לינוקס... כדאי? - לינוקס, Mac ומערכות הפעלה אחרות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

לינוקס... כדאי?


Recommended Posts

חשבתי לשים לינוקס במחשב שלי ויש לי כמה שאלות.....

איזו הפצה כדאי? (עיקר ההתלבטות שלי היא בין מנדרייק וראד-האט...) ואיזו גירסה?

איפה אפשר להוריד אותה?

אני רוצה הפצה עם ממשק נוח.... אם אפשר תוסיפו בבקשה עזרים ללינוקס...

תודה

נ.ב.

יש לרכיבים של המחשב שלי? (יש את המפרט בצד...)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

איזה מודם ? ethernet/usb/pci ?

אגב, אף אחד לא יכול להמליץ לך על הפצה ספציפית בגלל שכל אחד יש לו הפצה שהוא אהב.. ויכול להיות שאתה לא תאהב אותה .. לכן אני ממליץ לך לנסות כמה הפצות ולא רק mandrake/redhat .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תשמע, לנסות זה תמיד טוב.

אתה יכול להתקין על מחיצה אחת ולהשאיר את החלונות. מעבר ממשי ללינוקס מאוד לא מומלץ.

לגבי זיהוי החומרה במחשב שלך - אין לך מה לדאוג. ההפצות החדשות של מזהות 90% מהחומרה במחשב שלך ללא כל בעיות ובאופן אוטומטי.

הבעיה היחידה היא עם מודמים...

המודמים היחידים שעובדים בלינוקס הם מודמים שמחוברים היישר לכרטיס הרשת. מודם כבלים כמו שלך אתה יכול לחבר במספר דקות בלבד. ממש פשוט! לגבי טכנולוגיית ADSL העניין מסובך הרבה יותר..אבל עדין אפשרי.

בכל מקרה, מודמים מסוג ו-PCI אינם עובדים על .

לגבי בחירת ההפצה - אם יש לך ידע בתיכנות ואתה מסוגל ומוכן לעבוד קשה בהתחלה, קח את Red-Hat 9.0 המצוינת. ההפצה הזאת ממש מעולה. כמו כל סדרת רד-האט המוצלחת אבל עם תוספות של כמה דברים חדשים. כעיקרון, ההפצות מבית רד-האט הן די קשות ומסובכות... אבל זה עניין של הרגל. אתה צריך סבלנות(מנסיוני, זה מאוד חשוב כשמתעסקים עם כגון לינוקס/יוניקס :) ) .. בהתחלה יהיה לך די קשה אבל מאוחר יותר אתה תקבל מצוינת שתספק אותך לרוב הצרכים שלך.

האמת היא שגם Mandrake 9.1 הפתיעה אותי לטובה בגרסתה החדשה. אני תמיד חשבתי שמנדרייק היא הפצה מהמפגרות ביותר של , אך ההפצה החדשה 9.1 הפתיעה אותי מאוד לטובה.

*אזהרה* אם אתה בוחר במנדרייק 9.1 הייתי ממליץ לך להתקין את הגרסה באנגלית משום שבגרסה העברית יש באג מעצבן שגורם לקריסת המערכת ומקשה מאוד על התיפקוד השוטף במערכת(למשל אין x-ים בקצה החלונות שמאפשרים סגירת ומיזעור וכו'... מעצבן מאוד, האמן לי) . לאחר ההתקנה באנגלית תוכל להוריד קובץ או להקליד פקודה קצרה בקונסול שתאפשר לך את התמיכה בעברית.

לגבי הסביבה הגראפית - הייתי ממליץ לך להתקין את שני מנהלי הסביבה הגראפית(Gnome ו-KDE) ולראות מה מתאים לך מביניהם. אני אישית מעדיף את KDE אבל כל אחד והעדפותיו :) .

נ.ב

יש מספר משחקים מצוינים שעובדים בלינוקס. כגון: UT2003, America's Army, Quake 3 ועוד...

בתק' זו מתפתחת בעולם מגמה של יותר ויותר משחקים שתואמים ללינוקס.

שיהיה בהצלחה!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בכל מקרה, מודמים מסוג ו-PCI אינם עובדים על .

לא מדוייק... יש מודמים כמו ITeX Rotal ועוד כמה חברות ששיחררו דריברים גם ללינוקס , אבל הבעיה של ITeX למשל נתמך רק בקרנל של redhat 7.1 .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...