עבור לתוכן

צילום במקום פתוח בתנאי תאורה עלובים

Featured Replies

פורסם

איכות התאורה נובעת רק מגודל הגוף המקרין אור.

הגודל של הפלאש דומה לזה של הכרטיס ולכן ההבדלים בינהם אם קיימים זניחים.

כאשר מקפיצים פלאש הגודל של מקור האור הופך להיות קיר שלם או תקרה ואז יש תאורה רכה.

כאשר משתמשים במשטחי החזרה גם אז אור הפלאש מוחזר משטח גדול והאור רך.

כאשר משתמשים באור מכרטיס אז כמות האור שמוחזרת ממנו קטנה, בגלל השטח והזווית ולכן הפלאש צריך להבזיק בעצמות הגבוהות ביותר כדי לתת מספיק אור. זה תורם בעיקר לסחיטת הסוללות. גם שימוש בדיפיוזר לא עוזר עם פלאש ישיר כי שוב השטח קטן, ורק הפלאש צריך לעבד יותר קשה כדי להתגבר על חסימת חלק מהאור.

בקיצור, מילת הקסם בתאורה זה הגודל, כמה יותר גדול ככה יותר טוב.

כמובן, שאין ברירה אחרת אז פלאש ישיר.

פורסם

פלאש ישיר, קצת מכוון למעלה, כדי שלא יהיה פלאש חד על הפנים.. אני מדגיש קצת מכוון למעלה..

לא רק שזה לא יעזור לרכך את האור, תקבל תאורה לא אחידה. כדאי שתקרא את מה ששלמה כתב מעלי (אני מסכים עם כל מילה).

פורסם

אם אני מצלם מזוית נמוכה שהפלאש במכוון בערך ב45 מעלות למעלה והכרטיס בחוץ: יגיע אל הנושא אור מהפלא עצמו וגם אור שיוחזר מהכרטיס, ככה השטח בעצם גדל אולי אפילו פי 2. מה דעתכם?

פורסם

זה לא יעזור. כדי לקבל ריכוך מורגש אתה צריך להגדיל את מקור האור בכמה סדרי גודל (חצי מטר על חצי מטר זאת נקודת התחלה לא רעה). התועלת היחידה בהקפצה קדמית + כרטיס היא באפשרות להאיר את הרקע. הנושא עצמו ממשיך להיות מואר באותו אור קונטרסטי ולא מחמיא כמו בפלאש ישיר רגיל.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים