רשמים ראשוניים מWACOOM BAMBOO FUN MEDIUM - תוכנה - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

רשמים ראשוניים מWACOOM BAMBOO FUN MEDIUM


shimmi1982

Recommended Posts

שלום חברים,

שעה טובה קיבלתי את הלוח לאחר זמן ציפיה ממושך מעט (מה שמאוד הוריד את המניות של פנדה מחשבים בעיניי אבל זה סיפור אחר).

בכל אופן אני כאן כדי להביא קצת רשמים ראשוניים מהלוח לאחר עבודה של כשבוע איתו.

אז ככה, קודם כל הלוח נראה טוב,מראה כזה, לבן מינימליסטי וסולידי,אבל מינימליסטי ואיכותי, יש משהו שמאוד מציק לי וזה תאורת הLED הכחולה מסביב לעיגול הזום... בהתחלה נראה ממש מגניב כל ההבהובים הבלתי פוסיקם שלו,עדשהולכים לישון, זה יכול לשגע-תאורה כחולה על הקיר-לא רק שנפסקת אלא גם מהבהבת,חבל שאין לו מנגנון כיבוי.

כפתורי קיצור,עיגול הזום ומה שביניהם, הרעיון מעולה, חבל רק שבמקרים שהכי יש צורך בהם הם לא עובדים (כמו בכל תוכנות ADOBE למיניהם, כנ"ל גם כפתור הגלילה שעל הPEN -עובד מעולה בסביבות WIN, ברגע שנכנסים לתוכנות ADOBE (שאיתם רוב העבודה שלי כרגע)-הם חסרי תועלת לחלוטין (וכן אני עם מותקנים) , חבל הייתי מצפה שיכירו אלה את אלה.

עבודה שוטפת, אני בלי ניסיון כלל עם TABLETים , לקח לי קצת זמן להתרגל לתחושה, במיוחד לעובדה שמשטח העבודה מדומה למסך, (אם אסביר: בעוד שנגיד עכבר אפשר להרים למעלה וא להוריד ולהתחיל לגלול שוב מאותה הנקודה,כאן המקרה שונה, המשטח מסונכרן למסך,ז"א לא משנה כמה ארים אחזיר,תמיד ישאר המיקום היחסי בין משטח העבודה למסך, אני לא מתלונן-זאת צורת עבודה שונה -שיש בה היגיון רב ואני מבין אותו,פשוט שייקח לי קצת זמן להתרגל אליה).

בכל השבוע האחרון,ניתקתי את העכבר מהמחשב ואני עובד רק עם הTABLET, כדי להתרגל להתנהלות שונה ששונה במקצת מהעכבר, בהתחלה היו קצת תיסכולים-כיום אני יכול להגיד שהוא יכול להחליף עכבר בכל הפונקציות האפשריות, ובצורה מוצלחת יותר, היום העכבר שלי מחובר ואני לא נוגע בו כמעט.

גימיקים-אני לא מכיר TABLETים אחרים- אבל הרעיון הזה של קליטת המיקום של העט מבלי שהוא ייגע במשטח עובדת נפלא, מאוד מדויק, בלי קונצים (שהיו לי עם עכברים שפתאום הסמן קפץ לאנשהו) ופשוט עובד, עדיין יש צורך קצת לתרגל ולהתרגל למרחק קליטה של העט מהלוח, אבל הוא בהחלט מורגש ונוח ואינטואיטיבי.

דיוק- פה הHIGHLIGHT ... פשוט תענוג... מניסיון (חייב להודות עם עכברים די פשוטים), אין יותר טעויות של נקודה לא נתפסת באילוסטרייטור (הרבה עבודות עם PENTOOL והזזת נקודות) , פשוט תענוג.

חייב לציין גם אכזבה, ציפיתי ליותר הרגשה חיה בציור, זה עדיין לא מרגיש אחד לאחד, ציור על הלוח למחשב עדיין לא מרגי כמו עיפרון אמיתי,ציפיתי ליותר,אבל אני גם מודע לכך שזה עניין של תרגולת ועם הזמן התוצאות יהיו יפות יותר.

גודל- גודל משטח העבודה הוא A5, בנוגע לכך היו לי לא מעט לבטים- האם יספיק לא יספיק, ועכשיו אני פשוט מציין, זה בדיוק הגודל שהייתי צריך, לא משהו גרנדיוזי ועדיין אפשר להכניס לתיק, ומצד שני,המשטח רחב דיו כדי באמת לעשות עליו דברים (עם A6 אני לא רואה איך אפשר להסתדר מעבר לקצת משחקים עם הלוח).

העט- הכפתורים עליו מרגישים קצת..."אהמ" .. לא מהודקים, כל העט לא נראה באיכות בניה של הלוח, אבל אני כן חייב לציין לטובה שפשוט מדהים אותי הגימיקים האלה שלו- הוא עובד לחלוטין, ועובד טוב על כל הפונקציות שלו, בלי ושטויות כולל גם הקליטה הזו שלו מהאוויר, אני לא מכיר את השטויות האלה, מאוד אהבתי :)

באנדל: קיבלתי עם הלוח שתי תוכנות : ADOBE PHOTOSHOP ELEMENTS וART RAGE. לגביי הראשונה,אז לא נגעתי בה כלל כי ברור שהחבילה המקצועית של ADOBE יותר רצינית, הART RAGE (תוכנת ציור) מגניבה הרבה יותר לטעמי,למרות שגם היא בגדר "צעצוע" . לעבודות מקצועיות אשתמש בתוכנות אחרות. 0אבל גם לא ציפיתי לקבל משהו מקצועי מדי כבאנדל...).

משהו שלא כל כך הבנתי, קיבלתי בבאנדל גם משהו שנראהכחבילת "חודים" לעט , לא כל כך הבנתי מה מטרתם, איך מחליפים אותם והאם בכלל יש צורך (כאילו זה בא בקטע של שחיקה? שעם הזמן ישחק החוד של העט? אם כן אז צעד מבורך,אשמח אם תאירו את עיניי בנושא).

עבודות ציור, עוד לא יצא לי ממש לשבת לצייר עם הלוח (עומס גדול מאוד בעבודות, סוף סמסטר והכל:), אני מניח שוב-שהתוצאות יעלו עם הניסיון.

*-אני חייב כאן לציין, כמה שהלוח אינטואיטיבי והכל- הוא דורש זמן הסתגלות, הוא דורש עבודה ואימון עליו על מנת להשתלט על התחושה של העט. על הדיוק, על המרווחים באוויר בין הלוח והעט ועל כל הנישה של כפתורי הקיצור שלא באים טבעי וצריך להתרגל אליהם ויותר חשוב לתרגל אותם.

משחקים- אני רואה המון פוטנציאל עם הלוח במשחקי אסטרטגיה (ניסיתי קצת שוטרים אבל הם לא באים טוב, זמן התגובה גבוה מדי והמצלמה מתחילה להשתגע. אבל לדוגמה משחק כמו SUPREME COMMANDER לדעתי ינצל את הלוח הזה בצורה מיטבית, עוד לא יצא לי ממש להשתמש בו (שוב לחץ אין זמן למשחקים), אבל אני בהחלט אבדוק את הנושא והכיוון.

אני רוצה בהזדמנות זו להודות למנהל הפורום SERPENT MAGE, היית סבלני עימי ועזרת לי המון בבחירה, מודה לך מקרב לב- אני מבסוט לגמרי מללכת אחר העצות שלך.

סיכום- בין הפעמים היחידות ששילמתי סכום עתק יחסית למוצר ואני מרגיש שוואלה הוא שווה את לחלוטין המחיר שלו.מומלץ בחום לאנשים בתחום.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה, ציפיתי לפוסט הזה וכל הכבוד על ההשקעה. אני חושב שרבים ימצאו את המידע הזה שימושי :xyxthumbs:

רציתי להתייחס לכמה דברים:

הרעיון הזה של קליטת המיקום של העט מבלי שהוא ייגע במשטח עובדת נפלא, מאוד מדויק, בלי קונצים

זה אופייני לכל הטאבלטים :)

משטח העבודה מדומה למסך, (אם אסביר: בעוד שנגיד עכבר אפשר להרים למעלה וא להוריד ולהתחיל לגלול שוב מאותה הנקודה,כאן המקרה שונה, המשטח מסונכרן למסך,ז"א לא משנה כמה ארים אחזיר,תמיד ישאר המיקום היחסי בין משטח העבודה למסך

זה לא בהכרח ככה. בממשק הדרייברים של הטאבלט, אתה יכול לבחור בין 2 מצבים תחת Tracking: הראשון הוא ברירת המחדל (pen mode), בו יש מיפוי 1:1 של מיקום העט והמסך כפי שאתה מתאר. המצב השני (mouse mode) שקול לעכבר, ואתה יכול להשתמש בו באותו אופן כמו עם העכבר.

