אנרגיית השמש. על אחדים ממרכיבי המערכת נרשם פטנט בינלאומי.

פרופ' כוגן דיווח על התקדמות מחקרו בכנס בנושאי אנרגיה וסביבה שהתקיים במכון לזכר אלברט סייבין.

מאוחר יותר נחנכה מעבדתו החדשה של פרופ' כוגן, הקרויה על שמו של ג'יימס היינמן.

טוב... ;D

קבלו תיקון המאמר הוא במקור מתוך גלילאו-המגזין הישראלי למגע ואקולוגיה גיליון 15 1996

פורסם

הוא התכוון שהמכונית עצמה תהיה יקרה יותר. אין לי מושג למה אתה חושב ככה, גם היברידיות צפויות לקבל הורדה במס (לא גבוהה כמו של אפס פליטה) והם כבר היום עולות במחיר דומה למכוניות בקלאס שלהם. קח מכונית כמו הרעיון של אגאסי (רנו מגאן 2 עם סוללות ומנוע חשמלי) שנחשבת גם 0 פליטה ולא צפויה לעלות יותר מרנו מגאן 2 רגילה. במקרה הזה תוכל לקבל מכונית משפחתית במחיר של מכונית זולה קטנה כמו הפיאט פנדה שגם תהיה זולה יותר בסעיף הדלק.

פורסם
  • מחבר

והנה כתבה קטנה בנושא איחסון מימן נוזלי שהשתפר מיומיים עד ארבעה, לשישה ימים ועם פוטנציאל ל- 15 ימים.

http://www.hayadan.org.il/wp/prototype-hydrogen-storage-tank-maintains-extended-thermal-endurance-0907081/

על מכונית המונעת ע"י מוליך-על דיברנו?

http://www.hayadan.org.il/wp/superconductor-electric-vehicle-1506084/

הנה המקור למאמר:

http://www.pinktentacle.com/2008/06/superconductor-electric-vehicle

מאמר נוסף על שיטת איחסון מימן בננו חלקיקים.

http://www.hayadan.org.il/wp/hydrogen-storage-in-nanoparticles-works-090608/

פורסם

מכונית מימן היא ד"א מכונית אפס פליטה. אבל אם BMW ויתרה על הרעיון, כנראה שהטכנולוגיה לא בשלה מספיק

פורסם

הוא התכוון שהמכונית עצמה תהיה יקרה יותר. אין לי מושג למה אתה חושב ככה, גם היברידיות צפויות לקבל הורדה במס (לא גבוהה כמו של אפס פליטה) והם כבר היום עולות במחיר דומה למכוניות בקלאס שלהם. קח מכונית כמו הרעיון של אגאסי (רנו מגאן 2 עם סוללות ומנוע חשמלי) שנחשבת גם 0 פליטה ולא צפויה לעלות יותר מרנו מגאן 2 רגילה. במקרה הזה תוכל לקבל מכונית משפחתית במחיר של מכונית זולה קטנה כמו הפיאט פנדה שגם תהיה זולה יותר בסעיף הדלק.

אתה מודע לזה שהמכונית של אגאסי היא בדיחה נכון? אתה ידע מה עשו לה?

מילאו אותה עד אפס מקום, מרכז הכובד שלה נאנס לגמרי כיוון שיש לך כ300 קילו בבגאג' ועוד כ150 מתחת למושב האחורי. היא לא תעבור שום מבחן בטיחות במצב שלה והיא כרגע עושה כ75 ק"מ על כל הסוללות האלה.

הפתרון הזה יהיה אפשרי אם וכשאר תבנה סוללה בגודל סביר שאפשר באמת להכניס לתא מיוחד שיהיה נגיש לתחנות החלפה אוט'.

הקונספט נחמד הביצוע היום ובעתיד הנראה לעין בלתי אפשרי.

פורסם

אני מדבר על מחיר נטו, לא על ישמות הרעיון

פורסם

אתה מודע לזה שהמכונית של אגאסי היא בדיחה נכון? אתה ידע מה עשו לה?

מילאו אותה עד אפס מרכז הכובד שלה כיוון שיש לך כ300 קילו בבגאג' ועוד כ150 מתחת למושב האחורי. היא לא תעבור שום מבחן בטיחות במצב שלה והיא כרגע עושה כ75 ק"מ על כל הסוללות האלה.

הפתרון הזה יהיה אפשרי אם וכשאר תבנה סוללה בגודל סביר שאפשר באמת להכניס לתא מיוחד שיהיה נגיש לתחנות החלפה אוט'.

הקונספט נחמד הביצוע היום ובעתיד הנראה לעין בלתי אפשרי.

בכלל אני לא יודע מה עשו מהאגסי הזה.. הוא יותר מותג מאשר אשכרה ממציא

פורסם

אני מדבר על מחיר נטו, לא על ישמות הרעיון

זה טפשי לקחת מכונית שהגיע מהמפעל בצורה מסויימת לזרוק ממנה את המנוע ולהתקין משהו אחר, ולדעתי זה עצוב וגם מסוכן שמכוניות כאלה מקבלות אישור כביש מכוניות פליטה נמוכה צריכות לבוא ככה מהמפעל ולא לתת לאיזה מוסכניק מיפו לאנוס את המאזדה שנת 98 שלך בשביל לחסוך קצת כסף.

פורסם

ברור, דיברתי על אם רנו למשל בוחרת לייצר מגאן 2 חשמלית, מחירה יהיה דומה למחיר מגאן 2 על בנזין (מחיר כל חלקי המנוע שווה בערך למחיר מנוע חשמלי +סוללות)

פורסם
  • מחבר

זה טפשי לקחת מכונית שהגיע מהמפעל בצורה מסויימת לזרוק ממנה את המנוע ולהתקין משהו אחר, ולדעתי זה עצוב וגם מסוכן שמכוניות כאלה מקבלות אישור כביש מכוניות פליטה נמוכה צריכות לבוא ככה מהמפעל ולא לתת לאיזה מוסכניק מיפו לאנוס את המאזדה שנת 98 שלך בשביל לחסוך קצת כסף.

אבל מה זה משנה?

מה איכפת לך אם היא באה ככה מהמפעל או אם זו מכונית "עשה זאת בעצמך".

אם היא מקבלת אישור והיא בטיחותית וחסכונית אז מה הבעיה?

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים