שאלות בקשר לצבא - עתודת מחשבים / גאמא / ממר"ם - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

שאלות בקשר לצבא - עתודת מחשבים / גאמא / ממר"ם


Spitted

Recommended Posts

שלום

עוד כ-10 ימים אני הולך לצו הראשון... קראתי כבר הרבה חומר על התחום שאני רוצה להיות בו [מחשבים] אבל אני רוצה לשמוע דעות וסיפורים אישיים שלכם

הדבר שאני חושב עליו עכשיו בעיקרון הוא ללכת לעתודה וללמוד מחשבים, [מדעי המחשב או תכנות], מה דעתכם על זה? מישהו פה עתודאי או מכיר עתודאים ויש לו מה לשתף?

בנוסף שמעתי גם על גאמא שהבנתי שהיא יחידת מחשבים מובחרת במודיעין, אבל אני עדיין לא יודע עליה הרבה... שוב, אשמח לשמוע דעות והמלצות

גם ממר"ם זה משהו שאני חושב עליו... בקיצור אני רוצה לדעת יתרונות וחסרונות, ולאן לדעתכם כדאי לשאוף מבין השלושה? או אולי בכלל למשהו אחר לגמרי?

אני לומד בבצפר 10 יחידות מחשבים ו-5 פיזיקה, ומאוד נהנה מהמחשבים ומקווה להמשיך עם זה בחיים

בקשר לפרופיל, מה שיכול להוריד לי זה עיוורון צבעים ועקמת קלה... נראה כבר מה יהיה

ועוד 3 שאלות קטנות לסוף -

א. שמעתי שאם הצבא דוחה לך את הגיוס [וזה כולל עתודה], לא חייבים להסתפר ותוכל לאורך כל השירות להיות עם שיער ארוך, זה נכון?

ב. אם אני אלך לעתודה ואם לא, באיזה דרך אני אוכל לקבל אישור לצאת לחופשה בחו"ל, למשך חודשיים פלוס מינוס ככה?

ג. בקשר לעתודה, אם אני לומד מחשבים ורוצה לקחת באמצע איזשהו קורס שלא קשור לנושא בכלל [שפה מסויימת, אבל לא כזאת שתשמש את הצבא], זה אפשרי?

כל מה שיהיה לכם לומר תגידו, אני רוצה לדעת הכל אז תגיבו כל מה שבראש שלכם... תציינו רק אם זה מניסיון אישי או לא

תודה מראש לכולם

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תעשה חיפוש... מה שאתה שואל נשאל כבר המון פעמים.

בגדול עדיף גאמ"א על פני ממר"ם ועתודה, מהרבה סיבות (לדוגמה - לגאמ"א אין בעיה להתקבל גם עם פרופיל 97, בניגוד לממר"ם)

לגבי השאלות:

א. אין לי מושג איפה שמעת את זה. בזמן הלימודים מותר לך להיות איך שאתה רוצה, אבל כשאתה על מדים אתה צריך להיות עם שיער קצר.

ב. במהלך השירות הצבאי או לפניו? לפניו לא אמורה להיות בעיה, כל עוד אתה חוזר עד 3 ימים לפני הגיוס. במהלך לימודי העתודה אין לי מושג. במהלך השירות הצבאי צריך אישורים מיוחדים שבד"כ לא ניתנים לחיילי חובה.

ג. ברור, הצבא לא בוחר לך איזה קורסים לקחת, הוא רק מחייב אותך לעשות תואר בנושא מסוים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

א. שמעתי שאם הצבא דוחה לך את הגיוס [וזה כולל עתודה], לא חייבים להסתפר ותוכל לאורך כל השירות להיות עם שיער ארוך, זה נכון?

לא נכון.

המקרה היחיד שאני מכיר זה טירונות של עתודאים המתקיימת לרוב בין שנה א' לב' , מרשאים במהלך הטירונות לטירונים עתודאים להסתובב עם שיער ארוך (חייבים לעשות קוקו).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה רבה על התגובות, בהחלט עזרתם

שניצל אני יריץ חיפוש... בעיקרון אשמח גם אם תעזור לי להשוות בין גאמא לעתודה, יתרונות וחסרונות

בנוסף הייתי רוצה לשמוע מעתודאים או גאמאיסטים מניסיון אישי האם זה שווה או לא... ראיתי כבר אנשים שאומרים עתודה זה מעולה ואנשים שאומרים שעתודה זה חרא, אז אם לאנשים יש פה מה להגיד אני אשמח לשמוע

עוד שאלה - בגאמא לא יוצאים עם תואר נכון? אז אחרי הצבא, ירוויח יותר בנאדם עם תואר, לא?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מגאמ"א אתה לא יוצא עם תואר. גאמ"א זה אוסף של מסלולים שלוקחים אנשים עם נסיון כלשהו במחשבים, ומעבירים אותם הכשרה קצרה (הכי ארוך זה קורס של חצי שנה). בגאמ"א אתה חותם קבע של כשנה - שנה וחצי (תלוי במסלול, יש כאלה שיותר ויש כאלה שפחות).

עתודאי שמשתחרר מהצבא כנראה ירוויח יותר כסף מיוצא גאמ"א שמשתחרר מהצבא, אבל תזכור שעתודאי משתחרר בגיל 27 (אחרי 3 שנים לימודים, 3 שנים חובה ו-3 שנים קבע) בניגוד לגאמאיסט שמשתחרר בערך בגיל 23. חוץ מזה, כשאתה עתודאי, הצבא בעצם מכריח אותך בגיל 18 לבחור מקצוע ל-6 שנים לפחות (וכנראה לשאר החיים... הרי לא תלך לעשות עוד תואר ראשון אחרי שתשתחרר מהצבא). בניגוד לזה, אם אתה בגאמ"א, אתה יכול ללכת ללמוד מה שאתה רוצה ברגע שתשתחרר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...