אני אישית מעדיף מאוד את מצב ברירת המחדל, למרות שכבר ראיתי גרפיקאים משתמשים ב mouse mode.

שים לב, אם תכנס ל details תחת tracking, שיש לך אפשרות למפות רק חלק מהמסך למשטח. זה פיצ'ר מאוד נחמד וחשוב לאנשים שיש להם מסך ענק יחסית, או יותר ממסך אחד.

חייב לציין גם אכזבה, ציפיתי ליותר הרגשה חיה בציור, זה עדיין לא מרגיש אחד לאחד, ציור על הלוח למחשב עדיין לא מרגי כמו עיפרון אמיתי,ציפיתי ליותר,אבל אני גם מודע לכך שזה עניין של תרגולת ועם הזמן התוצאות יהיו יפות יותר

נכון, התחושה היא לא ציור כמו עפרון, אלא יותר כמו עט רגיש. זאת מאחר ואין זיהוי זוית הטיה, והרגישות לא מגיעה לרמה של Intuos. לעומת זאת, העט מגיב מצויין באחיזה ובשימוש בעט בתנוחת ההטייה הטבעית של המפרק, מה שלא קיים אצל החברות המתחרות (שם צריך להחזיק את העט כמעט ב 90 מעלות למשטח).

משהו שלא כל כך הבנתי, קיבלתי בבאנדל גם משהו שנראהכחבילת "חודים" לעט , לא כל כך הבנתי מה מטרתם, איך מחליפים אותם והאם בכלל יש צורך (כאילו זה בא בקטע של שחיקה? שעם הזמן ישחק החוד של העט? אם כן אז צעד מבורך,אשמח אם תאירו את עיניי בנושא).

אכן, החוד נשחק עם הזמן. יפה מאוד שהמוצר מגיע עם חודים ספייר, כי הסדרה הקודמת (גראפיר) לא הגיע אתם.

אורך חיי החוד תלוי בסגנון השימוש שלך עם העט וכמובן בתדירות. אני למשל בכלל לא משתמש בו לעבודה שוטפת, אלא אך ורק לעבודות הגראפיות. לעבודה השוטפת אני ממשיך עם העכבר.

דרך אגב, יש אמנים שמדי פעם מעדיפים לשים על הטאבלט דף נייר, או משטח אחר כדי לקבל ממש תחושה של מרקם אמיתי של משטח הציור. לצייר באופן הזה שוחק את העט מהר יותר מכל דבר אחר, אז שים לב.

לגבי זמן ההסתגלות - זה כנראה אישי מאוד. לי לקח להסתגל בערך רבע שעה, וכבר התחלתי להשתולל :)

אבל זמן הסתגלות ארוך זה טוב, כי ככה אתה יכול לקחת את הזמן ללמוד את הפונקציות כמו שצריך.

דרך אגב, אני אישית עדיין משתמש בעכבר לעבודה שוטפת ולמשחקים. אמנם אני מקרה מיוחד (אני משתמש בעכבר, במקלדת ובטאבלט בו זמנית במהלך ציור, כי אני שמאלי עם העכבר וימני עם הטאבלט ויש לי שולחן עבודה ענקי), אבל אני רוצה לראות אותך משחק UT3 עם ה Wacom :smile1:

אז תודה רבה לך על חוות הדעת המפורטת, והמון בהצלחה עם הוואקום החדש.

דרך אגב, אני לא מנהל פורום. :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דרך אגב, אני לא מנהל פורום. :)

סליחה טעות שלי :)

לגביי UT - כמו שאמרתי בSHOOTRים אין מצב, הוא מהיר מדי,אבל באסטרטגיה לדוגמה וואלה יש פוטנציאל

לגביי הסנכרון מול משטח העבודה-כן אני ראיתי שאפשר לשנות את זה לצורת עכבר, ולכן גם ציינתי שאני מוצא את ההגיון בסנכרון- אני אל רוצה להחליף את זה לצורת עובהד של עכבר אלא פשוט להתרגל לרעיון (זה מעין הדמיה של מסך מגע PROPER ולדעתי זה כיוון מאוד נכון,אלא מה צריך להתרגל לקונספט הזה...לפחות אני שלא רגיל לעבוד עם TABLETים)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דווקא אני מאוד אהבתי את הביצועים של ART RAGE

התוכנה רחוקה מלהיות משהו ברמת סטנדרט של תעשייה אבל מאוד פרודוקטיבית כאשר אתה לומד אותה מספיק.

זה באמת נשמע עכשיו מעניין לבדוק את הבמבו אחרי כל הזמן הזה עם גרפייר שלי..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^^

את Art Rage אני לא מכיר, ולמען האמת לא חסרות תוכנות בסגנון. איך היא יחסית ל Painter Essentials (שהיתה משווקת עם הגרפיר)?

מה שמסקרן אותי זה האם השיפור במרקם של משטח המגע של Bamboo Fun באמת משמעותי, ואם כן - האם אנחנו עתידים לראות שיפור כזה לסדרת ה Intuos.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^^

את Art Rage אני לא מכיר, ולמען האמת לא חסרות תוכנות בסגנון. איך היא יחסית ל Painter Essentials (שהיתה משווקת עם הגרפיר)?

למען האמת אני אפילו לא התקנתי את painter essentials עד עכשיו כדי לבדוק :P

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^^

את Art Rage אני לא מכיר, ולמען האמת לא חסרות תוכנות בסגנון. איך היא יחסית ל Painter Essentials (שהיתה משווקת עם הגרפיר)?

מה שמסקרן אותי זה האם השיפור במרקם של משטח המגע של Bamboo Fun באמת משמעותי, ואם כן - האם אנחנו עתידים לראות שיפור כזה לסדרת ה Intuos.

אני לא יודע למה הכוונה במרקם העבודה.... המשטח עבודה בBAMBOO לא חלק (כאילו הוא כן,אבל יש הרגשת חספוס עדינה כזו כשעובדים איתו עם העט, אני מניח שזה כדי לדמות הרגשה של דף, העט לא מחליק כמו על פורמייקה לדוגמה-סתם כדי להמחיש תחושה-), לפעמים זה נעים, יצא לי פים לקבל גם צמרמורת קלה של "חריטה" על המשטח... אבל זה אני :) ואני מניח שמשטח חלק לחלוטין ("מפולש") היה נוח הרבה פחות... מה יש בגראפיר אני לא יודע (בכלל כמו שאמרתי אני טירון בלוחות לכן אין לי מדד להשוות).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^^

השאלה שלי לא הופנית ספציפית אליך, כי אני יודע שאין לך מקור ייחוס להשוואה. אבל קלעת בול לגבי מה הכוונה במרקם שטח העבודה.

בגרפיר יש משטח הגנה מפלסטיק שקוף שעוטף את פני הלוח, ועליו אתה למעשה "מצייר". הוא כמעט חלק, אבל החומר ממנו הוא עשוי הוא רך יחסית (העט משאיר בקלות סימנים, אבל זה לא מפריע או מזיק), וקיים חספוס עדין מאוד כך שאיכשהו יש הפחתה משמעותית בתחושת החריטה שהיית מצפה ממשטח שכזה (למרות שהיא עדיין קיימת במשיכות העט הגסות יותר).

אני מתאר לעצמי שב bamboo fun שיפרו זאת ע"י העצמת התכונות האלה - הגברת החספוס יחד עם ריכוך החומר בו זמנית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טוב, זה הניסיון הרציני הראשון שלי ....

עבודת דגימה בILLUSTRATOR .... ש"ב: לקחת תמונה של אדם מהכתה, לדגום באמצעות PENTOOL,לצבוע.

התמונה הראשונה זה המקור, השניה זהתהליך הדגימה (שפה נמדד הTABLET) ... , השלישי התוצאה הסופית לאחר צביעה.

מה דעתכם חברים ? :)

[attachment deleted by admin]

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נראה טוב מאוד, אני ממליץ להשקיע עוד קצת עבודה כדי להחליק את המעברים של ההצללות.

עשית טעות נפוצה של לגרום לדמות שאתה דוגם להראות מבוגרת יותר בתוצאה הסופית, וזה קורה המון פעמים בגלל כמה טעויות קטנטנות שחוזרות על עצמן אצל הרבה אנשים:

1) הגוונים על הפנים אחידים מדי, לרוב מדובר בטונים שונים של אותו הגוון (hue). אפילו אם בתמונה המקורית התאורה לא מחמיאה במיוחד וגורמת לגווני הפנים להראות אחידים, תמיד יהיו את הרמזים העדינים של האזורים האדמדמים יותר, במידה והם חשופים לאור, כשהצל הוא בצבע קר יחסית וגם הוא לא באותו הגוון של העור עצמו.

במקרה שלך בתמונה המקורית, שים לב שחלק הפנים החשוף לאור כולל רמיזות עדינות של גווני צבע משתנים (קרוב לאוזן זה נעשה ורדרד יותר), כשהצל מקבל גוון כחלחל-טורקיז שמתאים לסביבת החדר. אתה צריך להמיר את הגוונים האלה לציור, ואפילו להגביר את הנוכחות שלהם.

2) חוסר ניגודיות בין אזורים לכאורה אחידים: המון פעמים צריך להגביר את הניגודיות בין אובייקטים שונים שלכאורה נראים כאילו מקובצים, כדי שהתוצאה לא תראה חיוורת מדי - עוד דבר ש"מזקן" את הדמות.

השיער למשל צריך להיות כהה בהרבה מהפנים, והשיניים צריכות להיות מוצללות בגוון קר יותר. כמו שזה עכשיו, השיער בהיר בצורה לא טבעית, והשיניים נראות כאילו חשופות לאור וכאילו הצבע הזהוב הזה הוא הצבע הטבעי שלהן.

עוד דבר - לגבי קדמת הפנים (שבתמונה המקורית מוצללת): באיור של פנים אנושיות, אם הן חשופות לאור, צריך להקפיד לתת גוון אדמדם בחלקי הפנים השונים בהם הדם זורם קרוב לעור (בעיקר קרוב לאזור האף), כדי שייראו "חיים". בציור שלך, קדמת הפנים נראית חשופה יחסית לאור (בניגוד לתמונה המקורית), אבל היעדר ה"אדמומיות" הנחוצה גורמת לפנים להראות חיוורות ומתות. אז יש לך 2 אפשרויות: או להוסיף את האדמומיות הטבעית, או להכהות את הצל בהרבה כך שיהיה ברור שהוא מסתיר את הבדלי הגוונים (זה מה שקורה בתמונה המקורית).

הערה כללית (אולי אתה מודע לכך כבר):

כדי שמאייר יוכל לדגום גם את הטונים והגוונים מהתמונה, ולא רק את קוי המתאר, התמונה צריכה להיות ברמה סופר-מקצועית של צילום סטודיו. המקור צריך לספק את כל משחקי הניגודיות והטונים למיניהם. זו הסיבה שרוב ה stock-photos של אמנים הן באיכות הגבוהה ביותר שיש.

אם צילום המקור הוא לא ברמה גבוהה, אי אפשר להסתמך על הטונים והגוונים שלו, כי התוצאה לא מספקת. המאייר אחראי בעצמו ליצור אותם מחדש, וכאן המיומנות שלו באה לידי ביטוי.

אבל למרות שהלאיתי אותך בפירוט יתר, הציור נראה טוב מאוד, בטח כנסיון רציני ראשון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אכן לקח לי כמה רגעים לצאת מהשוק :)

אבל אחלה תגובה, בהחלט מלמדת כמה דברים שתהיתי על קנקנם. :)

שאלה אני יכול להגדיר בILLUSTRATOR לסמן נגיד מספר מקטעים- ולהכהות את כולם באותו הערך? (תוצאה פשוט חשוכה יותר ועדיין היחס בין הגוונים נשמר) ...

איך?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

איזו גרסה יש לך? אני יודע שיש פלאגינים חיצוניים שמאפשרים לך שליטה דומה לפוטושופ מבחינת Levels, Curves וכד'. או שפשוט תסמן את כל מה שאתה רוצה לשלוט בו ותשתמש ב Adjust Colors הרגיל.

ב CS3 יש את ה Live Color, כלי חזק יותר שמאפשר שינויים גלובאליים של צבע בצורה נורמלית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...