עבור לתוכן

Diablo 3 - כל הפרטים כאן

Featured Replies

פורסם
  • מחבר

למה?

תיקון לשגיאת כתיב של gamespot - זה אמור להיות Onyxia

Sam Raimi - הבמאי של ספיידרמן יביים את הסרט של WOW

לכל מי שתוהה - D3 לא יצא לפני 2011 וזה רשמי

  • תגובות 2k
  • צפיות 543.8k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

כאילו מה, כמה הרחבות?! עוד כסף ועוד כסף, די!

מספיק הרסו את המשחק

פורסם
  • מחבר

אבל הם אמרו שהם יוציאו הרחבה חדשה כל 12-18 חודשים, לא?

אז מה מפתיע פה? :nixweiss:

פורסם

יאללה מה אכפת לי

אני רק מקווה שהם לא יקלקלו גם את דיאבלו

פורסם
  • מחבר

אני לוקח את זה שהם חזרו לאיחסון חפצים בשיטה הקלאסית במקום זו של WOW כסימן טוב :)

בעוד מספר דקות מתחיל פאנל Heroes and Monsters

צפו לעידכונים..

אם מישהו מצליח להיכנס לאתר של המשחק שינסה בבקשה להעלות מספר תמונות משם, הבנתי שיש שם הרבה חומר חדש אבל הגולשים הפילו את האתר

פורסם

יש משהו על שלב בנוסח דיאבלו 1? (צינוק אפל עם מוזיקה מפחידה?)

אוף אני מקווה שיהיה פלאדין בתור דמות חמישית

אני רוצה זילוט! טמטמטמטמטמטמטמטם

פורסם
  • מחבר

^^

כן, זו גם הדמות האהובה עלי... אבל הMONK מגיע במקומו לצערי

אני עורך את זה בזמן אמת:

2:00

Diablo 3 Heroes & Monster Panel about to begin!

2:01

Leonard Boyarski, Wyatt Ching, Jay Wilson and others are there

2:02

"Why Monk as our next class?"

2:02

"Inspired by pen and paper RPG characters"

2:02

"Fragile, fast, melee is good gameplay" - very good contrast from the Barbarian - polar opposite of him.

2:03

"We like fighting games (like SF2)"

2:03

so that's what inspired him

2:03

"The Monk's Kit (aka: what he can do)"

2:03

Combo Moves

2:03

Holy Magic

2:03

Character focus is more on Speed over Toughness

2:04

Complimentary Skills - combo moves can blend in to one another

2:04

Monk's History

2:05

"wanted something to combine an eastern european feel with the asian monk archetype"

2:06

"Religious, Spiritual Warrior on the side of Good"

2:06

"raised to be pure reflections of their dieties through their fighting techniques"

2:06

very different from Witch Doctor & Barbarian

2:07

Part of a Highly Structured Theocratic Society

2:07

"The Monks spend their time in intense meditation to cleanse themselves of their sins when they're not fighting"

2:07

Wyatt Cheng now speaking

2:07

Monk Skills - Combo Moves

2:08

Fighting game reference, Add depth to melee moves

2:08

-Referenced other games, (Diablo II assassin and WoW Rogue for example)

2:09

FIRST SKILL

2:09

Way of The Hundred Fists

2:09

Feels a bit like console brawlers

2:09

has visually distinct stages

2:09

stage 1 dash, stage 2 multiple strikes, etc

2:09

next skill Crippling Wave

2:10

1 movement slow, 2 reduce damage, 3 refresh both debuffs on all enemies.

2:10

next skill, Exploding Palm

2:11

steps 1 & 2: Damage

step 3: apply a moderate bleed that deals more damage to moving targets

target dies with bleed spectacular explosion

2:11

Veterans can combine combo moves

2:12

talking Monk Skill FX now

2:12

Julian Love speaking

2:12

Lots of Martial Arts Action

2:13

Holy Color Pallette for all of his skills (lotta golden & silvery stuff)

2:13

Runic Knowledge

2:14

Seven Sided Strike: talking about this skill idea

2:14

a lot like chain lightning from diablo 2 with one big difference - YOU ARE THE LIGHTNING

2:16

They're showing how they blended the Seven Sided Strike with lightning effects and runes 'n all. Looks fantastic

2:16

Now talking about how they've done some make-overs on the other Heroes

2:16

Witch Doctor Spider Totem issues

2:16

they thought it had a noisy look, and they weren't crazy about totem thematic

2:17

renamed to "Carrion Spiders"

2:17

fewer spiders, but huge spiders

2:17

Spiders are now emitted from a zombie corpse

2:17

now talking about the Wizard

2:18

the old wizard didn't support their goal of makin the wizard like a light show

2:18

Bright crystalline look, easy to read, and they say it might need a new name!

2:19

Talking about the Barbarian now

2:19

Saying the Dune Dervish and Barbarian have same whirlwind moves and people liked how the Dune Dervish looked better :P

2:19

so they've gone back to the drawing board with the Barbarian whirlwind

2:20

Barbarian's new whirlwind is MUCH more powerful. blood everywhere

2:20

he's showing the barbarian killing cows haha

2:20

"THERE'S YOUR COW LEVEL"

2:20

!! :)

2:21

talking about Hero Systems now - Fury

2:22

The more fury you have, the more damage you did... but didn't change the way Barbarian played. so they wanted to fix this

2:22

going back to the idea of a resource system, but tuning it for Diablo

2:22

the idea of "Endless Fury"

2:23

If he hits a lot of targets, he generates a lot of fury, so he can do it again. But if he wastes it on one enemy, he wastes a lot of his fury and has to wait to build it up again

2:24

talkin about Runes

2:24

Where are they? Runes are very important to us. They are a key element to our customization goals. They aren't going anywhere.

2:24

They're just not in the current build at BlizzCon apparently

2:25

SKILL & RUNE CRATION PROCESS: Skill idea, design on skill, skill storyboard, programming, design testing skill FX

2:25

once that's done

then they do rune design, programming and FX

2:26

so that's why they disabled them for now, because they want the entire system working so people can use it properly

2:26

now talkin about Monster Design Philosophy

2:26

Diablo monsters work best when simple

2:27

"Complexity and depth comes from combining different monster types together"

2:27

Identifying Monsters is Key

2:27

(ie: which one you want to kill first is very important)

2:28

Always be introducing new monsters in Diablo wherever you roam

2:28

Monster Shape & Color talk now

2:28

shape and colors that are very complimentary to one another so they're easily identifiable from one another

2:29

Now Monster Archetypes:

2:29

Swarmers - Weak, typically melee

2:29

Ranged - Projectile Speed. Arc, Direct

2:30

Lieutenant - Ressurrect, Buff, Spawners

2:30

Elite - Tough, Stronger Attacks, or Both

2:30

AOE - Point Blank, Line, Radial

2:30

Weakener - Debuff, Slow, Drainer

2:31

One Offs: Sleeper, Alarm, Bee Hive, Linked, Thief, etc

2:31

showing a monster progression spreadsheet now

2:31

talking about how they plan what monsters go in what areas, etc.

2:32

Wyatt Cheng talking about monster creation process

2:32

-Start with visual concept: environmental concept, behavioral concept, etc.

2:32

don't think so :P

2:33

step 2 paper design

2:33

step 3: art first pass

2:33

step 4: implementation (just a rough pass of basic powers, etc)

2:33

step 5: level placement (see how monster looks, behaves and interacts)

2:34

Step 6: implementation 2 (detailed tuning, all special abilities, rare/champion variants)

2:34

Step 7: Final Art (add new animation and tweak existing ones, final fx, texture variants, etc)

2:34

now talking about specific monsters

2:35

SANDWASP

2:35

Nature - Deadly

Support Role

Swarming Monster (not very tough on its own, but hurts in numbers)

