ביקורת שלי - Turning Point:Fall of Liberty - משחקי מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

ביקורת שלי - Turning Point:Fall of Liberty


Judas Iscariot

Recommended Posts

שלומות,

ראשית כל, אני יודע שמדובר במשחק שעבר זמנו(עוד טרם התחיל) ושיש לו דיון ראשי, אבל הדיון הזה הוא משהו אחר, So hear me out.

לפני כמה ימים ניסיתי להתקבל למשרה של כתב בvgames, וכחלק מהתהליך התבקשתי לכתוב ביקורת/בקרוב על משחק שיצא יחסית לא מזמן, אז כתבתי ביקורת, בסגנון vgames(יותר נכון, בפורמט vgames) על Turning Point: Fall of Liberty.

אודה לכם מאוד אם תוכלו לחוות עליה את דעתכם :)

הביקורת:

בחמישי למאי 1992, השתנה עולם משחקי המחשב לעד.

באותו תאריך היסטורי יצא Wolfenstein 3D לאוויר העולם וסלל את הדרך לאלפי משחקי הפעולה מגוף ראשון שיבואו אחריו, בהיותו משחק הפעולה בגוף ראשון ה(פופולארי) הראשון.

אך תרומתו של Wolfenstein 3D לא נגמרה ביצירת הז'אנר המצליח והמשגשג ביותר במשחקי הוידיאו והמחשב, הו לא.

Wolfenstein 3D הוכיח לנו, בפעם הראשונה באמת, כמה כיף להילחם בנאצים.

עשרות, אולי אף מאות משחקי פעולה מגוף ראשון יצאו מאז שהפוקוס בהם היה... להילחם בנאצים, וגם הם הוכיחו שוב ושוב זה פשוט כיף.

והנה, כך לפתע, מגיע לו Turning Point, עוד משחק שבו נלחמים בנאצים ועושה מהפכה של ממש Turning Point מצליח לעשות מה שבשביל רבים נחשב לבלתי אפשרי הוא הפך את הלחימה בנאצים ללא כיפית, בעליל.

מה היה קורה אם?

בשנת 1931, 8 שנים לפני פלישת גרמניה הנאצית לפולין ותחילת מלחה"ע השנייה, ביקר ווינסטון צ'רצ'יל בניו יורק שם פגעה בו מונית ופצעה אותו קלות.

בTurning Point שואלים "מה היה קורה אם המונית לא הייתה פוצעת את צ'רצ'יל, אלא הורגת אותו?".

זהו הרקע האלטרנטיבי לעלילה של Turning Point בעקבות ההבדל הנקודתי הקטן לכאורה, צ'רצ'יל לא עומד בראשות בריטניה ובמקומו עומד צ'מברליין החלש, וכך עד 1940 כובשת גרמניה הנאצית את כל אירופה, ובריטניה נכנעת.

בשנים הבאות לאחר כיבוש אירופה, המדענים הנאצים ממשיכים לעבוד ללא הרף על נשקים חדישים וחדשים, כאשר האומה היחידה אשר יכולה להתנגד לרייך הגרמני הינה ארה"ב, אשר טומנת ידה בצלחת למרות הסכנה האורבת לה.

ואז, ב-1953, זמן התרחשות המשחק, פולש הרייך הגרמני, "במפתיע", לניו יורק.

אפילו לא בורג במערכה

עיקר השוני בTurning Point, לעומת משחקי מלחה"ע השנייה אחרים, הינו כי אין אנו משחקים עוד חייל מן השורה, או מפקד אלא אדם פשוט, הנמצא בלב מערכה צבאית גורלית רקע שנוסה בעבר בהצלחה בכותר Freedom Fighters, בו שיחקנו שרברב פשוט המתנגד לכיבוש הסובייטי בניו יורק.

אנו משחקים כ-Dan Carson, פועל בניין פשוט בניו יורק של שנות ה-50' אשר צריך להילחם על מנת לשרוד.

מה השתבש?

עד עכשיו הכל נראה טוב ויפה, רקע מעניין ורעיון טוב שמרחיק אותנו מן הזירה האירופאית ובעצם מביא לנו את מלחה"ע השנייה בסביבה חדשה ותקופה חדשה אך כפי שאנו יודעים, רעיון טוב לא מוביל בהכרח לביצוע טוב, ו-Turning Point מהווה את הדוגמא המושלמת לרעיון טוב עם ביצוע רע.

רע מאוד.

עלילת המשחק, למרות היותה נקודת התחלה מעניינת היא לא חשובה בעליל ואפשר לשכוח ממנה כבר מן ההתחלה.

כמו כן, הרעיון המרכזי של המשחק, של אדם פשוט המנסה לשרוד בסביבה של מלחמה טואלית גם נופל בין הקרשים כבר בתחילת המשחק תקבלו הוראות מקצין של ה-National Guard "להרוס את המחסום של הגרמנים שמונע מאיתנו לסגת" אותה הוראה בדיוק שקיבלנו כבר בעשרות משחקים בהם שיחקנו חייל, כך שבעיקרון, אין כאן שום הבדל חוץ מן העובדה שDan לא לובש קסדה ולא מדים ירוקים, אלא מדים של עובד בניין הוא חייל בדיוק כמו ההוא שלידו.

המשחקיות הקלוקלת לא מפצה על העלילה הלא טובה כאשר לירות בנאצי זה לא כיף, משהו פשוט לא עובד.

לנשקים אין כוח רתע מתאים, לירות ברובה צייד ולירות במכונת ירייה מרגיש בדיוק אותו דבר.

האויבים לא מגיבים לנוכחות השחקן, כבר ב"משימת האימון"(שהיא גם, באופן אירוני, החלק הטוב ביותר במשחק) נוחת ליד השחקן צנחן נאצי שמסרב לשים לב לנוכחות השחקן גם אם הוא יקפץ מאחוריו, מעליו או מצדדיו, לפעמים האויבים אפילו לא יגיבו כאשר תירו בהם פעם או פעמיים, אלא רק בפעם השלישית.

אין זה אומר שהמשחק קל, הו לא.

חייל נאצי יכול לכוון את נשקו לימין, כאשר אתם בכלל בצד שמאל שלו ועדיין לפגוע.

כאשר זה קורה גם ממרחק של 100 מטר וגם ממרחק של חצי מטר, זה כבר לא מתסכל, זה פשוט עצוב.

העניין לא משתפר כאשר מחליטים להפסיק את ייסוריו של חייל נאצי ויורים בו, הו לא.

מרגע הפגיעה באויב ועד שהפגיעה "נקלטת" עובר זמן, כאילו מרגע שירינו הזמן החליט לשבת לכוס קפה, ורק כעבור כמה שניות חזר.

זה נראה רע, זה נראה לא מקצועי וזה הופך עוד יותר מביך כאשר רק כמה שניות לאחר שיריתם בנאצי הוא נזכר למות.

הגרפיקה הזוועתית גם לא מהווה את נקודת האור של המשחק החיילים הנאצים נראים כמו צעצועים, ומספר רב מדי שלהם לובש מעין משקפת כתומה ונוצצת, ללא כל סיבה ברורה.

גם הסביבה לא חפה מפגמים הטקסטורות פשוטות להפליא(ולהחליא) דשא הוא פשוט כמה נקודות ירוקות, קיר הוא פשוט כמה לבנים אדומות, לא מתאים למשחק מ-2005, קל וחומר למשחק ב-2008.

הנקודה היחידה בה מצאתי את עצמי אומר "ואוו" על הסביבה היא בתחילת המשחק, כאשר בניין האמפייר סטייט עומד באש, אך מדובר בתמונת רקע בלבד, ולא בסביבה אליה אפשר בכלל להגיע.

על מנת להוסיף חטא על פשע, המשחק כולל רק מערכת שמירות אוטומטיות בלתי סלחנית אשר תגרום לכם להתחיל מההתחלה שוב ושוב, עד שתגיעו לנקודת השמירה האוטומטית הבאה.

סיכום

Turning Point היה יכול להיות משחק מעולה, אם רק מפתחיו היו נותנים למספר אנשים בלתי תלויים לשחק בו אם הם רק היו לומדים דבר או שניים ממשחקי FPS מודרנים, כאלו שמערבים נאצים וכאלו שלא.

גרפיקה מיושנת, משחקיות קלוקלת ועלילה לא קיימת מסתכמים בכך שאין שום סיבה טובה אפילו לנסות את המשחק, גם אם אתם ממש אוהבים להילחם בנאצים.

הטוב

אפשר לצאת ממנו

רקע עלילתי מעניין

הרע

גרפיקה מיושנת

אויבים טיפשים

משחקיות רדודה ולא מהנה

עלילה ורקע שלא תורמים במאום

והנאצים

מתים, תודה לאל

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הטוב

אפשר לצאת ממנו

אהבתיי... :P

הכתבה לפי דעתי דיי לוקה בחסר, אני בנאדם שלא מכיר את המשחק קראתי את הכתבה ואני לא מצליח לדמיין את המשחק, שבד"כ בכתבות אחרות

אני כן, אולי תוסיף ותיתן יותר המחשה של המשחק, תסביר מה הולך שם, כי אני לא הבנתי.

בלי קשר לזה, הכתבה לפי דעתי קצת יותר מידי קצרה ואין לי מספיק פרטים על המשחק כדי להחליט האם אני רוצה לקנות אותו או לא,

למרות שלפי הדעה שלך המשחק ממש גרוע אבל עדיין אני צריך לדעת יותר מסתם דעה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 4 חודשים מאוחר יותר...

המערכת שלי נימצאת בצד, ואני לא מבין המשחק אמור לעבוד לי מצויין והוא עובד לי כמו SAN ANDREAS על P2 ניתקע כל שניה, אבנתי שהמשחק משתמש בPHYSX אבל יש לי 9600GT שתומך בו ואולי הבעיה שPHYSX עובד רק על ? או שגם על עובד אותו הדבר ? או שזה קשור במשהו אחר ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מוזר, אתה אמור להפעיל את המשחק למהדרין.

אם יש לך פריזים (שכל המחשב נתקע, כולל הסאונד), או המעבד, או הכרטיס מסך, מתחממים יתר על המידה (אני נוטה לחשוב שזה המעבד), אם מישהו משניהם בOC, נסה לבטל אותו.

אגב, כבר יצאו פאצ'ים למשחק, כאלה שמסדרים את הרזולוציה?.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא יודע בקשר לפצ'ים אבל המערכת שלי מקוררת היטב המעבד על 35 מעלות קבוע והכרטיס על 50 מעלות קבוע במאמץ מלא ולא הטמפרטורה לא מזייפת עם אתה שואל, יכולה להיות בעיה נוספת ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הכתבה טובה, אך כפי שנאמר - על מנת להמחיש את המשחק יותר טוב לקוראים עליך לספק כמה וציונים לכל תחום של המשחק (כפי שנהוג ברוב האתרים, לא יודע איך זה בVGames).

האינטרו על Wolfenstein קצת מיותר, זו ביקורת, לא הרצאה...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המשחק עצמו לא משהו, אבל יש שם קטע שהשחקן הראשי בתוך גטו וזה נראה ממש אמיתי, אני הייתי בפולין במסגרת בית הספר וראיתי איך גטו נראה, במשחק זה אחד לאחד, אותם אנשים מפוחדים שמתחבאים בעליות גג, אותם בתים ישנים ומפורקים והחומות של הגטו ממש דומות.

פה מגיע לחברה שפיתחה את המשחק כל הכבוד!!!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ביקורת טובה, ההומור בביקורת תרם לא מעט. לעניין עצמו - אכן מדובר במשחק גרוע ומלא באגים, מי שמחפש משחק רציני עם עלילה דומה חייב לשחק ב-FREEDOM FIGHTERS, אחד המשחקים הטובים ביותר ששיחקתי בהם אי פעם (ושיחקתי בלא מעט משחקים).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...