מה ההבדל ביןg4 לxp2000 - ציוד הקפי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מה ההבדל ביןg4 לxp2000


the_jackal

Recommended Posts

מבחינת ביצועים לתוכנות גרפיקה חוץ מפוטושופ נגיד למשל autocadd ומה הבדל המחירים בינהם? :jump:

בוא נתחיל מזה שאין אוטוקאד למק, כמו הרבה מאוד תוכנות אחרות שחסרות על הפלטפורמה הזאת. מצב האפליקציות שמיועדות במיוחד ל-OS X גרוע אפילו יותר (ושאף אחד לא ימכור לך את Classic כפתרון...)

דבר שני, ה-XP2000 מהיר יותר מ-G4-1000 בכמעט כל יישום שתמצא, מלבד RC5.

עכשיו תגיד לי, אתה משתמש ב-RC5? סביר להניח שלא שמעת על זה.

בכל מקרה חוץ מביצועים נחותים ומחיר גבוה, יש עוד בעיה עם ה-G4... הוא מיועד למק. אם אתה רוצה להבין מדוע זאת בעיה, אתה מוזמן לקרוא את הדיונים בפורום מק, כאן באתר.

כדאי לך רק להעזר בסבלנות, יש שם תר'דים מאוד ארוכים ומפורטים, אבל בהחלט שווים קריאה. לפחות לדעתי :saint:

Prog.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כדאי לך רק להעזר בסבלנות, יש שם תר'דים מאוד ארוכים ומפורטים, אבל בהחלט שווים קריאה. לפחות לדעתי :saint:

Prog.

תקשיב לבנאדם, אני מת עליו ! ;)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

G4 גם יותר חזק בפוטושופ כי פוטושופ מתוכנן להשתמש ב4 FPU's כמו שיש לו

אני לא יודע איפה קראת את זה, המצב הפוך, לפחות לפי מה שאני יודע.

הנה קטע ממאמר ב-Arstechnica שמשווה את ארכיטקטורת ה-G4 לזאת של האתלון (K7):

When it comes to Integer Execution Units, the K7 slaps the 7400 silly. The K7 has three fully-pipelined Integer Execution Units (IEUs), each of which can do any integer operation. The 7400, on the other hand, has just two fully-pipelined IEUs, only one of which can execute any integer op. The other IEU is weaker, and can do only simpler operations. So the K7 just has more integer horsepower under the hood.

The situation is similar (but not quite the same) when it comes to old-fashioned floating-point math (as opposed to vector fp math). The K7 just has more hardware and more horsepower, in the form of three, fully-pipelined Floating-point Execution Units (FPUs). The K7's three units are FADD, FMUL, and FSTORE. Each of the units is specialized, and can perform specific floating-point (and SIMD) calculations. Thus the K7 can do different types of fp ops in parallel.

The G4, on the other hand, has only a single FPU that takes care of all of its floating-point operations. This means that the G4 can do only one double-precision fp op at a time, while the K7 can do two under optimal conditions.

(ההדגשות שלי)

אגב, כל הנושא של פוטושופ הוא לדעתי מיתוס אחד גדול.

בניגוד לאתרי חומרה רציניים, אפל לא מפרסמים את תנאי הבדיקה המדויקים שלהם והם בוחרים להציג דווקא את התוצאות של מבחר פילטרים מצומצם שמראים את ה-G4 באור חיובי (מן הסתם כאלה שעברו אופטימיזציות מלאות למק אבל לא ל-PC).

אם חוזרים לעניין ה-FPU, המעבדים של AMD מכים את ה-G4 שוק על ירך כשמדובר באפליקציות 3D שבהן נדרשים חישובי נקודה-צפה אינטנסיביים במיוחד, תוכל למצוא בפורומים של Arstechnica דיונים מקיפים בנושא עם תוצאות של מבחנים אחרים, מבחנים הרבה פחות מחמיאים ל-G4.

מעבר לכך, אפל תקועים עד היום עם SD-R 133MHz, כשב-PC כבר עברו לזכרונות מהירים בהרבה. ההשפעה של האספקט הזה ב-Photoshop היא ממש מכרעת, במיוחד כשעובדים עם תמונות ענק שיושבות כולן בזכרון.

דווקא באפליקציות כאלה מהירות הזכרון היא משמעותית בהרבה מאשר במשחקים.

בקיצור, לא הייתי מתקרב ל-G4 גם אם הוא היה תחרותי במחיר וגם אם הוא היה מסוגל להריץ Windows.

לעומת זאת, אם הייתי מחפש מעבד למכשיר או מכונה שבהם צריכת חשמל נמוכה היא הכרחית, אז אולי כן הייתי נותן לו צ'אנס. אגב זה בדיוק מה שקורה שם בחוץ, מוטורולה עושים את רב הכסף שלהם בתחום ה-Embedded, ומבחינתם כל הקטע של אפל והמקינטושים הוא רק הכנסה צדדית.

מוטורולה הפסידו השנה 335 מיליון דולאר, ועם מצב כל כך קשה אני אתפלא מאוד אם הם ישימו דגש כלשהו על תחום מחשבי ה-Desktop.

בכל מקרה, ה-G5 המובטח עדיין לא כאן, וכל השמועות ש-theregister.co.uk מפריח באוויר כבר חודשים, מתחילות להתברר כ-hype ריק ולא יותר.

Prog.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ל G4 יש 4 יחידות FPU Altivec! המאמר לא מתייחס ל G4...

כמו שאמרתי - הG4 עדיין יותר חזק בפוטושופ

כיוון שיש לו יחידות FPU Altivec היחידה האלקטיבית דוחסת פקודות 32bit

לתוך רגיסטרים של 128 Bit ויכולה לבצע עליהם פעולות במחזור שעון 1.

וזה היתרון הגדול של ה G4 בפוטושופ. בנקודה הזאת היחדת FPU הזאת מתנהגת

כמו SEE2 של שגם היא מבצעת אותו דבר והשימוש שלה הוא גרפיקה ואקטורית.

הרחבות האלה נקראות SIMD שהו Single Instruction Multipliy Data

ומה שהם עושות זה לדחוס מיקרו - אופים של 32bit לתוך רגסטירים גדולים יותר

במקרה של 3Dnow זה 64 ביט במקרה של SEE2 זה 128 ביט.

היכולת הזאת באה לידי ביטוי בעיקר בגראפיקה ואקטורית שצריך בה ל"סרטט

מודלים גראפיים מכמות רבה של נתונים...

באנאנדטק הייתה בזמנו כתבה על 3Dnow VS SSE ויש שם הסבר טוב...

On the other hand, the MPC7400's Altivec unit truly does rock; powerful, dedicated SIMD hardware like that is tough to beat. And as far as the overall CPU is concerned, Motorola's design team did an amazing job in packing a clean, fast, elegant design onto a small die with low power consumption. As a result, the MPC7400 is product with incredible range: all the way from high-end servers to workstations to appliances. I personally have to admit that for these (mostly esthetic) reasons I'm partial to the 7400 over the K7 (Actually, I dig the Alpha most of all. But that's off topic.). The K7 is a big hairy beast of a CPU, whereas the 7400 gets the job done with elegance and simplicity -- two traits that appeal to the engineer and coder in me.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...