2:35

Leonard Boyarsky talkin btw

2:36

Sandwasp has rapid fire attack, old-timey arcade action (sans quarters)

2:36

Julian now talking about the Sandwasp

2:37

Showing Sandwasp in a GALAGA screen hahaha

2:37

old school gaming gag

2:37

BLOOD EVERYWHERE

2:37

GIANT SANDWORM BOSS KILLED HIM IN GALAGE

2:37

ER GALAGA

2:38

Ok, now back to leonard talking about the FALLEN FAMILY

2:39

Classic diablo demon

Family relationships (creatures working together)

-Fallen Shaman

-Return of the classic

-shaman resurrect the imp

2:40

New Fallen guy makes imps braver when he shouts his battlecry

2:40

"Fallen Overseer"

2:40

He runs at you and stabs himself in the stomach until he explodes

2:41

now talking about Dune Thresher

2:41

Inspired by the movie Tremors originally

2:41

(awesome!)

2:41

Wanted to make the sand feel dangerous to the player

2:42

prime example of the difficulty of designing for Diablo

2:42

have him submerge only when he's on sand

2:42

not when he's on rock

2:42

when he's above ground he'd be attackable

2:42

but you can't hurt him when he's underground attacking you

2:44

Dune Thresher is like a hunter - think of a Shark. When he's underground, he makes a b-line right for you

2:44

you can apparently see one of his fins coming for you

2:44

but it's still a work in process

2:44

Now showin bloopers

2:44

they're showing the character doing some grind dancing

2:45

showing one of blizzard's employees throwing up all over the place in character form

2:45

now they're doing Q&A with the audience at blizzcon (and no, we can't send them your questions, so don't ask :P)

2:46

"is it gonna be out before cataclysm?" "we don't discuss release dates EVER"

2:46

"Any chance that the Amazon class from Diablo 2 will return?"

2:46

"or rogue?"

2:46

"We're gonna have to keep that a secret 'til next year"

2:48

"Barbarian doesn't have any offense battle cries yet."

2:48

"Will monks be able to use swords, etc.?"

2:49

"was originally designed with NO weapons, but that changed later on obviously."

2:49

"he's much more defined by his weapons"

2:49

"he might not have a big array of weapons, but they will have a big effect on what he can do."

2:50

"will Diablo 3 be dark as the other games?"

2:50

"as in, scary, terrifying, etc."

2:51

"we do feel like we're going in that direction. seeing a whole cult destroying a town. town filled with sacrificed bodies. so tone-wise, yes."

2:51

"with art we are going with a more mature feel"

2:51

vibrant, but dark still

2:51

just depends where you are in the game

2:51

a desert won't look "dark" for example :P

2:52

"is boss farming still going to be huge?"

2:52

ie: kill baal over & over

2:53

"bosses are where the best items are. so our goal will be to diversify the way you play through. yes you will be doing runs, but you won't be doing runs over and over and over again until your eyes bleed. we can't talk too much about it right now."

2:54

crafting will return in D3

2:55

sounds like the panel is coming to a close

2:57

Monk's weapons will apparently be stronger than the weapons of other classes, there just won't be as much variety.

3:00

Jay won't talk about mercs but hinted they would be there in D3

תם הפאנל.

קיבלנו די הרבה מידע חדש, וגם הצצה קטנה לדרך המחשבה של מעצבי המשחק.

מחר פאנל של שעה שלמה של Q&A ואני כבר לא יכול לחכות..

עוד תמונות:

19 תמונות חדשות מהמשחק

Monk artwork

28w3eo.jpg

Monk artwork - full size

Desert Wasps

kz4m9.jpg

Desert Wasps - full size

Seven-Sided Strike

14o7ski.jpg

Seven-Sided Strike - full size

3:03

Hope you guys like insects, cuz here's one of the wasps

3:03

Silver reporting in: No more needing a friend to mule items. Possible shared stash

3:06

"Stash is gonna be much, much bigger"

3:06

guaranteed

3:07

The panel has ended, but I'm still here in the press room with Silver

פורסם

למה?

תיקון לשגיאת כתיב של gamespot - זה אמור להיות Onyxia

Sam Raimi - הבמאי של ספיידרמן יביים את הסרט של WOW

לכל מי שתוהה - D3 לא יצא לפני 2011 וזה רשמי

אפשר מקור בבקשה למה שרשמת שD3 לא יצא לפני 2011?

ציפיתי שיצא מאוחר אבל לא לפני 2011?! :< אני יהיה כבר בן 19!@%

פורסם

כאילו מה, כמה הרחבות?! עוד כסף ועוד כסף, די!

מספיק הרסו את המשחק

זה שאתה לא נהנה מ-WOW לא משנה את העובדה שמדובר במשחק הכי רווחי ופופלארי בשוק ה-MMORPG, שמכניס לכיס של בליזארד עשרות מיליוני דולרים בשנה. להבדיל מחבילות הרחבה קודמות Cataclysm לא תוסיף רק יבשת חדשה עם קווסטים נוספים, אלא תשנה לחלוטין את העולם המקורי של WOW. צעד מאד קיצוני של בליזארד, כנראה במטרה להחזיר שחקנים ותיקים. הכל יהיה שונה. הכל.

פורסם

מה זאת אומרת תשנה? תכניס לפעולה שוב את מערכת הphasing?

קודם נראה אותם מחזירים את הזמן שציוד היה מתאים להכל ולא ציוד לריידים וציוד לPVP

עריכה:

...

עכשיו הם נזכרו?! אנשים בוכים להם עוד מBC

המשחק הזה לא צריך רק שינוי של העולם, אלא גם למחוק את כל הדמויות, ולהתחיל מחדש+ מנוע חדש(לא WC3 שהפך לתלת מימד ואם אני באוויר אז המפלצת בורחת לאיפה שהיא היתה) +להוריד את ההפרדת שפה\צדדים בשרתי PVE

פורסם

מוקדם לדבר.

פורסם

אוף, הם פשוט חייבים להחזיר את הפלאדין!

אני רוצה להרביץ להם ככה טהטהטהטהטהטהטהטהטהטהטהטהטה!!!

או לעמוד מאחורי מישהי ולהספים fist of heavens אם אתם מבינים למה אני מתכוון

פורסם
  • מחבר

קראתי תיאור של הדמו (שנכתב ע"י מעריץ שביקר בתערוכה) והוא אומר שהMONK מזכיר שילוב של הpally+assa

ז"א סקילים של הpally וצורת משחק של הassa שזה נשמע לי ממש נוראי, בעיקר בגלל שהassa הייתה הדמות הכי פחות אהובה עלי מבחינת צורת המשחק.

בנוסף מצאתי קישור לסרטון ב720P של11 דקות של gameplay של קבוצה עם 4 דמויות שמראה ממש טוב את הסקילים של הMONK

http://www.bigdownload.com/games/diablo-3/pc/diablo-3-monk-gameplay-footage/

אפשר מקור בבקשה למה שרשמת שD3 לא יצא לפני 2011?

CEO and cofounder Mike Morhaime :smile1:

הוא אמר שב2010 הם יוציאו שני משחקים - SC2 + ההרחבה החדשה של WOW

אז מן הסתם לא יצא כלום לפני 2011.

תוסיף לזה את העובדה שיש לD3 תהליך פיתוח של עוד 18-24 חודשים (ואולי יותר!) וקיבלת סוף 2011 - תחילת 2012

פורסם

תוסיף לזה את העובדה שיש לD3 תהליך פיתוח של עוד 18-24 חודשים (ואולי יותר!) וקיבלת סוף 2011 - תחילת 2012

טוב מאוד לפחות אני אוכל לסיים את התואר

פורסם

טוב מאוד לפחות אני אוכל לסיים את התואר

ראבאק ואני אהיה בדיוק באמצע התואר

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים