דתי/ חילוני / מסורתי / לא מאמין - עמוד 14 - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

דתי/ חילוני / מסורתי / לא מאמין


Os.Master

דתי/ חילוני / מסורתי / לא מאמין?  

2439 הצבעות

  1. 1. דתי/ חילוני / מסורתי / לא מאמין?

    • דתי (שומר שבת , מניח תפילין וכוד')
    • מסורתי ( מניח תפילין , מנסה לשמור כמה שיותר בשבת )
    • חילוני ( לא שומר כלום אך מאמין בבורא עולם)
    • לא מאמין כלל בבורא עולם .


Recommended Posts

  • תגובות 896
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

הקטע שממש שיכנע אותי שאלוהים הם חוצונים, זה פרק א' מתוך ספר יחזקאל.

שימו לב לפרטים הקטנים שמתאר יחזקאל בדקדקנות מדהימה! אם תקראו בצורה רציונלית תדהמו לגלות נחיתה של עב"ם מול יחזקאל.

"א ו?י?ה?י ב??ש??ל?ש??ים ש??נ?ה, ב??ר?ב?יע?י ב??ח?מ?ש???ה ל?ח?ד?ש?, ו?א?נ?י ב?תו?ך?-ה?ג?ו?ל?ה, ע?ל-נ?ה?ר-כ??ב?ר; נ?פ?ת??חו?, ה?ש???מ?י?ם, ו?א?ר?א?ה, מ?ר?או?ת א?ל?ה?ים. ב ב??ח?מ?ש???ה, ל?ח?ד?ש?--ה?יא ה?ש???נ?ה ה?ח?מ?יש??ית, ל?ג?לו?ת ה?מ??ל?ך? יו?י?כ?ין. ג ה?י?ה ה?י?ה ד?ב?ר-י?הו?ה א?ל-י?ח?ז?ק?אל ב??ן-ב?ו?ז?י ה?כ??ה?ן, ב??א?ר?ץ כ??ש??ד??ים--ע?ל-נ?ה?ר-כ??ב?ר; ו?ת??ה?י ע?ל?יו ש??ם, י?ד-י?הו?ה. ד ו?א?ר?א ו?ה?נ??ה רו?ח? ס?ע?ר?ה ב??א?ה מ?ן-ה?צ??פו?ן, ע?נ?ן ג??דו?ל ו?א?ש? מ?ת?ל?ק??ח?ת, ו?נ?ג?ה? לו?, ס?ב?יב; ו?מ?ת?ו?כ?ה?--כ??ע?ין ה?ח?ש??מ?ל, מ?ת?ו?ך? ה?א?ש?. ה ו?מ?ת?ו?כ?ה?--ד??מו?ת, א?ר?ב??ע ח?י?ו?ת; ו?ז?ה, מ?ר?א?יה?ן--ד??מו?ת א?ד?ם, ל?ה?נ??ה. ו ו?א?ר?ב??ע?ה פ?נ?ים, ל?א?ח?ת; ו?א?ר?ב??ע כ??נ?פ?י?ם, ל?א?ח?ת ל?ה?ם. ז ו?ר?ג?ל?יה?ם, ר?ג?ל י?ש??