מכונית שעובדת על מים - עמוד 6 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מכונית שעובדת על מים


zam

Recommended Posts

אתה לא מבין לא משנה כמה בוכנות יש במנוע הזה העבודה שהוא יצתרך לעשות תיהיה יותר גדולה ממנוע בנזין שמניע מכונית ישירות(שוב בתנאי שהמכוניות הם במשקל זהה). כלומר גם אם יקח לו 1000 שנה לדחוס את המיכל בסופו של דבר אתה פולט אותה כמות זיהום ואפיל יותר כיוון שבכל העניין של עבודה יש גם פקטור של זמן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 102
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

כאן בדיוק כל הנקודה של הדבר-

המכונית היא במשקל של בערך 60% ממכונית רגילה מונעת דלק, והדחיסה היא לא ביחס ישיר לצריכה- היא פחותה. זה למה את 2000 ויותר הקילומטרים שהם טוענים שתוכל לנסוע על מיכל אחד, לא תוכל לנסוע במכה אחת.

לגבי זיהום, אני לא כ"כ מסכים איתך. בסופו של דבר, 40 ליטר דלק הם 40 ליטר דלק, ותוצרי השריפה שלהם זהים- לא משנה בכמה זמן תשרוף אותם

אז אם מכונית יכולה לעבור יותר מרחק עם שימוש בפחות דלק, אין מצב שהיא תזהם יותר. עד כאן מסכים איתי?

אם הייתה דרך לגרום למכונית רגילה בעלת מנוע בעירה פנימי להשיל 40% ממשקלה סתם ככה, אני בטוח שגם היא הייתה צורכת הרבה פחות ומזהמת הרבה פחות כתוצאה מכך, אבל אני, אתה ובערך כל אחד אחר כרגע לא רואים כזו דרך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ברור שיש דרך, אתה מודע לזה שיצרני מכוניות בכוונה לא מחליפים את החומרים שמהם מיוצרות המכוניות כי זה לא שווה את הכסף? יש להם מפעלים וציוד שעובד עם פלדה להתחיל לעבוד עם חומרים קרמיים ופולימריים שונים שנותנים את אותו החוזק בשליש מהמשקל לא שווה את ההשקעה של להחליף את כל המפעלים שלהם, ובנוסף העלות הסופית של כל מכונית תיהיה פי 4 ויותר ממה שעולה לייצר אותה כיום.

המכונית הזאתי לא קלה יותר כיוון שיש לה מנוע שבנוי עם אוויר אני ממש בספק אם קומפרסור + מנוע דלק + מנוע אוויר + מיכל דלק + מיכל אוויר שוקלים פחות ממנוע רגיל.

קטע נחמד:

Consider the exercise Ford just went through. It ran a computer simulation on what would happen to the mileage of a Ford Focus small car if you built it entirely out of lightweight aluminum. Losing the steel allowed the Focus to drop 1,000 pounds30 percent of its body weight. That enabled Ford to outfit it with a tiny one-liter engine, half the size of its old engine, but far more fuel efficient because of new technology. Best of all, the small motor goes just as fast as the big one because the car is so much lighter. The result: fuel economy on this fabulous Focus went from 35mpg to 50mpg. What's stopping Ford from moving this car from pixels to pavement? The cost of an all-aluminum car could top $50,000not a sum the typical economy-car buyer is willing to pay. "What's going to be the cost acceptance for this much improvement in fuel economy?" asks Dan Kapp, director of Ford's advanced engines and transmissions. "We don't know yet."

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

היא קלה יותר, ומציינים את זה.

השלדה שלה עשויה אלומיניום, והשאר פיברגלס- גם את זה טורחים לציין שם.

מנוע האוויר קל בצורה מצחיקה, בתחילת הסרטון אתה יכול לראות אותו בידיים של המהנדס שהמציא אותו. הוא קטן בהרבה ממנוע דלק רגיל, וקל עוד יותר.

מיכל האוויר, שעשוי מקארבון פייבר, הוא למעשה חלק מהשלדה של המכונית (תעיף שוב מבט על הסרטון, מראים שם הכל, כולל איך המכונית נראית בסיס בלבד, בלי חלק עליון.)

הקומפרסור שיש עליה קטן. לא מדובר במכשיר מפלצתי שיכול לדחוס מיכל כזה בדקות בודדות, כמו קומפרסור שתוכל למצוא בחלק מתחנות הדלק בארץ

בסרטון אומרים שהקומפרסור הנוכחי שיש עליה דוחס את מיכל האוויר לחלוטין תוך 4 שעות, ולקראת סוף הקטע על MDI הם מציינים שהדגם העתידי יכלול קומפרסור קצת חזק יותר שמונע בדלק.

אני לא מבין למה לחכות שאני אכתוב את כל זה באופן מיותר לחלוטין ולא פשוט לראות את הסרטון S:

אגב, אני מניח שכבר ראית-

המכוניות האלו נראות קצת כמו צעצועים, הן קטנות יותר בגודל הכולל בגלל שאין צורך בכל החלקים שמתחת למכסה המנוע. יוצא שתא הנוסעים בגודל זהה, אבל המכונית קטנה בהרבה (המנוע ממוקם למטה מתחת למושבים)

יהיה משעשע וחביב לראות את המכוניות האלו מחליפות את המכוניות בעלות העיצוב המשעמם שרואים היום על הכבישים בעיר (כמה מזדה 3 כבר אפשר לראות באותו צבע...)

הכנסה מאסיבית של הדברים האלו, לפחות לדעתי, תעשה את הכביש הרבה יותר מעניין.

תיכנס לאתר שלהם

http://www.theaircar.com/acf/

יש שם הרבה הסברים שאתה כנראה מחפש.

מסתבר שיש להם גם דגם עם מערכת משולבת של אוויר+סוללה, שלא היה קיים נכון לפרסום אותו סרטון שראינו פה.

במקום לתת קאונטרים, תחשוב על איך מייעלים או מוסיפים לעסק, הם מחפשים רעיונות מכולם.

אני חייב להגיד שזה כנראה הפרויקט שהכי עניין אותי מבין דברים שנתקלתי בהם אי פעם.

-לפי האתר, עלות מכונית ממוצעת שלהם אמורה להיות בסביבות ה 20% נמוכה יותר ממכונית קומפקטית ממוצעת כיום.

קשה לי להאמין שיצליחו להגיע ליעד כזה נמוך כ"כ מהר, אבל אני מאחל להם רק בהצלחה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ברור שיש דרך, אתה מודע לזה שיצרני מכוניות בכוונה לא מחליפים את החומרים שמהם מיוצרות המכוניות כי זה לא שווה את הכסף? יש להם מפעלים וציוד שעובד עם פלדה להתחיל לעבוד עם חומרים קרמיים ופולימריים שונים שנותנים את אותו החוזק בשליש מהמשקל לא שווה את ההשקעה של להחליף את כל המפעלים שלהם, ובנוסף העלות הסופית של כל מכונית תיהיה פי 4 ויותר ממה שעולה לייצר אותה כיום.

אני לא מקבל את החישובים והתחזיות של פורד, יש להם אינטרס להנציח את המצב הקיים לדחות כל אלטרנטיבה. ככה מרבית יצרניות הרכב נוהגות מזה שנים. ההנהלות של יצרניות הרכב הגדולות (חוץ מאולי, טויוטה) מקובעות ומאובנות.

עליית מחירי האנרגיה והביקושים הפראיים במזרח אכן גרמו לעלייה חדה במחירי האלומיניום, כיום בערך 3200 דולר לטון (זה הרבה, פלדה עולה שליש או פחות). גם עלויות העיבוד של המתכת גבוהות יותר, אולם אלו יותר הוצאות חד-פעמיות על ציוד חדש. יש לציין שהידע כבר קיים ויש מכוניות אלומיניום בייצור המוני (לרוב מכוניות פאר יקרות).

תכנון רדיקלי של מכונית נוסעים עשוי לכלול כחצי טון אלומיניום ועוד 100-200 ק"ג פלסטיקה מתקדמת, אין שום סיבה שבעולם שמכונית נוסעים תשקול יותר מטון (או אפילו יותר מ-800 ק"ג). בטיחות ניתן להשיג על ידי תכנון נכון (לדוגמא - מנוע קורס כלפי מטה וכו') ואזורי קריסה פלסטיים קלי משקל. מכונית כזאת בהחלט תוכל להסתפק במנוע ליטר אחד מתקדם (75-80 כ"ס). תכנון כזה יעלה הרבה פחות מ-50K, אני לא יודע מאיפה הם הוציאו את המספר ההזוי הזה. צריכת הדלק הצפויה (עם תיבת הילוכים יעילה - ידנית, רציפה או רובוטית) היא 18-20 ק"מ לליטר (עד 50MPG, כמו שפורד הציגו במסמך שלהם) לעומת 10-13 ק"מ לליטר של המשפחתומטיות הנפוצות היום.

אני לא אתפלא אם חישובי התימחור ההזויים של פורד הם חלק ממסמך בכייני שהלוביסטים שלהם מפיצים בשביל לעכב תוכניות לכפות עליהם צמצום בצריכת הדלק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

העלות כוללת את השינוי במערכות המפעל במעבר לאלומיניום. עיבוד אלומניום שונה לחלוטין מעיבוד פלדה (אפילו אם הידע כבר קיים), אותו סעיף שפתרת כהוצאה חד פעמית יכול להגיע לכמה מיליארדים, כשמחלקים את המחיר פר מכונית אז המכוניות הראשונות שיצאו מפס היצור הזה יהיו יקרות להחריד

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דווקא פורד אמורים לדעת לייצר מכוניות אלומיניום. יגואר תכננו והחלו לייצר את ה-XJ החדשה (הבנויה אלומיניום) כשהם עדיין היו תחת בעלות פורד. המכונית החדשה לא הייתה יקרה משמעותית מה-XJ הקודמת (העשויה פלדה) ואני בטוח שעדיין גילמה רווח גבוה כמקובל בשוק היוקרה. XJ עם מנוע V8 בהספק 300 כ"ס מימדים נאים ואבזור נדיב עולה 64.5K בארה"ב ומגלמת וודאי רווח נאה כמקובל בסקטור הזה. אאודי A8, עוד מכונית אלומיניום, מגודלת לכל הדעות ועם מנוע 350 כ"ס, עולה החל מ-71K. איך בדיוק פורד החליטו שפוקוס עם מנוע ליטר, מימדים צנועים בהרבה ואיבזור מצומצם, תעלה 50K, נסתר מבינתי.

מדובר ללא ספק בחלק ממסמך שנדחף על ידי לוביסטים בממשל האמריקאי.

תוספת - הכורח הוא אבי כל המצאה. אם הממשל האמריקאי פתאום יצמיח ביצים בעניין הזה ויציג אולטימטום ליצרניות הרכב הגדולות בסגנון "כל צי הרכב עם צריכה ממוצעת של 50MPG או שאתם יכולים לסגור את הבסטה", תראה פתאום את פורד מייצרת פורד פוקוס קלילה וחסכונית שתעלה בדיוק אותו הדבר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ההתייחסות הייתה לציטוט שדובי הביא (שהגיע מפורד) ובאופן כללי לגישה המאובנת והמתגוננת של יצרני הרכב הגדולים.

אין שום סיבה לפי דעתי שמכונית אלומיניום תהיה יקרה משמעותית ממכונית פלדה. יש הרבה מאוד ניסיון עם תכנון שלדות אלומיניום ועבודה עם אלומיניום, המיכשור קיים וזמין והעלות הנוספת ביחס לשלדת פלדה היא 1000-1500 דולר למכונית לכל היותר.

את הפאנלים אני מאמין שאפשר לייצר מפלסטיק קל משקל וניתן למיחזור.

המדינה צריכה לעודד את המחזור של מכוניות על ידי הפיכת חלק ממס הקנייה עליהן לפיקדון שיוחזר לאחר גריטת הרכב ומיחזור חלקיו השונים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בעיקרון לפי מה שהבנתי נכנסה לפעולה תכנית חדשה להורדת מיסים דרסטית על מכוניות "אקולוגיות" (היברידיות וכו')

שזה טוב ויפה, אבל מצד שני- מתכננים גם להעלות את המיסים על מכוניות "מזהמות".

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בעיקרון לפי מה שהבנתי נכנסה לפעולה תכנית חדשה להורדת מיסים דרסטית על מכוניות "אקולוגיות" (היברידיות וכו')

שזה טוב ויפה, אבל מצד שני- מתכננים גם להעלות את המיסים על מכוניות "מזהמות".

רוב האנשים שמשתמשים במכוניות מזהמות פטורים ממס עליהן גם ככה אז מחיר ההאמר של כמה מיליונרים מהרצליה יעלה ב30 אלף שקל זה לא ישנה כלום.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יותר חשובה היא הורדת המס למכוניות אפס פליטה ל10 אחוז. למיליונר לא איכפת שההאמר שלו יעלה קצת יותר, אבל אנשים רגילים או חברות שבאות לקנות חדש יוכלו לחסוך סכום משמעותי

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם מכונית אוויר+סוללה נחשבת למכונית 0 פליטה, תוכל לקנות אחת כזו בארץ ב 65 אלף שקל חדשה לגמרי אחרי מס+משלוח+רווח של מי שצריך להרוויח.

זו תהיה מהפכה מטורפת בשוק, לדעתי היבואנים יפעלו לעכב את הדברים האלו, ואפילו יעשו יד אחת נגד מי שינסה לייבא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם מכונית אוויר+סוללה נחשבת למכונית 0 פליטה, תוכל לקנות אחת כזו בארץ ב 65 אלף שקל חדשה לגמרי אחרי מס+משלוח+רווח של מי שצריך להרוויח.

זו תהיה מהפכה מטורפת בשוק, לדעתי היבואנים יפעלו לעכב את הדברים האלו, ואפילו יעשו יד אחת נגד מי שינסה לייבא.

אולי חלאס עם המכונית אוויר X: אם זה היה רעיון כל כך גאוני זה כבר היה מיושם...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חבל שאין מכונית פלוצים. היו קוראים לה פלוצ-פאגן או נוד-מוביל.

הרי מתאן יכול לשמש כחומר בעירה. והיצרניות יכולות לצאת במבצעים של שעועית חינם לרוכשים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...