ר?ה; ו?כ?ף ר?ג?ל?יה?ם, כ??כ?ף ר?ג?ל ע?ג?ל, ו?נ?צ?צ?ים, כ??ע?ין נ?ח?ש??ת ק?ל?ל. ח וידו (ו?יד?י) א?ד?ם, מ?ת??ח?ת כ??נ?פ?יה?ם, ע?ל, א?ר?ב??ע?ת ר?ב?ע?יה?ם; ו?פ?נ?יה?ם ו?כ?נ?פ?יה?ם, ל?א?ר?ב??ע?ת??ם. ט ח?ב?ר?ת א?ש???ה א?ל-א?חו?ת?ה?, כ??נ?פ?יה?ם: ל?א-י?ס??ב?ו? ב?ל?כ?ת??ן, א?יש? א?ל-ע?ב?ר פ??נ?יו י?ל?כו?. י ו?ד?מו?ת פ??נ?יה?ם, פ??נ?י א?ד?ם, ו?פ?נ?י א?ר?י?ה א?ל-ה?י??מ?ין ל?א?ר?ב??ע?ת??ם, ו?פ?נ?י-ש?ו?ר מ?ה?ש???מ?אול ל?א?ר?ב??ע?ת??ן; ו?פ?נ?י-נ?ש??ר, ל?א?ר?ב??ע?ת??ן. יא ו?פ?נ?יה?ם, ו?כ?נ?פ?יה?ם פ??ר?דו?ת מ?ל?מ?ע?ל?ה: ל?א?יש?, ש??ת??י?ם ח?ב?רו?ת א?יש?, ו?ש??ת??י?ם מ?כ?ס?ו?ת, א?ת ג??ו?י??ת?יה?נ?ה. יב ו?א?יש? א?ל-ע?ב?ר פ??נ?יו, י?ל?כו?: א?ל א?ש??ר י?ה?י?ה-ש???מ??ה ה?רו?ח? ל?ל?כ?ת י?ל?כו?, ל?א י?ס??ב?ו? ב??ל?כ?ת??ן. יג ו?ד?מו?ת ה?ח?י?ו?ת מ?ר?א?יה?ם כ??ג?ח?ל?י-א?ש?, ב??ע?רו?ת כ??מ?ר?א?ה ה?ל??פ??ד?ים--ה?יא, מ?ת?ה?ל??כ?ת ב??ין ה?ח?י?ו?ת; ו?נ?ג?ה? ל?א?ש?, ו?מ?ן-ה?א?ש? יו?צ?א ב?ר?ק. יד ו?ה?ח?י?ו?ת, ר?צו?א ו?ש?ו?ב, כ??מ?ר?א?ה, ה?ב??ז?ק. טו ו?א?ר?א, ה?ח?י?ו?ת; ו?ה?נ??ה או?פ?ן א?ח?ד ב??א?ר?ץ א?צ?ל ה?ח?י?ו?ת, ל?א?ר?ב??ע?ת פ??נ?יו. טז מ?ר?א?ה ה?או?פ?נ??ים ו?מ?ע?ש??יה?ם כ??ע?ין ת??ר?ש??יש?, ו?ד?מו?ת א?ח?ד ל?א?ר?ב??ע?ת??ן; ו?מ?ר?א?יה?ם, ו?מ?ע?ש??יה?ם, כ??א?ש??ר י?ה?י?ה ה?או?פ?ן, ב??תו?ך? ה?או?פ?ן. יז ע?ל-א?ר?ב??ע?ת ר?ב?ע?יה?ן, ב??ל?כ?ת??ם י?ל?כו?: ל?א י?ס??ב?ו?, ב??ל?כ?ת??ן. יח ו?ג?ב??יה?ן--ו?ג?ב?ה? ל?ה?ם, ו?י?ר?א?ה ל?ה?ם; ו?ג?ב??ת?ם, מ?ל?א?ת ע?ינ?י?ם ס?ב?יב--ל?א?ר?ב??ע?ת??ן. יט ו?ב?ל?כ?ת, ה?ח?י?ו?ת, י?ל?כו? ה?או?פ?נ??ים, א?צ?ל?ם; ו?ב?ה?נ??ש??א ה?ח?י?ו?ת מ?ע?ל ה?א?ר?ץ, י?נ??ש??או? ה?או?פ?נ??ים. כ ע?ל א?ש??ר י?ה?י?ה-ש???ם ה?רו?ח? ל?ל?כ?ת י?ל?כו?, ש??מ??ה ה?רו?ח? ל?ל?כ?ת; ו?ה?או?פ?נ??ים, י?נ??ש??או? ל?ע?מ??ת?ם, כ??י רו?ח? ה?ח?י??ה, ב??או?פ?נ??ים. כא ב??ל?כ?ת??ם י?ל?כו?, ו?ב?ע?מ?ד?ם י?ע?מ?דו?; ו?ב?ה?נ??ש??א?ם מ?ע?ל ה?א?ר?ץ, י?נ??ש??או? ה?או?פ?נ??ים ל?ע?מ??ת?ם--כ??י רו?ח? ה?ח?י??ה, ב??או?פ?נ??ים. כב ו?ד?מו?ת ע?ל-ר?אש??י ה?ח?י??ה, ר?ק?יע?, כ??ע?ין, ה?ק??ר?ח ה?נ?ו?ר?א--נ?טו?י ע?ל-ר?אש??יה?ם, מ?ל?מ?ע?ל?ה. כג ו?ת?ח?ת, ה?ר?ק?יע?, כ??נ?פ?יה?ם י?ש??רו?ת, א?ש???ה א?ל-א?חו?ת?ה?: ל?א?יש?, ש??ת??י?ם מ?כ?ס?ו?ת ל?ה?נ??ה, ו?ל?א?יש? ש??ת??י?ם מ?כ?ס?ו?ת ל?ה?נ??ה, א?ת ג??ו?י??ת?יה?ם. כד ו?א?ש??מ?ע א?ת-קו?ל כ??נ?פ?יה?ם כ??קו?ל מ?י?ם ר?ב??ים כ??קו?ל-ש??ד??י, ב??ל?כ?ת??ם--קו?ל ה?מ?ל??ה, כ??קו?ל מ?ח?נ?ה; ב??ע?מ?ד?ם, ת??ר?פ??ינ?ה כ?נ?פ?יה?ן. כה ו?י?ה?י-קו?ל--מ?ע?ל, ל?ר?ק?יע? א?ש??ר ע?ל-ר?אש??ם; ב??ע?מ?ד?ם, ת??ר?פ??ינ?ה כ?נ?פ?יה?ן. כו ו?מ?מ??ע?ל, ל?ר?ק?יע? א?ש??ר ע?ל-ר?אש??ם, כ??מ?ר?א?ה א?ב?ן-ס?פ??יר, ד??מו?ת כ??ס??א; ו?ע?ל, ד??מו?ת ה?כ??ס??א, ד??מו?ת כ??מ?ר?א?ה א?ד?ם ע?ל?יו, מ?ל?מ?ע?ל?ה. כז ו?א?ר?א כ??ע?ין ח?ש??מ?ל, כ??מ?ר?א?ה-א?ש? ב??ית-ל?ה? ס?ב?יב, מ?מ??ר?א?ה מ?ת?נ?יו, ו?ל?מ?ע?ל?ה; ו?מ?מ??ר?א?ה מ?ת?נ?יו, ו?ל?מ?ט??ה, ר?א?ית?י כ??מ?ר?א?ה-א?ש?, ו?נ?ג?ה? לו? ס?ב?יב. כח כ??מ?ר?א?ה ה?ק??ש??ת א?ש??ר י?ה?י?ה ב?ע?נ?ן ב??יו?ם ה?ג??ש??ם, כ??ן מ?ר?א?ה ה?נ??ג?ה? ס?ב?יב--הו?א, מ?ר?א?ה ד??מו?ת כ??בו?ד-י?הו?ה; ו?א?ר?א?ה ו?א?פ??ל ע?ל-פ??נ?י, ו?א?ש??מ?ע קו?ל מ?ד?ב??ר."

תודו שזה קטע חזק.

שימו לב שיחזקאל מתאר בחוויה שלו שעפים והולכים יחד, וקסדות של אסטרונאוטים.

אין...פשוט מדהים. :yelclap:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הקטע שממש שיכנע אותי שאלוהים הם חוצונים, זה פרק א' מתוך ספר יחזקאל.

שימו לב לפרטים הקטנים שמתאר יחזקאל בדקדקנות מדהימה! אם תקראו בצורה רציונלית תדהמו לגלות נחיתה של עב"ם מול יחזקאל.

"א ו?י?ה?י ב??ש??ל?ש??ים ש??נ?ה, ב??ר?ב?יע?י ב??ח?מ?ש???ה ל?ח?ד?ש?, ו?א?נ?י ב?תו?ך?-ה?ג?ו?ל?ה, ע?ל-נ?ה?ר-כ??ב?ר; נ?פ?ת??חו?, ה?ש???מ?י?ם, ו?א?ר?א?ה, מ?ר?או?ת א?ל?ה?ים. ב ב??ח?מ?ש???ה, ל?ח?ד?ש?--ה?יא ה?ש???נ?ה ה?ח?מ?יש??ית, ל?ג?לו?ת ה?מ??ל?ך? יו?י?כ?ין. ג ה?י?ה ה?י?ה ד?ב?ר-י?הו?ה א?ל-י?ח?ז?ק?אל ב??ן-ב?ו?ז?י ה?כ??ה?ן, ב??א?ר?ץ כ??ש??ד??ים--ע?ל-נ?ה?ר-כ??ב?ר; ו?ת??ה?י ע?ל?יו ש??ם, י?ד-י?הו?ה. ד ו?א?ר?א ו?ה?נ??ה רו?ח? ס?ע?ר?ה ב??א?ה מ?ן-ה?צ??פו?ן, ע?נ?ן ג??דו?ל ו?א?ש? מ?ת?ל?ק??ח?ת, ו?נ?ג?ה? לו?, ס?ב?יב; ו?מ?ת?ו?כ?ה?--כ??ע?ין ה?ח?ש??מ?ל, מ?ת?ו?ך? ה?א?ש?. ה ו?מ?ת?ו?כ?ה?--ד??מו?ת, א?ר?ב??ע ח?י?ו?ת; ו?ז?ה, מ?ר?א?יה?ן--ד??מו?ת א?ד?ם, ל?ה?נ??ה. ו ו?א?ר?ב??ע?ה פ?נ?ים, ל?א?ח?ת; ו?א?ר?ב??ע כ??נ?פ?י?ם, ל?א?ח?ת ל?ה?ם. ז ו?ר?ג?ל?יה?ם, ר?ג?ל י?ש??ר?ה; ו?כ?ף ר?ג?ל?יה?ם, כ??כ?ף ר?ג?ל ע?ג?ל, ו?נ?צ?צ?ים, כ??ע?ין נ?ח?ש??ת ק?ל?ל. ח וידו (ו?יד?י) א?ד?ם, מ?ת??ח?ת כ??נ?פ?יה?ם, ע?ל, א?ר?ב??ע?ת ר?ב?ע?יה?ם; ו?פ?נ?יה?ם ו?כ?נ?פ?יה?ם, ל?א?ר?ב??ע?ת??ם. ט ח?ב?ר?ת א?ש???ה א?ל-א?חו?ת?ה?, כ??נ?פ?יה?ם: ל?א-י?ס??ב?ו? ב?ל?כ?ת??ן, א?יש? א?ל-ע?ב?ר פ??נ?יו י?ל?כו?. י ו?ד?מו?ת פ??נ?יה?ם, פ??נ?י א?ד?ם, ו?פ?נ?י א?ר?י?ה א?ל-ה?י??מ?ין ל?א?ר?ב??ע?ת??ם, ו?פ?נ?י-ש?ו?ר מ?ה?ש???מ?אול ל?א?ר?ב??ע?ת??ן; ו?פ?נ?י-נ?ש??ר, ל?א?ר?ב??ע?ת??ן. יא ו?פ?נ?יה?ם, ו?כ?נ?פ?יה?ם פ??ר?דו?ת מ?ל?מ?ע?ל?ה: ל?א?יש?, ש??ת??י?ם ח?ב?רו?ת א?יש?, ו?ש??ת??י?ם מ?כ?ס?ו?ת, א?ת ג??ו?י??ת?יה?נ?ה. יב ו?א?יש? א?ל-ע?ב?ר פ??נ?יו, י?ל?כו?: א?ל א?ש??ר י?ה?י?ה-ש???מ??ה ה?רו?ח? ל?ל?כ?ת י?ל?כו?, ל?א י?ס??ב?ו? ב??ל?כ?ת??ן. יג ו?ד?מו?ת ה?ח?י?ו?ת מ?ר?א?יה?ם כ??ג?ח?ל?י-א?ש?, ב??ע?רו?ת כ??מ?ר?א?ה ה?ל??פ??ד?ים--ה?יא, מ?ת?ה?ל??כ?ת ב??ין ה?ח?י?ו?ת; ו?נ?ג?ה? ל?א?ש?, ו?מ?ן-ה?א?ש? יו?צ?א ב?ר?ק. יד ו?ה?ח?י?ו?ת, ר?צו?א ו?ש?ו?ב, כ??מ?ר?א?ה, ה?ב??ז?ק. טו ו?א?ר?א, ה?ח?י?ו?ת; ו?ה?נ??ה או?פ?ן א?ח?ד ב??א?ר?ץ א?צ?ל ה?ח?י?ו?ת, ל?א?ר?ב??ע?ת פ??נ?יו. טז מ?ר?א?ה ה?או?פ?נ??ים ו?מ?ע?ש??יה?ם כ??ע?ין ת??ר?ש??יש?, ו?ד?מו?ת א?ח?ד ל?א?ר?ב??ע?ת??ן; ו?מ?ר?א?יה?ם, ו?מ?ע?ש??יה?ם, כ??א?ש??ר י?ה?י?ה ה?או?פ?ן, ב??תו?ך? ה?או?פ?ן. יז ע?ל-א?ר?ב??ע?ת ר?ב?ע?יה?ן, ב??ל?כ?ת??ם י?ל?כו?: ל?א י?ס??ב?ו?, ב??ל?כ?ת??ן. יח ו?ג?ב??יה?ן--ו?ג?ב?ה? ל?ה?ם, ו?י?ר?א?ה ל?ה?ם; ו?ג?ב??ת?ם, מ?ל?א?ת ע?ינ?י?ם ס?ב?יב--ל?א?ר?ב??ע?ת??ן. יט ו?ב?ל?כ?ת, ה?ח?י?ו?ת, י?ל?כו? ה?או?פ?נ??ים, א?צ?ל?ם; ו?ב?ה?נ??ש??א ה?ח?י?ו?ת מ?ע?ל ה?א?ר?ץ, י?נ??ש??או? ה?או?פ?נ??ים. כ ע?ל א?ש??ר י?ה?י?ה-ש???ם ה?רו?ח? ל?ל?כ?ת י?ל?כו?, ש??מ??ה ה?רו?ח? ל?ל?כ?ת; ו?ה?או?פ?נ??ים, י?נ??ש??או? ל?ע?מ??ת?ם, כ??י רו?ח? ה?ח?י??ה, ב??או?פ?נ??ים. כא ב??ל?כ?ת??ם י?ל?כו?, ו?ב?ע?מ?ד?ם י?ע?מ?דו?; ו?ב?ה?נ??ש??א?ם מ?ע?ל ה?א?ר?ץ, י?נ??ש??או? ה?או?פ?נ??ים ל?ע?מ??ת?ם--כ??י רו?ח? ה?ח?י??ה, ב??או?פ?נ??ים. כב ו?ד?מו?ת ע?ל-ר?אש??י ה?ח?י??ה, ר?ק?יע?, כ??ע?ין, ה?ק??ר?ח ה?נ?ו?ר?א--נ?טו?י ע?ל-ר?אש??יה?ם, מ?ל?מ?ע?ל?ה. כג ו?ת?ח?ת, ה?ר?ק?יע?, כ??נ?פ?יה?ם י?ש??רו?ת, א?ש???ה א?ל-א?חו?ת?ה?: ל?א?יש?, ש??ת??י?ם מ?כ?ס?ו?ת ל?ה?נ??ה, ו?ל?א?יש? ש??ת??י?ם מ?כ?ס?ו?ת ל?ה?נ??ה, א?ת ג??ו?י??ת?יה?ם. כד ו?א?ש??מ?ע א?ת-קו?ל כ??נ?פ?יה?ם כ??קו?ל מ?י?ם ר?ב??ים כ??קו?ל-ש??ד??י, ב??ל?כ?ת??ם--קו?ל ה?מ?ל??ה, כ??קו?ל מ?ח?נ?ה; ב??ע?מ?ד?ם, ת??ר?פ??ינ?ה כ?נ?פ?יה?ן. כה ו?י?ה?י-קו?ל--מ?ע?ל, ל?ר?ק?יע? א?ש??ר ע?ל-ר?אש??ם; ב??ע?מ?ד?ם, ת??ר?פ??ינ?ה כ?נ?פ?יה?ן. כו ו?מ?מ??ע?ל, ל?ר?ק?יע? א?ש??ר ע?ל-ר?אש??ם, כ??מ?ר?א?ה א?ב?ן-ס?פ??יר, ד??מו?ת כ??ס??א; ו?ע?ל, ד??מו?ת ה?כ??ס??א, ד??מו?ת כ??מ?ר?א?ה א?ד?ם ע?ל?יו, מ?ל?מ?ע?ל?ה. כז ו?א?ר?א כ??ע?ין ח?ש??מ?ל, כ??מ?ר?א?ה-א?ש? ב??ית-ל?ה? ס?ב?יב, מ?מ??ר?א?ה מ?ת?נ?יו, ו?ל?מ?ע?ל?ה; ו?מ?מ??ר?א?ה מ?ת?נ?יו, ו?ל?מ?ט??ה, ר?א?ית?י כ??מ?ר?א?ה-א?ש?, ו?נ?ג?ה? לו? ס?ב?יב. כח כ??מ?ר?א?ה ה?ק??ש??ת א?ש??ר י?ה?י?ה ב?ע?נ?ן ב??יו?ם ה?ג??ש??ם, כ??ן מ?ר?א?ה ה?נ??ג?ה? ס?ב?יב--הו?א, מ?ר?א?ה ד??מו?ת כ??בו?ד-י?הו?ה; ו?א?ר?א?ה ו?א?פ??ל ע?ל-פ??נ?י, ו?א?ש??מ?ע קו?ל מ?ד?ב??ר."

תודו שזה קטע חזק.

שימו לב שיחזקאל מתאר בחוויה שלו שעפים והולכים יחד, וקסדות של אסטרונאוטים.

אין...פשוט מדהים. :yelclap:

בונאה אתה משוגע אחי אתה לא יכול לפרש לעצמך מה שבא לך חחח יאלהלה לאן הגענו.[br]פורסם בתאריך: 23.03.2008 בשעה 21:29:24


אגב, שאלתי המון רבנים ומומחים לדת, ותמיד קבלתי תשובות חמקניות בנושאים האלו.

לא שאלת במקומות הנכונים ומומחים לדת חח . טוב השתגעתי כבר מהתדר הזה כל פעם אני לא רוצה להכנס אבל משום מה אני מוצא אותי בפנים יאלה הלכנו לשחק קצת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הוא לא יכול לפרש לעצמו איך שבא לו? ומה בדיוק עושים כל הרבנים שאתה מדבר עליהם? מרימים שיחה לכותב הספר ושואלים למה התכוון המשורר? הם פשוט ממציאים על המקום את החוקים שאתה ואנשים אחרים לוקחים כדבר מוחלט וקדוש.

אז תסלח לי, אני אקרא ואפרש איך שאני רוצה ואיך שמתאים לי, כי זה בדיוק מה שאנשים אחרים שאותם אתה כן מחשיב, עושים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הוא לא יכול לפרש לעצמו איך שבא לו? ומה בדיוק עושים כל הרבנים שאתה מדבר עליהם? מרימים שיחה לכותב הספר ושואלים למה התכוון המשורר? הם פשוט ממציאים על המקום את החוקים שאתה ואנשים אחרים לוקחים כדבר מוחלט וקדוש.

אז תסלח לי, אני אקרא ואפרש איך שאני רוצה ואיך שמתאים לי, כי זה בדיוק מה שאנשים אחרים שאותם אתה כן מחשיב, עושים.

אז תסלח לי, אני אקרא ואפרש איך שאני רוצה ואיך שמתאים לי, כי זה בדיוק מה שאנשים אחרים שאותם אתה כן מחשיב, עושים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המעשה של סימון הבית בדם העיזים, בדיוק כמו ברית המילה, נועד לחדש את הברית בין האדם לאלוהים, ולא כדרך של האל להפריד בין היהודים לגויים :kopfpatsch:

לא הבנתי. אתה אומר שברית היא להבדיל בין יהודי לגוי? לא נראה זה ברית בין יהודי לה' לא קשור כאן לגוי. אתם צריכים להבין ליהדות אין שום דבר נגד הנצרות או משהו כזה גם הם מאמינים בה' וכל המקורות שלהם לקחו מהתנך שלנו. פשוט להם יש 7 מצוות ולנו 300 ומשהו . ולרועי חדד אמרת בהתחלה של התדר לגבי מוות קליני שזה קורה גם לגוים ואם זה היה קורה רק ליהודים אז היית מאמין בה' בואנה עד איפה הגעת ? גם לגוים יש נשמה וגם להם יש דין וחיובים. וגם הם מאמינים באותו אלוקים יש מבין?סך הכל היהודים קיבלו את התורה ויותר קרובים לאלוקים הכל התחיל מאברהם אבינו שכל העולם היה עובד עבודה זרה אני מציין כולם חוץ ממנו ולכן עשה איתו את הברית וכו.. וכו...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רוני, תחשוב רגע כמו בתקופה של המקרא. ועכשיו תגיד לי מה חשב יונה הנביא כשראה כלי ימי דומה לצוללת?

הוא בטח לא חשב שזאת צוללת! אז בתקופה שלו הוא פירש את זה לדג טורף מפלצתי שאלוהים שלח לו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רוני, תחשוב רגע כמו בתקופה של המקרא. ועכשיו תגיד לי מה חשב יונה הנביא כשראה כלי ימי דומה לצוללת?

הוא בטח לא חשב שזאת צוללת! אז בתקופה שלו הוא פירש את זה לדג טורף מפלצתי שאלוהים שלח לו.

אני יכול לומר לך שפעם הכל היה בעל פה אב לבנו מלמדו בעל פה ורק שהדורות התחילו להיחלש אז רב [כך שמו היה] ונראה לי שזה הוא התחיל לכתוב את הגמרא וכו.. שאז זה היה בעל פה ומתי שהוא כתב אז הוא לא עשה דוח משטרתי הוא ציטט ואם תבוא לקרוא אתה לא יכול לפרש איך שבא לך וגם את התורה שבכתב במדבר שמות וכו.. גם את זה אתה לא יכול לפרש איך שבא לך לכן יש מפרשים לתורה רשי וכו..
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תרי"ג לא שווה 413 כמדומני? ואם תקרא את ההודעה שלי לעומק, תבין שמה שאני אומר זה בדיוק מה שאתה מתכוון אליו - ה"ברית" כביכול לא באה להבדיל בין יהודי לגוי, הרי האל יודע בדיוק מי מאמין באמונתו ומי לא, זה יותר מעשי מוחשי לסמל את האמונה בתור משהו גשמי ולא רק רוחני נטו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תרי"ג לא שווה 413 כמדומני? ואם תקרא את ההודעה שלי לעומק, תבין שמה שאני אומר זה בדיוק מה שאתה מתכוון אליו - ה"ברית" כביכול לא באה להבדיל בין יהודי לגוי, הרי האל יודע בדיוק מי מאמין באמונתו ומי לא, זה יותר מעשי מוחשי לסמל את האמונה בתור משהו גשמי ולא רק רוחני נטו.

נראה לי 600 ומשהו אין לי כוח לעשות חשבון וזה נגד כל האיברים בגופו של האדם ולגוי יש רק 7 מצוות שזה רק ה7חלקים המרכזים של הגוף ראש ידים וכו..

הקב"ה רצה לטיב לעם לכן הרבה להם תורה ומצוות .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני יכול לומר לך שפעם הכל היה בעל פה אב לבנו מלמדו בעל פה ורק שהדורות התחילו להיחלש אז רב [כך שמו היה] ונראה לי שזה הוא התחיל לכתוב את הגמרא וכו.. שאז זה היה בעל פה ומתי שהוא כתב אז הוא לא עשה דוח משטרתי הוא ציטט ואם תבוא לקרוא אתה לא יכול לפרש איך שבא לך וגם את התורה שבכתב במדבר שמות וכו.. גם את זה אתה לא יכול לפרש איך שבא לך לכן יש מפרשים לתורה רשי וכו..

רוני אני לא מנסה לפרש את התורה, רק מביע את התפיסה שלי למה שבאמת התרחש לדעתי בלבד, או לכל מי שרוצה לאמץ את התאוריה הזאת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז תסלח לי, אני אקרא ואפרש איך שאני רוצה ואיך שמתאים לי, כי זה בדיוק מה שאנשים אחרים שאותם אתה כן מחשיב, עושים.

תפסיק גם אתה לדבר שטויות. אם ככה המחשבה שלך ]שהיא מוטעת] אז אבדנו. אם תבוא לרב כזה ולרב אחר ועוד רב כולם יפרשו את הפירוש הנכון ואותו פירוש [מדבר על הפשט] ולא כל רב מנחש לו מה שבא לו חח אתם עושים צחוק מכל דבר.

מן הסתם יהיה להם אותה פרשנות, כי זו לא הפרשנות שלהם, זה השינון שהם למדו בישיבה. אם בין חז"ל לרש"י יש ויכוחים בין פרשנויות אז מן הסתם אין פרשנות אחת נכונה. אחרת לא היו זרמים ביהדות

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רוני אני לא מנסה לפרש את התורה, רק מביע את התפיסה שלי למה שבאמת התרחש לדעתי בלבד, או לכל מי שרוצה לאמץ את התאוריה הזאת.

נו זאת בעיה קשה מה אתה נביא רואה נבואות מה היה אז?

quote author=TeaTime link=topic=326546.msg2830950#msg2830950 date=1206305632]

מן הסתם יהיה להם אותה פרשנות, כי זו לא הפרשנות שלהם, זה השינון שהם למדו בישיבה. אם בין חז"ל לרש"י יש ויכוחים בין פרשנויות אז מן הסתם אין פרשנות אחת נכונה. אחרת לא היו זרמים ביהדות

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...